چرا مردان خیلی به پزشک مراجعه نمی‌کنند؟!

بخش عمده‌ای از تغییر سبک زندگی و عدم درک برخی از پیچیدگی های روزافزون محیط پیرامون در تغییر نسل و تفاوت دیدگاهی است که افراد در شرایط سنی و حتی فرهنگی مختلف نسبت به یکدیگر دارند. تا زمانی که این تغییر مهم را درک نکنیم، نمی‌توانیم از یک مفهوم، یک تبلیغ، یک بروشور و یا یک ابزار تبلیغاتی توقع داشته باشیم طیف گسترده‌ای از مخاطبین را پوشش دهد.

اهمیت توجه به چنین مساله‌ای در برندسازی و بازاریابی خدمات درمان دوچندان می‌باشد؛ برای مثال به نتایج یک پژوهش علمی توجه کنید:

دلایلی که مردان برای اجتناب از رفتن نزد پزشک بیان کردند:

– ۲۲ درصد گفتند سرشان بیش از حد شلوغ است.
– ۲۱ درصد ترس از این دارند که متوجه شوند که دچار مریضی یا مشکلی هستند.
– برای ۱۸ درصد از آنان، آزمایش‌هایی همچون آزمایش پروستات، خوشایند نیست.
– ۸ درصد واهمه دارند که پزشک سوال‌های خصوصی از آنها بپرسد.
– ۷ درصد تمایل ندارند که وزن خود را در ترازو ببینند.
– ۷ درصد تمایل ندارند که از لباس بیمارستان استفاده کنند.
– ۴ درصد بیان کردند که اتاق معاینه خیلی سرد است.
– ۹ درصد نیز به موارد دیگر اشاره کردند.

این نتایج یعنی ما باید به نوع تفکر و ساختار ذهنی مردان در تبلیغات و فعالیت های بازاریابی دقت کنیم و بدانیم شیوه برخورد و ارتباط با گروه های جنسی و سنی مختلف کاملا متفاوت است.

???? تجویز راهبردی:
باید حتما یک تقسیم‌بندی درست از بازار هدف (مخاطبان هدف) خود داشته باشید و ویژگی‌های شخصیتی، ذهنی و شاخص‌های تصمیم‌گیری هر بخش از مخاطبان را به‌درستی شناسایی و درک کنید؛ روش های بازاریابی و ارتباطی خود را دقیقا مبتنی بر همان گروه مورد نظرتان، برنامه‌ریزی و اجرا کنید.
حتما برنامه‌های خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا براساس بازخوردی که از اجرای مقدماتی آن انجام می‌دهید بتوانید برنامه‌های جامع‌تر و گسترده‌تری را برای هر یک از بخش‌های بازار هدف، طراحی و پیاده‌سازی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button