۱۰ نکته طلایی برای دکور اتاق پاکسازی پوست

طراحی دکوراسیون داخلی برای سالن پاکسازی پوست، اهمیت بسیار زیادی دارد. دکوراسیون اتاق پاکسازی پوست تاثیر بسیار زیادی بر روحیه مراجعین شخص دارد. برای اینکه شخص در اتاق پاکسازی به آرامش برسد، باید تمامی نکات بهداشتی و اصول زیباسازی محیط رعایت شود. قطعاً شما نیز علاقه‌ای ندارید در یک محیط شلوغ و به هم ریخته روی تخت دراز بکشید، چشمان خود را ببندید و خدمات پوستی دریافت کنید. البته نقش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی را نباید در زیباسازی اتاق پاکسازی پوست نادیده گرفت.

اغلب افراد تصور می‌کنند فضاسازی عالی و استفاده از بهترین دکوراسیون داخلی، برای چیدمان محیط کافی است. در حالی که مسئلۀ مهم تهویه و روشنایی اتاق پاکسازی پوست است. محل قرار گرفتن تخت پاکسازی و تجهیزات نیز اهمیت زیادی دارد. اگر برای دکور اتاق پاکسازی پوست حساسیت زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند مراجعه کنید.

در غیر اینصورت با مطالعه این مطلب می‌توانید تا حدود زیادی درباره نحوه طراحی دکور اتاق پاکسازی پوست اطلاعاتی به دست آورید. در ادامه ده نکته مهم برای دکور اتاق پاکسازی پوست را بیان می‌کنیم.

فهرست عناوین مقاله:

۱. استفاده از نور پردازی مناسب

یکی از موضوعاتی که هنگام طراحی دکور اتاق پاکسازی پوست باید به آن توجه کنید، استفاده از نورپردازی مناسب است. فضای داخلی اتاق پاکسازی پوست، نباید کاملاً روشن یا کاملاً تاریک باشد. با استفاده از نورپردازی مناسب باید یک فضای آرامش بخش با نور کافی فراهم کنید. اگر اتاق پاکسازی پوست پنجره دارد، بهتر است در روز از نور خورشید برای نورپردازی داخلی اتاق استفاده کنید و در زمان شب، نور مصنوعی را به کار بگیرید.

محل قرارگیری لامپ‌های مصنوعی در اتاق پاکسازی پوست باید با دقت انتخاب شود. سعی کنید لامپ‌های مصنوعی را روی دیوارهای اطراف قرار دهید. هنگام پاکسازی پوست، شخص مجبور است به پشت روی تخت دراز بکشد. در نتیجه صورت شخص رو به سقف خواهد بود. لامپ مصنوعی نباید روی سقف و در مرکز اتاق قرار داشته باشد.

زیرا باعث آسیب رسیدن به چشمان شخص شده و آرامش اتاق پاکسازی پوست را به طور کامل از بین می‌برد.  بهترین راه حل این است که از لامپ‌هایی استفاده کنید که نور ضعیفی از خود منتشر می‌کنند و صرفاً یک فضای نیمه روشن به اتاق می‌دهند.

موضوع دیگر روانشناسی و زیبایی شناسی است. زمانی که شخصی به سالن پاکسازی پوست مراجعه می‌کند، قصد دارد زیباتر از حد معمول دیده شود. بنابراین نورپردازی نباید به گونه‌ای انجام شود که روی صورت شخص سایه بیاندازد. علاوه بر این، بهتر است از نور گرم برای نورپردازی اتاق پاکسازی پوست استفاده کنید.

استفاده از نور پردازی مناسب در طراحی دکور اتاق پاکسازی پوست

۲. استفاده از آینه

نکته دوم برای طراحی دکور اتاق پاکسازی پوست، استفاده از آینه است. شما بنابر سلیقه خود و فضای داخلی اتاق پاکسازی، می‌توانید از آینه‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید. آینه‌های کوچک که در قسمت‌های بالای دیوار نصب شده باشد، باعث می‌شود شخص روی صورت خود متمرکز شود. در مقابل، استفاده از آینه‌های بزرگ که ‌تمام دیوار را از بالا تا پایین پوشش می‌دهند، باعث می‌شود شخص بر تمام استایل و ظاهر خود تمرکز کند.

