از ابزار تلگرام چطور برای افزایش رضایت بیماران می توان استفاده کرد ؟

در این مقاله می خوام در موردِ  استفاده ای که می تونیم از ابزار تلگرام داشته باشیم، صحبت کنم، ابزاری که یا استفاده نمیشه و یا یک کانالی هست صرفا برای بازنشر محتوایی که ما در صفحه اینستاگرام منتشر کردیم. در حالیکه از تلگرام میشه به عنوان ابزاری فوق العاده در ارتباطات استفاده کرد.

اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، می تونید پادکست  زیر رو گوش بدید.

” همچنین پادکست این محتوا رو می تونید از کانال تلگرام brandhospital دانلود کنید “

در چه نوع ارتباطی در مواجه با بیماران می توانیم از ابزار تلگرام استفاده کنیم ؟

پاسخ من به شما اینِ که تلگرام رو به عنوان ابزاری در نظر بگیرید که صرفا می خواد به مراجعین و بیماران مطب یا کلینیک شما سرویس ارائه بده یعنی یک کانال اصطلاحا اختصاصی، به عبارتی هدفِش به جای جذب بر روی اطلاع رسانی و افزایش ارتباط هست.

بذارید با مثالی وارد مصداق های عملی بشم : قطعا برای شما پیش آمده که در تایم ویزیت یک مراجعه کننده نمی تونید به تمامی سوالات پاسخ بدید و یا بیمار یک خدمت درمانی رو از شما دریافت کرده ولی کلی دغدغه و نگرانی داره در مورد دوران نقاهت، نوع تغذیه و یا کلی سوال دیگه که عمدتا هم برای دریافت جواب اونها با منشی تماس میگیره و بعضا هم رفتار و یا پاسخ خوبی دریافت نمی کنه !!!

حالا تلگرام چیکار می تونه بکنه :

در حالت خیلی ساده با چندتا کار خواهید دید چه خروجی رو برای شما به همراه خواهد داشت. این کاری هست که ما خودمون در چند مورد برای مراکز درمانی انجام دادیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

کافیه فقط چند ویدئو ضبط کنید که در اون ویدئوها در در مورد سوالاتی که عمدتا در زمان ویزیت، بیماران از شما می پرسند و یکسری دغدغه های عمومی درمان هست و  بطور اختصاصی برای بیماران خودتون چند ویدئو از مهمترین دغدغه های ذهنی که این افراد دارند و این دغدغه ها جنبی عمومی داره و شخصی نیست که به روندِ درمانِ شخصِ یک بیمار ارتباط داشته باشه، تولید کنید.

بعدش در کانال تلگرام اشاره کنید که در اینجا فقط در قالب چند ویدئو به برخی از سوالات شما که ممکنه در زمان مشاوره و ویزیت فراموش کنید و یا دغدغه ذهنی شما هست می خواهیم پاسخ بدیم و سپس اونها رو منتشر کنید.

و از فردای اون روز به تمامی مراجعینی که به مطب یا کلینیک مراجعه می کنند فقط کافیه در تایم انتظار و یا بعد از ویزیت در قالب یک کارت و یا یک پوستری که شما در مطب نصب کردید و از همه مهمتر معرفی که منشی انجام میده ، بخواید که مراجعین به این کانال مراجعه کنند و تاکید کنید که این کانال رو آقا یا خانم دکتر اختصاصا برای مراجعین و بیماران خودشون راه اندازی کردند ( که البته به واقع هم سعی کنیم در تولید محتوا ها همین طور باشه و زاویه صحبت به همین سمت باشه ).

بعد از مدتی خواهید دید که چه خروجی در ارتباط با بیماران دریافت می کنید :

۱.       افزایش رضایت مراجعین و بیماران شما از اینکه شما در فضایی شخصی از قبل با تولید محتوای ارزشمند به فکر سوالات احتمالی اونها بودید.

۲.       کاهش میزان تماس برای سوالات تکراری با منشی و افزایش بهره وری سیستم

۳.       مطمئن باشید در کوتاه مدت، این کانال توسط بیماران به سرعت وایرال خواهد شد ، بدون اینکه در اهداف شما باشد.

 

فقط برای اینکه از این فضا بهتر استفاده کنید، کافیه اگر در طی هفته با مواردی برخوردید که باز جنبه عمومی داره و بهتر هست مراجعین و بیماران خودِ شما در جریانش قرار بگیرند، می تونید اون رو هم بصورت ویدئو و یا در حالتی ساده تر بصورت پادکست به اطلاعِشون برسونید ( پادکست یک ابزار ساده و البته بسیار پرکاربرد در فضای تلگرام هست ).

قصد دارم این مقاله رو با این تاکید تمام کنم که مراجعین ما نیازمند توجه هستند و اگر بتونیم با ساده ترین کارها این توجه رو بهشون برسونیم یقینا در کنار خدمات درمانی خوب و باکیفیت، به خوبی دیده میشه و از کانال تلگرام می تونید به عنوان یک ابزار شخصی و نزدیک برای این مهم استفاده کنید، کاری که ابزار اینستاگرام با فضای بازی که داره این حس رو به هیچ وجه به مراجعین ما نخواهد داد.

 

قطعا در برخی از مقالات و پادکست های آتی در مورد سایر شبکه های اجتماعی و بطور خاص اینستاگرام هم صحبت خواهیم کرد.

اگر از این محتوا رضایت داشتید لطفا عضو کانال brandhospital بشید.

 

دکتر مسعود یگانه / دکتری مدیریت استراتژیک و مشاور برندینگ در حوزه خدمات درمانی- پزشکی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + هفده =