جامع ترین راهنمای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی دغده ی دندانپزشکانی است که می خواهند با روش های درست و به روز بیشتر دیده شوند. تقریبا همه باور دارند که پیدا کردن دندانپزشکی کاربلد و ماهر کار سختی است. از طرف مقابل، دندانپزشکان نیز باور دارند که جلب اعتماد به منظور مراجعه مشتریان کاری بسیار سخت‌تر خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی، راه های بیشتری به نسبت سال های گذشته به منظور یافتن مخاطبان مرکز دندانپزشکی ایجاد شده است که با افزایش بیش از پیش افراد از اینترنت و فضای مجازی، بستری مناسب برای تبلیغات و به طور خاص تبلیغات کلینیک های دندانپزشکیی فراهم شده است. در ادامه به بررسی ۱۶ مورد از راه‌های جذب مشتری برای کلینیک‌ها یا مراکز دندانپزشکی خواهیم پرداخت:

تبلیغات و بازاریابی برای کلینیک دندانپزشکی

شناسایی مشتریان کلینیک با استفاده از موقعیت جغرافیایی در تبلیفات کلینیک دنداپزشکی

گام اساسی در تبلیغات و بازاریابی کلینیک دندانپزشکی این است که جامعه هدف را بشناسیم و سپس متناسب با شناخت ایجاد شده نسبت به فراهم کردن بستر تبلیغات اقدام نمود. در واقع باید بدانیم مشتریان دندانپزشکی چه افرادی هستند و در کجا ساکن هستند. در خدمت دندانپزشکی معمولا مشتریان با کلینیک فاصله‌ای کم‌تر از ۵۰ کیلومتر دارند و در حالات خاص و برخی لوکیشین‌ها این فاصله به کمتر از ۱۰ کیلومتر نیز خواهد رسید. به عنوان نمونه مشتریان مرکز دندانپزشکی واقع در سعادت‌آباد تهران نمی‌توانند از استان‌های دیگر باشند. با بهره‌گیری از فضای اجتماعی و اتصال اپلیکیشن‌ها به سرویس‌های مسیریابی (همچون گوگل‌مپ، ویز، بلد و …) به‌راحتی امکان افزودن نشانی کلینیک میسر می‌گردد و مشتریان نیز راحت‌تر امکان مسیریابی را خواهند داشت.

کال تو اکشن (Call to Action) برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

در این نوع تبلیغات برای کلینیک های دندانپزشکی اصلی‌ترین هدف این است که با ترفندهای مختلف مشتریان را برای ارتباط با کلینیک دندانپزشکی ترقیب کنیم تا با گذاشتن شماره تماس، تماس مستقیم یا ارسال پیام وقت مشاوره خود را تعیین کنند. امکان انجام این مهم با گذاشتن یک لینک (صفحه لندینگ، دایرکت مستقیم اینستاگرام یا لینک واتس‌اپ بیزینس) شدنی خواهد بود. مزیت داشتن انواع کال تو اکشن در حوزه پزشکی این است که مخاطبین آگاهی بیش‌تری برای ارتباط گرفتن با مطب دندانپزشکی را دارند و امکان برقراری ارتباط پس از انجام تبلیغات بسیار بالاتر خواهد رفت.

تفکیک مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ذهنیت بسیار مناسبی از پراکندگی جمعیتی هر منطقه یا جامعه را می‌توان به‌دست آورد. این قابلیت‌ها بسته به نوع اپلیکیشن (شبکه اجتماعی) متفاوت است ولی معمولا در همه آن‌ها تفکیک جنسیتی، مکانی، سن و علاقه‌مندی‌ها وجو دارد. پس از دسته‌بندی مخاطبان و مشخص شدن آن‌ها می‌توان با تمام قوا به سمت مخاطبان هدف هجوم برد و با انرژی تمام تبلیغات را بر روی این دسته متمرکز کرد.

