مدیریت کردن تجربه بیماران

چه برنامه‌ای برای مدیریت تجربه بیماران خود دارید؟!

اگر فاصله بین دو نقطه یک خط صاف باشد ، فاصله بین بیمار و پزشک معالج هیچ موقع نمی‌تواند خطی صاف باشد و بر عکس یک خط پر پیچ و خم است. هر بیمار در مراکز درمانی با نقطه تماس های متعددی برخورد خواهد داشت . از نیروی پذیرش گرفته تا کارکنان یک داروخانه ، همگی در تجربه مشتری سهیم خواهند بود. بله ، تجربه مشتری. تجربه ای که اسم مرکز درمانی که می‌آید تصویر پزشک و اتاق عمل جلوی چشمان بیمار ظاهر میشود و چه بهتر که این تصویر خوشایند باشد.

برای آنکه بتوان تجربه را از نگاه مشتریان دید ،موسسه  PWC  تحقیقی انجام داد که در آن شهروندان آمریکایی به رفتارهایی اشاره کردند که اگر از سوی پزشک انجام شود می‌تواند موجب ایجاد یک تجربه خوب در ذهن بیمار گردد.

در این تحقیق کارهایی همچون پیشنهاد یا ارائه یک اپلیکیشن که بیمار بتواند نتایج آزمایشات خود را در آن ببیند ، اصلاً جایی در واقعیت امروزی ما ندارد. اما بگذارید که واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، به غیر از اپلیکیشن که در حال حاضر بستر مناسبی برای آن ارائه نشده است ، دیگر فاکتور ها نه تنها از اهمیت بالایی برخوردارند ، بلکه اگر با دقت نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این همان دغدغه اصلی بیماران است. دغدغه ای که می تواند بیماران را به یک مشتری وفادار تبدیل سازد.

در این تحقیق…

۸۸% از بیماران تمایل داشتند که پزشک معالج خلاصه ای از مشکل و راهبرد های تجویزی را در اختیار آنها قرار دهد.

۸۶% از بیماران تمایل داشتند که پزشک ابتدا از رفتار و تغییر رفتار بیمار صحبت کند و اگر راه حلی وجود دارد ارائه دهد ، نه اینکه فوراً دارویی را برای آنها تجویز کند.

۸۲% از بیماران تمایل داشتند که قبل از عمل جراحی، هزینه تقریبی آن را بدانند.

۶۴% از بیماران تمایل داشتند که نیم ساعت مانده به وقت ملاقات ، یک پیامی حاوی اینکه پزشک معالج حضور خواهد داشت یا خیر، برای آنها ارسال گردد.

۶۰% از بیماران تمایل داشتند که قبل از تجویز دارو ،  اطلاعات گسترده‌ای در مورد آن داروی خاص در اختیار آنها قرار گیرد.

۳۵% از بیماران تمایل داشتند تا در سالن انتظار دسترسی رایگان به اینترنت داشته باشند.

تجویز راهبردی:

اگر با دید کلی به این تحقیق نگاه کنیم ، متوجه خواهیم شد که پزشکان می توانند با آگاهی داشتن از انتظارات بیماران ، تجربه خوبی را در ذهن آنها ایجاد کنند ، تجربه ای که آنها را به یک مشتری وفادار تبدیل می سازد. بعضی اوقات بیماران انتظارات خود را بازگو نمی کنند یا شاید تمایلات آنها کمی متفاوت باشد ، اما مسلماً تحقیق نامبرده یک چیز را به خوبی بیان می کند؛ اینکه بیماران عاشق اطلاعات هستند و این فرصت مناسبی برای پزشکان است تا تجربه خوبی را در ذهن آنها ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =