ویزیت آنلاین پزشکی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویزیت آنلاین پزشکی سیستمی برای نظارت و بررسی از راه دور است.‌ این سیستم برای معاینه و درمان افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن یا بیمارستان ترخیص شده از کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. ویزیت آنلاین ممکن است به صورت تک کاربره (یعنی صرفاً برای یک بیمار) یا چند کاربره انجام شود.

به عنوان مثال، در خانه سالمندان از ویزیت آنلاین پزشکی چند کار برای استفاده می‌شود. همچنین نرم‌افزارهای مربوط به ویزیت آنلاین در اختیار پرستارها قرار می‌گیرد تا با استفاده از تبلت یا تلفن هوشمند بتوانند وضعیت بیماران را بررسی کنند. استفاده از ویزیت آنلاین پزشکی، نیازهای بیمار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع می‌کند. در نتیجه سرعت تشخیص و درمان بیماران بیشتر خواهد شد. در ادامه مقاله قصد داریم درباره ویزیت آنلاین پزشکی و شرایط آن صحبت کنیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

ویزیت آنلاین پزشکی چیست؟

ویزیت آنلاین پزشکی یکی از روش‌های جدید و پیشرفته برای معاینه و درمان بیماری‌ها است. با استفاده از این روش، شما نیازی به حضور در کلینیک و مطب پزشک نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید نوبت خود را به صورت آنلاین دریافت کنید.

در ویزیت آنلاین، پزشک تمامی مشخصات بیماری‌ شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. در این حالت شما باید اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های بیماری و شرایط بدنی خود در اختیار پزشک قرار دهید در نهایت، پزشک با کمک تجربه و مهارت خود می‌تواند بیماری شما را تشخیص داده و یک نسخه آنلاین برای شما تجویز کند. در مرحله بعد، کافی است با داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه آنلاین تهیه کنید.

ویزیت آنلاین جایگزینی برای ویزیت حضوری

در گذشته برای تشخیص و درمان بیماری‌ها باید از ویزیت حضوری استفاده می‌شد. یعنی بیمار ابتدا باید یک بار به بیمارستان کلینیک مراجعه کرده و نوبت دریافت می‌کرد. سپس در روز دیگری باید به پزشک مراجعه کرده و معاینه می‌شد.

در بسیاری از موارد، ویزیت آنلاین به دلیل سرعت بالا و کیفیت بهتر، به یک جایگزین مناسب برای ویزیت حضوری تبدیل شده است. در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد که چرا ویزیت آنلاین جایگزین مناسبی برای ویزیت حضوری است:

●      قرار ملاقات پزشک در همان روز امکان پذیر است

دریافت نوبت از کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها بسیار سخت است. روزانه تعداد زیادی از بیماران متقاضی مراجعه حضوری به پزشکان و متخصصان هستند. به همین دلیل، نمی‌توان به سرعت نوبت معاینه دریافت کرد. عقب افتادن نوبت معاینه بر روند بیماری شما تاثیرگذار است. در صورتی که بیماری شما شدید باشد، لازم است به صورت اورژانسی در همان روز به پزشک مراجعه کنید. اما برخی از متخصصین وقت خالی برای ویزیت شما ندارند.

به همین دلیل ممکن است نوبت شما چند روز عقب بیفتد و بیماری شما تشدید شود. تشدید بیماری نشان می‌دهد ویروس یا سایر عوامل بیماری زا تمام بدن شما را در بر گرفته‌اند. در این حالت، درمان بیماری بسیار سخت‌تر خواهد بود. اما در ویزیت آنلاین، قرار ملاقات با پزشک در همان روز موجود است و شما می‌توانید به سرعت یک قرار ملاقات با پزشک تعیین کنید و در زمان مشخصی معاینه شوید. به این ترتیب، دیگر نگرانی برای روند درمان وجود نخواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با میزان درآمد کلینیک زیبایی این مقاله را مطالعه نمایید.

