راهنمای قدم به قدم تاسیس کلینیک لاغری

کلینیک‌های لاغری درآمد بالایی دارند. این موضوع باعث شده است افرادی زیادی برای راه اندازی کلینیک لاغری جذب شوند. بسیاری از افراد با فرآیند راه اندازی کلینیک لاغری آشنا نیستند و نمی‌دانند انجام این کار چه دردسرها و مشکلاتی را به همراه دارد.

همچنین بسیاری از افراد نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. ما سعی کرده‌ایم در این مقاله، راهنمای جامعی از تأسیس کلینیک لاغری ارائه میدهیم. شما عزیزان با خواندن این مطلب، قدم به قدم با مراحل راه اندازی کلینیک لاغری آشنا می‌شوید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

مرحله اول، برنامه ریزی

اولین قدم در راه اندازی یک کسب و کار جدید و تأسیس یک کلینیک لاغری، برنامه ریزی است. برای راه اندازی یک کلینیک لاغری، فاکتورهای زیاد و گوناگونی وجود دارد که باید تمامی آن‌ها را بررسی کنید. در این برنامه، شما باید هزینه‌های اولیه برای راه اندازی کلینیک لاغری، استراتژی بازاریابی پززشکی و هدف خود از تأسیس کلینیک را بررسی کنید.

در مورد اهداف و انتظارات خود واقع بین باشید و آن‌ها را واضحاً در برنامۀ خود بیان کنید. همچنین افراد زیادی هستند که قصد تأسیس کلینیک لاغری دارند. برای افزایش شانس موفقیت باید برای رقابت با دیگران نیز برنامه ریزی کنید.

مرحله دوم؛ انتخاب نام کلینیک 

در این مرحله، باید یک نام برای کلینیک خود انتخاب کنید. نامی که انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • از انتخاب نام‌های پیچیده صرف نظر کنید. نامی که انتخاب می‌کنید باید ساده باشد تا افراد به آسانی آن را به یاد نگه دارند.
  • از کلماتی که حس بدی به مخاطب القا می‌کند، استفاده نکنید.
  • به یاد داشته باشید برای یک کلینیک لاغری اسم انتخاب می‌کنید. نامی که انتخاب می‌کنید باید مرتبط با شغل شما باشد.
  • خلاق بودن مهم‌ترین فاکتور در انتخاب نام تجاری است. می‌توانید از دوستان و آشنایان خود برای انتخاب یک نام زیبا و خلاقانه کمک بگیرید.
  • بررسی کنید که آیا قبلاً شخص دیگری این نام را انتخاب کرده است یا خیر. شما نباید از اسم‌های تکراری استفاده کنید.

با رعایت این چند نکتۀ ساده، یک نام تجاری عالی برای کلینیک لاغری خود انتخاب خواهید کرد. 

مرحله سوم، دریافت مجوز

مجوز گرفتن، یکی از مهمترین مراحل راه اندازی کلینیک زیبایی است. برای اینکه کلینیک شما از نظر قانونی، اجازه فعالیت داشته باشد، باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرید. برای اخذ مجوز می‌توانید به صورت اینترنتی از طریق سایت‌های مربوطه و همچنین به صورت حضوری از مراجع مربوطه، مجوزهای لازم را دریافت کنید. می‌توانید از وکیل یا فردی که تجربۀ انجام این کار را دارد کمک بگیرید تا آسان‌تر و سریع‌تر مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید.

برای دریافت مجوز راه اندازی کلینیک لاغری، باید مدارک هویتی خود را ارائه دهید. همچنین برای گرفتن مجوز به پروانۀ طبابت احتیاج دارید. شماره تلفن کلینیک و کدپستی آن، آدرس کلینیک، شماره تلفن شما، حداقل بودجۀ راه اندازی، تأیین میزان سهم هر یک از شرکا در صورت وجود و مشخص کردن فردی که اجازۀ امضا دارد، از مدارکی است که باید برای اخذ مجوز ارائه دهید.

با مهم‌ترین تکنیک های جذب بیمار برای کلینیک تازه تاسیس در این مقاله آشنا شوید.

