حداقل هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟

کسب سرمایه برای راه اندازی کلینیک زیبایی اولین قدم فوق العاده و در عین حال ترسناکی است که هر پزشک جراحی باید طی کند. در واقع، برای برخی از افراد، تامین مالی و دسترسی به نوع سرمایه مورد نیاز برای ادامه رشد کسب و کار یا شاید باز کردن یک کلینیک جدید راه سخت و پیچیده و ترسناکی است مخصوصاً اگر در این زمینه دانشی نداشته باشند.

خوشبختانه، راه های زیادی برای تخمین و به دست آوردن هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی وجود دارد و اگر یکی از راه‌ها در دسترس شما نیست، راه‌های دیگری برای تامین مالی کلینیک زیبایی‌ شما وجود دارد. در اینجا، ما برخی از رایج ترین منابعی را که ممکن است به درد شما بخورد، پوشش می دهیم.  اما قبل از اینکه گزینه های تامین مالی برای کلینیک زیبایی جدید شما و تخمین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی را شروع کنیم، ابتدا باید بیزینس پلن کلینیک زیبایی را به صورت شفاف توضیح دهیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

ایجاد بیزینس پلن قبل از تخمین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

طرح های کسب و کار یا یک بیزینس پلن حرفه ای می تواند پیچیده یا ترسناک به نظر برسد. این برنامه ها نه تنها به زمان مناسبی برای تکمیل دقیق و مؤثر آنها نیاز دارند، بلکه همچنین به یک ایده کاملاً تعریف شده از نحوه عملکرد کسب و کار شما از سال اول تا پنجم نیاز دارند، از جمله بسیاری از جزئیات که ممکن است در شرایط فعلی آن ها را نداشته باشید. این برنامه ریزی می تواند نسبتاً طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر سعی کنید در این فرآیند عجله کنید. اما درعوض، این بیزینس پلن، پایه و اساس کسب و کار کلینیک زیبایی شما خواهد بود.

بسیاری از الگوهای رایگان طرح کسب و کار جامع که به صورت آنلاین در دسترس هستند، این مرحله را کاملاً به تنهایی انجام می دهند، به ویژه اگر به دنبال یک مربی کسب و کار هستید که ممکن است بتواند پیش نویس های شما را بررسی کند و در طول مسیر به پیش نویس نهایی شما انتقاد سازنده ارائه دهد. برای کسانی که زمان کمتری دارند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به دنبال یک شرکت یا فردی تجربه بیشتر برای استخدام در این عرصه باشید، کسی که بتواند اولین قدم را برای شما انجام دهد.

هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، زمان لازم را صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که جزئیات دقیق هستند و تمام جنبه های کلینیک زیبایی شما به بهترین شکل ممکن در این مرحله اولیه پوشش داده می شود. توجه کنید که در نهایت این اطلاعاتی است که شما در اختیار کسانی قرار می دهید که قدرت دریافت یا عدم دریافت بودجه مورد نظر را برای تامین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی در اختیار شما قرار می دهند.

صفر تا صد سرمایه گذاری پزشکان در ترکیه در این مقاله بخوانید.

گزینه های تامین مالی هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

بیزینس پلنی که ایجاد کرده اید اکنون به عنوان یک ابزار مرجع در حین کار برای تامین مالی شما عمل می کند. ممکن است ایجاد یک نسخه کوچکتر که نکات برجسته طرح تجاری شما را ارائه می دهد تا به عنوان نوعی بروشور به سرمایه گذاران نیز ارائه شود، مفید باشد. توجه داشته باشید که پیشنهادات زیر نمونه قابل توجهی از سرمایه اولیه و مستمر برای راه اندازی یک کلینیک زیبایی شناسی جدید یا ارتقا و به روز رسانی کلینیک زیبایی فعلی شما است. در مجموع می توانید از این فهرست برای شروع طوفان فکری و ایده پردازی برای تامین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی خود استفاده کنید و بر اساس آنچه برای شما یا بیزینس پلن منحصر به فرد شما مناسب است، اقدام کنید.

