تبلیغات سایت یا اینستاگرام کلینیک زیبایی؟ زمان استارت کدام روش بهتر است؟

اولین موردی که هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی به ذهن شما می‌رسد، استفاده از استراتژی‌ها و روش‌های بازاریابی است. برای تبلیغ کسب و کار و معرفی کلینیک زیبایی خود به مردم می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. معمولا نمی‌توان از بازاریابی تلفنی یا بازاریابی انسانی برای تبلیغ یک کلینیک زیبایی استفاده کرد.

مردم برای مراجعه به کلینیک زیبایی شما نیاز دارند که فعالیت شما را با چشمان خود ببیند و به شما اعتماد کنند. بنابراین بهترین راه حل برای بازاریابی و تبلیغات کلینیک زیبایی استفاده از وبسایت و اینستاگرام است. وب‌سایت‌هایی که به طور مستقیم با شبکه‌هایی مثل فیسبوک در ارتباط هستند، می‌توانند انتخاب کاملا مناسب برای تبلیغات و بازاریابی باشند.

در مقابل تعداد کاربران اینستاگرام نیز رو به افزایش بوده و به یک محل مطمئن و عالی برای تبلیغ کردن تبدیل شده است. اما اگر نمی‌دانید بین سایت یا اینستاگرام کدام را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ماه همراه بوده و با مزایای هر یک از روش‌ها آشنا شوید تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

فهرست عناوین مقاله:

چرا وبسایت و اینستاگرام بهترین انتخاب برای تبلیغات هستند؟

شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شود که چرا صرفاً در این مقاله درباره وبسایت و اینستاگرام برای تبلیغات صحبت می‌شود و و پلتفرم‌های دیگر مورد توجه قرار نمی‌گیرد. واقعیت این است که طی سال‌های گذشته وب‌سایت‌ و اینستاگرام به دو رقیب اصلی برای تبلیغات و بازاریابی تبدیل شدند. در مقابل سایر پلتفرم‌ها به مرور زمان فراموش شدند یا کمتر مورد استفاده قرار گرفتند.

علاوه بر این، برای تبلیغ کلینیک زیبایی نمی‌توان از چندین روش مختلف استفاده کرد. شما برای معرفی کلینیک زیبایی خود باید فقط یک یا نهایتا دو پلتفرم را انتخاب کرده و روی آن تمرکز کنید تا باعث پیشرفت و ارتقای صفحه خود شوید. وبسایت و اینستاگرام، هردو با میلیاردها کاربر به عنوان دو پلتفرم بزرگ رسانه اجتماعی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم اکنون میلیون‌ها کسب و کار از این پلتفرم‌ها برای دسترسی به مخاطبین جدید و اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند.

سایت یا اینستاگرام هر دو فرصت عالی برای استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی هستند.

اگرچه هر دو کانال به شما این امکان را می‌دهند که به هدف خود یعنی افزایش تعداد مشتریان و تبلیغ و بازاریابی برسید، اما عملکرد آنها به هیچ وجه با یکدیگر مشابه نیست. در ادامه این مقاله درباره این موضوع صحبت خواهد شد.

مزایای استفاده از وبسایت برای تبلیغ کلینیک زیبایی

اگر برای شما سوال ایجاد شده است که چرا باید از وبسایت برای تبلیغات کلینیک زیبایی استفاده کرد، در ادامه برخی از مزایای استفاده از سایت برای تبلیغات و بازاریابی کلینیک زیبایی را برای شما بیان می‌کنیم:

۱.پرکاربردترین پلتفرم اجتماعی

برای تبلیغ کلینیک زیبایی باید از پلتفرمی استفاده کرد که اکثر مردم در آن حضور داشته باشند و به صورت شبانه‌روزی از آن استفاده کنند. اگر شما در کلینیک زیبایی خود فعالیت‌هایی مثل درمان پوست و مو ارائه می‌دهید، استفاده از وب‌سایت به نفع شما خواهد بود. چرا که بسیاری از مردم برای برطرف کردن مشکلات خود مثل ریزش مو و از بین بردن جای لک و جای جوش، به وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها مراجعه می‌کنند تا راه حلی پیدا کنند.

در این هنگام ممکن است به راحتی با وبسایت شما برخورد کرده و با کلینیک زیبایی شما آشنا شوند. تعداد ۲.۷ میلیارد کاربر از وب‌سایت استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد تعداد کاربران وبسایت بسیار بیشتر از اینستاگرام یا سایر پلتفرم‌های اجتماعی است. همچنین گوگل در پیدا کردن مشتریان بسیار هوشمند است. زمانی که شما در شهر تهران عبارت « بهترین کلینیک زیبایی پوست و مو» را جستجو می‌کنید، گوگل به صورت کاملا هوشمندانه صرفاً کلینیک‌هایی که در شهر شما قرار دارد را به شما نشان می‌دهد.

