صفر تا صد راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه

کشور ترکیه تاکنون توانسته است به عنوان یکی از کشورهای برجسته و پیشرو در زمینه خدمات پوست و مو زیبایی شناخته شود. بنابراین جای هیچ شکی باقی نیست که راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه شما را با درآمد بسیار زیادی مواجه خواهد کرد. کشور ترکیه نسبت به سال‌های اخیر در زمینه پزشکی و زیبایی پیشرفت بسیار زیادی داشته است. اخیراً پیشرفت این کشور را در زمینه کاشت ابرو نیز مشاهده می‌کنیم.

راه اندازی تعداد زیادی کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه نشان می‌دهد که فرآیندهای درمانی زیبایی بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. از طرفی راه اندازی یک کلینیک کاشت ابرو در ترکیه برای ایرانیان کاملا مقرون به صرفه است. زیرا قوانین مربوط به ثبت کلینیک زیبایی بسیار ساده بوده و افراد بین المللی خارجی نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. شرایط راه اندازی کلینیک برای پزشکان و مردم عادی کاملا مناسب است.

حدود یازده سال قبل، در کشور ترکیه قوانین مربوط به ثبت کلینیک برای پزشکان بین المللی تصویب شد. در آن زمان کشور ترکیه با کمبود پزشک و کلینیک زیبایی مواجه شده بود و تصمیم گرفت با تصویب این قانون تغییر بزرگی در زمینه پزشکی و زیبایی به وجود آورد. اگر می‌خواهید صفر تا صد راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

مراحل راه ‌اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه 

قبل از هر اقدامی باید بدانید کلینیک کاشت ابرو یک موسسه یا مرکز زیبایی نیست و تفاوت بسیار زیادی بین یک مرکز زیبایی و کلینیک زیبایی است. برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه شما باید دارای مجوز و پروانه نظام پزشکی باشید. به همین دلیل دریافت این مجوز برای پزشکان و متخصصین پوست و مو بسیار راحت‌تر از افراد عادی است.

شرایط و قوانین برای افرادی که مدرک پزشکی ندارند کاملاً متفاوت است. افرادی که مدرک پزشکی ندارند، می‌توانند با همکاری یک پزشک متخصص، این مجوز را دریافت کنید. یعنی فردی که مدرک پزشکی ندارد، به عنوان سرمایه گذار عمل کند و پروانه طبابت پزشک برای کشور ترکیه ارسال شود تا مراحل راه اندازی کلینیک کاشت ابرو سپری شود. یکی از مهمترین نکات برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، سابقه کاری شماست.

یعنی اگر شما به عنوان یک پزشک چند ماه در کشور ترکیه در کلینیک‌های کاشت ابرو فعالیت کرده باشید، راحت‌تر مجوز راه اندازی کلینیک به شما اعطا خواهد شد. در ادامه مراحل راه اندازی را برای شما بیان می‌کنیم.

مراحل راه ‌اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه

برای انجام بازاریابی کلینیک زیبایی خود یا جذب مشتری کاشت مو، به مقاله صفر تا صد بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو مراجعه  گنید.

۱.یادگیری زبان ترکی 

برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو بهتر است ابتدا به یادگیری زبان ترکی بپردازید. یادگیری زبان ترکی باعث می‌شود که راحت‌تر مراحل قانونی راه اندازی کلینیک کاشت ابرو را سپری کنید. زمانی که به زبان ترکی مسلط باشید، با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مشورت خواهید کرد و با کمک گرفتن از آنها می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. معمولاً یادگیری زبان ترکی برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو الزامی نیست.

روش‌های مختلف برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو وجود دارد که در برخی از آنها نیاز به حضور شما در کشور ترکیه نیست. اگر می‌خواهید به عنوان یک سرمایه گذار به تاسیس کلینیک بپردازید، کافی است از یک پزشک ایرانی در کشور ترکیه بخواهید با شما همکاری کند.

