میزان درآمد کلینیک زیبایی چقدر است؟ چطور آن به حداکثر برسانیم؟!

راه اندازی کلینیک زیبایی امروزه به یک سرمایه گذاری پرسود تبدیل شده است. به طور کلی، ورود به صنعت پوست و مو و تاسیس کلینیک زیبایی، یک راه حل هوشمندانه و عاقلانه برای درآمدزایی است. صنعت زیبایی با سرعت بسیار زیادی نسبت به سایر صنایع در حال رشد است. اگر هم اکنون بر راه اندازی کلینیک زیبایی سرمایه گذاری کنید، چند سال دیگر درآمد بسیار بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها خواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای متقاضیان تاسیس کلینیک زیبایی ایجاد می‌شود، درآمد کلینیک زیبایی است. میزان درآمد شما از کلینیک زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این مقاله بررسی می‌شود. همچنین اگر بخواهید به درآمد بالاتری برسید، باید از راهکارهای خاصی استفاده کنید. تمامی این موارد در ادامه مطلب بیان خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آیا کلینیک زیبایی درآمد مناسبی دارد؟

صنعت مراقبت از پوست و مو به طور کلی یک صنعت در حال رشد است. گزارشات و تحقیقات جهانی نشان می‌دهد صنعت مراقبت از پوست و مو در هر سال بیش از ۵ درصد رشد دارد. دلیل اصلی رشد صنعت مراقبت از پوست و مو این است که تعداد بسیار زیادی از مردان و زنان به روش‌های مراقبت از پوست علاقه‌مند شده و بیشتر به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند.

گرایش بسیاری از افراد به سمت روش‌های مراقبت از پوست؛ نه تنها باعث رشد کلینیک‌های زیبایی شده است؛ بلکه دامنه استفاده از محصولات پوستی را نیز گسترش داده است. علاوه بر این، بازار خرید و فروش محصولات مراقبت از پوست نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است. حاشیه سود ناخالص برای خرید و فروش محصولات مراقبت از پوست حدود ۵۳ درصد است.

روش‌های بازاریابی و تبلیغات، سود فروش محصولات مراقبت از پوست

اگر تمامی مواردی که در این مقاله بیان می‌شود را رعایت کنید، درآمد شما از کلینیک زیبایی ماهیانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود.

عوامل موثر بر میزان درآمد کلینیک زیبایی

میزان درآمد یک کلینیک زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه برای شما بیان می‌شود:

●      تعداد خدمات کلینیک

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد کلینیک زیبایی، تعداد خدمات کلینیک است. کلینیک زیبایی می‌تواند با توجه به نیروهای متخصص خود خدمات متنوعی را به مردم ارائه دهد. برخی از کلینیک‌ها ترجیح می‌دهند تعداد زیادی خدمات را به مشتریان ارائه دهند و از این طریق درآمد بیشتری داشته باشند.

اما برخی دیگر صرفا روی چند خدمات خاص تمرکز کرده و آن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. در هر صورت، شما برای انجام هر یک از خدمات زیبایی نیاز به پرسنل متخصص دارید و بدون همکاری پزشکان یا متخصص پوست و مو نمی‌توانید از خدمات مهم کلینیک زیبایی را ارائه دهید. خدمات کلینیک زیبایی شامل موارد زیر هستند:

  • مزوتراپی جوانسازی
  • مزوتراپی ضد لک
  • جوانسازی
  • مزوتراپی رفع تیرگی زیر چشم
  • هایفو جوانسازی
  • هایفو دایلو
  • هایفو لیفت
  • مزوتراپی صورت
  • پی آر پی صورت
  • لاغری با دستگاه لیزر
  • بوتاکس
  • مزوتراپی صورت
  • پی آر پی صورت
  • لاغری با لیزر
  • بوتاکس دیسپورت
  • فیلر زیر چشم
  • فیلر شقیقه
  • زاویه سازی فک
  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر الکس
  • لیزر دایود
  • کاشت مو
  • میکرونیدلینگ
  • مزونیدلینگ
  • اوزون تراپی
  • لیفتینگ صورت
  • پاکسازی صورت
  • تزریق بوتاکس به صورت
  • اصلاح فرم بینی
  • هایفوتراپی
  • لایه برداری شیمیایی
  • درمان ضایعات عروقی
  • جوانسازی نوری
  • کربوکسی تراپی
  • لیفت با نخ
  • برداشتن خال
  • پاک کردن تتو

