ضروری ترین ابزارهای بازاریابی در هنگام راه اندازی کلینیک

زمانی که بخواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، اولین موردی که به ذهن شما می‌رسد بازاریابی است. واقعیت این است که فرآیند بازاریابی به اندازه‌ای که شما فکر می‌کنید ساده نیست. روش‌های بازاریابی بسیار متنوع و پیچیده هستند و عملی کردن آن‌ها کار راحتی نیست. گاهی اوقات بسیاری از روش‌های بازاریابی برای کسب و کار شما مناسب نیستند و به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنید.

هنگام راه اندازی یک کلینیک، استفاده از ابزارهای بازاریابی مهمترین مسئله است. فرقی ندارد شما چه نوع کلینیکی تأسیس می‌کنید، برای اینکه مردم با خدمات شما آشنا شوند، باید از روش‌های تبلیغاتی یا بازاریابی استفاده کنید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

بهترین روش بازاریابی کدام است

بهترین روش بازاریابی، بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است. روش‌های بازاریابی سنتی یا انسانی امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این روش‌ها با وجود هزینه بیشتر، بازدهی کمتری برای کسب و کارها دارند. اگرچه برای انجام بازاریابی دیجیتال نیازی به استفاده از نیروی انسانی نیست.

اما باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده شود. شاید تاکنون نام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به گوش شما نخورده باشد و اطلاعات چندانی در رابطه با آنها نداشته باشید، در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای بازاریابی برای راه اندازی یک کلینیک را برای شما بیان کنیم.

چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

موفقیت شما در فرآیند بازاریابی تا حد زیادی به استفادۀ درست از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بستگی دارد. تا زمانی که نتوانید ابزار درست را پیدا کنید و از آن در مسیر درست استفاده کنید، نباید انتظار نتیجه و بازخوردی در جامعه داشته باشید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند ارتباط درستی با مشتری داشته باشید و نظر آنها را به سمت خود جلب کنید.

ابزارهای بازاریابی شامل تعداد مختلفی راه‌های ارتباط با مشتری هستند و شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتری متصل می‌کنند. با کمک این ابزارها، حتی امکان بررسی بازار هدف نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید در مدت ‌زمان کوتاه‌تری به نتیجه برسید و هزینه کمتری برای تبلیغ و معرفی خود به مردم پرداخت کنید، باید از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید.

بررسی بازار هدف

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع هستند. ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که قصد دارید برای چه نوع هدفی از ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. به عنوان مثال، دیجیتال مارکتینگ ایمیلی، سئو یا گوگل هر کدام از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را برای شما بیان می‌کنیم.

۱.کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل، یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است. این کنسول یک سرویس رایگان از شبکه گوگل است که به شما کمک می‌کند نتایج جستجوی صفحه خود در گوگل را مدیریت کرده و بر آن نظارت کنید. زمانی که شما مالکیت سایت خود را در گوگل تایید کنید، می‌توانید از این ابزار و امکانات آن استفاده کنید.

برای تایید مالکیت وب‌سایت خود باید نام و نشان خود را در گوگل وارد کرده و به نوعی در آن ثبت نام کنید. این ابزار قادر است تمامی مسائل مربوط به ترافیک موتور جستجوی سایت شما را مورد بررسی قرار دهد. به عنوان مثال کلیک‌ها، نرخ کلیک و تعداد نمایش‌ها با کمک این ابزار قابل مشاهده است. با استفاده از این ابزار امکان مشاهده کلمات کلیدی رتبه بندی شده نیز وجود دارد.

اگر کاربران برای ورود به وب سایت شما، با مشکل مواجه شوند یا خطایی رخ دهد، تمامی این مشکلات با کمک کنترل جستجوی گوگل قابل حل هستند. این ابزار یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای مدیریت عملکرد سئو وبسایت است.

hs

۲.گوگل انالیتیکس

این ابزار معمولاً برای تجزیه و تحلیل وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای گوگل آنالیتیکس این است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد که رفتار کاربران وبسایت خود را ارزیابی و تحلیل کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات و آمار دقیقی در رابطه با کاربران وبسایت خود داشته باشید.

به عنوان مثال، متوجه می‌شوید که بازدیدکنندگان چگونه وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند و چقدر در صفحات وب‌سایت شما باقی می‌مانند. همچنین کاملا مشخص خواهد شد که بازدیدکنندگان چه محصولاتی را می‌خرند و از کدام قسمت، سایت شما را ترک می‌کنند. امکان ردیابی نرخ پرش، مدت زمان حضور کاربران، تعداد صفحات بازدید شده در هر لحظه، نرخ تبدیل، درآمد محصول و مواردی مانند این با کمک گوگل آنالیتیکس قابل بررسی است.

