چطور استخدام تکنسین کاشت مو خوبی داشته باشیم + تمامی ویژگی های آن

فرآیند کاشت مو بسیار حساس است. مهمترین نکته‌ای که مراجعه کنندگان هنگام مراجعه به کلینیک کاشت مو به آن توجه می‌کنند، عملکرد تکنسین و پزشکی است که فرآیند کاشت مو را انجام می‌دهد. این یک موضوع کاملاً منطقی است. زیرا فرآیند پیوند مو یک روش دائمی  بوده و باعث ایجاد تغییراتی در زندگی شخص می‌شود. در صورتی که فرآیند کاشت مو به خوبی انجام نشود، شخص آسیب‌های جسمی و روحی بسیار زیادی را متحمل خواهد شد.

تعداد کلینیک‌های کاشت مو در داخل کشور بسیار زیاد است و انتخاب بهترین کلینیک برای انجام کاشت مو بسیار سخت است. برای انتخاب کلینیک باید به سابقه و تجربه پزشک متخصص و تکنسین کاشت مو و میزان رضایت مراجعه کنندگان توجه کنید. فرآیند کاشت مو چند ساعت طول می‌کشد. به همین دلیل وظیفه پزشک و تکنسین کاشت مو این است که با صبوری بتوانند فرآیند جدا کردن گرافت مو و پیوند زدن آن به ناحیه طاس سر را انجام دهد.

با توجه به اینکه پزشک متخصص تاثیر بسیار زیادی بر اعتبار و ارزش کلینیک زیبایی شما خواهد داشت، چند نکته مهم در رابطه با استخدام تکنسین کاشت مو وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید. در ادامه قصد داریم مهمترین نکات هنگام استخدام تکنسین کاشت مو را برای شما بیان کنیم.

فهرست عناوین مقاله:

تکنسین کاشت مو کیست؟

تکنسین کاشت مو دستیار پزشکی است که برای انجام کاشت مو آموزش دیده است. این افراد در واقع همان تکنسین‌های جراحی هستند که در مراحل کاشت مو به پزشک کمک می‌کنند. به عنوان مثال تکنسین کاشت مو برای استخراج نوار یا پیوند زدن مو به پزشک کمک می‌کند. فعالیت تکنسین نقش بسیار مهمی در نتیجه نهایی کاشت مو دارد.

گاهی اوقات تکنسین از قبل در رابطه با کاشت مو آموزش دیده است. در برخی موارد نیز شاید لازم باشد که پزشک دوره‌های آموزشی را برای تکنسین‌ها برگزار کند. تکنسین کاشت مو فعالیت خود را تحت نظارت پزشک انجام می‌دهد. معمولاً تعداد گرافت‌هایی که باید برای هر فرد پیوند زده شود، حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ گرافت است.

یک تکنسین به تنهایی قادر نیست این تعداد گرافت را پیوند بزند. به همین دلیل برای انجام کاشت مو معمولا به حضور ۲ تا ۳ تکنسین نیاز است. تکنسین کاشت مو بدون مدرک پزشکی و صرفاً بر اساس تجربه و آموزش‌هایی که قبلاً دیده است، فرآیند کاشت مو را انجام خواهد داد.

شرایط استخدام تکنسین کاشت مو

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، فرآیند کاشت مو بسیار پیچیده و سخت است و باید فردی را برای انجام این کار استخدام کنید که از توانایی و مهارت لازم برخوردار باشد. برای استخدام تکنسین کاشت مو باید بسیار ریز بین باشید. حتی جنسیت فرد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی از حضور خانم‌ها برای انجام کاشت مو بهره می‌برند.

فرآیند کاشت مو بسیار زمان‌بر است و جدا کردن هر فولیکول مو یا پیوند زدن آن کاری ظریف و دقیق است و نیاز به دقت بسیار زیادی دارد. بنابراین در ادامه به طور کامل شما را راهنمایی می‌کنیم که هنگام استخدام تکنسین کاشت مو به چه مواردی دقت کنید.