●      پزشکان دارای مجوز هستند

پزشکانی که شما برای ویزیت آنلاین به آنها مراجعه می‌کنید، دارای مجوز بوده و اکثر آنها متخصص هستند. به همین دلیل نگرانی بابت مراجعه به پزشک وجود ندارد. برخی از افراد، به دلیل عدم آگاهی از میزان تجربه و مهارت پزشک ترجیح می‌دهند از ویزیت حضوری برای معاینه و درمان استفاده کنند. نگرانی این دسته از افراد بی‌مورد است.

چرا که می‌توانند با خیال راحت از امکانات ویزیت آنلاین بهره‌مند شوند. زیرا پزشکانی که از نرم افزارهای ویزیت آنلاین برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند، ابتدا باید مدارک پزشکی و مجوز خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا فعالیت آنها به صورت رسمی و قانونی آغاز شود.

●      عدم نیاز به حضور در مطب

شما با استفاده از ویزیت آنلاین نیازی به حضور در مطب پزشک نخواهید داشت. مطب پزشکان یا بیمارستان‌ها، اغلب به دلیل حضور بیماران بسیار شلوغ و پر سر و صدا است. سر و صدا و ازدحام ممکن است بر تشدید بیماری افراد تاثیر گذار باشد. علاوه بر این، بسیاری از بیماران به دلیل مشکلات فیزیکی قادر به مراجعه به بیمارستان‌ها یا مطب پزشکان نیستند.

رفت و آمد برای افرادی که توانایی حرکت کردن ندارند بسیار سخت است. به همین دلیل می‌توان از ویزیت آنلاین برای این دسته از بیماران استفاده کرد. دریافت نوبت از بیمارستان، ترافیک خیابان‌ها و چند ساعت منتظر ماندن در کلینیک بسیار آزاردهنده است.

ویزیت آنلاین جایگزین مناسبی برای ویزیت حضوری

مراحل انجام ویزیت آنلاین

ویزیت آنلاین مراحل ساده‌ای دارد که در ادامه برای شما بیان می‌شود:

●      رزرو نوبت

اولین مرحله برای مراجعه آنلاین پزشکی، دریافت نوبت است. دریافت نوبت معمولا از طریق نرم‌افزارهای ویزیت آنلاین انجام می‌شود. ابتدا باید این نرم افزارها را روی تلفن همراه یا تبلت نصب کرده و بعد از آن وارد صفحه رزرو نوبت شوید. شما می‌توانید با توجه به منطقه و محل زندگی خود، یکی از پزشکان با تجربه را برای انجام معاینه و درمان انتخاب کنید. در این نرم افزار، امکانات دیگری برای رزرو نوبت وجود دارد.

به عنوان مثال، تعیین زمان نوبت یا ارسال اطلاعات بیمار برای پزشک از طریق نرم‌افزار ویزیت آنلاین امکان پذیر است. همچنین اگر نیاز باشد، شما قادر خواهید بود زمان ویزیت را برای همان روز تعیین کنید.

●      ملاقات آنلاین با پزشک

بعد از دریافت نوبت و پرداخت حق ویزیت، شما می‌توانید وارد صفحه پزشک شده و به صورت آنلاین با او صحبت کنید. در این مرحله پزشک سوالاتی درباره شرایط بدنی و حالات روحی شما خواهد پرسید. بهتر است تمامی مشخصات و اطلاعات مربوط به بیماری خود را در اختیار پزشک قرار دهید. همچنین اگر تماس شما به صورت تصویری انجام می‌شود، پزشک می‌تواند از حالات چهره مثل زردی صورت یا رنگ پریدگی نوع بیماری شما را تشخیص دهد. اگر نیاز باشد، پزشک برای شما آزمایش تجویز خواهد کرد تا از بابت بیماری شما اطمینان پیدا کند.

●      دریافت نسخه آنلاین

آخرین مرحله از ویزیت آنلاین، دریافت نسخه است. شما قادر خواهید بود نسخه خود را برای داروخانه‌های آنلاین ارسال کنید. این داروخانه‌ها تمامی داروهای مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و به محل سکونت شما ارسال می‌کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به داروخانه‌ها نخواهید داشت.

