بنر یک نوع تصویر است که بهمنظور جلبتوجه مخاطب و رساندن پیام تبلیغاتی استفاده میشود. بنرها ممکن است در فضاهای عمومی، شبکههای اجتماعی، وبسایتها و یا حتی در کلینیکها استفاده شوند. در این مقاله قصد داریم به بنرهای چاپی کلینیکهای زیبایی بپردازیم. استفاده از بنر تبلیغاتی کلینیک زیبایی هم برای افزایش تعداد مشتریان و هم برای معرفی خدمات کلینیک مفید است. به همین دلیل در این مقاله نکاتی که باید در بنرهای مراکز زیبایی رعایت شوند و چند نمونه ازاینقبیل بنرها را بررسی میکنیم.
موضوعات و نکات کلیدی در بنر کلینیک زیبایی
بنرهایی که برای کلینیکهای زیبایی طراحی و ساخته میشوند عمدتا برای معرفی خدمات کلینیک، راههای ارتباطی و جشنوارهها هستند. به طور مثال در این بنرها به
- خدمات کلیدی مانند جوانسازی، تزریق بوتاکس و فیلر، خدمات لیزر، مزوتراپی، هایفوتراپی و….
- تصاویر قبل و بعد با تغییرات محسوس و مثبت
- تخفیفها و جشنوارهها به مناسبتهای مختلف
- راههای ارتباطی مانند شمارههای تماس، آدرس، آیدی اینستاگرام، لینک سایت و….
- عبارتهای تبلیغاتی مانند شعارهای کلینیک
پرداخته میشود.
طراحی بنر تبلیغاتی دکتر زیبایی
استفاده از بنر تبلیغاتی کلینیک زیبایی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای مارکتینگ پزشکی و افزایش تعداد مراجعین کلینیکتان انجام بدهید. بنری که برای کلینیکتان طراحی میکنید باید بهگونهای باشد که هویت کلینیک شما و خدمات شما را بهصورت کاملا حرفهای به مخاطبان منتقل کند. به همین دلیل طراحی این بنرها از اهمیت ویژهای برخوردار است. طراحی این برندها باید بهگونهای باشد که احساس زیبایی، اعتماد، تخصص، لوکس بودن و تمیزی را به مخاطبان انتقال بدهد و آنها جذب کند.
مواردی که باید در بنر کلینیک شما ذکر و استفاده شوند عبارتاند از:
- خدمات کلینیک
- لوگو کلینیک و پالت رنگی آن
- فونت مخصوص کلینیک
- شعار تبلیغاتی کلینیک
- اطلاعات تماس
- سایت و شبکههای اجتماعی
ازآنجاییکه طراحی بنر تبلیغاتی کلینیک زیبایی یک کار تخصصی است، توصیه ما به شما این است که این کار را به افراد حرفهای و متخصص بسپارید.
نکاتی که برای داشتن تبلیغات موفق باید رعایت کنید
بنرها و تبلیغات موفقی که برای کلینیکها معتبر و معروف دنیا استفاده میشوند چند ویژگی مشترک دارند. این ویژگیها عبارتاند از:
- خدمات کلینیک: مهمترین کاربرد بنر تبلیغاتی دکتر زیبایی، معرفی خدماتی است که در کلینیک پزشک ارائه میشود.
- چهره پزشکان: این کار نهتنها پزشکان کلینیک را به مراجعین معرفی میکند؛ بلکه باعث ایجاد اعتماد میشود.
- رنگهای ملایم: این رنگها احساس آرامش، ظرافت و زیبایی را به مخاطبان منتقل میکنند.
- تصاویر قبل و بعد: استفاده از تصاویر قبل و بعد واقعی اثربخشی درمان و مهارت پزشک را به مراجعین اثبات میکند.
- راههای ارتباطی: معرفی این راههای ارتباطی مخاطب را بیشتر به برقراری تماس و ارتباطگرفتن با کلینیک ترغیب میکند.
- طراحی بنر برای جشنوارهها: اعلام تخفیفها برگذار کردن کمپینهای مختلف باعث جذبشدن مخاطبین جدید به کلینیک میشود.
بررسی چند نمونه بنر تبلیغاتی کلینیک زیبایی
در ادامه چند مورد از بنرهای کلینیکها معروف دنیا را با هم بررسی میکنیم.