۱.سابقه کاری تکنسین 

  • اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام استخدام تکنسین کاشت مو به آن توجه کنید، سابقه کاری تکنسین است. میزان تجربه و سابقه تکنسین باعث می‌شود شما با اعتماد بیشتری او را استخدام کنید. از طرفی اگر بخواهید یک تکنسین تازه کار استخدام کنید، باید ساعت‌ها برای آموزش وقت بگذارید و با صرف هزینه و زمان زیاد یک تکنسین کاربلد و ماهر را برای انجام کاشت مو، آماده کنید. البته برخی از کلینیک‌های زیبایی ترجیح می‌دهند تکنسین‌های تازه کار استخدام کنند.
  • شما باید از تکنسین بپرسید که به صورت قراردادی با شما کار می‌کند یا قصد دارد به شکل پاره وقت و پروژه‌ای فعالیت خود را انجام دهد.
  • بهتر است رزومه قبلی تکنسین کاشت مو را بررسی کنید و با توجه به سوابق کاری تکنسین، از او سوالاتی در رابطه با کاشت مو بپرسید. برخی از تکنسین‌ها تجربیات بسیار زیادی در زمینه کاشت مو دارند و قادر هستند فرآیند کاشت مو را با دقت و کیفیت بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.‌
  • اگرچه فرآیند کاشت مو نیاز به علم پزشکی دارد، ولی در اکثر موارد به صورت تجربی انجام می‌شود و داشتن تجربه و مهارت تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه نهایی دارد. هنگام استخدام تکنسین کاشت مو، دقت داشته باشید که تعداد سال‌های کاری اهمیت چندانی ندارد. آنچه که مهم است، مهارت و تجربیاتی است که تکنسین طی چند سال گذشته به دست آورده است.

۲.مراقبت مستقیم از بیمار

تکنسین وظیفه دارد در حین فرآیند کاشت مو، از بیمار مراقبت کند. مدت زمان انجام کاشت مو کمی طولانی است و ممکن است متقاضی هنگام انجام کاشت مو خسته شود یا هنگام خارج کردن فولیکول‌های مو آسیبی به سر او وارد شود. بنابراین، تکنسین کاشت مو باید از مراقبت‌های پزشکی و ایمنی اطلاعات کامل داشته باشد تا در زمان بروز حوادث خطرناک، مانع از آسیب دیدن بیمار شود.

مهمترین مسئله هنگام انجام کاشت مو، سلامتی فرد متقاضی است. روش‌های مراقبت از فرد متقاضی بسیار گسترده هستند.

  • به عنوان مثال تکنسین باید ابتدا از متقاضی، تست حساسیت بگیرد تا مطمئن شود که فرد نسبت به فرآیند کاشت مو حساسیت ندارد.
  • هنگام خارج کردن فولیکول‌های مو، مقداری خونریزی شاهد هستیم. تکنسین باید سریعاً برای متوقف کردن خونریزی اقداماتی انجام دهد.
استفاده از تجهیزات و ابزارهای استریل شده توسط تکنسین کاشت مو

۳.آماده ‌سازی بانک مو

یکی از مهمترین وظایف تکنسین کاشت مو، آماده‌سازی بانک مو است. تکنسین باید اطلاعات کاملی در رابطه با آماده کردن بانک مو برای برداشتن گرافت‌ها داشته باشد. تکنسین موظف است برای آماده کردن بانک مو، ابتدا سطح مورد نظر را کاملاً ضدعفونی کند و به آن ناحیه، بی حسی تزریق کند. این مرحله باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.

به همین دلیل دانش و تجربه تکنسین کاشت مو اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانید مهارت تکنسین را برای آماده‌سازی بانک مو تست کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از متقاضی استخدام جایگاه تکنسین کاشت مو، بخواهید به صورت عملی این مرحله را برای شما انجام دهد. به طور کلی دریافت تست عملی بهتر از تست تئوری است. چرا که با تست عملی، اشتباهات و خطاهای تکنسین کاشت مو به طور کامل مشخص خواهد شد.

۴.قابلیت انجام کار تیمی 

فرآیند کاشت مو به دلیل زمان‌بر بودن، نیاز به یک تیم حرفه‌ای و کاربلد دارد. به همین دلیل کمتر پیش می‌آید جدا کردن تمامی گرافت‌های مو فقط به کمک یک تکنسین کاشت مو انجام شود. به صورت معمول ۲ تا ۳ تکنسین کاشت مو برای پیوند زدن حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ فولیکول مو همکاری می‌کنند. به همین دلیل کلینیک‌های زیبایی که فرآیند کاشت مو را انجام می‌دهند، از تعداد زیادی پرسنل و کارکنان مختلف تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را برعهده دارند.

