تاثیر شگفت انگیز سئو سایت پزشکی در جذب بیمار

امروزه روش‌های متفاوتی برای پیدا کردن یک پزشک خوب برای درمان بیماری‌های مختلف وجود دارد. معمولا افرادی که دچار بیماری‌های مختلف می‌شوند، ترجیح می‌دهند برای بهبود هرچه سریع‌تر و بهتر بیماری‌های خود، به مطب یک پزشک با تجربه و شناخته شده مراجعه کنند. در گذشته افرادی که دچار بیماری‌های مختلف می‌شدند، برای پیدا کردن یک پزشک باتجربه و متبحر برای درمان بیماری خود، از تجربۀ آشنایان، دوستان، نزدیکان و همچنین تجربیات قبلی خود در مراجعه به پزشک‌های مختلف استفاده می‌کردند. یعنی این افراد به توجه به تجربیات قبلی خود و همچنین تجربیات قبلی دوستان و آشنایان خود، در مورد پزشکان مختلف اطلاعات جمع آوری کرده و با توجه به این تجربیات تصمیم می‌گرفتند که آیا به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند یا خیر.

اما امروزه با توجه به گسترش بستر شبکه‌های اجتماعی و همچنین فضای جست و جوی اینترنتی، اکثر افراد برای پیدا کردن یک پزشک حاذق و باتجربه، از منابع اینترنتی و صفحات مجازی پزشکان استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر امروزه مردم ترجیح می‌دهند به منابعی مانند گوگل مراجعه کرده و با سرچ بیماری یا نام پزشکان مورد نظر خود، از بین این پزشکان، باتجربه‌ترین و متبحرترین پزشک را انتخاب کنند.

مثالی از یافتن یک پزشک متخصص

برای درک بهتر این مطلب، یک مثال ساده می‌آوریم. فرض کنید شخصی دچار بیماری‌ها و مشکلات مربوط به دندان شده است و برای درمان بیماری خود می‌خواهد به یکی از پزشکان حاذق موجود در شهر تهران مراجعه کند. اولین کاری که این شخص برای پیدا کردن یک دندانپزشک حاذق در شهر تهران انجام می‌دهد، مراجعه به گوگل و سرچ عبارت‌های مشابه “بهترین دندانپزشک در تهران”، “گرفتن نوبت برای مراجعه به بهترین دندانپزشک موجود در تهران” و سایر موارد است.

در مرحلۀ بعد، موتور جست و جوگر گوگل، تعدادی سایت مختلف را برای این شخص نمایش می‌دهد. این سایت‌ها مربوط به کلینیک‌ها یا مطب‌های دندانپزشکی است که در استان تهران فعالیت می‌کنند. بدیهی است که این شخص با مراجعه به سایت‌های مختلف و همچنین بررسی انتقادات و پیشنهادات کاربران این سایت‌ها، در نهایت یکی از دندانپزشکان موجود را انتخاب کرده و برای تعیین وقت مشاوره و ویزیت، اقدام می‌کند.

بسیاری از افرادی که به کلینیک‌ها یا مطب‌های مختلف مراجعه می‌کنند، پس از درمان بیماری‌های خود، به سایت مربوط به کلینیک و مطبی که به آن مراجعه کرده‌اند، وارد شده و نظرات خود در زمینه‌های مختلفی مانند شیوۀ برخورد پزشک و پرسنل کلینیک، میزان تجربه و مهارت پزشک و سایر موارد را ثبت می‌کنند. بررسی این نظرات به شخصی که به دنبال پیدا کردن یک پزشک متخصص و باتجربه است، کمک‌های زیادی می‌کند.

در این مثال ذکر شده، یک نکتۀ بسیار مهم وجود دارد. در مرحلۀ نمایش دادن نتایج جست و جو توسط موتور جست و جو گر گوگل، ایتدا سایت‌هایی نمایش داده می‌شوند که دارای سئوی قوی‌تری باشند. به عبارت دیگر اگر یک سایت پزشکی که صفحۀ اول جست و جو قرار بگیرد، احتمال اینکه بیمار از این سایت خدمات پزشکی را دریافت کند بیشتر است. زیرا بیمار ابتدا به سایت‌های موجود در صفحۀ اول نتسجۀ حست و جوی خود مراجعه می‌کند.

