پردرآمدترین خدمات کلینیک زیبایی در ایران چیست؟

اگر به راه اندازی یک کلینیک زیبایی فکر می‌کنید، قبل از هر اقدامی باید با خدمات کلینیک زیبایی آشنا شوید. کلینیک‌های زیبایی خدمات متنوعی را به متقاضیان ارائه می‌دهند. هر یک از این خدمات به تجهیزات و دستگاه‌های خاصی نیاز دارند. بنابراین شما باید ابتدا پرطرفدارترین خدمات کلینیک زیبایی در منطقه یا کشور خود را بشناسید. خرید دستگاه‌ها و تجهیزاتی که ممکن است هیچ گاه از آنها استفاده نشود، فقط باعث می‌شود از نظر مالی هزینۀ بیشتری پرداخته کرده و حتی ضرر کنید. بنابراین سعی کنید برای سرمایه گذاری در کلینیک زیبایی هوشمندانه عمل کنید.

خدمات زیبایی در تمام کشورها به مردم ارائه می‌شود، ولی در هر کشور، تنها برخی از خدمات زیبایی پرطرفدار هستند و می‌توانند درآمد بالایی برای صاحبان کلینیک زیبایی داشته باشند. به عنوان مثال، در کشورهای اروپایی، خدمات مربوط به کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ با کیفیت بالایی انجام نمی‌شود و مردم علاقه چندانی به این کار ندارند. ولی در کشور ایران، این خدمات بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه درباره پردرآمدترین خدمات کلینیک زیبایی برای شما صحبت خواهیم کرد.

فهرست عناوین مقاله:

کلینیک زیبایی چیست؟

کلینیک زیبایی یک مرکز درمانی است که به انجام خدمات زیبایی برای درمان و بهبود آسیب‌های پوستی می‌پردازد. در کلینیک‌های پوست و مو، هدف اصلی، درمان آسیب‌های پوست و برطرف کردن مشکلاتی مثل چین و چروک، لک‌های پوستی و افتادگی و شل شدگی پوست است. در کنار این خدمات، ممکن است از روش‌های زیبایی دیگری مثل بوتاکس یا لایه بردارهای شیمیایی، لیزر موهای زائد و دیگر خدمات نیز استفاده شود.

در برخی از کلینیک‌های زیبایی، صرفاً به فرآیند کاشت ابرو و کاشت مو پرداخته می‌شود. خدمات زیبایی در کشور ایران بسیار پر متقاضی هستند. همین موضوع باعث شده است افراد زیادی به فکر راه اندازی کلینیک زیبایی باشند. حتی برخی افراد بدون دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مراجعه به کلینیک‌های زیبایی و بررسی مدارک پزشک متخصص پوست و مو

پر درآمدترین خدمات کلینیک زیبایی

از میان تمامی روش‌هایی که برای درمان پوست و مو در کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شود، برخی بسیار پرطرفدار هستند. مشکلات مربوط به پوست و مو ممکن است بسیاری از افراد را درگیر کند. افرادی که به مشکلات پوست و مو مبتلا هستند، دقیقا نمی‌دانند باید از کدام روش درمانی برای بهبود آسیب‌های پوست یا مو استفاده کنند.

این دسته از افراد ابتدا باید به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و توسط پزشک متخصص، معاینه شوند. پزشک بعد از معاینات اولیه، باید به شخص مشاوره داده و بهترین نوع خدمات پوست و مو را برای درمان نوع یماری متقاضی، انتخاب کند. در ادامه، برخی از خدمات کلینیک زیبایی که طی چند سال گذشته در کشور ایران بسیار پر درآمد بوده‌اند را معرفی می‌کنیم:

۱.لیزر موهای زائد

یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین خدمات کلینیک زیبایی، لیزر موهای زائد است. لیزر موهای زائد چندین سال است که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. دستگاه‌ لیزر موهای زائد، از نور نامرئی برای از بین بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. در اطراف رنگدانه‌های مو ماده‌ای به نام ملانین قرار دارد که قادر است نور لیزر را به خود جذب کند.

ادامۀ جلسات لیزر باعث می‌شود به مرور زمان، تمامی فولیکول‌های مو تخریب شده و رشد آنها متوقف شود. دستگاه‌هایی که برای لیزر موهای زائد تولید شده‌اند، بسیار متنوع هستند. انتخاب نوع دستگاه لیزر اهمیت بسیار زیادی در نتیجۀ کار دارد. برخی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد، با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسند و برند معتبری ندارند.

اگر می‌خواهید مراجعه کنندگان خود را بعد از جلسه چهارم و پنجم لیزر از دست ندهید، بهتر است به خرید این گونه دستگاه‌های لیزر فکر نکنید و از همان ابتدا دستگاهی را خریداری کنید که کیفیت و کارایی بالایی داشته باشد.

