جست و جو با تلفن همراه بیشتر از کامپیوترهای شخصی

جست و جو با تلفن همراه در اولویت کاربران اینترنت

بر اساس گزارش گوگل، جست و جوی اینترنتی با استفاده از تلفن همراه (Mobile) از جست و جو با کامپیوترهای شخصی (Desktop) پیشی گرفته است. امروزه بیش از ۶۰% جست و جوها در موتورهای جست و جو مانند گوگل، با کمک وسایل همراهی همچون تلفن‌های هوشمند و یا تبلت‌ها انجام می‌شود. به بیان ساده‌تر، بیشتر بیماران و مخاطبان کلینیک درمانی شما، با گوشی‌های خود به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. حال این موضوع چه اهمیتی برای شما دارد؟

گوگل به تازگی الگوریتم‌های جست و جوی خود را تغییر داده‌ است. پیش از این، همواره حالت دسکتاپ وب‌سایت شما را برای جست و جوها، بررسی می‌کرد مانند نقشه سایت، محتوا، داده‌های اصلی، برچسب‌ها و … . اما از تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرده است که نخست حالت موبایل وب‌سایت شما را در جست و جوها مورد بررسی قرار خواهد داد و این حالت نسبت به حالت دسکتاپ اولویت دارد.

این تغییر به این معنی است که اگر وب‌سایت شما واکنش‌گرا (Responsive) باشد و یا قابلیت نمایش به صورت ویژه در گوشی‌های همراه را داشته باشد، در نتایج جست و جوها، اولویت خواهد داشت و شانس دیده شدن وب‌سایت شما بیشتر خواهد شد. یک وب‌سایت واکنش‌گرا در واقع این ویژگی را دارد که ساختار خود را با اندازه صفحه نمایش‌های گوناگون، هماهنگ کند تا بهترین حالت ممکن را به مخاطب نمایش دهد.

هدف گوگل از این کار، ارائه بهترین تجربه‌ها به کاربران است. شما نیز اگر می‌خواهید برای بیماران خود تجربه‌های خوبی ایجاد کنید و تصویر مناسبی از برند کلینیک درمانی خود در ذهن مخاطب ایجاد نمایید، بهتر است پا به پای آنان پیش بروید. از این رو، هربار که محتوای جدیدی در وب‌سایت خود می‌گذارید، با گوشی همراه خود نیز آن را بررسی کنید تا از نمایش درست آن در تلفن همراه مطمئن شوید.

بد نیست یک بار به عنوان یک بیمار و از دید مخاطب کلینیک درمانی خود، وب‌سایت خود را با گوشی تلفنتان زیر و رو کنید و نکاتی را مانند آنچه که در ادامه فهرست شده است، بررسی نمایید:

  • آیا اندازه فونت‌ها مناسب است؟
  • آیا تصاویر، ویدیوها یا عکس‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود؟ آیا کیفیت و اندازه آن‌ها برای نمایش در گوشی، بهینه شده است؟ یا بخشی از آن‌ها خارج از صفحه نمایش داده می‌شود؟
  • دسترسی شما به منوی اصلی سایت چگونه است؟ آیا به راحتی می‌توان گزینه‌های مختلف آن را انتخاب کرد؟
  • لوگو و نام کلینیک درمانی شما در بالای صفحه درست نمایش داده می‌شود؟ آیا شعار یا پیام برند شما به خوبی دیده می‌شود؟
  • آیا بیمار پس از ورود به وب‌سایت شما، به مهمترین مطالب و خدمات شما به سادگی و به سرعت دسترسی پیدا می‌کند؟
  • و درنهایت اینکه اگر خودتان را جای یک بیمار کم حوصله بگذارید، آیا در کمترین زمان ممکن به همه بخش‌های سایت دسترسی خواهید داشت؟

با کمک چنین بررسی موشکافانه‌ای می‌توانید مطمئن شوید که آیا وب‌سایت شما برای نمایش در گوشی تلفن همراه مناسب است یا خیر؟ و اینکه کدام یک از مطالب شما بازدید بیشتری خواهند داشت و کدام یک، از دید عموم دور خواهد ماند.

اگر برای طراحی یک وب‌سایت واکنشگرا نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید با تیم مشاوران آژانس برندینگ و بازاریابی TEBex تماس بگیرید. ما در کنار شما خواهیم بود تا یک وب‌سایت با محتوای مناسب را به بیمارانتان ارائه دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button