۲.آزمون STS برای معادل سازی گواهی 

گواهی متخصص پوست و مو باید توسط کشور ترکیه تایید شود. تنها راه تایید گواهی، شرکت در آزمون STS است. ابتدا مدارک دانشگاهی متخصص، باید برای کشور ترکیه ارسال شود و به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. زمانی که کشور ترکیه این مدارک را تایید کند، شخص می‌تواند در این آزمون شرکت کند.

اگر می‌خواهید یک کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه راه اندازی کنید، باید از قبل برای این آزمون برنامه‌ریزی کنید. چرا که این آزمون فقط دو بار در سال برگزار می‌شود و محل برگزاری شهر آنکاراست. این آزمون به زبان ترکی است. بنابراین بهتر است به زبان ترکی مسلط باشید.

دلایل همکاری با پزشک ساکن ترکیه برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو

  • یکی از دلایلی که باعث می‌شود همکاری با یک پزشک ایرانی ساکن ترکیه، نتیجه بهتری برای دریافت مجوز راه اندازی کلینیک کاشت ابرو داشته باشد، همین موضوع زبان است. افرادی که از قبل در کشور ترکیه سکونت دارند، به احتمال زیاد تابعیت این کشور را دریافت کرده‌اند و به زبان ترکی مسلط هستند. بنابراین پیچیدگی و سختی مراحل تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.
  • این آزمون شامل تمامی منابع درسی دانشگاهی است که پزشک از قبل از مطالعه کرده است. معمولاً برای انجام این آزمون ۲ تا ۳ ساعت و نیم زمان لازم است. این آزمون نمره منفی دارد. همانطور که گفته شد، اگر تمایل به شرکت در آزمون ندارید، به راحتی با همکاری یک پزشک یا متخصص پوست و مو ساکن کشور ترکیه می‌توانید برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه اقدام کنید.

یکی از مزایای شرکت در آزمون معادل سازی و دریافت نمره قابل قبول، این است که می‌توانید بعد از آن تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنید.

مراحل راه ‌اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه

نکات مهم برای راه ‌اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه

در زمان درخواست راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه باید به چند نکته مهم توجه کنید. در ادامه الزامات و نکات مهم برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو را برای شما توضیح خواهیم داد.

۱.نحوه درخواست راه اندازی کلینک کاشت ابرو از ترکیه

اولین نکته نحوه درخواست راه اندازی کلینیک از کشور ترکیه است. شما باید درخواست خود را برای وزارت بهداشت کشور ارسال کنید. اما اگر می‌خواهید روند دریافت مجوز سریعتر سپری شود، باید با یک پزشک ترک هماهنگ شوید. پزشکان ترک به علت داشتن تابعیت کشور ترکیه، راحت‌تر می‌توانند برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو درخواست دهند.

در صورتی که پزشک مورد نظر دارای تخصص پوست و مو باشد، مدارک و شرایط شما سریع‌تر توسط وزارت بهداشت ترکیه بررسی می‌شود. ارتباط گرفتن با یک پزشک ترک کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل راهکارهای دیگری نیز برای راه اندازی کلینیک به وجود آمده است.

۲.دریافت مجوز کار

دومین نکته برای راه اندازی کلینیک، دریافت مجوز کار است. به طور کلی زمانی که بخواهید در یک کشور خارجی فعالیت داشته باشید و مشغول به کار شوید، ابتدا باید از اداره کار آن کشور مجوز کار دریافت کنید. دریافت مجوز کار مراحل قانونی مخصوص به خود را دارد.

در صورتی که شرایط شما مناسب باشد، خیلی زود مجوز کار شما صادر می‌شود.‌ در مجوز کار ذکر می‌شود که شما به عنوان یک پزشک اجازه ثبت کلینیک پزشکی را دارید و می‌توانید در کشور ترکیه مشغول به کار شوید.