پیگیری وقت مشاوره حضوری

پیگیری (تماس تلفنی، ارسال پیامک، واتس‌اپ بیزینس یا ایمیل) همواره به مخاطب یا مشتری حس اعتماد و خوشایندی را می‌دهد و همچنین کلینیک نیز از حضور (یا عدم حضور) فرد مطمئن‌تر خواهد شد. از این طریق برای به دام انداختن بیماران قبلی مرکز نیز می‌توان استفاده کرد و با آفرهای هدفمند و پیشنهاد خدمات ارزان‌تر می‌توان چکاپ‌های سالانه را انجام داد.

انجام تبلیغات در گوگل برای مطب دندان پزشکی

از ویژگی‌های گوگل، دسترسی به طیف گسترده‌ای از افراد جامعه است که برای انجام تبلیغات می‌توان آن‌ها را هدف قرار داد. با بهره‌گیری از تنظیمات پیشرفته گوگل ادز می‌توان به‌صورت جزئی‌تر جامعه را تحلیل کرد و افراد را بر اساس سطح درآمدشان دسته‌بندی کرد.

مزیت این کار انجام تبلیغات فقط برای دسته‌ای خاص از مخاطبان است و دیگر افرادی پرت در جستجوی ما نخواهند بود. با اعمال فیلترهای مختلف این امکان وجود دارد که تنها افراد مورد انتظار تبلیغات را مشاهده کنند و انتظار اینکه نرخ جذب بالاتر رود نیز افزایش می‌یابد.

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی و تصویر دندان

انجام تبلیغات پول آسان

هدف این نوع تبلیغات آن دسته از افرادی هستند که با هر شیوه‌ای حداقل یک‌بار با کلینیک دندان پزشکی لینک شده‌اند. مناسب‌ترین کار در این تبلیغات این است که در ابتدای امر که اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان یا مشتریان خواهیم کرد، گزینه‌های کلیدی و مهم را ثبت کنند تا هنگام ارسال تبلیغات برای آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشویم.

برخی از شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند اینستاگرام یا گوگل، امکان ذخیره اطلاعات مشتریانی که یک‌بار ارتباطی را برقرار کرده‌اند وجود دارد. مزیت بزرگ این ذخیره اطلاعات دسترسی بسیار ساده به افراد خواهد بود که با یادآوری و پیگیری می‌توان شخص را به یکی از مشتریان مرکز بدل کرد. این نوع از تبلیغات به تبلیغات مجدد نیز معروف است.

انجام تبلیغات برای مطب دندانپزشکی در برنامه‌های مسیریابی (مانند گوگل مپ)

گوگل دارای امکانات فراوانی است که یکی از آن‌ها سرویس مسیریابی از طریق گوگل مپ است. تبلیغات در گوگل مپ یا برنامه‌های مشابه آن ۱۰۰% جستجو-محور است که وابسته به جستجوی کاربر است. با جستجوی واژه‌ای خاص، کلمه مورد نظر بر روی نقشه جستجو شده و در صورت نبود رقیب امکان بهتر و بیش‌تر دیده شدن به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. در نسخه موبایل، علاوه بر نکات گفته شده امکان مسیریابی تا مطب یا تماس مستقیم نیز میسر است که به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

به کارگیری واژه های خاص و منحصر به فرد

بهره‌گیری از واژه‌های خاص و منحصر به فرد در علم دندانپزشکی کمک شایانی به بهتر دیده شدن مرکز خواهد کرد. به عنوان مثال در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا، هشتگ‌های مرتبط با کرونا و ارتباط آن‌ها با دندانپزشکی که می‌تواند در بسیاری از جستجوها نیز دیده شود، در بیشتر دیده شدن کمک می‌کند. همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های مراجعه کنندگان، درد دندانپزشکی است که می‌توان با هشتگی همچون #دندانپزشکی_بدون_درد از دیگر رقبا جا نماند و در جستجوهای شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) جایگاه مناسبی را دارا بود. ذکر این نکته را نباید فراموش کرد که ایجاد کلیدی برای تماس فوری و بدون دردسر باید در اولویت بسترسازی تبلیغات قرار گیرد.

