بهترین و کاربردی ترین روش تبلیغ خدمات پوستی

فرقی نمی‌کند که شما در چه محدوده سنی قرار داشته باشید، در هر صورت مراقبت از پوست، بخش مهمی از زندگی شماست و باید برای آن هزینه یا زمان صرف کنید. اگر به عقب نگاه کنیم، می‌بینیم که طی چند سال گذشته، بازار مراقبت‌های پوستی یا خدمات پوستی چندین برابر افزایش پیدا کرده است. مردم به مرور زمان متوجه اهمیت سلامتی پوست شده‌اند و به آن توجه می‌کنند.

با این وجود، جای تعجب نیست که شرکت‌های مراقبت از پوست یا کلینیک‌ها خدمات پوستی، هزینۀ بسیار زیادی برای تبلیغات و بازاریابی پرداخت کنند تا تعداد مراجعه‌ کنندگان آنها افزایش پیدا کند. البته با وضع کنونی، تعداد کلینیک‌های زیبایی موجود در کشور به حد اشباع خود رسیده است و لازم است از روش‌های تبلیغاتی خاصی برای دستیابی به مراجعه ‌کنندگان بیشتر، استفاده شود. در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با تبلیغ خدمات پوستی به طور کامل صحبت کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

مراحل اولیه برای تبلیغ خدمات پوستی

قبل از اینکه به انجام تبلیغات بپردازید، ابتدا باید چند مرحلۀ مهم را سپری کنید. در ادامه برخی از مراحل اولیه برای تبلیغ خدمات پوستی را برای شما بیان می‌کنیم:

۱.نیازهای بازار را شناسایی و درک کنید

قبل از اینکه برای خدمات پوستی تبلیغ کنید، ابتدا باید نیازهای بازار را درک کنید.

  • شما باید ببینید که متقاضیان و مراجعه کنندگان شما با چه هدفی به کلینیک‌های خدمات پوستی مراجعه می‌کنند و با توجه به این اطلاعات، تعداد خدمات کلینیک خود را توسعه دهید.
  • یکی دیگر از مسائلی که باید برای بررسی نیاز بازار به آن توجه کنید، نوع مشکلات پوستی است. به عنوان مثال، می‌توانید مراجعه کنندگان خود را در رده‌های سنی مختلف دسته بندی کنید. مثلاً افراد نوجوان بیشتر مشکل جوش یا جای جوش دارند و افراد مسن در اکثر موارد، برای از بین بردن خطوط پیری و چین و چروک به کلینیک‌های خدمات پوستی مراجعه می‌کنند.
  • برخی از مادران باردار برای برطرف کردن لکه‌های بارداری یا آکنه به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. زمانی که شما مراجعه کنندگان خود را دسته بندی می‌کنید، راحت‌تر روش تبلیغ خدمات پوستی را پیدا خواهید کرد.
  • یکی دیگر از نکات مهم هنگام بررسی بازار، این است که به دنبال دلایل ایجاد مشکلات پوستی باشید. به عنوان مثال، استفادۀ مکرر از لوازم آرایشی نامناسب و غیر استاندارد، باعث ایجاد لکه یا جوش می‌شود. این موضوع به نوبۀ خود یک دلیل مهم برای ایجاد مشکلات پوستی است.

بهتر است هنگام تبلیغات، از این نکات مهم استفاده کنید تا مراجعه ‌کنندگان به دانش و علم شما اعتماد کنند.

۲.رقبا را بررسی کنید

حتماً قبل از تبلیغ خدمات پوستی، رقبا را بررسی کنید. به عنوان مثال ببینید که رقبا از چه روشی برای تبلیغ دادن استفاده می‌کنند، چه خدماتی را بیشتر توسعه داده‌اند و فعالیت آنها چگونه است. با بررسی رقبا، اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با نحوۀ ارائۀ خدمات در کلینیک‌های پوستی به دست خواهید آورد که در ادامۀ مسیر به شما کمک می‌کند.

یک نکته بسیار مهم هنگام بررسی عملکرد رقبا، این است که سعی کنید از تقلید یا کپی کردن کار رقبا، پرهیز کنید. به عنوان مثال عملکردی مشابه عملکرد رقبا نداشته باشید. شما و تمام رقیبان در مجموع، یک هدف را دنبال کرده و خدمات مشابهی را ارائه می‌دهید. ولی نحوۀ ارائه خدمات به مشتریان و تبلیغ خدمات پوستی، باید متفاوت باشد تا بتوانید به جایگاه مناسبی در بازار خدمات پوستی، دست پیدا کنید.

۳.عناصر مهم را شناسایی کنید

مراجعه کنندگان شما می‌خواهند بدانند که چگونه با استفاده از خدمات پوستی شما، درمان می‌شوند یا عملکرد شما چه تأثیری بر درمان مشکلات پوستی آنها خواهد داشت. بنابراین با توجه به نیاز بازار، عناصر مهم عملکرد خود را شناسایی کرده و آنها را برای مراجعه ‌کنندگان، برجسته سازی کنید.