آینه‌های بزرگ فضا را عمومی‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند سالن پاکسازی شما بزرگتر دیده شود. اگر اتاق پاکسازی پوست کوچک است، با کمک آینه‌های قدی که تمامی دیوار را پوشش می‌دهند، می‌توان این مشکل را برطرف کرد. بهتر است از یک قاب زیبا و مناسب برای آینه استفاده کنید. طراحی قاب و رنگ آینه، به فضای داخلی سالن پاکسازی پوست بستگی دارد.

نکته: استفاده از آینه باید به شکل استاندارد باشد. سعی نکنید بیش از حد معمول از آینه استفاده کنید. به عنوان مثال لازم نیست تمامی دیوارهای اتاق پاکسازی پوست را با آینه پوشش دهید. اگر فقط یکی از دیوارها آیینه کاری شود، بهتر است.

۳. طراحی سقف منحصر به فرد

دیزاین سقف، مهمترین بخش دکور اتاق پاکسازی پوست است. همانطور که گفته شد، شخص مجبور است روی تخت دراز بکشد و صورت او رو به سقف خواهد بود. فرآیند پاکسازی پوست ممکن است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. یک سقف سفید و بدون طراحی در این حالت ممکن است بسیار خسته کننده به نظر برسد. می‌توان از ایده‌های مختلفی برای طراحی سقف استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید از الگوهای مربوط به زیبایی و پاکسازی پوست روی سقف به شکل شماتیک استفاده کنید.

استفاده از تصاویر آرامش بخش یا رنگ‌هایی که حس شادی و آرامش را به انسان منتقل می‌کنند نیز انتخاب خوبی برای طراحی سقف است. برای طراحی سقف بهتر است حتماً از طراحان دکوراسیون داخلی و موسسات معماری کمک بگیرید.زیرا طراحی سقف و اجرای آن چندان کار راحتی نیست.

علاوه بر این، اگر از آویز یا وسایل تزیینی روی سقف استفاده می‌کنید، باید حتماً مسائل ایمنی را در نظر بگیرید. آویزهای نوری یا سایر وسایل تزیینی نباید مستقیماً بالای تخت پاکسازی پوست نصب شود. همچنین باید مطمئن شوید که این وسایل تزیینی روی سقف محکم شده‌اند و با کوچکترین لرزش روی زمین نمی‌افتند.

دیزاین سقف در دکور اتاق پاکسازی پوست

۴.انتخاب رنگ مناسب

یکی از بخش‌های مهم دکور اتاق پاکسازی پوست، رنگ است. رنگی که برای کلینیک زیبایی پوست در نظر گرفته می‌شود، ممکن است با رنگ اتاق پاکسازی پوست متفاوت باشد. رنگ‌های مختلف، اثرات متفاوتی بر روحیه و مغز انسان دارند. به عنوان مثال، حتما دیده‌اید که در رستوران‌ها از رنگ‌های شاد مثل قرمز یا نارنجی استفاده می‌شود.

این رنگ‌ها بسیار اشتها آور بوده و می‌توانند مشتریان را به خوردن غذای بیشتر تشویق کنند. در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های زیبایی یا سایر کلینیک‌های درمانی، معمولاً از رنگ‌های سفید یا آبی روشن استفاده می‌شود.  این رنگ‌ها آرامش بخش هستند و اثرات منفی بر روی بیمارانی که با درد و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند نخواهند داشت.

اتاق پاکسازی پوست باید احساس آرامش و شادابی را به فرد منتقل کند. به همین دلیل سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای طراحی و دیزاین دکور اتاق پاکسازی پوست است. متاسفانه طی چند سال گذشته، اکثر سالن‌های پاکسازی پوست از این رنگ استفاده کرده‌اند.

به همین دلیل رنگ سفید تا حدودی تکراری به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید خاص و منحصر به فرد باشید، باید به دنبال رنگ‌های آرامش بخش دیگری بگردید. رنگ‌هایی مثل یاسی روشن یا صورتی کمرنگ باعث انتقال آرامش و شادابی به مراجعه کنندگان خواهند شد.

به طور کلی سعی کنید از رنگ‌هایی با تناژ تیره استفاده نکنید. اگر چه رنگ مشکی یا طوسی به عنوان یک رنگ خنثی در اکثر سالن‌های پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین رنگ فضایی که مراجعین در آن حضور پیدا می‌کنند، به صورت غیر مستقیم بر دید آنها نسبت به فضا تاثیر گذار است. در زمان انتخاب رنگ، شما باید به صورت همزمان از نکات روانشناسی و معماری استفاده کنید تا به یک نتیجه قابل قبول برسید.

