لیست مهمترین تجهیزات پزشکی پوست و مو

یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی کلینیک پوست و مو، خرید دستگاه‌های مرتبط است. در حیطۀ پوست و مو، دستگاه‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها از سایرین متمایز می‌کند. مهم‌ترین نکته در خرید تجهیزات پزشکی پوست و مو این است که دستگاهی بخرید که کاربردهای متنوعی داشته باشد تا بتواند طیف وسیعی از نیازهای شما را برطرف کند.

همچنین بهتر است به سراغ آن دسته از تجهیزاتی بروید که گارانتی دارند، زیرا بیشتر این دستگاه‌ها با برق کار می‌کنند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها بالاست. بیشتر افرادی که می‌خواهند یک کلینیک پوست و مو راه اندازی کنند، نمی‌دانند به چه دستگاه‌هایی نیاز دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، این مقاله می‌تواند راهنمای کامل و جامعی برای خرید تجهیزات پزشکی پوست و مو کلینیک شما باشد.

فهرست عناوین مقاله:

  1. دستگاه هایفو (HIFO)
  2. دستگاه لیزر کیوسوئیچ (Q-switch laser)
  3. دستگاه درم آپ
  4. دستگاه ار اف فرکشنال
  5. دستگاه (face up) یا (microdrrmabrasion)
  6. دستگاه کوتر (cautery)
  7. دستگاه پلکسر پلاس
  8. دستگاه مزوتراپی
  9. سخن پایانی

۱.دستگاه هایفو (HIFO)

احتمالاً نام هایفوتراپی برای شما آشناست. هایفوتراپی یکی از روش‌های پزشکی برای جوانسازی پوست است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. کلمه هایفو (HIFO) به معنای امواج فراصوت متمرکز به شدت بالاست. امواج فرا صوت دستگاه هایفو، با تمرکز روی بخشی از بافت صورت و افزایش دمای آن قسمت تا ۸۰ درجۀ سانتی گراد موجب جوانسازی و لیفت بافت شل و افتادۀ صورت می‌شوند.

همچنین امواج فراصورت با افزایش دما، باعث تحریک کلاژن شده و تولید آن را افزایش می‌دهند. کلاژن پروتئینی است که برای شادابی و طراوت پوست صورت ضروری است.

استفاده از دستگاه هایفو (HIFO) در کلینیک های پوست و مو

۲.دستگاه لیزر کیوسوئیچ (Q-switch laser)

یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد که در بیشتر کلینیک‌های زیبایی یافت می‌شود، دستگاه لیزر کیوسوئیچ (Q-switch laser) است. دستگاه لیزر کیوسوئیچ کاربردهای گوناگونی دارد. از بین بردن خال‌های مادرزادی، از بین بردن تتو و انواع خالکوبی، درمان لک‌های صورتی که به دلیل پیری روی صورت جا خوش کرده‌اند، از بین بردن ماه گرفتگی، از بین بردن قارچ‌های ناخن و درمان کک و مک‌های پوستی از جمله کاربردهای متنوع اسن دستگاه محسوب می‌شود.

بیشتر از ۲۰ سال است که از دستگاه لیزر کیوسوئیچ (Q-switch laser) در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود. این دستگاه رنگدانه‌های پوست که با نام ملانین نیز شناخته می‌شوند و لک‌های پوستی را درمان می‌کند. بعد از استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ (Q-switch laser) ممکن است زخم کوچکی روی صورت شما ایجاد شود که بعد از گذشت چند روز دیگر اثری از این زخم نخواهد بود.

۳.دستگاه درم آپ

هنگام خرید تجهیزات پزشکی پوست مو، یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و محبوب، دستگاه درم آپ است. عمده‌ترین کاربرد دستگاه درم آپ جوانسازی پوست صورت است، اما با این حال کاربردهای دیگری نیز دارد که آن را از سایر تجهیزات پزشکی پوست و مو متمایز می‌کند.