بازاریابی کلینیک دندانپزشکی با عکسبرداری و تبیلغات

به کارگیری اپلیکیشن‌ های تخصصی

عضویت و انجام تبلیغات در برنامه ها و اپلیکیشن های تخصصی دندانپزشکی و پزشکی به افراد کمک می کند تا دندانپزشکان یا پزشکان مورد نظر خود را بر اساس تخصص، موقعیت جغرافیایی کلینیک، شیوه دسترسی و برنامه زمان‌بندی مشاوره و پذیرش کلینیک انجام دهند. لیست جامعی از این برنامه ها را می توان به راحتی در اختیار داشت.

ایجاد انجمن های تخصصی (فروم ها)

فروم ها نسبت به نیاز مشتری طراحی می شوند که دارای قابلیت ها و قوانینی هستند. یکی از کاربرد فروم (انجمن ها) این است که اشخاص می توانند مسائل خود را مطرح کنند و جواب هایی نیز برای رفع مشکلشان دریافت کنند. پاسخ ها را باید تجزیه و تحلیل کرد. بررسی‌ها مهم هستند؛ زیرا به شما در اعتمادسازی کمک می‌کنند. در این‌جا باید بدانید که بیماران درباره بررسی‌های آنلاین چه فکری می‌کنند. آمارها نشان می دهند، ۸۶ درصد از کل مشتریان اظهار دارند که بررسی‌های آنلاین را برای مشاغل محلی انجام می دهند که ۹۵ درصد از این میزان، در بازه ۱۸ تا ۳۴ ساله هستند. مشتریانی که رضایت کامل را از خدمت دریافتی داشتند، می توانند بهترین معرف مرکز دندانپزشکی باشند و با دعوت دوستان و آشنایان تعداد ورودی های کلینیک را افزایش دهند.

تبلیغات در فضای اینستاگرام برای کلینیک دنداپزشکی

علاوه بر وب سایت، داشتن صفحه اینستاگرامی قوی با محتوایی منحصر به فرد می تواند مخاطبان بسیاری را ترغیب به تماس یا مراجعه حضوری به کلینیک کند. این محتوای ارزشمند می تواند شامل نمونه کارها، ویدئوی صحبت دندانپزشک، تجربه بیمارانی که پیش تر خدمت دریافت کرده اند، تجهیزات، مواد مورد استفاده و یا حتی عکسی پرسنلی از پزشکان کلینیک دندان پزشکی باشد.

پلتفرم اینستاگرام در سال های اخیر به بستری ارزشمند برای تبلیغات تبدیل شده است که می توان با به کارگیری افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها یا بلاگرها) و افزایش میزان دیده شدن، تاثیر تبلیغات را چندین برابر کرد. همچنین در قسمت بیوگرافی پروفایل اینستاگرام می توان لینک ایمیل نیز به منظور راهی جدید برای ارتباط در نظر گرفت تا عده ای از افراد که به واسطه شغل و حرفه برقراری ارتباط از طریق ایمیل برایشان مقدورتر است نیز پتانسیل جذب را داشته باشند. یکی دیگر از مزیت های اینستاگرام حس صمیمیت و نزدیکی است که مخاطبان می توانند با صفحه اینستاگرام و محتواها برقرار کنند.

شعار تبلیغاتی کلینیک دندانپزشکی

در نظر گرفتن امتیاز برای افراد معرف

طی نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۰، ۹۱% درصد از مشتریان زیر ۳۴ سال اظهار دارند که به همان اندازه که به بررسی‌های آنلاین اعتماد دارند، توصیه شخصی یک دوست را انجام می دهند. باید به دنبال راهی بود تا مشتریان را معرفی مرکز به دیگر دوستان یا نزدیکانشان معرفی کنند. یکی از این کارها قدردانی از آن‌هاست که می توان به ازای معرفی هر فرد، با اهدای تخفیف، یا شارژ کارت باشگاه مشتریان تشویق را انجام داد.

تولید محتوای تبلیغات ویدئویی برای مطب دنداپزشکی

تهیه ویدئوی تبلیغاتی به منظور هرچه بهتر نشان دادن تخصص دندانپزشک، ویدئوی تجربه بیماران، به تصویر کشیدن فضای کلینیک دندانپزشکی و … احساس اطمینان خاطر بیشتری را به مراجعین قبل از مراجعه به کلینیک را می دهد و عاملی مهم در اعتمادسازی آن ها است.