مرحله چهارم، انتخاب محل

برای راه اندازی کلینیک لاغری، نیاز دارید مکانی را برای کلینیک خود در نظر بگیرید. نمی‌توان هر مکانی را انتخاب کرد. شما باید محلی را انتخاب کنید که شانس موفقیت کلینیک لاغری شما بیشتر باشد. می‌توانید از یک مشاور املاک کمک بگیرید. به طور کلی برخی از نکاتی که هنگام انتخاب مکان باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • اگر بتوانید در مرکز شهر جایی برای راه اندازی کلینیک لاغری خود پیدا کنید، می‌توانید در مدت کوتاهی به درآمد بالایی برسید. البته به این نکته توجه کنید که خرید یا رهن مکانی در مرکز شهر به بودجۀ زیادی احتیاج دارد.
  • محله‌ای را انتخاب کنید که تراکم جمعیت آن بالا باشد. هرچه جمعیت شهر بیشتر باشد، افراد بیشتری جذب کلینیک شما می‌شوند.
  • اگر در اطراف کلینیک شما، کلینیک‌های لاغری دیگری هم وجو داشته باشد، باید بتوانید با رقبای خود رقابت کنید. بهتر است محله‌ای را انتخاب کنید که تعداد کلینیک‌های لاغری آن کمتر از محله‌های دیگر است.

مرحله پنجم؛ تأمین بودجه

تأمین بودجۀ مورد نیاز برای راه اندازی کلینیک لاغری، از فاکتورهای مهمی است که باید از قبل برای آن تصمیم گیری شود. راه‌های گوناگونی برای تأمین بودجۀ مورد نیاز وجود دارد. پس انداز کردن، قرض گرفتن از دوستان و آشنایان، وام گرفتن یا پیدا کردن اسپانسر، از جمله راه‌های ممکن برای تأمین هزینه‌های لازم برای راه اندازی کلینیک لاغری هستند.

اینکه کدام یک از این راه‌ها می‌تواند برای شما مناسب باشد، بستگی به شما دارد. شرایط فعلی و شرایط آیندۀ خود را بررسی کنید و بهترین راه را انتخاب کنید. البته راه‌های دیگری نیز برای تأمین بودجۀ مورد نیاز وجود دارد؛ ما فقط به راه‌های ساده‌تر و کم دردسرتر اشاره کردیم.

مرحله ششم، استخدام حسابدار 

برای راه اندازی کلینیک لاغری، راه  طولانی در پیش دارید و باید کارهای کوچک و بزرگ زیادی انجام دهید. بی شک یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، راه اندازی یک سیستم حسابداری مناسب است. چنین سیستمی به شما کمک می‌کند راحت‌تر از دیگران، هزینه‌های کلینیک لاغری، درآمد آن، بدهی‌ها و مالیاتی که باید بپردازید را کنترل کنید.

خود شما نیزمی‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های حسابداری به این امور بپردازید تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. همچنین می‌توانید یک حسابدار ماهر استخدام کنید تا کارهای حسابداری را برای شما انجام دهد. اگر به هر دلیلی خود شما امور مربوط به حسابداری را انجام می‌دهید، به یاد داشته باشید از اپلیکیشن‌هایی کمک بگیرید که کار با آن‌ها آسان است.

بعد از اینکه سیستم حسابداری کلینیک لاغری خود را راه اندازی کردید، شروع به پیگیری هزینه‌ها و درآمدهای کلینیک کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا ببینید بودجۀ کلینیک صرف چه کارهایی می‌شود. همچنین می‌توانید از اختصاص بودجه به انجام کارهای بیهوده و غیر ضروری خودداری کنید. در ماه یا هفته، روزی را برای رسیدگی به امور مالی کلینیک لاغری خود اختصاص دهید. شاید در نگاه اول این کار بسیار آزاردهنده و سخت باشد، اما در دراز مدت شما را از کلافگی و سردرگمی نجات می‌دهد.

مرحله هفتم، استخدام کارکنان

برای راه اندازی کلینیک لاغری و مدیریت کارها، نیاز دارید از دیگران کمک بگیرید. شما به تنهایی نمی‌توانید از پس همۀ کارها بربیایید. برای راه اندازی کلینیک لاغری به افراد متخصصی نیاز دارید که توانایی کار با دستگاه‌های مختلف موجود در کلینیک را داشته باشند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم برای مدیریت امور مالی خود به یک حسابدار احتیاج دارید.

برای تبلیغ کلینیک و بازاریابی، به یک بازاریاب احتیاج دارید. به طور کلی برای مدیریت کارهای یک کلینیک لاغری به ۱۰ تا ۱۵ نفر از افراد متخصص احتیاج دارید. شاید در ابتدای کار بودجۀ شما اجازه ندهد پرسنل خود را تکمیل کنید؛ اما به یاد داشته باشید در ادامه به تخصص همۀ این افراد احتیاج دارید.

