حال خوب برند

نویسنده: پژمان رضوی، مسعود یگانه و مازیار پاکدامن

در این کتاب چه می‌خوانید؟

پیش از اینکه کتاب “حال خوب برند” را برگ بزنید و مطالب آن را مرور کنید، به شما خواهیم گفت که در میان این سطرها چه مفاهیمی نهفته است.

نخست با خود بیاندیشید که یک بیمار در برقراری ارتباط با شما به عنوان یک پزشک یا مرکز درمانی، به دنبال چه چیزی است؟ بر اساس چه انگاره‌های ذهنی شما را انتخاب می‌کند و چه چیزی او را نسبت به شما وفادار می‌سازد؟ به بیان ساده‌تر چه چیزی در شما وجود دارد که بیماران را جذب می‌کند؟ شاید پاسخ این پرسش چندان ساده نباشد و بگویید مجموعه‌ای از پارامترهای مختلف را شامل می‌شود. دقیقا ما می‌خواهیم شما بتوانید این پارامترها را به خوبی بشناسید، آن را در ذهن خود دسته‌بندی کنید، برای بهبود آن‌ها راهبردها و روش‌هایی را انتخاب کنید (تکنیک و استراتژی درست به‌کار ببرید)؛ و در نهایت خود را در ذهن بیماران ماندگار کنید. این همان چیزی است که ما به آن برندسازی و بازاریابی اصولی می‌گوییم.

از کجا آغاز می‌شود؟

نخست به مفهوم حقیقی برند، برندسازی درمان و کارکردهای آن خواهیم پرداخت. در دنیایی که بیماران و مخاطبان شما، در بسترهای ارتباطی متنوع، هر روز درگیر پیام‌ها و اطلاعات گوناگون می‌شوند؛ در دنیایی که سرعت و حجم شگفت‌آور داده‌ها، مشخصه آن در همه زمینه‌ها شده است؛ در دنیایی که به بیماران حق انتخاب‌های فراوانی داده می‌شود و مراکز درمانی روز به روز بیشتر شبیه هم می‌شوند؛ چه چیزی می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند؟

پاسخ برندسازی است. اگر بتوانید برای خودتان به عنوان یک پزشک و یا مرکز درمانی‌ که مدیریت می‌کنید، یک برند قدرتمند و ماندگار بسازید، در میان انبوهی از پیام‌های مختلف، به سادگی دیده خواهید شد و در ذهن بیماران چنان حک می‌شوید که آنان جز شما، حق انتخاب دیگری را برای خود متصور نخواهند بود.

پس از برندسازی چه باید کرد؟

شناخت و انتخاب راهبردها و استراتژی‌های درست در بازاریابی درمان، گام بعدی است. حال نوبت این است که برند خود را به‌خوبی گسترش دهید، پیام خود را به درستی به مخاطبان خود برسانید و بازخوردهای آن را مدیریت و کنترل کنید. نخست باید هدف‌گذاری کنید؛ سپس ابزارهای گوناگون بازاریابی را بشناسید و در نهایت آن‌ها را به‌خوبی به‌کار بگیرید. همچون یک فرمانده جنگ، تمام توان و نیروهای خود را در جبهه‌های گوناگون نبرد بسیج کنید، منابع خود را مدیریت کنید و استراتژی‌های خود را پیاده‌سازی کنید تا به هدف مشخص خود برسید.

چه ابزاری بیشترین کاربرد را دارد؟

هرچند باید همه‌ی ابزارهای برندسازی و بازاریابی را به‌کار بگیرید و در همه‌ی بسترهای موجود، به‌طور متناسب سرمایه‌گذاری کنید اما ابزارهای دیجیتال در دنیای امروز کارایی و برد بیشتری دارند. از این روی، به طور ویژه‌ای در بخش سوم کتاب به برندسازی و بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم و نکات مهم و استراتژی‌های اثربخش در این بستر را معرفی می‌کنیم. در این فصل خواهیم گفت که چگونه پیام خود را به شکل تاثیرگذارتری به بیماران برسانید تا بازخورد بیشتری داشته باشد.

در بلند مدت چه باید کرد؟

آن‌چه تا اینجا خواهید خواند، لازمه رشد و قرارگیری در مسیر پیشرفت و گسترش برند شما است اما برای اینکه همواره پیشرو باقی بمانید و در حوزه تخصصی خود تبدیل به یک رهبر شوید، باید استراتژی‌های نوین دیگری را بشناسید و به‌کار بگیرید. مدیریت ارتباط با بیماران و توجه ویژه به مدیریت تجربه بیماران، جدیدترین راهبردهای مدیریتی در حوزه خدمات درمانی است که به شما کمک می‌کند تا همواره چند گام از بیماران و دیگر همکاران خود جلوتر باشید. اگر این نکته را درک کنید که بیماران چگونه فکر می‌کنند، چگونه تصمیم می‌گیرند و چگونه شما را انتخاب می‌کنند؛ خواهید توانست بر احساسات و ادراک آن‌ها اثر بگذارید و در نتیجه، نخستین و بهترین گزینه برای بیماران باشید.

پس از خواندن این کتاب، چه توانمندی‌هایی کسب خواهید کرد؟

هدف نخست از نگارش کتاب “حال خوب برند” این است که شما به یک دید جامع، علمی و قابل قبول از برندسازی و بازاریابی در حوزه درمان برسید. پس از مطالعه‌ی این کتاب، مفهوم برند و بازاریابی درمان از شکل نادرست اما مصطلح آن در ذهن شما به یک انگاره‌ی درست، علمی و قابل لمس، تبدیل خواهد شد.

هدف دیگر از نگارش این کتاب این است که شما با مفاهیم اساسی و زبان دانش برندسازی و بازاریابی آشنا شوید. این کار چند حسن دارد:

  • می‌توانید به شناخت و درک حقیقی از جایگاه برند خود دست یابید؛ خواسته‌های ذهنی خود را دسته‌بندی کنید و برای گسترش برند خود، هدف‌گذاری درستی داشته باشید.
  • به مسیر برندسازی و بازاریابی، نگاهی جامع داشته باشید تا بتوانید برای اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود، از دید فنی، انسانی، کسب دانش و یا بودجه‌بندی و تامین مالی، برنامه‌ریزی کنید.
  • کمک می‌کند تا خودتان برای آغاز کار، پیشگام شوید و با توجه به شرایط خود، استراتژی‌های مناسب را مشخص کنید و به‌کار بگیرید. می‌توانید ایده‌های ذهنی خود را به اجرا نزدیک کنید تا مشکلات و کاستی‌های احتمالی آن را در مسیر اجرا، دریابید.
  • با روش‌های اثربخش و ابزارهای کاربردی برندسازی و بازاریابی اصولی، آشنا خواهید شد.
  • اگر به فرد یا مجموعه دیگری برای برندسازی و بازاریابی نیاز پیدا کردید، خواهید توانست با آن‌ها ارتباط علمی‌تری برقرار کنید؛ به یک گفتمان مشترک با متخصصان این حوزه دست یابید و همچنین اهداف و خواسته‌های خود را روشن‌تر و شفاف‌تر با آنان در میان بگذارید.
  • و در نهایت معیارها و ابزارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید عملکرد تیم مشاوران برندسازی و بازاریابی خود را بسنجید و نتایج کار آنان را بررسی کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button