متقاضی شغل تکنسین کاشت مو و توانایی انجام کار تیمی

تعامل بالا از مهمترین ویژگی‌های تکنسین کاشت مو است. زمانی که تکنسین دچار خطا یا اشتباه شود، باید از همکاران خود کمک بگیرد و برای برطرف کردن مشکل تلاش کند. برخی افراد به صورت ذاتی نمی‌توانند در فعالیت‌های تیمی شرکت کنند و با روحیات آنها سازگار نیست. بنابراین هنگام استخدام تکنسین کاشت مو باید به این موضوع توجه داشته باشید.

۵.روابط عمومی بالا 

یک تکنسین کاشت مو باید روابط عمومی بالایی داشته باشد. زمانی که متقاضیان به کلینیک شما مراجعه می‌کنند، انتظار برخورد خوب و محترمانه از طرف تکنسین و سایر کارکنان کلینیک دارند. بنابراین یک تکنسین کاشت مو باید با داشتن روابط عمومی بالا این ارتباط اجتماعی را با سایر افراد یا متقاضیان برقرار کند. به طور کلی انسان موجودی اجتماعی است و تمایل دارد با سایر اطرافیان خود ارتباط داشته باشد.

هر چقدر که تکنسین روحیه بالا و روابط عمومی بهتری داشته باشد، تعداد بیشتری از متقاضیان به سمت کلینیک شما جذب خواهند شد و میزان رضایت از کلینیک زیبایی شما بالاتر خواهد بود.

علاوه بر این، تکنسین کاشت مو باید با سایر همکاران خود نیز روابط عمومی قوی داشته باشد. زمانی که ارتباط بین چند همکار شکل بگیرد، فعالیت کلی آنها در مجموع به سمت هدف و پیشرفت حرکت می‌کند و هر کدام وظایف خود را به شکل عالی انجام خواهند داد. البته باید گفت زیاده روی در ارتباط با همکاران به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بلکه رفتار شما با سایر همکاران باید به شکل کاملا متعادل باشد.

مقاله مشاوره راه اندازی کلینیک زیبایی را از دست ندهید.

۶.تسلط به متدهای کاشت مو

همانطور که می‌دانید، چندین روش مختلف برای انجام کاشت مو وجود دارد. فردی که به عنوان تکنسین کاشت مو در یک کلینیک زیبایی استخدام می‌شود، باید توانایی تسلط به حداقل دو یا سه متد کاشت مو را داشته باشد. درست است که معمولاً کلینیک‌های زیبایی روی یک متد کاشت مو فعالیت می‌کنند، اما اگر شما بخواهید روش جدیدی را برای انجام کاشت مو به کلینیک خود اضافه کنید، داشتن چنین نیرویی بسیار مفید خواهد بود.

مسلط بودن تکنسین کاشت به چند روش

بهتر است حداقل به یکی از روش‌های قدیمی کاشت مو و یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو مسلط باشد. خوشبختانه روش‌های کاشت مو نسبت به سال‌های گذشته تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و ادغام این روش‌ها با تکنولوژی روز باعث شده است که امروزه فرآیند کاشت مو در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه انجام شود.

۷.تکنسین کاشت مو باید به چه مسائلی مسلط باشد؟

  • یک تکنسین کاشت مو برای اینکه در هر کلینیک زیبایی استخدام شود، باید به سه مرحله کاشت مو تسلط داشته باشد. اولین مرحله کاشت مو، مرحله برداشت فولیکول مو است. تجربه پایین در این مرحله باعث می‌شود فولیکول‌های مو با دقت برداشته نشود و آسیب زیادی به سر فرد وارد شود. مرحله بعد جدا کردن گرافت‌های مو و مرحله سوم کاشت مو است.
  • تکنسین کاشت مو باید انواع مواد بی حسی را بشناسد و در رابطه با آن‌ها اطلاعات دقیقی داشته باشد.
  • همچنین فرآیند استریل کردن سر و ضدعفونی کردن سطح زخم اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل تکنسین کاشت مو باید کاملا به این موضوعات مسلط باشد و زمانی که میزان خونریزی سر زیاد است، تکنسین کاشت مو باید توانایی کنترل خونریزی را داشته باشد.