۲.همه گروه‌ های سنی از وبسایت استفاده می ‌کنند

معمولاً افراد مسن برای از بین بردن چین و چروک صورت به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند تا از روش‌هایی مثل هایفوتراپی یا مزوتراپی برای جوانسازی صورت استفاده کنند. بسیاری از افراد مسن نحوه کار با پلتفرم اینستاگرام را نمی‌دانند و درباره آن اطلاعاتی ندارند. اما تقریباً همه افراد می‌توانند از گوگل یا وب‌سایت برای پیدا کردن بهترین کلینیک زیبایی استفاده کنند.

استفاده از وبسایت محدود به گروه سنی خاصی نمی‌شود و همه گروه‌های سنی از وب‌سایت استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۵۱ درصد از افراد ۱۳ تا ۱۷ ساله، ۷۹ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۸۰ درصد افراد ۳۰ تا ۴۹ ساله، ۶۸ درصد افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله و ۴۶ درصد افراد بالای ۶۵ سال از وب سایت برای دستیابی به خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.

۳.سایت می تواند برای مشاغل B2B و B2C استفاده شود

اگر شما بخواهید از پلتفرم‌های دیگر برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید، نمی‌توانید به صورت همزمان با سایر کسب و کارها و مشتریان عادی در ارتباط باشید. اما از طریق وب سایت می‌توان یک بیزینس جداگانه با سایر کسب و کارها داشت. به عنوان مثال، در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود کلینیک‌های زیبایی با سایر کلینیک‌های پزشکی همکاری‌های مشترکی دارند.

مثلاً ممکن است کلینیکی که در زمینه درمان پوست فعالیت می‌کند، با کلینیک کاشت مو فعالیت مشترکی داشته باشد. راه اندازی وبسایت باعث می‌شود که سایر کسب و کارهای مشابه یا بیزینس‌های دیگر نیز بتوانند شما را پیدا کنند و با شما در ارتباط باشند. علاوه بر این، تاسیس وب‌سایت ارزش و اعتبار کلینیک زیبایی شما را افزایش خواهد داد. در عین حال شما می‌توانید به صورت مستقیم با مشتریان یا بیماران نیز در ارتباط باشید.

۴. پربازدیدترین پلتفرم رسانه اجتماعی

برای پیدا کردن بهترین پلتفرم بازاریابی و تبلیغات کلینیک زیبایی، شما باید به تعداد بازدید‌ها توجه داشته باشید. پلتفرمی که مردم به صورت روزانه از آن استفاده کنند، قطعا بهترین انتخاب برای تبلیغات و بازاریابی خواهد بود. حدود ۷۴ درصد از کاربران وبسایت حداقل یک بار در روز از گوگل استفاده می‌کنند. این تعداد خیلی بیشتر از کاربران روزانه اینستاگرام است. بنابراین شانس مخاطبان هدف شما برای دیدن تبلیغات در وب سایت‌ها بیشتر خواهد بود.

۵.طیف وسیعی از تبلیغات موثر

جالب است بدانید که گوگل روش‌های متعددی را برای تبلیغ ایجاد کرده است. به عنوان مثال، تبلیغات کلیکی یکی از پر کاربردترین روش‌های تبلیغ و بازاریابی می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید برای معرفی کلینیک زیبایی خود به مردم، از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است که یک بنر جذاب و عالی برای کسب و کار خود آماده کنید و در اختیار وب سایت‌های دیگر قرار دهید.

به این ترتیب مردم با مراجعه به سایت‌های مختلف، تبلیغات شما را مشاهده کرده و بر روی آن کلیک می‌کنند. سپس به راحتی وارد وب سایت کلینیک زیبایی شما خواهند شد. نمی‌توانید تصور کنید که این روش تا چه حد بر افزایش تعداد مشتریان شما تاثیر گذار است. شما از طریق روش های بازاریابی و تبلیغات گوگل، طیف وسیعی از مشتریان و مخاطبین هدف جدید را به دست خواهید آورد.

مزایای تبلیغات اینستاگرام

تا اینجای مقاله درباره مزایای استفاده از وب سایت برای تبلیغات بازاریابی کلینیک زیبایی صحبت شد. اما این به این معنا نیست که اینستاگرام برای شما مزیتی نداشته باشد. برای اینکه بتوانید یک مقایسه بهتر بین سایت یا اینستاگرام داشته باشید، در ادامه مزایای تبلیغات اینستاگرام برای کلینیک زیبایی را بیان خواهیم کرد.

۱.خرید یا جذب مخاطبان اینستاگرام با کمک تولید محتوا

اگر در ابتدای کار بودجه لازم برای راه اندازی وب سایت را ندارید، می‌توانید یک صفحه در اینستاگرام برای خود طراحی کنید و به راحتی به جذب مخاطبین بپردازید. روش‌های مختلفی برای جذب فالوور یا دنبال کننده‌ها وجود دارد. برخی از کسب و کارها یا کلینیک‌های زیبایی ترجیح می‌دهند با خرید مخاطبین اینستاگرام از طریق اپلیکیشن این کار را انجام دهند.