استخدام کارکنان برای کلینیک لاغری

 مرحله هشتم، خرید تجهیزات

برای راه اندازی کلینیک لاغری، نیاز دارید وسایل و تجهیزات گوناگونی تهیه کنید. در ادامه نکاتی که برای خرید تجهیزات نیاز دارید نیاز دارید، می‌گوییم:

  • مشخص کنید به چه ابزار و تجهیزاتی برای راه اندازی کلینیک نیاز دارید

لیستی از دستگاه‌های لاغری که برای راه اندازی کلینیک لاغری احتیاج دارید تهیه کنید. علاوه بر دستگاه لاغری، باید اقلام بزرگ‌تر مانند مبلمان اتاق‌ها و سالن انتظار و اقلام کوچک‌تر مانند گیرۀ کاغذ خریداری کنید. برای راحتی خود می‌‌توانید فهرستی از تمام موارد مورد نیاز راه اندازی کلینیک لاغری تهیه کنید.

  • برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید

زمانی که تصمیم گرفتید که کدام دستگاه‌ها را برای کلینیک لاغری خود تهیه کنید، می‌توانید برندهای مختلفی که آن دستگاه‌ها را ارائه می‌دهند با یکدیگر مقایسه کنید. قیمت و کیفیت دستگاه‌های گوناگون را با دقت فراوان بررسی کنید تا بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را برای راه اندازی کلینیک لاغری خود تهیه کنید.

  • برخی از دستگاه ها را اجاره کنید

اگر بودجۀ کمی دارید، نیازی نیست تمام دستگاه‌های موجود را خریداری کنید. می‌توانید دستگاه‌هایی که قیمت بالایی دارند و نیاز به استفاده از آن‌ها کم است را اجاره کنید. در این صورت هم خدمات مربوط به آن دستگاه را در کلینیک لاغری خود ارائه می‌دهید و هم در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.

  • گرفتن فاکتور از فروشنده را فراموش نکنید

هنگام خرید دستگاه‌ها و اقلام مورد نیاز برای راه‌ اندازی کلینیک لاغری، فاکتور خرید را از فروشنده بگیرید. این فاکتورها به شما در مدیریت هزینه‌ها و بودجۀ کلینیک کمک می‌کند.

در مقاله خلاقانه‌ترین شعار‌های تبلیغاتی پزشکی و کلینیک زیبایی با جذاب ترین شعارها آشنا شوید.

مرحله نهم، برند سازی

نام تجاری کلینیک خود را رسماً ثبت کنید تا دیگران نتوانند از نام تجاری شما استفاده کنند. همچنین بهتر است برای نام و کلینیک لاغری خود، یک لوگوی مناسب طراحی کنید. می‌توانید با سرچ در اینترنت و سایت‌های کلینیک لاغری، برای طراحی لوگوی خود ایده بگیرید. همچنین می‌توانید از دیگران کمک بخواهید. به یاد داشته باشید که لوگوی شما باید به فعالیت‌هایی که در کلینیک خود انجام می‌دهید مرتبط باشد.

همچنین در طراحی لوگو، از رنگ‌هایی استفاده کنید که اعتماد دیگران را جلب کند. به یاد داشته باشید لوگویی که طراحی می‌کنید باید از نظر بصری مخاطب را جذب کند و به راحتی در ذهن دیگران ماندگار شود. می‌توانید از لوگوی کلینیک خود در سایت کلینیک، کارت ویزیت کلینیک و پوسترهای تبلیغاتی استفاده کنید تا افراد بیشتری با کلینیک لاغری شما آشنا شوند.

برند سازی راه اندازی کلینیک لاغری

مرحله دهم، طراحی وبسایت

در دنیای امروز، وب‌سایت‌های اینترنتی نقش پر رنگی در کسب و کار افراد دارند. ممکن است در ماه‌های اول راه اندازی کلینیک لاغری، احتیاجی به وب‌سایت نداشته باشید، اما بهتر است هر چه سریع‌تر برای طراحی سایت کلینیک خود اقدام کنید. اگر کلینیک لاغری شما، وبسایت مخصوص خود را داشته باشد، افراد بیشتری با کلینیک لاغری شما آشنا می‌شوند.