●     تزریق چربی

برخی از خدمات سود و درآمد بیشتری نسبت به سایر خدمات دارند. به عنوان مثال، درآمد لیزر موهای زائد نسبت به سایر خدمات کلینیک زیبایی بیشتر است. برای انجام لیزر موهای زائد، ابتدا باید دستگاه با کیفیت خریداری شود. اکثر دستگاه‌های لیزر موهای زائد از سایر کشورها وارد ایران می‌شوند. به همین دلیل قیمت خرید بسیار بالایی دارند.

برخی از مرکز می‌توانند دستگاه‌های لیزر موهای زائد را به صورت قسطی به فروش برسانند. با توجه به اینکه برای انجام لیزر موهای زائد یا لیزر کیوسوئیچ نیاز به مواد اولیه خاصی نیست، درآمد حاصل از آن بسیار بالا خواهد بود. برای ارائه برخی از خدمات مثل پاکسازی پوست، شما ابتدا باید مواد اولیه تهیه کنید. خرید مواد اولیه با توجه به تحریم محصولات مراقبت از پوست، بسیار دشوار است. بالا بودن قیمت مواد اولیه باعث می‌شود سود حاصل از روش‌های مثل پاکسازی پوست چندان زیاد نباشد.

●      تعداد پرسنل

یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان درآمد کلینیک زیبایی، تعداد پرسنل است. اگر می‌خواهید پرسنل فعالیت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. باید نیروهای متخصص و باتجربه استخدام کنید. برای راه اندازی کلینیک زیبایی شما حداقل به ده الی دوازده نفر پرسنل داخلی نیاز دارید. برخی از پرسنل که تجربه و تخصص بیشتری نسبت به سایر کارکنان دارند، حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد.

بنابراین میزان درآمد ماهانه شما تا حد زیادی به تعداد پرسنل و کارکنان کلینیک زیبایی بستگی دارد. برخی از کلینیک‌ها برای اینکه درآمد بیشتری داشته باشند، به استخدام سه الی چهار نفر اکتفا می‌کنند. این موضوع به هیچ وجه به نفع کلینیک‌های زیبایی نیست. زیرا در این حالت خدمات به بهترین شکل ممکن به مراجعه کنندگان ارائه نمی‌شود و این موضوع ممکن است باعث نارضایتی مشتریان شود. تعداد پرسنل کلینیک زیبایی با توجه به ابعاد کلینیک و تعداد تجهیزات متغیر است.

معمولاً حضور یک پزشک عمومی و پزشک متخصص پوست و مو در کلینیک زیبایی الزامی است. در کنار آن باید افراد دیگری مثل مدیر داخلی، مسئول پاکسازی پوست، پرستار، اپراتور لیزر، آبدارچی، منشی و مواردی مانند این استخدام شود.

●      هزینه مواد اولیه

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر درآمد کلینیک زیبایی، هزینه مواد اولیه است. این یکی از بزرگترین معضلات بسیاری از کلینیک‌های زیبایی است. زیرا اکثر مواد اولیه با کیفیت از کشورهای خارجی مثل کره جنوبی، فرانسه و مواردی مانند این وارد کشور می‌شوند. اگرچه برندهای معتبری در داخل کشور وجود دارد، اما اکثر کلینیک‌های زیبایی ترجیح می‌دهند از برندهای خارجی برای ارائه خدمات کلینیک زیبایی مثل پاکسازی پوست و تزریق ژل استفاده کنند.