اگر نظرات کاربران و بیماران قبلی یک سایت پزشکی و همچنین محتوای یکی از سایت‌‌‌های نشان داده شده در صفحۀ اول نتیجۀ جست و جوی یک شخص، از کیفیت خوبی برخوردار باشد، به احتمال زیاد می‌تواند رضایت بیمار را جلب کرده و از جست و جوی مجدد بیمار جلوگیری کند. اما مسئلۀ مهم این است که برای دیده شدن محتوای با کیفیت یک سایت، باید سایت مورد نظر، از سئوی قوی برخوردار باشد.

سئو چیست؟

 سئو به فرآیندی گفته می‌شود که توسط افراد مختصص در این زمینه بر روی سایت‌ها انجام می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود تا سایت مورد نظر، در صفحۀ اول گوگل قرار بگیرد. نام دیگر فرآیند سئو، بهینه سازی سایت است. بنابراین با توجه به تعریفی که برای سئو وجود دارد و همچنین با توجه به توضیحات قبلی، اگر یک سایت از سئوی خوبی برخوردار باشد، در نتایج اولیۀ جست و جوی یک شخص (صفحۀ اول گوگل) قرار می‌گیرد.

طبق تحقیقات انجام شده، در زمینۀ سئوی سایت‌های پزشکی، این فرآیند می‌تواند تا حدود ۶۰ درصد در میزان جذب بیماران موثر باشد. این تاثیر بالا، اهمیت برخوردار بودن یک سایت پزشکی از سئوی خوب را نشان می‌دهد. بنابراین با توجه به توضیحات گفته شده، اینکه یک پزشک دارای یک سایت پزشکی باشد و همچنین اینکه این سای از سئوی خوبی برخوردار باشد، بسیار حائز اهمیت است.

مسئلۀ دیگری که در اینجا حایز اهمیت است این است که بسیای از افراد تصور می‌کنند فرآیند سئوی یک سایت پزشکی برابر با انجام تبلیغات برای این سایت است. اما این تفکر اشتباه است. زیرا فرآیند سئوی سایت و تبلیغات، مکمل یکدیگر هستند. به عبارت دیگر از سئوی یک سایت خوب باشد، در صفحۀ اول جست و جو نمایش داده می‌شود. اما اگر محوای تبلیغاتی موجود در سایت از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند رضایت و اعتماد بیمار را جلب کند.

از دیدگاهی دیگر، اگر تبلیغات گسترده و با کیفیت در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها صورت بپذیرد، می‌تواند بیمار را به سمت سایت مورد نظر جذب کند. به صورت کلی اگر به دنبال کسب بهترین نتایج هستید، بهتر است که در کنار بالابردن کیفیت سئوی سایت خود، از روش تبلیغات آنلاین نیز در کنار این فرآیند استفاده کنید.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می‌توان کیفیت سئوی یک سایت را افزایش داد؟ برای افزایش کیفیت سئوی یک سایت به یک تیم باتجربه و قدرتمند در زمینۀ طراحی سایت و تولید محتوا نیاز است. یک طراح سایت باتجربه و کاربلد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رتبۀ سایت شما را افزایش دهد. رتبۀ یک سایت به سئوی آن بستگی دارد. هر چه سئوی یک سایت قوی‌تر باشد، رتبۀ آن نیز بهتر خواهد بود.

سئو چیست؟

هزینه های افزایش کیفیت سئوی سایت

یکی از اصلی‌ترین و متداول‌ترین سوالات مرتبط با سئوی یک سایت، هزینۀ‌های افزایش کیفیت آن است.  در ادامه تخصص‌هایی که برای افزایش رتبه سئوی یک سایت نیاز است را بیان خواهیم کرد.

  • طراح سایت و کارشناس سئو

بنابراین بهتر است با سپردن سایت خود به یک طراح سایت متخصص و کارشنای سئوی متبحر، ریسک‌ پایین آمدن رتبه و کیفیت سئوی سایت خود را تا حد امکان کاهش دهید. بازۀ هزینۀ دقیقی برای هزینه‌های مربوط به سئوی سایت وجود ندارد. زیرا همان طور که گفته شد، هزینه‌های مربوط به طراحی سایت، به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینۀ طراحی یک سایت پزشکی می‌تواند بین چند میلیون تا ده‌ها میلیون متفاوت باشد.