خدمات پزشک آنلاین چیست؟

یک پزشک آنلاین خدمات متنوعی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌ها ارائه می‌دهد. در ادامه برخی از مهم‌ترین خدمات پزشک آنلاین را برای شما بیان می‌کنیم:

●      بهداشت عمومی و مراقبت های پیشگیرانه

یکی از مهم‌ترین خدمات پزشکی آنلاین، خدمات مربوط به بهداشت عمومی و مراقبت‌های پیشگیرانه است. لازم نیست که حتما به یک بیماری خطرناک مبتلا شوید تا از ویزیت آنلاین استفاده کنید. شما می‌توانید برای کوچک‌ترین مسائل با پزشک آنلاین مشورت کنید. به عنوان مثال، زمانی که به بیماری آنفولانزا مبتلا شده و در رختخواب هستید، پزشک آنلاین از نحوه صحیح مراقبت و روند درمان بیماری به شما اطلاع خواهد داد.

همچنین اگر تمایل به ترک سیگار دارید، می‌توانید با پزشکان مرتبط تماس گرفته و مشاوره ترک سیگار و دخانیات دریافت کنید. مراقبت‌های پیشگیرانه زمانی انجام می‌شود که شما به یک بیماری خاص مبتلا نشده باشید و بخواهید با کمک مراقبت‌های پزشکی، از بروز این بیماری در بدن خود جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، در زمان شیوع ویروس کووید ۱۹، بسیاری از پزشکان از طریق ویزیت آنلاین روش‌های مراقبت و پیشگیری از این بیماری را به مردم اطلاع دادند. شما می‌توانید برای درمان پیشگیری از علائم مختلفی مثل سردرد، تب، دیابت، آلرژی فصلی، میگرن و فشار خون با پزشکان آنلاین تماس بگیرید.

●      مراقبت فوری

شما به راحتی می‌توانید نوبتی برای ویزیت فوری رزرو کنید و تنها طی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، از طریق تلفن هوشمند یا رایانه خود به پزشکان متصل شوید. مراقبت و معاینه فوری زمانی انجام می‌شود که شما به یک بیماری خطرناک مبتلا شده باشید.

به عنوان مثال، بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی به مرور زمان شدیدتر می‌شوند و نیاز است که معاینه و درمان در همان ساعات اولیه انجام شود. در این حالت، دریافت نوبت از پزشکان برای مراجعه حضوری بسیار دشوار است. بنابراین انجام ویزیت آنلاین به صرفه‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، می توانید برای درمان بیماری هایی مثل عفونت گوش، عفونت سینوس، چشم صورتی، بثورات و مواردی مانند این از خدمات ویزیت آنلاین استفاده کنید.

●      سلامت جنسی

حفظ سلامت جنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. سلامت جنسی بخش مهمی از رفاه زندگی شما است. بنابراین برای کنترل و درمان مشکلات جنسی می‌توانید از خدمات ویزیت آنلاین استفاده کنید. مراجعه حضوری به پزشکان و صحبت کردن درباره مسائل جنسی، برای بسیاری از افراد راحت نیست. به همین دلیل این دسته از افراد ترجیح می‌دهند به صورت حضوری به پزشک مراجعه نکنند. به کمک ویزیت آنلاین، شما می‌توانید بدون خجالت تمامی مشکلات و مسائل جنسی را با پزشکان بازگو کرده و برای حل این مشکلات مشاوره دریافت کنید.

بی‌توجه ماندن به مشکلات جنسی بسیار خطرناک است. به عنوان مثال، عفونت‌های آلت تناسلی در اثر بی توجهی ممکن است شدیدتر شده و به درون بدن شما راه پیدا کنند. همچنین، سردی روابط زناشویی با کمک مشاوره و تجویز داروهای خاص درمان خواهد شد. برخی دیگر از بیماری‌های جنسی که می‌توانید برای درمان آن‌ها از خدمات آنلاین استفاده کنید، شامل عفونت‌های مخمری، واژینیت، اختلال در نعوظ، تبخال ناحیه تناسلی ایدز و مواردی مانند این هستند.

●      سلامت روان و درمان آنلاین

دیگر خدمات پزشکان آنلاین، سلامت روان است. زمانی بدن شما سالم خواهد ماند که ذهن سالمی داشته باشید. برای انجام مشاوره عاطفی یا استفاده از نسخه‌‌های دارویی می‌توانید با درمانگران متخصصان سلامت روان به صورت آنلاین صحبت کنید. اگر لازم باشد، ممکن است پزشکان چندین جلسه مشاوره درمانی برای شما تجویز کنند تا در نهایت بهبود یابید.

