دو سوال کلیدی در تبلیغات اینستاگرامی خدمات درمانی

در یکی دو سال اخیر، به مانند بسیاری از فعالیتهای دیگر، حجم زیادی از بازاریابی درمان بر دوش اینستاگرام بوده است.  بسیاری از پزشکان و کلینیک ها تنها ابزار تبلیغاتی که برای بازاریابی درمان استفاده میکنند، اینستاگرام است

اگر زمان کافی برای خواندن مطالب زیر ندارید، می توانید به فایل صوتی گوش دهید:

نکته مهم آنست که برای بعضی پزشکان، واقعا هم بازاریابی درمان با استفاده از ابزار اینستاگرام، جواب داده است. اما تعداد بسیار زیادی هم هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با این شبکه اجتماعی یا شبکه اجتماعی پزشکان هستند تا پس از تسلط بر کاربری و استفاده از آن، بتوانند به راستی از فعالیت خود در ایسنتاگرام نتیجه بگیرند…

که متاسفانه در اغلب موارد موفق نیستند.

تولید پستهای اینستاگرام و کپشن یا همان متن زیر تصویر، دغدغه بسیاری از پزشکانی بوده است که تاکنون برای مشاوره به ما مراجعه کرده اند. گرچه در جلسه اول و دوم مدعی نقشی موثر در اینستاگرام بوده اند و تعداد فالوور و لایکشان را به ما نشان داده اند، اما در جلسات بعدی کلافگی خود را از این فعالیت و بازاریابی زمانبر و اغلب ناموفق اعلام کرده اند و یا کلا ادمین پیج اینستاگرامشان را به متخصصین شرکت ما سپرده اند.

مهمترین نکته ای که ذهن اغلب کاربران را در لحظه تهیه تصویر اینستاگرام بخود مشغول میکند، زیبایی تصویر است. بسیاری از کاربران یا حتی شرکتها و افرادی که ادمین پیجهای دیگران هستند، در زمان تهیه تصویر فقط به زیبایی آن فکر میکنند.

اما مطمئن باشید که زیبایی تصویر در بسیاری از موارد، از اهمیت درجه ۲ یا ۳ برخوردار است. اگر از اینستاگرام به عنوان ابزار تبلیغات و بازاریابی درمان استفاده میکنید، باید بیش از همه به مخاطب مورد نظرتان فکر کنید. برای تهیه پست اینستاگرام، پیش از همه باید این ۲ سوال کلیدی را از خود بپرسید و پاسخشان را بطور واضح بنویسید:

سوال اول- مشخصات عمومی غالب بیماران شما چیست؟

جنسیت / محدوده سنی / شرایط مالی

سوال دوم- آیا بیماران شما شخصا کاربر اینستاگرام هستند؟
یا معمولا یکی از نزدیکانشان کاربر اینستاگرام است؟

 

فقط با پاسخ دقیق به همین ۲ سوال متوجه می شوید که تصویر شما باید چه ویژگی داشته باشد و در نوشتن کپشن می دانید که روی صحبت شما با کیست؟

زمانی که به یکی از متخصصان جراحی پلک مشاوره می دادیم، با تیم تولید محتوای شرکتمان جلسه ای داشتیم برای تبلیغات اینستاگرام این پزشک.

پس از پرسیدن ۲ سوال کلیدی، جوابی که همگی اتفاق نظر داشتند این بود:

بیماران این پزشک عمدتا خانمهای بالاتر از ۵۰ سال هستند که در شرایط مالی مناسبی دارند

این گروه بیماران کمتر بطور مستقیم، کاربر اینستاگرام هستند و اغلب فزرندانشان، بخصوص دخترانشان، کاربر اینستاگرام هستند.

نتیجه این شد که ما در تولید تصویر، بیشتر از تصاویری که پدر و ماردان را به همراه دخترانشان نشان می دهد، استفاده کنیم و در کپشن، روی صحبتمان با این دختران باشد که می توانند برای زیباتر کردن مادران و یا حتی پدرانشان، در این مطب از خدمت جراحی افتادگی پلک کمک بگیرند.

امیدوارم شما هم در یافتن پاسخ صحیح به پرسشهای فوق موفق بوده و پست های اینستاگرامی موثرتری را تولید نمائید.

اگر از این پادکست رضایت داشتید، به دوستانتان هم توصیه کنید تاعضو کانال برند هاسپیتال شوند

خوب باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button