به عنوان مثال با شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی، می‌توانید مزایای استفاده از خدمات پوستی و دستگاه‌های معتبری که در کلینیک شما وجود دارد را برای مراجعه کنندگان و متقاضیان بیان کنید. با این روش همه مردم با ویژگی‌های متمایز مرکز خدمات پوستی شما آشنا خواهند شد.

مثلاً در این کمپین های تبلیغاتی، در رابطه با دستگاه‌هایی صحبت کنید که قادر هستند لکه‌ها و آسیب‌های حاصل از نور خورشید که روی پوست ایجاد شده است را به طور کامل از بین ببرند.

۴.نظرسنجی از مراجعه کنندگان را فراموش نکنید

بهتر است یک نظرسنجی در بین مراجعه کنندگان مراکز خدمات پوستی انجام دهید. نتایج این نظرسنجی اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت. شما در زمان بازاریابی برای کلینیک خدمات پوستی خود، باید ارتباط مداوم و درستی با متقاضیان و مراجعه کنندگان داشته باشید. مشتریان در این نظر سنجی، میزان علاقۀ خود را به خدمات پوستی نشان می‌دهند.

  • به عنوان مثال با استفاده از نظرسنجی، متوجه خواهید شد که مردم به کدام نوع از خدمات پوستی علاقه‌مند هستند و کدام خدمات پوستی کاربرد بیشتری در بین افراد مختلف دارد. معمولاً در کشور ایران، خدمات پوستی مربوط به از بین بردن چین و چروک و افتادگی صورت بسیار پرکاربرد هستند.
  • همچنین نتایج نظرسنجی به شما نشان می‌دهد که مراجعه کنندگان به چه مواردی هنگام مراقبت از پوست اهمیت می‌دهند.

هیچ محدودیتی برای طراحی سوالات نظرسنجی وجود ندارد. مثلا از مردم بپرسید که از چه محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌کنند و بیشتر درگیر چه مشکل پوستی هستند. یا بپرسید که برای برطرف کردن کدام مشکل پوستی خود قادر به پرداخت هزینه هستند.

روش ‌های تبلیغ خدمات پوستی

بعد از اینکه وضعیت داخلی بازار را به طور کامل بررسی کردید، باید از روش‌های تبلیغ خدمات پوستی استفاده کنید تا کسب و کار شما گسترده‌تر شود. در ادامه برخی از روش‌های تبلیغ خدمات پوستی را برای شما بیان می‌کنیم.

۱.شبکه ‌های اجتماعی

امروزه بیشتر مردم وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و علاقه‌مندی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. بنابراین شما حتماً برای تبلیغ خدمات پوستی، باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. چندین راه مختلف برای ورود به شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

یکی از مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی این است که شما قادر خواهید بود در سریع‌ترین زمان ممکن، تبلیغ کنید و کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید. توجه داشته باشید که اکثر کسب و کارها از جمله رقبای شما، از قبل برای ورود به شبکه اجتماعی برنامه ریزی کرده‌اند. بنابراین شما باید از استراتژی‌های خاصی استفاده کنید تا بتوانید از این فضا برای تبلیغ خدمات پوست خود، استفاده کنید.

کدام شبکه های اجتماعی برای فعایت مفید هستند؟

همه شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت شما مفید نیستند. شبکه‌های اجتماعی که مردم زیاد از آنها استفاده می‌کنند شامل؛ اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر و مواردی مانند این است. بنابراین بهتر است برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های دیگر را مورد استفاده قرار ندهید.

سعی کنید با ورود به این فضا، برند سازی کنید و کلینیک خدمات پوستی خود را به بسیاری از افراد معرفی کنید. رشد و ارتقاء صفحه‌ شما در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام یا تلگرام، به راحتی انجام نمی‌شود. بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا به رشد و ارتقای پیج شما کمک کند.

با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده هستند، در ادامه در رابطه با دو شبکه اجتماعی مهم یعنی وب سایت و اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

مطالعه مقاله مدارک لازم برای مجوز کلینیک زیبایی چیست؟ از دست ندهید.

·        تبلیغات اینستاگرامی

امروزه اینستاگرام به یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، تبدیل شده است. این اپلیکیشن نه تنها در کشور ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه ما به صورت روزانه چند دقیقه تا چند ساعت در اینستاگرام فعالیت داریم. بنابراین ورود به اینستاگرام برای تبلیغ خدمات پوستی، بسیار ضروری است. اینستاگرام باعث می‌شود کلینیک شما سریع‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی، به مردم نشان داده شود.

نکات مهم در راه اندازی صفحه در اینستاگرام

یکی از نکات مهم در رابطه با راه اندازی پیج اینستاگرامی، تولید محتوای با کیفیت است. اگر می‌خواهید دنبال کننده‌های زیادی داشته باشید و مراجعه کنندگان شما افزایش پیدا کند، باید به دنبال محتوای با کیفیت و متناسب باشید. سعی کنید از روش‌های قدیمی برای تولید محتوا استفاده نکنید. حتی دوربینی که با آن، از فضای داخلی کلینیک فیلمبرداری می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد.