بنز کلینیک Longevita Medical
این بنر متعلق به کلینیک Longevita Medical واقع در کشور ترکیه است. این کلینیک تأکید و تمرکز زیادی روی گردشگری پزشکی دارد که این مورد بهخوبی از بنر قابل فهمیدن است. برخلاف کلینیکهای دیگر، این کلینیک از رنگهای گرم و جذابی در بنر خود استفاده کرده که نهتنها رنگ لوگو کلینیک هستند؛ بلکه توجهها را بهخوبی به خود جلب میکنند.
چهرههای خندان و شاداب داخل این بنر هم این پیام را به مخاطب انتقال میدهند که مراجعین از خدمات ارائه شده در این کلینیک رضایت دارند و درمان در این کلینیک مؤثر است.
بنر کلینیک ID Hospital
ID Hospital یکی از کلینیکهای بسیار معروف زیبایی است که در کشور کرده جنوبی تأسیس شده و فعالیت میکند. این کلینیک در بنرهای تبلیغاتی خود معمولا از تصاویر پزشکان کلینیک برای جلباعتماد مشتریان و همچنین از تصاویر قبل و بعد بیماران برای نشاندادن میزان تأثیر درمان و جرحیهای زیبایی استفاده میکند.
بنرهای این کلینیک معمولا ساده هستند و در آنها از رنگهای آرامشبخش و تصاویر کلینیک استفاده شده.
بنر کلینیک Harley Street
این بنر متعلق به کلینیک Harley Street کشور انگلستان است. بنرهای این کلینیک عمدتا ساده هستند و به نحوی طراحی شدهاند که احساس لوکس بودن را به مخاطب القا کنند. در این بنر به خدمات زیبایی این کلینیک اشاره شده و چهره جوان و شاداب بیمار حس رضایتمندی مراجعین را به مخاطب القا میکند.
بنر SkinCeuticals
SkinCeuticals مرکزی است که در کشور آمریکا خدمات زیبایی ارائه میدهد. این مرکز عمدتا تصاویری از پزشکان خوشحال و سرزنده خود و از فضای کلینیک از خود منتشر میکند؛ اما در کنار خدماتی که در این کلینیک ارائه میشوند، چند محصول بهداشتی هم فروخته میشود. به همین دلیل این کلینیک برای این محصولات کار طراحی بنر را انجام داده است تا فروش محصولاتش را بیشتر کند.
نمونه بنر برگزیده
این بنر توسط استودیو Marceli و برای یک کلینیک جراحی زیبایی طراحی شده است. اولین چیزی که در این بنر به چشم میخورد تصویر یک زن زیبا و با اعتمادبهنفس است. چینش مناسب اجزای بنر و رنگهای به کاررفته در آن نیز بهخوبی احساس آرامش را به مخاطب منتقل میکند. فونت بهکاررفته در بنر نیز بسیار خوب و خوانا است و مواردی مانند شعار کلینیک و اطلاعات تماس از بقیه متن متمایز شدهاند.
نکته مهم دیگری که در این بنر رعایت شده است خدمات مهم کلینیک و تخفیف ۲۵درصدی هستند که مخاطب را جذب استفاده از خدمات کلینیک میکنند.
دو نمونه دیگر از بنر های تبلیغاتی کلینیک زیبایی
در ادامه چند نمونه دیگر از بنرهای بسیار خوبی که برای کلینیکها طراحی شدهاند را آوردهایم تا بهتر بتوانید برای طراحی بنر خود ایده بگیرید.
کلام آخر
استفاده از اصول و روشهای مختلف تبلیغات میتواند تغییرات چشمگیری در تعداد مراجعین کلینیک شما ایجاد کند. یکی از بهترین روشهای تبلیغات نیز استفاده از بنرهای مختلف در سایتها، شبکههای مجازی، مکانهای عمومی و… است. توصیه ما این است که طراحی بنر کلینیک خود را به افراد حرفهای و باتجربه بسپارید تا در نهایت یک بنر حرفهای و زیبا برای تبلیغات خود داشته باشید.
سؤالات متداول
اگر قصد دارید خودتان بنر کلینیکتان را درست کنید میتوانید از بنرهای آماده موجود در سایتها که قابلویرایش هستند استفاده کنید؛ اما توصیه ما این است که این کار را به افراد حرفهای بسپارید تا بنر را با توجه به رنگ لوگو شما و هویت برند شما طراحی کنند.
این بنرها برای معرفی خدمات کلینیک، رضایت مشتریان، معرفی راههای ارتباطی، اعلام تخفیفها و ممعرفی پزشکان کلینیک استفاده میشوند.
توصیه میشود که از رنگ های ملایم برای بنر کلینیکها استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگهایی که انتخاب میکنید از خانواده و پالت رنگ لوگو کلینیک باشند.