گزینه های تامین مالی هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی
  1. از پس اندازتان استفاده کنید

اولین و بدیهی ترین راه برای تامین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی، استفاده از پس اندازتان است! اگر می ‌توانید از قبل به اندازه کافی برنامه‌ریزی کنید، مقداری پول  سرمایه ذخیره کنید که می‌تواند به شما کمک کند با کنار گذاشتن درصدی از دستمزدتان یا استفاده از مجموعه فعلی پس‌اندازتان، شروع به کار کنید بدون اینکه از کسی درخواست‌ کمک کنید و یا زیر بار نرخ‌های بهره بروید. اگر این مسیر را انتخاب می کنید، ممکن است ایده خوبی باشد اما در صورتی که پس انداز و نقدینگی شما تمام شود می تواند پس انداز شما را در معرض خطر قرار دهد، اما با یک بیزینس پلن مناسب، کار سخت و سرمایه گذاری هوشمندانه در طول مسیر، این گزینه می تواند به شما کمک کند تا در عین حال که مالکیت انحصاری کسب و کار زیبایی شناسی خود را در اختیار دارید، از بدهی های هنگفت خودداری کنید. بنابراین اگر از این روش می خواهید استفاده کنید قبل از آن در طراحی و اجرای بیزینس پلنتان دقت لازم را داشته باشید.

  1. به دنبال وام های کوچک باشید

وام های مشاغل کوچک در بسیاری از بانک ها در دسترس است، اما معمولاً بانکها و موسسات مالی اعتباری، معیار های سختگیرانه ای برای تعیین صلاحیت وام گیرنده دارند. قبل از درخواست، مطمئن شوید که یک بیزینس پلن جامع آماده و نوعی وثیقه برای نشان دادن اینکه می ‌توانید در زمانی که کلینیک زیباییتان شروع به کار می‌کند، حمایت کنید. بانک ‌های مختلف ممکن است گزینه‌ های متفاوتی از نظر آنچه می ‌توانند برای حداکثر وام، دوره‌ ها و نرخ بهره ارائه دهند، داشته باشند، بنابراین ارزش آن را دارد که قبل از امضای هر یک از گزینه ‌ها، کمی تحقیق کنید.

برای کسانی که توسط بانک رد شده اند، وام های تامین مالی شخص ثالث جایگزینی برای وام های بانکی هستند که ممکن است شرایط بهتری را ارائه دهند که با طرح کسب و کار شما مطابقت دارد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که در این نوع شرکت‌های وام دهنده، نرخ ‌های بهره اغلب بالاتر و مدت بازپرداخت کوتاه ‌تر است.

صفر تا صد سرمایه گذاری پزشکان در عمان در این مقاله بخوانید.

  1. برای کمک هزینه های اجتماعی یا دولتی درخواست دهید

از نرخ های بهره و شرایط بازپرداخت با کمک های بلاعوض دولتی و اجتماعی خودداری نکنید. مقدار پول نقد در دسترس از طریق کمک های بلاعوض اغلب کمتر از وام است، اما کمک های بلاعوض یک گزینه بالقوه عالی برای تکمیل پس انداز سرمایه گذاری برای هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی است. بسته به ویژگی‌های منحصربه‌فرد طرح تجاری کلینیک زیبایی‌شناسی، موقعیت مکانی آن، یا ویژگی‌های تعیین‌کننده خودتان به‌عنوان مالک کسب‌وکار، ممکن است بتوانید برای انواع کمک ‌های مالی خاص و عمومی درخواست دهید. برای مثال، برخی از انجمن ‌های تجاری به مشاغلی که توسط زنان یا اقلیت‌ ها اداره می ‌شود کمک ‌های بلاعوض ارائه می‌ دهند، در حالی که برخی دیگر به کسب‌وکارهایی که به محله‌هایی که امیدوارند توسعه بیشتری دارند کمک ‌های مالی ارائه می ‌دهند. جستجو و تحقیق کنید یا مستقیماً با سازمان ها و انجمن ها تماس بگیرید تا ببینید چه تسهیلاتی ممکن است در دسترس شما باشد و چگونه باید آن ها را درخواست کنید.