کاربردهای دستگاه درم آپ

کاهش چین و چروک‌های دوران پیری و خطوط صورت، پیشگیری از ترک‌های بارداری، درمان آکنه و جوش‌های صورت و افزایش تولید کلاژن و الاستین از جمله کاربردهای این دستگاه معرکه هستند. سایر کاربردهای دستگاه درم آپ عبارتند از:

  • از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو
  • برطرف کردن شلی و افتادگی پوست و لیفت آن
  • درمان غبغب و از بین بردن آن
  • درمان ریزش مو و کمک به رشد مجدد موهای از دست رفته
  • شکل دادن و کاهش سایز بالاتنه

فواید دستگاه درم آپ

استفاده از دستگاه درم آپ فوایدی دارد که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها صرف نظر کرد.

  • با استفاده از دستگاه درم آپ می‌توان خیلی سریع به نتیجۀ دلخواه رسید بدون اینکه خطری سلامتی شما را تهدید کند.
  • همچنین نتایج حاصل از این دستگاه طول عمر زیادی داشته و شما را سال‌ها از استفاده از دیگر تجهیزات پزشکی پوست و مو بی‌نیاز می‌سازد.
  • استفاده از کاربردهای گوناگون دستگاه درم آپ بدون درد است و علاوه بر آن می‌توانید بدون گذراندن دوران نقاهت، فعالیت‌های روزمرۀ خود را از سر بگیرید.

این مزایا باعث شده است که بسیاری از افراد برای درمان مشکلات پوست و موی خود دستگاه درم آپ را انتخاب کنند.

۴.دستگاه ار اف فرکشنال

یکی از تجهیزات پزشکی پوست و مو که شهرت زیادی پیدا کرده است، دستگاه ار اف فرکشنال است و برای لیفت پوست صورت و گردن از آن استفاده می‌شود. برای لیفت و بازسازی پوست صورت، برطرف کردن چین و چروک‌های دوران پیری، از بین بردن جای جوش و رد آفتاب سوختگی و همچنین افزایش تولید کلاژن می‌توان از دستگاه ار اف فرکشنال استفاده کرد.

استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال محدودیت سنی ندارد و همۀ کسانی که به دلیل شرایط خود نمی‌توانند وقت زیادی را صرف درمان کنند، انتخاب مناسبی است. استفاده از این دستگاه ممکن است باعث قرمزی پوست صورت شود که بعد از گذشت چند روز به خودی خود درمان می‌شود. حتی می‌توان با آرایش کردن این قرمزی را پنهان کرد.

۵.دستگاه (face up) یا (microdrrmabrasion)

دستگاه (face up) یکی از تجهیزات پزشکی پوست و مو است که همۀ کلینیک‌های زیبایی به آن احتیاج دارند. دستگاه (face up) با کمک موتور گرداننده‌ای که دارد، علاوه بر سایش پوست صورت و لایۀ برداری، به صورت همزمان بافت صورت را نیز ماساژ می‌دهد.

ماساژ دادن صورت یکی از مزیت‌های مهم دستگاه (face up) است.

زیرا با این کار باعث بهبود جریان خون در زیر پوست صورت و افزایش تولید کلاژن می‌شود. در سری جدید دستگاه‌های (face up) یا (microdrrmabrasion) دیگر خبری از پودر نیست و مشکلاتی مانند باقی ماندن پودر روی صورت یا گیر کردن پودر به وجود نخواهد آمد.

سری های دستگاه (face up)

این دستگاه ۵ دسته سری متفاوت دارد که بسته به نیاز افراد، یکی از این سری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ۵ دسته سری عبارتند از:

  • سری (xxfine) که برای پوست‌های بسیار حساس از آن استفاده می‌شود.
  • سری (xfine) که برای پوست‌های معمولی و یک لایه برداری ملایم طراحی شده‌اند.
  • سری (fine) که برای درمان ملاسما یا لک‌های پوستی کاربرد دارند.
  • سری (medium) که برای درمان چین و چروک‌های دوران پیری طراحی شده‌اند.
  • سری (coarse) که برای از بین بردن تیرگی زانوها، زیر بغل، کشالۀ ران و آرنجی از این سری استفاده می‌شود. همچنین برای درمان جای زخم‌های قدیمی از سری (coarse) استفاده می‌شود.