 همچنین داشتن یک وبسایت معتبر در تبلیغ و معرفی کلینیک شما به دیگران بسیار مؤثر است. افرادی که قصد انجام جراحی‌های لاغری دارند، به راحتی می‌توانند در وبسایت شما با خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا شوند و راحت‌تر تصمیم بگیرند. برای راه اندازی وب سایت لاغری خود باید به چند نکته دقت کنید. این نکات عبارتند از:

  • از یک طراح وب سایت حرفه ‌ای کمک بگیرید

طراح‌ان وب سایت به خوبی می‌دانند که چطور باید یک سایت مناسب برای کلینیک شما طراحی کنند. قبل از اینکه از یک طراح وبسایت حرفه‌ای کمک بگیرید، می‌توانید نمونه‌ کارهای او را بررسی کنید تا مطمئن شوید می‌تواند سایت خوبی برای کلینیک لاغری شما طراحی کند.

  • برای سایت خود محتواهای بصری مربوط به فعالیت کلینیک تهیه کنید

تصاویر و فیلم‌های با کیفیت، نقش پر رنگی در جذب مخاطب دارد. می‌توانید تصاویر جذاب و مرتبط به فعالیت‌های کلینیک لاغری تهیه کنید و در سایت خود بارگذاری کنید تا افراد بیشتری جذب کلینیک لاغری شما شوند.

همچنین می‌توانید در مورد جراحی‌های لاغری گوناگون  در سایت خود صحبت کنید. می‌توانید روش‌های مختلف لاغری را در متنی مقایسه کرده و در سایت خود آپلود کنید. هر چه محتواهای شما ساده و قابل فهم‌تر باشد، افراد بیشتری برای خواندن آن‌ها ترغیب می‌شوند.

  • قبل از راه اندازی سایت کلینیک لاغری، آن را آزمایش و برررسی کنید

قبل از اینکه وبسیات اینترنتی شما در اختیار همگان قرار بگیرد، می‌تواند تمام ویژگی‌ها و عملکردهای سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایت شما به درستی کار می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای جامع اینستاگرام برای پزشکان را مطالعه کنید.

مرحله یازدهم، آدرس ایمیل و شماره تلفن

یکی دیگر کارهای مهم در راه اندازی کلینیک لاغری، ایجاد راه‌های ارتباطی با دیگران است. این موضوع ظاهری حرفه‌ای‌تر به کلینیک شما می‌دهد. اگرچه در ابتدای شروع کار خود می‌توانید از آدرس ایمیل و شماره تلفن خود استفاده کنید.

اما بهتر است برای توسعۀ کسب و کار خود خط تلفن جداگانه و آدرس ایمیل دیگری برای کلینیک تهیه کنید. می‌توانید از مخابرات برای تهیه خط تلفن مخصوص کلینیک اقدام کنید. همچنین می‌توانید برای ایجاد آدرس ایمیل از سرویس‌های گوگل کمک بگیرید.

تبلیغات و بازاریابی راه اندازی کلینیک لاغری

مرحله آخر، تبلیغات و بازاریابی

تا کنون، بیشتر مرحله‌های سخت راه اندازی کلینیک لاغری را پشت سر گذاشته‌اید. اکنون زمان آن رسیده که کلینیک لاغری خود را به افرادی که نیاز دارند معرفی کنید و آن‌ها را ترغیب کنید تا کلینیک شما را انتخاب کنند. حتماً در مسیر اندازی کلینیک لاغری به این موضوع فکر کرده‌اید. با این حال با انجام کارهای کوچکی می‌توانید کلینیک لاغری خود را به همگان معرفی کنید. برخی از این کارها عبارتند از:

  • می‌توانید در روزنامه‌های محلی، کلینیک خود را تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید پوسترهای تبلیغاتی شما در صفحه‌های مجازی خود به اشتراک بگذارند.
  • می‌توانید از بلاگرها و اینفلوئنسرها بخواهید کلینیک لاغری شما را در صفحه‌های مجازی خود تبلیغ کنند. این موضوع در شناخته شدن کلینیک شما بسیار مؤثر است.
  • می‌توانید به صورت آنلاین پوسترهای تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارید.
  • حتی اگر افراد زیادی با کلینیک لاغری شما آشنا شدند به تبلیغ کردن ادامه دهید.
  • می‌توانید از افرادی که از خدمات کلینیک استفاده کرده‌اند، بخواهید کلینیک شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. این موضوع باعث می‌شود افراد زیادی به کلینیک شمااعتماد کنند.

سخن پایانی 

بعد از خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد راه اندازی کلینیک لاغری به دست آورید. از مراحل زیاد انجام این کار نترسید. با برنامه ریزی درست، می‌توانید به راحتی تمام مراحل را پشت سر بگذارید. به یاد داشته باشید نداشتن برنامه ریزی کار شما را بسیار سخت می‌کند و سردرگم خواهید شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button