آیا تکنسین کاشت مو می‌ تواند به تنهایی کار کند؟

اگرچه تکنسین کاشت مو می‌تواند به تنهایی کار کند، ولی معمولاً بسیاری از تکنسین‌های کاشت مو این کار را انجام نمی‌دهند.

  • اگر فرآیند کاشت مو اشتباه انجام شود یا مشکلی هنگام کاشت مو رخ دهد، در صورت شکایت مراجعه کننده، مشکلات بسیار زیادی برای تکنسین کاشت مو رخ می‌دهد. زمانی که تکنسین فرآیند کاشت طبیعی مو را تحت نظارت پزشک انجام دهد، با خیال راحت و بدون نگرانی به فعالیت خواهد پرداخت.
  • البته برخی از تکنسین‌های کاشت مو، امروزه به تنهایی کار می‌کنند. اما مشاهده شده است که محیط کار آنها به هیچ وجه استریل شده نیست و فضای کاری آنها با اتاق عمل متفاوت است.

رشته اصلی تکنسین کاشت مو باید مرتبط با علوم پزشکی باشد و نمی‌تواند از رشته‌ها و گرایش‌های دیگر وارد این حرفه شود. مگر اینکه تحت نظارت پزشک کار کند. در صورتی که محیط کار تکنسین کاشت مو استریل نباشد، احتمال بروز عفونت بسیار زیاد است.

در واقع علت اینکه بسیاری از کلینیک‌های کاشت مو تمایل دارند به تنهایی کار کنند این است که درآمد کار کاشت مو به صورت فردی بسیار بیشتر از کاشت مو تحت نظارت پزشک است.

به تنهایی کار کردن و درآمد بیشتر تکنسین کاشت مو

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل در رابطه با استخدام تکنسین کاشت مو صحبت شد. اگر می‌خواهید یک تکنسین را برای کاشت مو در کلینیک خود استخدام کنید، حتما به موارد بالا توجه کنید. مهارت و تجربه تکنسین تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه نهایی کاشت مو دارد.

در صورتی که تکنسین، فرآیند کاشت مو را به خوبی انجام ندهد، میزان رضایت مراجعه کنندگان کاهش پیدا خواهد کرد و به مرور زمان شما مخاطبان کلینیک خود را از دست خواهید داد. بنابراین انتخاب تکنسین کاشت مو باید با صبر و حوصله انجام بگیرد.

سؤالات متداول استخدام تکنسین کاشت مو

اغلب تکنسین های کاشت مو ممکن است تجربه کمی در کاشت و ترمیم مو داشته باشند یا اصلاً تجربه ای در این زمینه نداشته باشند به جز آموزشی که در محل کار دیده اند، بنابراین اگر این جراحی توسط آنها انجام نشود مطمئن تر است. فراموش نکنید که آنها احتمالاً سالها آموزش دانشکده پزشکی ندارند، ممکن است مجوز کاشت مو نداشته باشند، آنها برای مقابله با عوارض پزشکی در طول عمل شما مجهز نیستند و از همه مهم تر روش کاشت مو FUE شامل هزاران برش کوچک است که برای کارکنان غیرمجاز بسیار خطرناک است.

  • کمک گرفتن از تکنسین های کاشت مو باتجربه تر به معنای روند انجام عمل کوتاه تر است
  • تکنسین های غیر حرفه ای علاوه بر اینکه شهرت و اعتبار کار شما را تضعیف می کنند بلکه به معنای خستگی کمتر برای کل تیم هستند.
  • با کمک گرفتن از تکنسین های ماهر در روند کاشت مو، فولیکول های مو به طور بهینه قرار می گیرند و در نتیجه یک پیوند مو بسیار موفق به ارمغان می آید.
  • تکنسین های مجرب و دلسوز تجربه کلی را هم برای بیمار و هم برای پزشک راحت تر و لذت بخش تر می کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button