  1. یک سرمایه گذار و اسپانسر پیدا کنید

سرمایه گذاران یا اسپانسرهای استارت آپ ها، سرمایه گذارانی پاره وقت یا تمام وقت هستند که با سرمایه گذاری سرمایه خود در مشاغل و استارت آپ ها امرار معاش می کنند، اما باید فرصتی برای رشد چشمگیر ببینند. اگر کسب‌وکار شما مطابق با این صورت‌حساب است و مایلید در ازای سرمایه اولیه، سهام خود را ارائه دهید، ممکن است این گزینه برای تامین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی شما مناسب باشد. سرمایه‌گذاران همچنان به شواهدی نیاز دارند که نشان دهد شما فرد مناسبی برای اداره این کلینیک هستید و برای موفقیت آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید. بهترین کار این است که وارد این نوع مذاکرات با یک برنامه روشن برای رشد کسب و کار، یک ماموریت تجاری مشخص که به آن علاقه دارید، یک ایده در مورد میزان سهامی که مایل به ارائه آن هستید، یک توصیه برای چگونگی انجام این کار باشید.

تامین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی
  1. تامین مالی جمعی را در نظر بگیرید

اگرچه ممکن است برای همه کسب‌وکارها گزینه‌ای مناسب نباشد، اما تامین مالی جمعی یا همان سرمایه‌گذاری جمعی می ‌تواند روشی خلاقانه برای جمع‌آوری مقدار کمتر و مشخصی از سرمایه مورد نیاز برای هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی باشد. این گزینه برای کسانی که می توانند در ازای سرمایه گذاری مصرف کننده در صورت رسیدن به هدف جمع آوری سرمایه شما در تاریخ مشخص شده، پاداشی ارائه دهند؛ مناسب است. بسته به استراتژی و مدل برندسازی کلینیک زیبایی شناسی شما، این پاداش ممکن است از تخفیف تبلیغاتی برای یک درمان واحد برای کمک های مالی کوچکتر تا بسته های تخفیف دار بزرگتر یا یک رویداد VIP که به اهداکنندگان سطح بالاتر اجازه می دهد اولین بار به کلینیک زیبایی شناسی جدید شما در روز افتتاحیه دسترسی داشته باشند، باشد. به این ترتیب، کمپین سرمایه‌گذاری جمعی شما می‌تواند به بیماران آینده نگر ایده بهتری از آنچه کلینیک زیبایی شما در مورد آن خواهد بود ارائه دهد.

  1. هزینه های تجهیزات پزشکی را در نظر بگیرید

یک راه آسان برای افزایش میزان وام خود این است که در مورد راه های خلاقانه برای کاهش برخی از بزرگترین هزینه های خود مانند تجهیزات مورد نیاز کلینیک فکر کنید. دستگاه های پزشکی سنگ بنای کلینیک زیبایی شما هستند، بنابراین توصیه می شود زمانی را برای تحقیق و یافتن دستگاه مناسب برای نیازهای کسب و کار خود اختصاص دهید. اما به‌جای پرداخت قیمت اولیه، شرکتی را در نظر بگیرید که گزینه‌ های پرداخت انعطاف‌ پذیرتری را در کنار دستگاه‌ های پیشرفته، ارائه می‌کند.

با کمک در این زمینه ها بدون هزینه اضافی، می توانید سرمایه اولیه خود را در سایر زمینه های کسب و کار خود بهتر خرج کنید، مانند ایجاد منطقه ای برای عکس های با کیفیت قبل و بعد که می تواند به رشد کسب و کار یا سرمایه گذاری در آن کمک کند. اما این تجهیزات مورد نیاز برای کلینیک زیبایی شامل چه چیزهایی می شوند و چه میزان در هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی دخیل هستند؟