با استفاده از این ابزار کاملاً متوجه می‌شوید که کدام بخش‌های وب‌سایت شما اهمیت بیشتری دارند و کدام قسمت ضعیف بوده و باید روی آن کار شود.

گوگل آنالیتیکس و راه اندازی کلینیک

۳.پلتفرم بازاریابی Semrush

این پلتفرم بازاریابی، به شما کمک خواهد کرد تا فرآیندهای بازاریابی دیجیتال را مدیریت کنید. اگر از ابزارها و روش‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید، باید از این بستر نظم‌دهنده استفاده کنید تا عملکرد هر کدام از روش‌های بازاریابی با دیگری ادغام نشود و امکان بررسی نتایج حاصل از آن، وجود داشته باشد.

مزایای استفاده از semrush

  • به عنوان مثال، این پلتفرم، وب‌سایت شما را از نظر سئو بررسی می‌کند و سپس بهترین کلمات کلیدی را با توجه به محتوا پیدا می‌کند.
  • همچنین این وب سایت به شما کمک می‌کند بهترین نوع پروفایل یا بک کلیک را ایجاد کنید.
  • با کمک این ابزار، وب سایت شما از نظر سئو داخلی نیز بررسی می‌شود.
  • همچنین رتبه بندی کلمات کلیدی دلخواه شما ارزیابی شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از این پلتفرم این است که می‌توان با کمک آن، داده‌ها را از سایت‌های مختلف جمع‌آوری کرد و بر اساس آن، رقبا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
  • این پلتفرم وب سایت‌های دیگر که ترافیک شبکه آنها بیشتر است را پیدا کرده و به شما معرفی می‌کند.
  • امکان استفاده رایگان از این ابزار وجود دارد. ولی ممکن است تنها در یک بازه زمانی محدود در اختیار شما قرار بگیرد. معمولاً برای استفاده بهینه از این ابزار باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.‌
  • بعد از اینکه پلتفرم را روی وبسایت خود قرار دادید، کافی است که این پلتفرم و وب سایت را با یکدیگر همگام سازی کنید. به این ترتیب، به صورت خودکار امکان نظارت بر عملکرد جستجوی وبسایت شما وجود خواهد داشت.
  • همچنین سایر مشکلات فنی مربوط به وب سایت، به شما اطلاع داده خواهد شد.

۴.ابزار MailChimp

این ابزار یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ است که با کمک آن قادر به انجام بازاریابی ایمیلی خواهید بود. بازاریابی ایمیلی فرآیندی است که با ارسال ایمیلی که حاوی پیام تبلیغاتی کسب و کار شماست، افراد را از تخفیفات و شرایط کسب و کار خود آگاه می‌کنید. معمولا برای راه اندازی کلینیک بهتر است که از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. تجربیات نشان داده است که بازاریابی ایمیلی بازدهی بالایی برای کلینیک‌های پزشکی داشته است.

این ابزار به شما کمک می‌کند همۀ ایمیل‌های خود را مدیریت کنید. در واقع این ابزار، یک نرم افزار مدیریت و نظارت بر بازاریابی است. کاربری این نرم افزار بسیار ساده است. شما کافی است یک قالب و متن ایمیل را از قبل تعیین کنید و به صورت همزمان برای هزاران نفر ارسال کنید. این نرم افزار به شما کمک می‌کند، ایمیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و ارسال شود.

یکی از بخش‌های این نرم افزار، شامل اتوماسیون بازاریابی پیشرفته است. این قسمت برای ایجاد ایمیل‌های خودکار مثل خبرنامه، خوشامدگویی یا پیگیری سبد خرید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است ابتدا کاربران وبسایت خود را دسته بندی کنید و برای هر دسته یک قالب ایمیل هدفمند بسازید. سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایمیل را برای آنها ارسال کنید.

۵.ابزار OptinMonster

این ابزار نیز یکی دیگر از ابزارهای مرتبط با بازاریابی ایمیل است. زمانی که بازدیدکنندگان وارد وبسایت شما می‌شوند، برای استفاده از خدمات شما نیاز به ثبت نام و عضویت در وبسایت دارند. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا فرم‌های ثبت نام را برای جمع آوری اطلاعات کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کنید‌. همچنین امکان بررسی و ایجاد پنجره‌های لایت باکس، فرم‌های درون خطی و خروج از فرم‌های نامناسب وجود دارد.