متاسفانه قیمت مواد اولیه مربوط مراقبت‌های پوست و مو هر سال در حال افزایش است. به همین دلیل، کلینیک‌های زیبایی نیز قیمت خدمات خود را در هر سال مقداری افزایش می‌دهند. هزینه مواد اولیه در کلینیک‌های زیبایی عمدتاً شامل کوکتل‌های مزوتراپی و مزونیدلینگ، ژل، بوتاکس و فیلر است. علاوه بر این، قیمت مواد اولیه پاکسازی پوست نیز بسیار بالا است. هزینه کوکتل‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ معمولاً بین ۱ تا ۵ میلیون تومان است.

هر یک از آنها تقریباً بین ۳ تا ۱۰ سی سی مایع مزوتراپی دارند که می‌تواند برای هر فرد در ۳ یا ۴ جلسه مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، برای پاکسازی پوست باید مواد اولیه دیگری مثل پیلینگ‌های آنزیمی، ماسک‌های صورت و ژل‌های مخصوص خریداری شود. این مواد اولیه باید هر ماه یا هر دو ماه یکبار شارژ شوند. هرچه تعداد مراجعه‌کنندگان شما بیشتر باشد، باید مواد اولیه بیشتری خریداری کنید.

افزایش قیمت خدمات کلینیک زیبایی

راه‌های کسب درآمد بیشتر در کلینیک زیبایی

اگر به تازگی کلینیک زیبایی تاسیس کرده‌اید، در ماه‌های اول به هیچ وجه نباید نگران درآمد خود باشید. زیرا در شروع فعالیت، افراد زیادی شما را نمی‌شناسند. مهم‌ترین مسئله برای کسب درآمد بیشتر در کلینیک زیبایی، برندسازی و بازاریابی است. تا زمانی که مشتریان از محل کسب و کار شما اطلاعی نداشته باشند، نباید انتظار کسب درآمد بیشتر داشته باشید. در ادامه راه‌های کسب درآمد بیشتر در کلینیک زیبایی را برای شما بیان می‌کنیم:

●      بازاریابی و تبلیغات

مهم‌ترین مسئله برای کسب درآمد بیشتر در کلینیک‌های زیبایی، استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات است. شما باید بدانید کدام روش بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر سودمند است. سعی کنید سرمایه خود را روی روش‌های مختلف امتحان نکنید و برای تبلیغات کاملاً هوشمندانه عمل کنید. معمولاً روش‌های بازاریابی انسانی یا بازاریابی تلفنی، برای جذب مراجعه کنندگان کلینیک زیبایی نتیجه بخش نیست.

بهترین روش، استفاده از بازاریابی مجازی است. با استفاده از بازاریابی مجازی، مراجعه‌کنندگان عملکرد شما در کلینیک زیبایی را در قالب ویدیو، عکس و سایر محتواها مشاهده خواهند کرد و با اعتماد بیشتری به کلینیک شما مراجعه می‌کنند. سعی کنید برای بازاریابی از شرکت‌های تبلیغاتی کمک بگیرید.

آنچه باعث می‌شود شما در فرآیند بازاریابی و تبلیغات شکست بخورید و نتوانید مشتریان بیشتری را به سمت کلینیک زیبایی خود جذب کنید، انجام خودسرانه روش‌های تبلیغاتی است. برای انجام تبلیغات، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام یا وب سایت استفاده کنید. راه اندازی وب سایت ارزش و اعتبار کسب و کار شما را افزایش می‌دهد و تاثیر بسیار زیادی برای مراجعه کنندگان خواهد داشت.

مبل کلینیک زیبایی باید دارای چه ویژگی ‌هایی باشد؟

●      استفاده از مواد اولیه با کیفیت

همان طور که گفته شد، مواد اولیه خدمات کلینیک زیبایی بسیار متنوع هستند و در برندهای مختلفی وارد بازار می‌شوند. تجربیات کلینیک‌های زیبایی نشان می‌دهند برخی از برندها به هیچ وجه روی پوست و مو تاثیر گذار نیستند. تعدادی از برندها نه تنها تاثیر مطلوبی روی شادابی و زیبایی پوست ندارند، بلکه اثرات مخربی روی پوست داشته و زیبایی آن را از بین می‌برند. برخی از کلینیک‌های زیبایی ترجیح می‌دهند در شروع کار خود از مواد اولیه با قیمت پایین‌تر استفاده کنند.