هزینه های تجهیزات پزشکی را در نظر بگیرید

هزینه های پنهان راه اندازی کلینیک زیبایی

وقتی تمام هزینه‌های مربوط به درمان‌های زیبایی پوست و داشتن دستگاه‌های زیبایی پزشکی را در نظر می‌گیرید، نیاز فوری برای یافتن میزان هزینه مواد مصرفی، آموزش، هزینه‌های خدمات، ضمانت‌ها و نگهداری از آن ها نیز وجود دارد تا به درک درست و واقع بینان ای از تخمین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی برسیم، در ادام با برخی از این هزینه های پنهان کلینیک زیبایی آشنا می شویم:

  1. مواد مصرفی

خرید یک دستگاه همیشه گران ترین بخش نیست. مواد مصرفی کالاهایی هستند که باید به طور مرتب تعویض شوند زیرا فرسوده شده یا تمام می شوند، بنابراین هزینه این مواد مصرفی قابل تعویض می تواند افزایش یابد. در کلینیک زیبایی پزشکی، مواد مصرفی مواردی مانند لوسیون، روکش هندپیس، محافظ چشم و پدها هستند که پس از هر بار استفاده باید تعویض شوند. بسیاری از سازندگان دستگاه‌ها فناوری‌هایی را ایجاد می‌کنند که به مواد مصرفی یک‌بار مصرف نیاز دارند تا همچنان از مشتریان حرفه‌ای  خود درآمد کسب کنند. به همین دلیل مهم است که به دنبال دستگاه‌هایی باشید که با حداقل نگهداری و بازیافت طراحی شده‌اند و از آن‌هایی که سعی می‌کنند کیف پول شما را با وسایل دور ریختنی خالی نگه دارند، دوری کنید!

  1. هزینه های آموزش

هیچ بحثی وجود ندارد که آموزش ضروری است، حتی برای پرسنلی که لیزر، IPL، فرکانس رادیویی یا سایر دستگاه های حرارتی را کار می کنند، به گواهینامه نیاز دارند. با این حال، می‌توانید دستگاه های زیبایی پزشکی را که شامل آموزش گسترده با متخصصان بالینی هستند، بدون هزینه اضافی خریداری کنید. می‌توانید تولیدکنندگانی را انتخاب کنید که با خرید یک دستگاه آموزش رایگان و مستمر ارائه دهند.

هزینه های آموزش پرسنل کلینیک زیبایی
  1. هزینه های دستگاه های پزشکی

بسیاری از تولیدکنندگان هزینه اولیه بالایی برای دستگاه‌های جدید زیبایی پزشکی دریافت می‌کنند،. عواملی مانند تحقیق و توسعه، آزمایش‌های قابل توجه برای کسب تأییدیه FDA، تعطیلی تولید/تامین COVID-19 و بیمه به افزایش هزینه‌های این دستگاه ها کمک کرد، اما باز هم باید مراقب قیمت های نجومی باشید، از طرفی هم کیفیت نباید فدای قیمت و هزینه شود زیرا خرید دستگاه های ارزان قیمت خطرناک است چراکه عملکرد خوبی ندارند و اغلب خراب می شوند. بهترین کار این است که قبل از خرید، قیمت دستگاه های تولید کنندگان مختلف را مقایسه کنید و مطمئن شوید که دستگاه ها را مستقیماً از سازنده خریداری می کنید.

  1. هزینه های خدمات

دستگاه های زیبایی پزشکی سرمایه گذاری قابل توجهی هستند و به همین دلیل است که بسیاری از تولید کنندگان قرارداد نگهداری و خدمات را برای افزایش عمر مفید ارائه می دهند. زمانی که دستگاه براق و نو است، بعید است که به این خدمات نیاز داشته باشید، اما پایبندی به یک برنامه تعمیر و نگهداری معمول می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود و با ارائه پوشش برای مدت طولانی تر، ضمانت دستگاه را افزایش دهد. قراردادهای تعمیر و نگهداری نسبت به تعمیرات، ارزان‌تر هستند حتی بدون احتساب هزینه تعویض قطعات و درآمد از دست رفته در صورت عدم مراجعه بیماران به دلیل خرابی دستگاه. بنابراین یکی از راه های کاهش هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی، دریافت قرارداد تعمیر و نگهداری و خدمات، هنگام خرید دستگاه و تجهیزات پزشکی است.