مشکلات جوامع امروزی باعث شده است بسیاری از افراد درگیر مشکلات روحی و روانی باشند. به عنوان مثال، افراد زیادی از مشکلاتی مثل افسردگی، اضطراب، بیش فعالی، اختلال دوقطبی، اختلالات خواب و خشم و عصبانیت رنج می‌برند. تمامی این مشکلات روحی و روانی با کمک ویزیت آنلاین برطرف خواهد شد.

مزایای ویزیت آنلاین

ویزیت آنلاین پزشکی راحت‌تر و سریع‌تر از روش‌های ویزیت حضوری و سنتی است. پزشک آنلاین می‌تواند شیوه زندگی را برای شما آسان‌تر سازد و در کنار آن شما را از روش‌های درمانی و مراقبتی ویژه بهره مند کند. در ادامه بخشی از مزایای ویزیت آنلاین را برای شما بیان می‌کنیم:

●      مراقبت های بهداشتی در دسترس

شما با کمک ویزیت آنلاین، می‌توانید در هر مکانی با اتصال به اینترنت به مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشید. امکان صحبت صوتی و تصویری با پزشک از طریق تلفن یا رایانه امکان پذیر است. این روش برای افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند کاملا مناسب است. زیرا برخی از مناطق، به مراکز پزشکی یا مراکز درمانی دسترسی کافی ندارند. شما همچنین می‌توانید هنگام سفر یک وقت ویزیت مجازی رزرو کنید. اگر به یک منطقه ناآشنا سفر کردید و اطلاعاتی درباره پزشکان آن منطقه ندارید، کافی است از برنامه ویزیت آنلاین استفاده کنید تا یک پزشک هم زبان یا هم وطن، بیماری شما را درمان کند.

●      زمان ویزیت متناسب با برنامه شما

یکی از مهم‌ترین مزایای ویزیت آنلاین زمان بندی مناسب است. نوبت دهی آنلاین پزشکان بسیار انعطاف پذیر است و زمانبندی بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از قرار ملاقات از راه دور، شما دیگر درگیر اتاق انتظار یا رفت آمدهای وقت گیر نخواهید شد. نرم افزارهای ویزیت آنلاین، بهترین موقعیت زمانی را برای شما پیدا می‌کنند.

●      ارجاع و تجویز نسخه سریع تر

در مشاوره پزشکی آنلاین، سابقه پزشکی شما به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. پزشکان با بررسی سابقه پزشکی و وضعیت بدنی شما، می‌توانند راحت‌تر برای تشخیص بیماری تصمیم بگیرند. به همین دلیل روند تشخیص و درمان بیماری در زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد. پزشک داروی تجویزی شما را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کند یا در اختیار داروخانه آنلاین قرار می‌دهد.

●      مراقبت مقرون به صرفه، صرف نظر از وضعیت بیمه

ویزیت آنلاین هزینه بسیار کمتری نسبت به ویزیت حضوری دارد. به همین دلیل، کاملا مقرون به صرفه است. در بسیاری از مواقع، شما برای دریافت ویزیت آنلاین نیازی به بیمه درمانی ندارید.‌ بنابراین می‌توانید با هزینه‌ای کمتر نسبت به مراجعه حضوری و بدون نیاز به دفترچه بیمه ویزیت شوید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره ویزیت آنلاین و مقایسه آن با سایر روش‌های درمانی مثل ویزیت حضوری صحبت شد. ویزیت حضوری یک روش سنتی برای بررسی علائم بیماری و درمان است. امروزه روش‌های جدید‌تری مثل ویزیت آنلاین، به یک جایگزین مناسب برای ویزیت حضوری تبدیل شده است. با استفاده از ویزیت آنلاین، شما نیازی به رفت و آمد ندارید. این روش تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد. علاوه بر این، ویزیت آنلاین با هزینه کمتری نسبت به ویزیت حضوری انجام می‌شود و می‌تواند یک روش مناسب برای درمان فوری باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button