برخی دیگر نیز سعی می‌کنند با ایجاد محتوای با کیفیت و عالی، دنبال کننده‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنند. اگر در ابتدای کار به دنبال خرید مخاطب اینستاگرام هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تعداد زیادی دنبال کننده خریداری نکنید. زیرا این کار هبچ تاثیری بر تعداد بازدید‌های روزانه شما نخواهد داشت. مخاطبینی که شما در اینستاگرام جذب می‌کنید، باید با تمایل و علاقه خود صفحه شما را دنبال کنند تا بتوانند به یک مشتری بالقوه تبدیل شوند.

۲.عدم نیاز به بودجه و سرمایه

طی چند سال گذشته بسیاری از کسب و کارها که بودجه و سرمایه لازم برای شروع کار را نداشتند، صرفاً با راه اندازی یک صفحه در اینستاگرام فعالیت خود را شروع کرده و امروزه به یکی از کسب و کارهای پرفروش تبدیل شده‌اند. برای شروع فعالیت در اینستاگرام فقط کافیست این اپلیکیشن را دانلود کرده و به صورت رایگان یک صفحه در اینستاگرام بسازید. ولی برای راه اندازی وب سایت شاید مجبور شوید میلیون‌ها تومان هزینه کنید. علاوه بر این، شما برای رشد صفحه خود در گوگل باید بسیار صبور باشید. شاید رشد یک صفحه وب سایت هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. شما در اینستاگرام می‌توانید بدون کوچکترین هزینه حتی برندسازی انجام دهید.

۳.عملکردی مناسب در جذب مخاطبان تبلیغات

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و به ایجاد تعامل بیشتر کمک می‌کند. در قسمت‌های قبلی گفته شد که مشتریان زمانی به کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنند که بابت عملکرد شما اطمینان داشته باشند و روش درمان شما را با چشم خود دیده باشند. با توجه به اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، شما می‌توانید محتوای بصری مثل ویدیو یا عکس تولید کرده و آن را در صفحه خود قرار دهید.

به همین ترتیب مردم این محتواها را مشاهده می‌کنند و آن را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. این موضوع باعث می‌شود که به مرور زمان تعداد دنبال کننده‌ها و مشتریان شما افزایش پیدا کند. سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که وب سایت نیز یک پلتفرم بصری است، پس چرا نمی‌توان از آن برای تولید ویدیو یا محتوا استفاده کرد.

مزیت اینستاگرام برای تولید محتوای بصری نسبت به وب سایت چیست؟

ولی اکثر مردم برای مطالعه وبلاگ یا دریافت پاسخ سوالات خود به گوگل مراجعه می‌کنند. تعداد کاربرانی که صرفاً برای مشاهده ویدیو به وبسایت مراجعه می‌کنند چندان زیاد نیست. ولی مردم به صورت عادی حدود چند ساعت در روز را به جستجو در اینستاگرام مشغول هستند و ویدیوهای مختلفی را مشاهده می‌کنند.

روش ‌های تبلیغات در سایت یا اینستاگرام

اگر قصد دارید از سایت یا اینستاگرام برای تبلیغ کلینیک زیبایی استفاده کنید. در ادامه به شما چند روش تبلیغاتی را پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود خیلی زود به هدف خود برسید.

روش‌های تبلیغ در سایت عبارتند از:

  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات چرخ و فلک (استفاده از دو یا چند تصویر و ویدیو در یک پست)
  • تبلیغات نمایش اسلاید
  • تبلیغات فیس بوک / تبلیغات بوم
  • پست تبلیغاتی
  • تبلیغات پاسخ به رویداد
  • روش‌های تبلیغ در اینستاگرام:
  • تبلیغات عکس
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات چرخ و فلک
  • تبلیغات داستانی

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد به سوالات شما درباره روش‌های تبلیغ در اینستاگرام و وب سایت پاسخ داده شود. برای راه اندازی کلینیک زیبایی به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این دو پلتفرم خود استفاده کنید و در مراحل بعدی به دنبال روش‌های بازاریابی دیگر مثل بازاریابی تلفنی و انسانی باشید.

اگر قصد دارید صرفاً روی یک پلتفرم تمرکز کنید، باید با مطالعه این مقاله تصمیم بگیرید که اینستاگرام برای فعالیت کلینیک زیبایی شما مناسب‌تر است یا وبسایت. برخی از کلینیک‌های زیبایی از هر دو استفاده می‌کنند و با جذب ادمین یا مدیر سایت، در هر دو پلتفرم موفق هستند. شما نیز می‌توانید با برنامه ریزی و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی این کار را انجام دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button