  1. هزینه خدمات پس از پایان گارانتی

سیاست ضمانت دستگاه شما بسیار مهم است زیرا بر سودآوری بلندمدت و بازگشت سرمایه تأثیر می گذارد. متوسط ​​ضمانت دستگاه ها برای تجهیزات جدید یک سال است و ممکن است سالانه هزاران هزینه داشته باشد. یک راه عالی برای تعیین اینکه آیا قیمت گارانتی رقابتی است یا خیر، تخمین هزینه تعمیر تجهیزات خود دو بار در سال است. اگر هزینه سالانه گارانتی کمتر از هزینه های تخمینی تعمیرات بدون گارانتی باشد، خرید هوشمندانه است. بنابراین حتما دستگاهی بخرید که بتوانید حتی پس از پایان گارانتی خدمات هم از آن استفاده کنید.

میانگین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

مسیر ایجاد یک مطب خصوصی برای هر متخصص پزشکی متفاوت است، زیرا عوامل مختلفی (مانند سبک، مکان، تخصص و …) نقش مهمی در هزینه کلی راه اندازی و اجرای یک کلینیک زیبایی دارد، اما برخی هزینه ها در تخمین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی ثابت و مشترک هستند که در ادامه می بینیم:

  1. بیمه قصور 

یکی از اولین مواردی است که یک پزشک باید دریافت کند، زیرا متخصصان پزشکی باید قبل از پردازش مدارک تأیید اعتبار پزشکی آن را داشته باشند. میانگین هزینه بیمه قصور به محل (وضعیت) مطب و نوع پزشک بستگی دارد.

  1. هزینه اجاره یا خرید فضا

این هزینه برای هر کلینیکی متفاوت است و بر اساس مکان جغرافیایی و اندازه تعیین می شود. اجاره فضا برای یک مطب معمولاً یک تعهد مالی چند ساله است و در صورت امکان، بهبود یا بازسازی در فضای اداری موجود ممکن است هزینه داشته باشد زیرا به عنوان مثال، برخی از درمان هایی که پزشک جراح انجام می دهد، نیاز به فضای اضافی برای ذخیره تجهیزات، مانند دستگاه اشعه ایکس دارد.

  1. خرید مبلمان و تجهیزات

خرید تجهیزات و اثاثیه کلینیک زیبایی شامل سیستم کامپیوتری به روز، دستگاه پرینتر/کپی/فکس، کابینت بایگانی با قفل، تلفن و مبلمان (برای مطب پزشک، اتاق انتظار و اتاق بیمار) می باشد و قیمت ها به فضای اداری و نیازهای افراد بستگی دارد که باید در محاسبه هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی لحاظ شود.

خرید تجهیزات و اثاثیه کلینیک زیبایی
  1. هزینه بازاریابی و تبلیغات

هزینه‌های فروش و بازاریابی به پزشک اجازه می‌دهد تا در جامعه مطرح شود، بنابراین برای به دست آوردن بیماران بیشتر، ممکن است برای آگهی‌های روزنامه، آگهی‌ها، رادیو، تبلیغات تلویزیونی و شبکه های اجتماعی؛ هزینه تبلیغات بپردازد. از آنجایی که اکثر افراد با انجام یک جستجوی اینترنتی، کلینیک زیبایی مورد نظرشان را پیدا می کنند، حضور آنلاین بسیار مهم است.

  1. هزینه قبوض

اجاره دفتر و آب و برق به صورت ماهانه پرداخت می شود که شامل گاز، برق، خدمات تلفن و اتصال اینترنت مورد نیاز است.

در آخر

افتتاح یک کلینیک زیبایی سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد که پزشک برای آینده خود انجام می دهد. این فرصت علاوه بر سطح بالای ریسک مالی و مسئولیت، متضمن تعهد قابل توجهی از زمان و هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی است که برای موفقیت حیاتی به نظر می رسد. اما نظر شما چیست؟ آیا راه اندازی یک کلینیک زیبایی به این دردسر ها می ارزد؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button