عکسبرداری از کلینیک دندانپپزشکی برای بازاریابی مراکز دندانپزشکی

مشتریان قبلی مطب 

یکی از کم هزینه ترین و با اعتمادترین نوع تبلیغات، ایجاد ارتباط با مشتریان قبلی مطب است. هدف قرار دادن این دسته از مخاطبان با توجه به پتانسیل بالای جذبشان می تواند یکی از کلیدی ترین اهداف کلینیک برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی باشد.

شخصی سازی محتوای تبلیغاتی دنداپزشکی

  • شخصی‌سازی به‌طور کلی یک روند بزرگ در بازاریابی و بازاریابی درمان است. ۹۸ درصد از بازاریابان معتقدند که شخصی‌سازی عامل اصلی موفقیت است.شخصی‌سازی می‌تواند فرم‌های مختلفی به خود بگیرد. ممکن است شخصی‌سازی محتوا را توسط:
    • به‌کار بردن نام کوچک مشتریان در پست الکترونیکی تبریکات
    • هدف قرار دادن بیماران بالقوه با تبلیغات خاص بر اساس رفتار آن‌ها در وب‌سایت بر اساس محل زندگی، سن یا بازدیدهای قبلی آن‌ها
    • ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و به اشتراک‌گذاری محتوای هدفمند درخور اعضای گروه

    هرچه مخاطب هدف شما احساس کند در هنگام نیازش به دندان‌پزشکی، نیازهای آن‌ها را درک می‌کنید، احتمال دارد که در مراحل بعدی که به دندان‌پزشک نیاز دارند، شما یکی از اهداف مراجعه باشید.

    با توجه به نوع فعالیت خود و بیماران مورد نظرتان، همکاران (رقبا) را مشخص کنید و صادقانه تفاوت خود را نسبت به آنها مشخص کنید. مزیت شما نسبت به این همکاران چیست؟ چرا یک بیمار شما را نسبت به دیگر همکاران ارجحیت میدهد؟ برای دانستن پاسخ این سوال، یکی از بهترین روشها آنست که از خود بیمارانتان بپرسید. ببینید چه ویژگی در شما باعث شده که این بیمار، شما را انتخاب کند و یا پزشک قبلی خود را عوض کند؟

بهره مندی از مشاور مارکتینگ تبلیغات

در انتها باید یادآور شد که کلینیک های دندانپزشکی علاوه بر دقت نظر بالا در تبلیغات بندهای پیشین، نیازمند بهره مندی از حضور یک مشاور تبلیغات و بازاریابی در برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات هستند تا با پیشنهاد برترین، موثرترین و زود بازده ترین پکیج تبلیغاتی رضایت دندانپزشکان یا کارفرمایان را فراهم کنند.

عکاسی از دندانپزشک برای بازاریابی

مشخص کردن مخاطبان در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

در اولین قدم،  مخاطب کلینیک دندانپزشکی خودتان را مشخص کنید. تعیین کنید که چه گروهی از مردم، در چه رنج سنی و با چه سطح اجتماعی متقاضی دریافت خدمت از کلینیکشان هستند؟ اگر بطور خاص بر روی اطفال فعالیت میکنید و یا اگر خدمات تخصصی برای افراد با سن بالا دارید، پیام خود را متناسب با این گروه، انتخاب کنید.

مزیت های رقابتی در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

با توجه به نوع فعالیت خود و بیماران مورد نظرتان، همکاران (رقبا) را مشخص کنید و صادقانه تفاوت خود را نسبت به آنها مشخص کنید. مزیت شما نسبت به این همکاران چیست؟ چرا یک بیمار شما را نسبت به دیگر همکاران ارجحیت میدهد؟ برای دانستن پاسخ این سوال، یکی از بهترین روشها آنست که از خود بیمارانتان بپرسید. ببینید چه ویژگی در شما باعث شده که این بیمار، شما را انتخاب کند و یا پزشک قبلی خود را عوض کند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

برای دریافت مشاوره تماس بگیرید