انجام این کار به ضرر کلینیک‌های زیبایی و مراجعه کنندگان خواهد بود. زمانی که مراجعه کنندگان در جلسه اول و دوم نتیجه مطلوب را دریافت نکنند، برای جلسه بعدی به کلینیک شما مراجعه نخواهند کرد. این افراد می‌توانند نظر باقی مراجعه کنندگان راجع به کلینیک زیبایی شما تغییر دهند. استفاده از مواد اولیه با کیفیت، مهم‌ترین قدم برای اعتمادسازی در بین مراجعه کنندگان است.

●      بررسی رقبا

اگر مدت زیادی است کلینیک زیبایی خود را تاسیس کرده و درآمد مطلوبی نرسیده‌اید، وقت آن رسیده است که سایر رقبا را مورد بررسی قرار دهید. بررسی عملکرد رقبا اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. به بیان دقیق‌تر، می‌توانید عملکرد سایر رقبا را در فرایند بازاریابی و تبلیغات بررسی کنید. به عنوان مثال، ببینید رقبا از چه روش‌های تبلیغاتی برای جذب مشتریان خود استفاده می‌کنند. ترجیحا به کلینیک‌های زیبایی سایر رقبا مراجعه کنید و عملکرد آنها را از نزدیک ببینید.

●      دکوراسیون عالی و تجهیزات پیشرفته

یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب می‌شود مشتریان به کلینیک زیبایی اعتماد کنند، دکوراسیون و فضاسازی عالی یا استفاده از تجهیزات پیشرفته است. زمانی که مراجعه کنندگان به کلینیک زیبایی شما مراجعه می‌کنند، ارزش و اعتبار کلینیک را با کیفیت و عملکرد تجهیزات یا طراحی داخلی کلینیک مورد بررسی قرار می‌دهند.

اگر تاکنون درآمد بالایی از کلینیک زیبایی نداشته‌اید، باید از شرکت‌های معماری برای انجام طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک کمک بگیرید. همچنین سعی کنید به جای خرید دستگاه‌های دست دوم یا دستگاه‌هایی که تولید متوقف شده است، از تجهیزات پیشرفته و مدرن استفاده کنید.

انتظارات بیمار از پزشک چیست؟ برای پاسخ به سوالتان این مقاله را از دنست ندهید.

●      استخدام پرسنل حرفه ‌ای

مهارت و تجربه پرسنل و رفتار آن‌ها با مراجعه کنندگان تاثیر بسیار زیادی بر میزان درآمد کلینیک زیبایی خواهد داشت. پرسنلی که برای انجام خدمات زیبایی مثل میکرونیدلینگ، پاکسازی پوست، مزوتراپی، تزریق ژل و فیلر استخدام می‌شوند، باید تجربه بالایی در این زمینه داشته باشند. زیرا هرگونه خطا هنگام فرآیند تزریق یا روش‌های درمانی می‌تواند زیبایی مراجعه کننده را تحت تاثیر قرار بدهد.

علاوه بر این، رفتار اجتماعی پرسنل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. پرسنلی که اخلاق اجتماعی مناسبی نداشته باشند، می‌توانند مراجعه‌کنندگان را برای همیشه از کلینیک زیبایی دور کند.

استخدام بازاریاب در کلینیک زیبایی

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره درآمد کلینیک زیبایی صحبت شد. تمایل بیشتر مردم برای زیبایی و مراقبت از پوست و مو، باعث شده است درآمد کلینیک‌های زیبایی نسبت به چندسال گذشته شدیدا افزایش پیدا کند. با این حال، هنوز هم کلینیک‌های زیبایی وجود دارند که نتوانستند درآمد قابل قبولی برسند. این کلینیک‌ها باید روش‌های بازاریابی و تبلیغات خود را تغییر دهند و از تجهیزات پیشرفته و پرسنل با تجربه استفاده کنند. اگر اصول مهم راه اندازی کلینیک زیبایی رعایت شود، صاحبان کلینیک‌های زیبایی خیلی زود به درآمد بالایی خواهند رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button