۳.توجه به قوانین ثبت کلینیک در ترکیه

نکته سوم و مهم برای راه اندازی کلینیک، توجه به قوانین ثبت کلینیک در کشور ترکیه است. همانطور که در کشور ایران قوانین خاصی برای راه اندازی کلینیک وجود دارد، در کشور ترکیه نیز تعدادی قانون از طرف وزارت بهداشت کشور ترکیه ثبت شده است که لازم است بر اساس این قوانین، فرآیند تاسیس کلینیک را انجام دهید. این قوانین پیچیده نیستند و بیشتر دربرگیرنده شکل ساختمان و طراحی کلینیک می‌باشند. در بخش‌های بعدی شرایط لازم برای انتخاب ساختمان کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه را بیان می‌کنیم.

۴.توجه به قوانین جهانی ثبت کلینیک

نکته آخر برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، این است که شما باید مطابق با قوانین جهانی فرآیند کاشت ابرو را انجام دهید. چند قانون جهانی از طرف سازمان بهداشت غذا و دارو برای کلینیک‌ها در نظر گرفته شده است که رعایت آن در کشورهای خارجی از جمله کشور ترکیه اهمیت بسیار زیادی دارد.‌ همانطور که گفته شد، کشور ترکیه به تازگی فعالیت‌های چشمگیری در زمینه پزشکی و زیبایی انجام داده است. به همین دلیل سریعاً با افرادی که خلاف قوانین رفتار کنند برخورد می‌شود.

نکات مهم برای راه ‌اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه

شرایط ساختمان کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه 

برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه، باید ساختمان کلینیک شرایط خاصی داشته باشد.

۱.نحوه طراحی سرویس بهداشتی

یکی از نکات مهم هنگام طراحی کلینیک و ساختمان، نحوه طراحی سرویس بهداشتی است. سرویس بهداشتی باید دارای تهویه باشد تا هوای داخلی را در خود محبوس نکند و به طور دائم هوای داخل سرویس بهداشتی تعویض شود. این یکی از نکات مهم برای طراحی کلینیک در کشور ترکیه است که حتما در زمان صدور مجوز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۲.جنس پوشش‌های کف و دیوار

جنس پوشش‌های کف و دیوار باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن را با ساده‌ترین مواد پاک کننده ضدعفونی و تمیز کرد. به طور کلی نظافت کلینیک و مرتب بودن فضا اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین زمانی که بازرسان برای بررسی وضعیت کلینیک مراجعه می‌کنند، سعی کنید فضای داخلی ساختمان را کاملا تمیز کنید.

۳.نور داخلی اتاق بیماران یا سالن انتظار

نکته بعدی، در رابطه با نور داخلی اتاق بیماران یا سالن انتظار است. بهتر است ساختمان به گونه‌ای طراحی شود که هر یک از اتاق‌ها کاملا نورگیر باشد. نور خورشید به تنهایی باعث از بین رفتن باکتری‌ها و مواد آلوده می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از انتقال بیماری‌ها دارد.

۴.عدم انجام دو فعالیت متفاوت در یک اتاق از کلینیک

بهتر است چندین فعالیت در یک اتاق انجام نشود. به عنوان مثال بهتر است فرآیند جدا کردن گرافت‌های مو و فرآیند کاشت ابرو جدا از یکدیگر در دو اتاق مختلف انجام شود. همچنین بهتر است در یک اتاق بیشتر از دو تخت قرار نگیرد.

۵.طراحی پله و آسانسور 

برای سهولت استفاده کاربران بهتر است حتماً از آسانسور برای طراحی کلینیک استفاده شود، اگر کلینیک در طبقه اول قرار دارد، بهتر است از راه پله اضطراری یا پله‌های مخصوص برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، طراحی شود.

۶.دسترسی به منابع برق کافی

کلینیک شما باید دارای منابع برق کافی باشد. به عنوان مثال ژنراتور کمک می‌کند در زمان قطعی برق، مشکلی برای جراحی یا فرآیندهای درمانی دیگر مثل لیزر موهای زائد به وجود نیاید.

شرایط ساختمان کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه

چه ارگان ‌هایی باید پرونده ثبت کلینیک کاشت ابرو در ترکیه را بررسی کنند؟

در مراحل راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، ارگان‌های مختلفی باید پرونده ثبت کلینیک شما را بررسی کنند.