انتخاب رنگ مناسب در دکور اتاق پاکسازی پوست

۵.محیط ساده و خلوت

اگر به وسایل تزیینی علاقه‌مند هستید، سعی کنید به صورت استاندارد از آنها استفاده کنید. محیط پاکسازی پوست باید کاملاً خلوت و ساده باشد. محیط‌های شلوغ حواس انسان را پرت کرده و مانع تمرکز و کسب آرامش می‌شوند. یکی از موضوعات جالب درباره اتاق پاکسازی پوست رسیدن به اوج آرامش است.

موارد متعددی مشاهده شده است که در آن، افراد حین انجام فرآیند پاکسازی پوست به خواب می‌روند و آرامش کامل را تجربه می‌کنند. از نظر روانشناسی، محیط شلوغ باعث بروز حس اضطراب و استرس در شخص می‌شود. همه ما این احساس را در زمان مراجعه به بیمارستان‌های شلوغ تجربه کرده‌ایم.

اتاق پاکسازی پوست باید از سایر اتاق‌ها جدا باشد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از کلینیک‌های زیبایی مرتکب می‌شوند، همین موضوع است. از نظر قوانین وزارت بهداشت، لازم است اتاق‌هایی با فعالیت‌های مجزا از یکدیگر جدا شوند.

به عنوان مثال، لیزر موهای زائد نباید در اتاق پاکسازی پوست انجام شود. هنگام انجام پاکسازی پوست، در اتاق باید بسته باشد و فضای داخلی اتاق ساکت باشد. ترجیحا می‌توانید از یک موزیک آرامش بخش با صدای آرام نیز استفاده کنید.

۶.کفپوش‌‌ های مناسب و با کیفیت

کفپوش اتاق پاکسازی پوست، باید کاملاً استاندارد باشد. استفاده از کفپوش‌هایی که خیلی زود آتش می‌گیرند، به هیچ وجه برای اتاق پاکسازی پوست مناسب نیست. در فرآیند پاکسازی از مواد شیمیایی مختلف استفاده می‌شود. برخی از مواد شیمیایی مثل لایه بردارهای اسیدی ممکن است در اثر برخورد با یک محرک، شعله ور شده یا روی زمین بریزند.

اگر کفپوش اتاق پاکسازی پوست غیر قابل اشتعال باشد، از آسیب رسیدن به اشخاص و بروز خطرات بیشتر جلوگیری خواهد شد. رنگ کفپوش اتاق پاکسازی پوست باید با سایر بخش‌های اتاق همخوانی داشته باشد. ترجیحاً سعی کنید از کفپوش‌های چوبی یا کفپوش‌های تیره استفاده نکنید.

اگر قصد راه اندازی یک کلینیک پوست و مو را دارید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد میدهیم.

۷. استفاده از گیاهان

همانطور که می‌دانید، گیاهان قادر هستند احساس آرامش را به افراد دیگر منتقل کنند. به عنوان مثال، همه ما هنگام ورود به جنگل و استشمام بوی گیاهان و طبیعت سرسبز، احساس شادی و آرامش را تجربه می‌کنیم. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود از گیاهان در طراحی دکور اتاق پاکسازی پوست استفاده کنید. به عنوان مثال، بهتر است از گیاهانی که روی دیوار رشد می‌کنند استفاده کنید. گلدان‌های کوچک را در گوشه و کنار اتاق پاکسازی پوست قرار دهید تا فضای اتاق زیباتر شود.

همچنین استفاده از تابلوهایی که نشان دهنده طبیعت مثل جنگل یا دریا هستند، برای دکور اتاق پاکسازی پوست کاملاً مناسب است. وسایل چوبی نیز تا حد زیادی احساس طبیعت را به اشخاص منتقل می‌کنند. ولی بهتر است در اتاق پاکسازی پوست تا حد ممکن از وسایل چوبی استفاده نشود. سعی کنید در حد یک دکوری بسیار کوچک از وسایل چوبی استفاده کنید.