۲.پاکسازی پوست

یکی دیگر از پردرآمدترین خدمات کلینیک زیبایی، پاکسازی پوست است. آلودگی هوا باعث شده است طی شبانه روز مواد آلوده وارد منافذ پوست شوند. بنابراین حتی اگر به صورت روزانه پوست خود را شستشو دهید و از لوازم مراقبت پوستی استفاده کنید، بازهم مقداری آلودگی روی سطح پوست شما باقی خواهد ماند. پاکسازی پوست یک روش زیبایی و درمانی به شمار می‌آید.

به عنوان مثال، به کمک پاکسازی پوست می‌توان جوش‌های فعال را درمان کرد یا رنگ پوست را چند درجه روشن و شفاف ساخت. فرآیند پاکسازی پوست در کلینیک، با پاکسازی پوست در خانه متفاوت است. در کلینیک‌ها از تجهیزات مختلفی مثل درما اف، دستگاه فیشیال، پلاژن میکرودرم و مواردی اینچنینی استفاده می‌شود.

این ماسک‌ها و مواد اولیه‌ای که در کلینیک زیبایی برای پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، با ماسک‌های خانگی متفاوت هستند. اگر قصد دارید از لاین پاکسازی پوست در کلینیک زیبایی خود استفاده کنید، باید مواد اولیه باکیفیت خریداری کنید. متاسفانه بسیاری از مواد اولیه مثل ماسک‌های گچی یا لایه بردارها از سایر کشورها وارد ایران می‌شوند. به همین دلیل قیمت خرید آنها بالاست.

همین موضوع سبب شده است هزینه انجام پاکسازی پوست نسبت به دو سال گذشته کمی افزایش پیدا کند.

۳.بوتاکس و فیلر

متاسفانه یا خوشبختانه، مردم ایرانی بسیار به تزریق پرکننده‌ها علاقه‌مند هستند. تزریق بوتاکس در همه کشورها پرطرفدار نیست، ولی در ایران، متقاضیان بسیار زیادی دارد. بوتاکس نوعی ماده پرکننده صورت است که به صورت ژل به نواحی مختلف پوست تزریق می‌شود. ماده اصلی بوتاکس سم بوتولینوم است. این ماده بعد از تزریق به بافت صورت، باعث فلج شدن عضله می‌شود. در نتیجه شما نمی‌توانید به راحتی عضلات صورت را حرکت دهید.

از طرفی، تزریق بوتاکس به طور کامل چین و چروک و خطوط پیری روی صورت را از بین می‌برد و یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و شادابی پوست است. علاوه بر بوتاکس، از فیلر یا پرکننده‌های پوستی نیز برای درمان چین و چروک استفاده می‌شود. معمولاً پرکننده‌ها برای خطوط لبخند یا حجیم کردن لب‌ها و گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته پرکننده‌های پوستی کاربرد درمانی نیز دارند.

به عنوان مثال، برای از بین بردن جای زخم، به پوست تزریق می‌شوند. البته نمی‌توان از پرکننده‌های پوستی برای سایر نواحی بدن مثل سینه‌ها استفاده کرد. فیلرهای پوستی انواع مختلفی دارند و به صورت موقتی به لب، گونه یا نواحی مختلف صورت تزریق می‌شوند. مواد اولیه بوتاکس و فیلرهای پوستی نیز از سایر کشورها وارد ایران می‌شوند. به همین دلیل هزینه خرید و فروش بالایی دارند.

۴.میکرونیدلینگ و مزوتراپی

از جمله پر درآمدترین خدمات کلینیک زیبایی، میکرونیدلینگ و مزوتراپی است.

۴.میکرونیدلینگ و مزوتراپی

البته ممکن است پزشک بین میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ یکی از روش‌ها را انتخاب کند. مزوتراپی یک روش درمانی فرانسوی است که در ابتدا برای تزریق دارو به چربی زیر پوست مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اما امروزه برای جوان سازی پوست و مو یا درمان پوست استفاده می‌شود. افرادی که اطلاعات چندانی درباره خدمات کلینیک زیبایی ندارند، اغلب تصور می‌کنند میکرونیدلینگ و مزوتراپی دو روش کاملاً مشابه هستند.

در حالی که عملکرد مزوتراپی با میکرونیدلینگ متفاوت است. مزوتراپی و میکرونیدلینگ هر دو از تکنیک‌های نیدلینگ استفاده می‌کنند. ولی طول، کاربرد، عمق، نفوذ و شکل نیدل یا سوزن در مزوتراپی و میکرونیدلینگ با یکدیگر متفاوت است.

  • برای انجام مزوتراپی، پزشک باید از یک کوکتل شامل ویتامین‌های قدرتمند استفاده کند. بر اساس نوع عارضه که ممکن است لک پوستی، چین و چروک یا جوش فعال باشد، پزشک از کوکتل‌های متفاوتی استفاده می‌کند. سپس پزشک با استفاده از سوزن، مقداری از مواد کوکتل را به زیر پوست تزریق می‌کند.
  • در روش میکرونیدلینگ، یک قلم پزشکی حاوی تعداد زیادی سوزن ریز روی سطح پوست حرکت داده می‌شود تا تولید کلاژن افزایش پیدا کند.