۱.اداره مالیات

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که درخواست خود را به اداره مالیات بفرستید. اداره مالیات وضعیت کلینیک و شرایط مالی شما را برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو بررسی می‌کند و در صورتی که شرایط شما مساعد بود، نامه تاییدیه از طرف اداره مالیات برای شما صادر می‌شود.

لازم به ذکر است که ارسال اطلاعات هویتی و پروانه پزشکی نیز برای اداره مالیات واجب است. اگر یک پزشک ایرانی هستید و در کشور ایران سکونت دارید، باید ابتدا برای معادل سازی مدرک اقدام کنید.

۲.سازمان تأمین اجتماعی

دومین ارگانی که باید وضعیت کلینیک شما را بررسی کند، سازمان تامین اجتماعی است. سازمان تامین اجتماعی کلینیک شما را از نظر امور بهداشتی و استاندارد بودن تجهیزات و دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد.

شما باید نامه تاییدیه اداره مالیات را به همراه سایر مدارک برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کنید تا با شرایط شما مورد بررسی قرار بگیرد. بسته به شرایط شما ممکن است این بررسی از دو هفته تا یک ماه طول بکشد.

۳.شهرداری

ارگان سوم برای بررسی راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه، شهرداری است. بعد از اینکه نامه تاییدیه سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات دریافت شد، شهرداری بازرسان خود را به محل کلینیک می‌فرستد تا شرایط ساختمانی کلینیک و محل آن ارزیابی شود.

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، ساختمان کلینیک شما باید طبق استانداردهای کشور ترکیه طراحی شود و در صورتی که موردی مغایر با این قوانین مشاهده شود، فرآیند دریافت مجوز برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو به تعویق خواهد افتاد.

۴.اتاق بازرگانی

در نهایت تمامی مدارک و مجوزهای ثبت کلینیک کاشت ابرو توسط اتاق بازرگانی و وزارت بهداشت کشور ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمامی فرآیندهای ثبت و دریافت مجوز ممکن است از ۲ تا ۳ ماه طول بکشد. مدت زمان نهایی به شرایط کلینیک بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید، روش‌های مختلفی برای کاشت ابرو در جهان وجود دارد. در کشور ایران چندین نوع روش کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کشور ترکیه نیز از متدهای جدید کاشت ابرو استفاده می‌کند.

فرآیند باز کردن کلینیک یا راه اندازی مطب در ترکیه را در این مقاله بخوانید.

پرونده ثبت کلینیک کاشت ابرو در ترکیه

هزینه کاشت ابرو در ترکیه

هزینه نهایی کاشت ابرو در کشور ترکیه به نوع روش کاشت ابرو و حجم گرافت‌های خارج شده بستگی دارد. تعدادی از کلینیک‌ها در کشور ترکیه قیمت پایه (بدون در نظر گرفتن تعداد گرافت) را برای کاشت ابرو محاسبه می‌کنند.

هزینه کاشت ابرو در کشور ترکیه ممکن است به ۶۰۰ پوند برسد.  هزینه‌های پزشکی در این کشور حدود ۷۰ درصد کمتر از کشور انگلستان است. به همین دلیل است که اکثر افراد در این کشور برای کاشت ابرو اقدام می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله سرمایه گذاری پزشکان در ترکیه پیشنهاد میدهیم.

سخن پایانی

در این مطلب درباره نحوه راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه صحبت شد. کشور ایران و کشور ترکیه تقریبا از روش‌های مشابهی برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند. اگر پزشک یا متخصص پوست و مو هستید، به راحتی با راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در کشور ترکیه به درآمد قابل خواهید رسید.

قیمت پایین کاشت ابرو در کشور ترکیه باعث می‌شود مراجعه کنندگان شما از سایر کشورها بیشتر باشند. همچنین در این مطلب درباره مراحل لازم برای دریافت مجوز کلینیک کاشت ابرو صحبت شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تسریع فرآیند دریافت مجوز، حتماً از پزشکان ایرانی ساکن کشور ترکیه کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button