این نرم افزار چندین قالب از پیش طراحی شده برای فرم ثبت نام دارد و کاربری آن بسیار ساده است. کافی است این قالب‌ها را بررسی کرده و بهترین قالب را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. البته باید بگوییم که این نرم افزار با پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

تمامی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای انجام بازاریابی مناسب هستند.‌ تعداد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حدی زیاد است که امکان معرفی همه آنها وجود ندارد. ولی چند نوع از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را در ادامه برای شما بیان می‌کنیم:

۱.ابزار TrustSpot

این ابزار با نام اثبات اجتماعی شناخته می‌شود و یکی از مهمترین ابزارها برای بازاریابی آنلاین است. معمولا از این ابزار بازاریابی، برای جمع آوری نظرات کاربران و مخاطبان وبسایت استفاده می‌شود. نظراتی که از کاربران دریافت می‌کنید، به صورت فرم‌های درخواست ایمیل و پیام‌های اس ام اس هستند که انتخاب آنها بر عهده خود شماست.

جمع آوری این نظرات از کاربران باعث می‌شود ارزش و اعتبار کسب و کار شما افزایش پیدا کند. از طرفی شما با مطالعه نظرات دیگران درک بهتری نسبت به کسب و کار خود خواهید داشت و سعی می‌کنید چالش‌ها یا مشکلات را برطرف کنید. تمامی نظرات در یک بخش از ابزار جمع‌آوری می‌شوند تا بتوان آنها را مدیریت کرد.

۲.افزونه Yoast SEO

این ابزار یک افزونه برای سیستم مدیریت محتوا در وردپرس است. معمولاً از این ابزار برای بهینه سازی عناصر حیاتی سئو سایت استفاده می‌شود. به عنوان مثال، با کمک این ابزار می‌توان یک کلمه کلیدی را مشخص کرد و به صورت اختصاصی برای هر صفحه یا پست وبلاگ در نظر گرفت.

سپس این افزونه سعی می‌کند با امتیاز دادن و بهینه سازی، به بالا رفتن و ارتقاء صفحه شما در گوگل کمک کند. این افزونه حتی مسائل فنی سئو را مدیریت می‌کند تا وبسایت شما همیشه قابلیت بروزرسانی داشته باشد.

۳. ابزار زبان Grammarly

وبسایت شما علاوه بر اینکه باید از نظر فنی بهینه سازی شود، باید از نظر سئو نیز مورد بررسی قرار بگیرد. این ابزار زبان به شما کمک می‌کند تا فرآیند نوشتن را راحت‌تر انجام دهید. در واقع این نرم‌افزار، متن شما را از نظر اشتباهات گرامری یا سایر اشتباهات نوشتاری مورد بررسی قرار می‌دهد و بعد از اسکن به صورت کامل خطاها را نشان خواهد داد. با استفاده از این نرم افزار شما به سرعت متن خود را تغییر خواهید داد و یک متن با کیفیت بالا تولید می‌کنید.

امکان اضافه کردن این نرم افزار به حساب اصلی گوگل وجود دارد. هنگامی که شما متن خود را وارد این نرم افزار می‌کنید، ویرایشگر به عملکرد شما نمره می‌دهد و متن شما امتیاز بندی می‌شود. همچنین نرم افزار قادر است بیان کند که متن شما از نظر میزان سختی و آسانی خوانایی در چه وضعیتی قرار دارد. این نرم افزار نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ولی برای استفاده از برخی نسخه‌های اختصاصی آن، باید هزینه پرداخت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با ابزارهای بازاریابی برای راه اندازی کلینیک صحبت شد. استفاده از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ بهترین روش برای توسعه و ارتقاء فعالیت‌های یک کلینیک پزشکی است. زمانی که شما بخواهید از وبسایت یا شبکه‌های مجازی برای بازاریابی استفاده کنید، باید چند نوع ابزار یا افزونه خاص را در اختیار داشته باشید تا فرآیند بررسی به صورت دقیق‌تر انجام شود.

بالا بردن یک وبسایت یا بازاریابی دیجیتال، کار چندان راحتی نیست و نیاز به برنامه‌ریزی و استراتژی دارد. به کمک ابزارهای بالا بخش زیادی از حجم فعالیت‌های شما کاهش پیدا خواهد کرد و راحت‌تر به هدف خود می‌رسید.

منبع : reliablesoft

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button