لازم است بدانید عوامل مختلفی در تعیین هزینه‌های مربوط به بالا بردن رتبۀ یک سایت، تاثیر گذار هستند. یکی از این موارد، تجربه و تخصص طراح سایت و کارشناس سئوی سایت است. هر چه قدر تجربه و مهارت یک شخص در زمینۀ طراحی سایت و تولید محتوا بالاتر باشد، احتمالا هزینۀ‌های بیشتری را نیز برای پروژه‌های خود در نظر خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید هر چند ممکن است مجبور شوید برای همکاری با یک طراح سایت باتجربه، هزینه‌های بیشتری را متحمل شوید، اما در مقابل، پیشرفت سایت شما با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد. همکاری با یک طراح سایتی که از تخصص لازم برخوردار نیست هرچند ممکن است باعث کاهش هزینه‌های اولیه شود اما در ادامۀ راه، خسارات بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای افزایش رتبۀ یک سایت، استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. طراح سایت مورد نظر شما می‌تواند با توجه به تجربه‌های قبلی خود، از روش‌های مختلفی برای بالابردن کیفیت سئوی سایت شما استفاده کند.

  • گرافیست

ممکن است فکر کنید تنها با همکاری با یک طراح سایت، کیفیت و رتبۀ سایت شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند، اما این تفکر اشتباه است. زیرا ممکن است در طول فرآیند افزایش کیفیت سئوی سایت خود، به همکاری با یک گرافیست نیز احتیاج داشته باشید. وظیفۀ این گرافیک کار، تدوین محتوای گرافیکی سایت شماست.

  • نویسنده برای تولید محتوا

یکی دیگر از افرادی که برای افزایش کیفیت سایت خود به آنها نیاز خواهید داشت، نویسندگان تولید محتوا هستند. این نویسندگان کارهای مربوط به نگارش و ویرایش مقاله‌های مورد نظر برای قرار دادن در سایت شما را بر عهده دارند.

  • ادمین سایت

ادمین سایت نیز یکی دیگر از حرفه‌های تخصصی در زمینۀ طراحی سایت است. شما برای بالابردن رتبۀ سایت خود، به یک ادمین سایت نیز احتیاج خواهید داشت.

تخصص هر یک از این افراد می‌تواند در تعیین هزینه‌های افزایش رتبۀ سایت شما تاثیر داشته باشد. اگر بخواهید رتبۀ سایت شما با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند، باید هزینه‌های بیشتری را در نظر بگیرید. یکی دیگر از مواردی که به تصمیم شما بستگی دارد، رتبه‌ای هست که برای سایت خود در نظر گرفته‌اید. به عنوان اگر قصد دارید که سایت شما در صفحۀ اول گوگل قرار بگیرد، قطعا باید افراد ماهرتر و باتجربه‌تری را استخدام کنید. این امر موجب افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

اما اگر بخواهید سایت شما صرفا در چند صفحۀ اول گوگل قرار بگیرد، هزینه‌های شما حدی کاهش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که قرار گرفتن سایت شما در صفحۀ اول گوگل می‌تواند درآمدها و همچنین مخاطبان شما را تا حد زیادی افزایش دهد. زیرا بسیاری از بیمارانی که برای پیدا کردن یک پزشک باتجربه، به موتور جست و جو گر گوگل مراجعه می‌کنند، پس از بررسی چند سایت اولی که در صفحۀ اول گوگل برای آنها نمایش داده می‌شود، تصمیم نهایی خود را می‌گیرند.

هزینه های افزایش کیفیت سئوی سایت

معایب سئوی یک سایت پزشکی

تا بدین جا در مورد مزایای افزایش کیفیت سئوی سایت پزشکی و همچنین بالارفتن رتبۀ سای پزشکی مورد نظر شما صحبت کردیم. اما لازم است بدانید بالا رفتن سئوی سایت پزشکی مورد نظر شما، ممکن است معایبی را نیز برای شما در بر داشته باشد. بیشتر این معایب مربوط به بخش هزینه‌های مورد نیاز برای افزایش کیفیت سئوی سایت است. برخی از معایب افزایش کیفیت سئوی سایت پزشکی عبارتند از:

  • بالا بودن هزینه ها

همان طور که ذکر شد، برای اینکه یک سایت پزشکی در صفحۀ اول گوگل قرار بگیرد، نیاز است تا یک تیم کامل متشکل از طراح سایت، نویسنده، ادمین سایت، گرافیک کار و سایر افراد دخیل در این امر، به صورت همزمان بر روی افزایش کیفیت سایت شما کار کنند. هر یک از این افراد هزینه‌های جداگانه‌ای را از شما دریافت خواهند کرد. افرادی که برای تیم طراحی سایت خود در نظر می‌گیرید می‌تواند از تجربه‌ها و مهارت‌های متفاوتی برخوردار باشند.

برای افزایش بازدهی، شما باید در صورت همکاری با یک طراح سایت حرفه‌ای، با یک گرافیک کار حرفه‌ای نیز همکاری داشته باشید. زیرا در صورت هم سطح نبودن تجربه‌ها و مهارت‌های افراد حاظر در تیم طراحی سایت، ممکن است به مشکلات مختلفی برخورد کنید.