۶.دستگاه کوتر (cautery)

دستگاه کوتر (cautery) یکی دیگر از تجهیزات پزشکی پوست و مو است که همۀ کلینیک‌های زیبایی وجود دارد. دستگاه کوتر (cautery) با امواج رادیویی کار می‌کند و آسیبی به بافت پوست صورت وارد نمی‌کند.

کاربردهای دستگاه کوتر

  • برداشتن زگیل‌های پوستی
  • خال‌های برجسته و گوشتی
  • از بین بردن کک و مک پوست

اساس کار دستگاه کوتر (cautery) یا نیتروژن مایع در دمای ۱۹۶- درجۀ سانتی گراد است، به طوری که با برخورد نیتروژن مایع به زگیل‌های پوستی یا خال‌های گوشتی باعث انجماد آن‌ها می‌شود. برای کار با این دستگاه نیازی به بی‌هوشی نیست و این کار بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.

۷.دستگاه پلکسر پلاس

با ورود به دوران پیری، کلاژن و الاستین، پروتئین‌هایی که برای شادابی و طراوت پوست ضروری هستند، کمتر از هر زمان دیگری تولید می‌شود. با استفاده از دستگاه پلکسر پلاس می‌توان تولید کلاژن و الاستین را به طور چشمگیری افزایش داد؛ بنابراین یکی از تجهیزات پزشکی پوست و مو مورد نیاز هر کلینیک زیبایی، دستگاه پلکسر پلاس است.

کاربردهای دستگاه پلکسر پلاس

از جمله کاربردهای دستگاه پلکسر پلاس عبارتند از:

  • از بین بردن چین و چروک خطوط ریز پوست صورت
  • درمان افتادگی و شلی پوست در دوران پیری
  • درمان افتادگی پلک و لیفت آن
  • درمان آکنۀ پوست
  • از بین بردن خال‌های پوستی

مزایای دستگاه پلکسرپلاس

دستگاه پلکسر پلاس وزن کمی دارد و به راحتی قابل حمل است و علاوه بر آن با باتری کار می‌کند. همچنین این دستگاه هندپیس‌های گوناگونی دارد و مواد مصرفی آن یکبار مصرف بوده که ایمنی و بهداشت را افزایش می‌دهد. همۀ این ویژگی‌ها، دستگاه پلکسر پلاس به یک دستگاه محبوب تبدیل کرده است.

۸.دستگاه مزوتراپی

مزوتراپی یکی از نوین‌ترین روش‌های درمان در حوزۀ پوست و مو است. در مزوتراپی، مواد مغزی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌های مورد نیاز پوست، به آن تزریق می‌شود. برای این کار ما نیاز به دستگاه مزوتراپی داریم.

کاربردهای دستگاه مزوتراپی

  • حذف چربی در مناطق مختلف بدن
  • درمان آکنه و جوش‌های پوستی
  • درمان افتادگی و شلی پوست و لیفت آن
  • از بین بردن چین و چروک‌های دوران پیری
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید
  • افزایش متابولیسم و خاصیت ارتجاعی پوست

دستگاه مزوتراپی انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم دستگاه‌های گوناگونی برای برطرف کردن انواع نیازهای پوست معرفی کنیم. شما عزیزان می‌توانید با خواندن این مقاله برای خرید تجهیزات پزشکی پوست و مو مورد نیاز خود اقدام کنید. قبل از خرید هر دستگاه مطمئن شوید که با آن دستگاه به خوبی آشنا هستید و برای شما پر کاربرد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button