۸.تجهیزات اتاق پاکسازی پوست

تا زمانی که تجهیزات و مواد اولیه به طور کامل در اتاق پاکسازی پوست قرار نگیرند، دکوراسیون اتاق کامل نخواهد شد. بهتر است قبل از هر اقدامی، وسایل و تجهیزات اتاق پاکسازی پوست را فراهم کنید. به عنوان مثال، تخت پاکسازی پوست و سایر دستگاه‌ها مثل دستگاه بخور، دستگاه فیشیال و پلاژن باید فراهم شوند.

چیدمان دستگاه‌ها در اتاق پاکسازی پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. دستگاه‌ها باید به گونه‌ای چیده شوند که فاصله چندانی با مسئول پاکسازی پوست نداشته باشند. به همین دلیل، در اکثر سالن‌های پاکسازی پوست، تجهیزات و دستگاه‌ها در اطراف تخت چیده می‌شوند.

مورد بعدی چیدمان مواد اولیه مثل ماسک‌ها و محصولات مراقبت پوستی است. در یک اتاق پاکسازی پوست، از مواد مختلفی استفاده می‌شود شاید شما مجبور شوید از ده‌ها ماسک یا لایه برداری شیمیایی و سایر محصولات در اتاق پاکسازی پوست نگهداری کنید. بهتر است یک کمد یا قفسه زیبا برای نگهداری وسایل شیمیایی تهیه کنید.

استفاده از گیاهان در دکور اتاق پاکسازی پوست

۹.رختکن و اتاق تعویض لباس

بهتر است در اتاق پاکسازی پوست، بخشی با عنوان رختکن وجود داشته باشد. اگر فضای پاکسازی پوست کوچک است، بهتر است از دکوری‌های جداکننده دو محیط استفاده کنید. ماسک‌ها یا مواد شیمیایی که در سالن پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اکثر موارد به شکل نیمه مایع هستند. گاهی اوقات ممکن است مواد شیمیایی روی لباس شخص بریزند و باعث کثیف شدن لباس شوند. به همین دلیل لازم است بخشی با عنوان رختکن یا اتاق تعویض لباس در نظر گرفته شود.

۱۰.طراحی دیوار

تغییر ظاهر دیوار اتاق پاکسازی پوست بهترین و موثرترین روش برای طراحی دکوراسیون داخلی این فضاست. کوچکترین تغییرات دیوار، فضای داخلی اتاق پاکسازی پوست را متحول خواهد کرد. گاهی اوقات از کاغذ دیواری برای تغییر ظاهر دیوارها استفاده می‌شود. اگر دیوارهای اتاق پاکسازی پوست سفید و ساده هستند، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های جذاب استفاده کنید تا حالت بی روح و ساده دیوار را تغییر دهد.

اگر علاقه چندانی به استفاده از کاغذ دیواری ندارید، بهتر است از رنگ آمیزی کمک بگیرید. استفاده از دیوارپوش نیز یک گزینه کاملاً مناسب برای طراحی دیوار است. لازم نیست برای طراحی دیوار از مواد اولیه گران‌ قیمت استفاده کنید گاهی اوقات می‌توان با کمک مواد دور ریختنی یا تکه‌های چوب، ظاهر دیوار را تا حد زیادی تغییر داد.

سعی کنید برای طراحی دیوار از سنگ آنتیک استفاده نکنید. سنگ آنتیک معمولاً برای ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات نیز از سنگ آنتیک برای طراحی دیوار سالن انتظار استفاده می‌شود. ولی رنگ آمیزی یا دیوارپوش بهترین گزینه برای دکور اتاق پاکسازی پوست است.

در مقاله حداقل هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟ با هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی آشنا شوید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره دکور اتاق پاکسازی پوست صحبت شد. طراحی دکوراسیون و فضاسازی داخلی اتاق پاکسازی پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که می‌دانید، متقاضیانی که برای انجام پاکسازی پوست به سالن شما مراجعه می‌کنند، به مرور زمان تبدیل به مراجعه کننده دائمی می‌شوند.

زیرا فیشیال و پاکسازی پوست باید به صورت ماهانه انجام شود. بنابراین اگر می‌خواهید مراجعه کننده‌های خود را از دست ندهید، باید محیط جذاب و آرامش بخشی را برای آنها ایجاد کنید. زمانی که محیط اتاق پاکسازی احساس خوبی به مراجعه کنندگان منتقل کند، آنها برای همیشه سالن شما را برای بهبود مشکلات پوستی و از بین بردن آلودگی‌های سطح پوست انتخاب خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button