این دو روش به علت استفاده از کوکتل، هزینه انجام بالایی دارند و درآمد زیادی برای کلینیک زیبایی شما به همراه خواهند داشت.

۵.لیزر درمانی

در کلینیک زیبایی، از چند نوع دستگاه لیزر برای لایه برداری صورت و بهبود آسیب‌ها یا جای اسکار استفاده می‌شود. لایه برداری و درمان پوست با لیزر، نوعی روش مراقبت از پوست است که توسط متخصص پوست انجام می‌شود. این روش شامل استفاده از لیزر برای تولید کلاژن و بهبود بافت پوست است.

بسته به نیازهای پوست صورت شما، متخصص از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، از لیزر CO2 برای از بین بردن جای زخم، زگیل و چین و چروک‌های عمیق استفاده می‌شود. لیزر آرآف فرکشنال برای خطوط و چین و چروک‌های ظریف و سایر مشکلات سطحی پوست انجام می‌شود.

فرآیند لیزر درمانی باید فقط با تجویز پزشک و توسط متخصص انجام شود. قبل از انجام لیزر درمانی، ابتدا پوست شما باید معاینه شود. بسیاری از افراد کاندیدای مناسبی برای لیزر درمانی نیستند و نسبت به نور یا اشعه لیزر حساسیت نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، در برخی موارد از نور لیزر برای از بین بردن لک‌های پوستی استفاده می‌شود. در حالی که در بعضی افراد، اشعه لیزر به تنهایی باعث تشدید تولید ملانین در سطح پوست خواهد شد.

معاینه بیمار توسط متخصص پوست و مو در کلینیک زیبایی

۶.کاشت مو

کاشت مو روشی است که در آن، پزشک فولیکول‌های مو را از ناحیه اهدا کننده به ناحیه طاس سر پیوند می‌زند. معمولاً موها از پشت و کنار سر به سمت جلو یا بالای سر منتقل می‌شوند. فرآیند کاشت مو با کمک بی حسی انجام می‌شود و ممکن است دو تا سه ساعت طول بکشد.

ریزش موی شدید به خصوص در آقایان، باعث شده است طی چند سال اخیر، کاشت مو در کشور ایران متقاضیان زیادی داشته باشد. درآمد فوق العاده بالای کاشت مو سبب شده است برخی از کلینیک‌ها صرفاً خدمات کاشت مو و ابرو را در مراکز خود ارائه داده و به انجام خدمات دیگر نپردازند.

چندین روش مختلف برای کاشت مو وجود دارد. در برخی از روش‌های قدیمی، تکنسین کاشت مو باید به صورت دستی و تک به تک فولیکول‌های مو را از ناحیه اهدا کننده سر خارج کرده و به ناحیه تاس سر پیوند بزند. در روش‌های جدید، معمولاً از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌شود.

این دستگاه‌ها بدون نیاز به اپراتور و نیروی انسانی، به صورت اتوماتیک این کار را انجام می‌دهند. اگر قصد دارید از طریق فرآیند کاشت مو درآمد بالایی بدست آورید، بهتر است که حداقل از دو تا سه متد کاشت موی مدرن در کلینیک خود استفاده کنید.

۷.هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های جدید برای از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست است. این روش یک جایگزین مناسب برای لیفت صورت است. در روش هایفوتراپی، از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا استفاده می‌شود. این امواج فراصوت دارای سطح مشخصی از انرژی هستند. زمانی که انرژی همراه با حرارت بالا به سلول‌های پوستی برخورد کند، باعث تخریب سلول‌های زیر سطح پوست می‌شود.

این سلول‌ها بعد از تخریب، شروع به تولید کلاژن می‌کنند. کلاژن قادر است چین و چروک یا خطوط پیری را از بین ببرد. علاوه بر این، از هایفوتراپی برای سفت شدن پوست نیز استفاده می‌شود. طی چند سال گذشته، هایفوتراپی محبوبیت بیشتری نسبت به لیفت صورت پیدا کرده است. نتایج لیفت صورت معمولاً موقتی بوده و بعد از ۶ الی ۱۲ ماه اثرات آن از بین می‌رود. ولی هایفوتراپی با اثرگذاری بر سلول‌های پوستی، قادر است نتایج دائمی داشته باشد. به همین دلیل اضافه کردن هایفوتراپی به خدمات کلینیک زیبایی، ممکن است یک گزینه پرسود و درآمدزا برای شما باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به طور جامع درباره خدمات کلینیک زیبایی و پردرآمدترین آن‌ها صحبت شد. خدمات کلینیک زیبایی بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال، می‌توان از روش‌هایی مثل کربوکسی تراپی، اوزون تراپی، کرایولیپولیز و سایر روش‌ها در کلینیک زیبایی استفاده کرد. سعی کنید در ابتدای راه اندازی کلینیک زیبایی، اقتصادی فکر کنید و تنها، مهم‌ترین و مشهورترین تجهیزات مربوط به خدمات کلینیک زیبایی را خریداری کنید. زیرا خرید تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات، نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button