به عنوان مثال اگر طراح سایت شما از مهارت و تجربۀ خوبی برخوردار نباشد، هر چه قدر هم که گرافیک کار تیم شما با تجربه و با مهارت باشد، نمی‌تواند در بستر یک سایت که به طور مناسبی طراحی نشده است، بازدهی مناسبی داشته باشد. از طرفی از بخواهید کیفیت سایت شما تا حدی بالا برود که در صفحۀ اول گوگل قرار بگیرد، نیاز به یک تیم باتجربه خواهید داشت نه یک شخص باتجربه. بنابراین اگر بخواهید صرفا یکی از افراد حاظر در تیم طراحی سایت شما از مهارت بالایی برخوردار باشد، مطمئنا به نتایج مطلوبی نخواهید رسید.

البته در نظر داشته باشید که افزایش کیفیت سئوی سایت پزشکی و بالا آوردن رتبۀ سایت پزشکی مورد نظر شما، نسبت به استفاده از تبلیغات متفاوت در پلتفرم‌های مختلف، می‌تواند بازدهی بیشتر و هزینه‌های کمتری را در بر داشته باشد.

  • مدت زمان لازم برای بالابردن رتبه سایت

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان یکی از معایب سئوی سایت پزشکی از آن نام برد، زمان‌بر بودن ارتقا و بالابردن رتبۀ سایت است. بالابرن رتبۀ سئوی یک سایت پزشکی، یک فرآیند زمان‌بر محسوب می‌شود. زیرا پس از تعیین استراتژی و اجرای فرآیند سئو، مدت زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد تا سایت پزشکی مورد نظر شما، در بین سایت‌های موجود در صفحۀ اول گوگل نمایش داده شود.

همچنین ممکن است شما تاثیرات تبلیغات و فرآیند سئو را چند ماه پس از شروع آنها مشاهده کنید. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تنها پس از گذشت چند روز بتوانید از طریق یک سایت پزشکی، بیمار جذب کنید. زیرا با توجه به پیشرفت موتور جست و جو گر گوگل و همچنین اقدام متقابل سایر پزشکان برای داشتن یک سایت مجزا، رقابت سختی را در پیش خواهید داشت.

البته شما می‌توانید با همکاری با یک تیم طراحی سایت با تجربه، مدت زمان بالارفتن رتبۀ سایت خود را تا حد زیادی کاهش دهید. یک کارشناس سئوی باتجربه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین پیشرفت را برای بالابردن رتبۀ سایت پزشکی شما اعمال کند.

  • پیچیدگی فرآیند بالابردن رتبه سایت

یکی دیگر از معایب سئوی یک سایت پزشکی، پیچیده بودن فرآیند ارتقا سئوی سایت و بالابردن رتبۀ آن است. زیرا برای بالابردن سئو و رتبۀ یک سایت پزشکی، باید کارشناس سئوی مورد نظر شما بتواند به صورت به روز و با توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل، فرآیندهای سئوی سایت شما را انجام دهد. توجه داشته باشید که حتی بسیاری از کارشناسان سئوی باتجربه نیز نمی‌توانند تمامی الگوریتم‌های گوگل را برای ارتقا رتبۀ سایت و سئوی آن در نظر بگیرند. اما در هر صورت، همکاری با یک کارشناس سئوی باتجربه که با پیچیدگی‌های الگوریتم‌های گوگل آشنا است، می‌تواند به پیشرفت هر چه بیشتر سایت شما کمک کند.

معایب سئوی یک سایت پزشکی

مزایای سئوی یک سایت پزشکی

در بخش قبل در مورد معایب سئوی سایت پزشکی مواردی ذکر شد. اما لازم است بدانید مزایای سئوی سایت پزشکی بسیار بیشتر از معایب آن است. زیرا همان طور که گفته شد، استفاده از روش طراحی یک سایت مجزا برای معرفی سابقه و تخصص یک پزشک، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب بیماران داشته باشد. به همین دلیل امروزه بسیاری از پزشکان به جای استفاده از روش‌های قدیمی معرفی تخصص‌های خود، از این روش استفاده می‌کنند.