از طرفی، فردی باید مسؤلیت تولید محتوای مناسب را بر عهده بگیرد. این فرد ممکن است از افراد داخلی کلینیک یا خود پزشک باشد. برخی از کلینیک‌های خدمات پوستی، از اینفلوئنسرها برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما با پرداخت هزینه می‌توانید از اینفلوئنسرها بخواهید که کلینیک شما را به مردم معرفی کنند یا فردی را استخدام کنید که به صورت روزانه برای شما تولید محتوا انجام دهد.

·        راه‌ اندازی وب ‌سایت

راه اندازی وب‌سایت، جایگاه اجتماعی کلینیک خدمات پوستی شما را افزایش خواهد داد. وبسایت بهترین مکان برای تبادل نظر و دریافت اطلاعات است. همه افراد می‌توانند سوالات خود را در بخش اصلی وب سایت پرسیده و پاسخ مناسبی دریافت کنند. شما باید به عنوان مدیر وب‌سایت به سوالات مردم در رابطه با خدمات پوستی مثل لیزر، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، هایفوتراپی و مواردی مانند این، پاسخ دهید. اکثر افراد با این گونه خدمات آشنایی چندانی ندارند.

یکی از مهمترین مزیت‌های راه اندازی وب‌سایت، اعتماد سازی بین کاربران است. اکثر افراد به مراکزی که دارای وب‌سایت هستند، اعتماد دارند. بعد از راه اندازی وب‌سایت، لازم است که حتماً نام و نشان شما در گوگل ثبت شود و مواردی مثل آدرس کلینیک، اطلاعات مربوط به کلینیک خدمات پوستی به مردم نشان داده شود و همچنین امکاناتی مثل بارگذاری عکس و آپلود فیلم را داشته باشد. محتوایی که وارد وبسایت می‌کنید باید صحت علمی داشته باشد تا بتوانید از سایر رقبا پیشی بگیرید و به صدر اول صفحات گوگل برسید.

۲.تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی نیز یکی دیگر از روش‌های تبلیغ خدمات پوستی است. این روش معمولاً برای افرادی مفید است که قبلاً یک بار به کلینیک خدمات پوستی شما مراجعه کرده‌اند. شما با استفاده از پیامک قادر خواهید بود این افراد را از برگزاری مسابقات، تخفیفات ماهانه یا اضافه کردن خدمات جدید مطلع کنید.

تبلیغات پیامکی خدمات پوستی

اکثر افراد پیامک‌های خود را به صورت روزانه بررسی می‌کنند. در نتیجه شما با ارسال پیامک به این دسته از افراد، تبلیغات موثر و کارآمد خواهید داشت. از طرفی هزینه ارسال پیامک چندان زیاد نیست.

نحوه انجام تبلیغات پیامکی

مراکز دیجیتال مارکتینگ یا شرکت‌های تبلیغاتی به راحتی برای شما این کار را انجام می‌دهند.

  • روند انجام تبلیغات به این گونه است که ابتدا شما متن پیامک را آماده می‌کنید و برای شرکت تبلیغاتی ارسال می‌کنید.
  • سپس شرکت از شما خواهد پرسید که قصد دارید این پیامک را برای افراد کدام منطقه از شهر خود ارسال کنید. حتی امکان ارسال پیامک برای همه مناطق شهر نیز وجود دارد.
  • بعد از آن با پرداخت هزینه در یک زمان مشخص، پیامک‌ها ارسال می‌شود.

معمولاً کلینیک‌های خدمات پوستی در زمان مناسبت‌های مهم مثل عید نوروز یا شب یلدا تخفیفات مشخصی در نظر می‌گیرند که امکان مطلع کردن مشتریان از این تخفیفات با کمک تبلیغات پیامکی وجود خواهد داشت.

۳.تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای تبلیغ خدمات پوستی، استفاده از تبلیغات کلیکی است. برای انجام این کار شما می‌توانید بنر خود را در اختیار وب‌سایت‌های دیگر مجموعه‌ها که در سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنندف قرار دهید. این شبکه‌های اجتماعی ممکن است وب‌سایت، تلگرام و مواردی مانند این باشد. سپس مردم با کلیک کردن روی بنر یا آدرس وب‌سایت به راحتی وارد صفحه شما در فضای مجازی خواهند شد و نمونه کارهای شما را مشاهده می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با تبلیغ خدمات پوستی و روش‌های آن صحبت شد. روش‌های متنوعی برای بازاریابی و تبلیغات خدمات پوستی وجود دارد. سرمایه گذاری روی همه روش‌های تبلیغاتی امکان‌پذیر نیست. روش‌های دیگری مثل استفاده از کارت ویزیت یا پوستر و استند نیز وجود دارد.

پیشنهاد می‌شود تا حد امکان کلینیک‌های زیبایی از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات پیامکی برای معرفی خود به مردم استفاده کنند. شما باید روش‌هایی را انتخاب کنید که امکان سودآوری و بازدهی آن‌ها بیشتر است. بنابراین با سرمایه گذاری روی روش‌های نامناسب، بودجه اصلی خود را هدر ندهید و سعی کنید با استراتژی و برنامه ریزی پیش بروید.

منبع : smallbusiness

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button