از دیگر مزایای استفاده از سئوی سایت پزشکی عبارتند از:

  • موجب افزایش شهرت پزشک می‌شود

اگر سئوی سایت پزشکی شما قوی باشد، همواره در صفحات اول جست و جوی گوگل قرار می‌گیرد. به همین دلیل مخاطبان بیشتری با سایت شما و همچنین پزشکی که در سایت مورد معرفی قرار گرفته است، آشنا می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که علاوه بر شما، پزشکان دیگری نیز به دنبال ارتقای سئوی سایت پزشکی خود هستند. به همین دلیل شما باید همواره در تلاش باشید تا با همکاری با یک کارشناس سئوی با تجربه، رتبۀ سایت خود در صفحۀ اول گوگل را تثبیت کنید.

  • موجب برندسازی می ‌شود

در صورت دیده شدن سایت پزشکی مورد نظر شما، پزشکی که در سایت به آن اشاره می‌شود نیز دیده می‌شود. این گونه در صورتی که پزشک به خوبی به مخاطبان معرفی شده باشد، بیماران زیادی برای مراجعه به پزشک مورد نظر اقدام می‌کنند. اگر این بیماران از عملکرد و تشخیص پزشک مورد نظر رضایت کافی داشته باشند، این پزشک را به نزدیکان و دوستان خود معرفی خواهند کرد. با بروز این اتفاق، نام این پزشک بر سر زبان‌ها می‌افتد. این گونه تعداد بیمارانی که به این پزشک مراجعه می‌کنند نیز بیشتر خواهد شد.

بنابراین اگر سئوی یک سایت پزشکی از کیفیت خوبی برخوردار باشد، با حفظ جایگاه خود در صفحات اول گوگل می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این مخاطبان نیز می‌توانند با معرفی پزشک مود نظر به نزدیکان خود، موجب افزایش بیماران مراجعه کننده به این پزشک شوند.

  • بالارفتن سئوی سایت پزشکی، تاثیر زیادی در افزایش درآمد پزشک خواهد داشت

با افزایش کیفیت سئوی سایت پزشکی، تعداد مخاطبان سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با افزایش تعداد این مخاطبان، تعداد بیماران مراجعه کننده به پزشک نیز افزایش پیدا می‌کند. ممکن است بسیاری از افراد تنها به دنبال یک جواب برای پرسش پزشکی خود در گوگل باشند. بنابراین اگر محتوای سایت پزشکی بتواند به پرسش این نوع مخاطبان، پاسخ مناسبی بدهد، این نوع مخاطبان می‌توانند به مخاطبان دائمی سایت شما تبدیل شوند. در این صورت در مواقعی که هر یک از این نوع مخاطبان، با یک بیماری جدی مواجه شوند، علاوه بر مراجعه به سایت مورد نظر، ترجیح می‌دهند که به پزشک معرفی شده در این سایت مراجعه کنند.

بنابراین محتوای سایت پزشکی مورد نظر شما باید بسیار قوی و کاربردی باشد. البته در نظر داشته باشید که برای دیده شدن این محتوای قوی، نیاز به یک سئوی قوی نیز هست و بنابراین شما باید با همکاری با یک کارشناس سئوی باتجربه، به افزایش کیفیت سئوی سایت پزشکی خود بپردازید. همان طور که گفته شد، همکاری با یک کارشناس سئوی و همچنین یک تیم طراحی سایت باتجربه می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما در بر داشته باشد. اما به به این موارد ذکر شده، داشتن یک محتوا و یک سئوی قوی برای سایت پزشکی مورد نظر شما می‎تواند درآمد زیادی را نیز برای شما دربر داشته باشد.

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه کردن برای همکاری با یک تیم طراحی سایت باتجربه، می‌تواند با افزایش درآمد زایی برای شما، هزینه‌های صرف شده را جبران کند. به طور خلاصه استفاده از یک سایت با سئوی قوی، می‌تواند به طور قابل توجهی برای ما سود دهی زیادی داشته باشد.

مزایای سئوی یک سایت پزشکی

سخن پایانی

باتوجه نکات ذکر شده در طول این مطلب، به این نتیجه می‌رسیم که داشتن یک سایت مجزای پزشکی می‌توانید به جذب بیماران مختلف کمک کند. البته باید در نظر داشته باشیم که کیفیت سایت و همچنین تجربۀ تیم طراحی سایت می‌تواند تاثیر چشمگیری در موفقیت سایت شما داشته باشد. همچنین می‌توان به این نتیجه رسید که داشتن یک سایت پزشکی مجزا علاوه بر فواید بسیار زیاد، می‌تواند معایبی را نیز در بر داشته باشد. تمامی معایبی که در این مطلب ذکر شد می‌تواند با وجود یک تیم طراحی سایت باتجربه، از بین رفته یا کاهش پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button