راه اندازی دندانپزشکی در ترکیه

راه اندازی دندانپزشکی در ترکیه به صورت مطب خصوصی و یا کلینیک چند تخصصی، یکی از راه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی و درآمد ارزی برای دندانپزشکان است. جالب است بدانید در این میان علاوه بر به دست آوردن مخاطب بومی، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی گردشگری سلامت در ترکیه باز کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاه کوتاهی به وضعیت کسب درآمد از سرمایه‌گذاری پزشکان در ترکیه و تمرکز بر گردشگری دندانپزشکی داشته باشیم.

وضعیت گردشگری دندانپزشکی در ترکیه

راه اندازی یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی در ترکیه، می‌تواند فرصت پر سودی برای دندانپزشکان ایرانی باشد که قصد سرمایه‌گذاری خارجی را دارند. چرا که نه تنها امکان جذب بیماران محلی را خواهند داشت، بلکه می‌توانند برای جذب گردشگران سلامت در خدمات دندانپزشکی نیز اقدام کنند.

گردشگری دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین انواع سفرهای پزشکی است و ترکیه به عنوان مقصدی برای گردشگری دندانپزشکی در حال رشد است. این روند یک فرصت عالی برای افرادی است که علاقه‌مند به راه اندازی یک تجارت گردشگری دندانپزشکی هستند. بر اساس گزارش MTB (Medical Tourism Business) در این زمینه تقاضای خوبی وجود دارد و گردشگران سلامت ترکیه در حال حاضر رو به افزایش است.

ترکیه به دلیل دندانپزشکی باکیفیت خود شناخته شده است و برای گردشگران دندانپزشکی، غیرعادی نیست که با سفر به این کشور در هزینه خود صرفه جویی کنند. از سوی دیگر شرکت‌های سازنده تجهیزات و مواد دندانپزشکی مختلفی در ترکیه فعالیت می‌کنند. این یعنی برای تهیه مواد و وسایل مورد نیاز با کیفیت مناسب و استانداردهای جهانی، می‌توانید هزینه‌های کمتری پرداخت نمایید.

چرا سرمایه‌گذاری در گردشگری سلامت ترکیه؟

ترکیه یکی از کشورهای برتر جهان برای گردشگری پزشکی و دندانپزشکی است. این کشور راه طولانی را در بهبود مراقبت‌های بهداشتی خود پیموده و اکنون در حال درو کردن بذرهایی است که در سال‌های گذشته کاشته است.

جالب است بدانید از مجموع ۵۱.۹ میلیون نفری که در سال ۲۰۱۹ از ترکیه دیدن کردند، حدود ۸۵۰۰۰۰ نفر گردشگر پزشکی بودند و انتظار می‌رود این تعداد به میزان قابل توجهی بعد از فروکش کردن همه‌گیری کرونا، افزایش یابد. به همین دلیل شاید هم اکنون بتوان شرایط فعلی را یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری و راه اندازی دندانپزشکی در ترکیه در نظر گرفت.

همچنین از نظر هزینه، بیماران می‌توانند ۴۰-۶۵٪ در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. برای مثال در مقایسه با انگلستان، تفاوت بین هزینه‌های خدمات درمانی و زیبایی بین ۴۰-۵۰٪ کمتر است. هرچند برای سرمایه‌گذار ایرانی، در حال حاضر تبدیل همین درآمد دلاری یا لیر ترکیه به ریال ایران، باز هم سودآورتر خواهد بود.

تکنیک های راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در ترکیه

چرا گردشگری پزشکی ترکیه در سال‌های اخیر رشد داشته؟

در سال های اخیر گردشگران پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی بیش از هر زمان دیگری به ترکیه سفر می‌کنند. کشورهای سراسر جهان ترکیه را به عنوان یک محیط سالم و به عنوان یک کانون گردشگری پزشکی می‌شناسند. برای سال‌های طولانی، ترکیه تنها به عنوان یک مقصد تفریحی دریایی با هتل‌های راحت و مهمان نوازی ترکی شناخته می‌شد.

اما در چند سال گذشته، دولت جمهوری ترکیه روی توسعه گردشگری سلامت سرمایه‌گذاری کرده است. اکنون ترکیه دارای نیروی انسانی آموزش دیده در بخش پزشکی است. طب خصوصی در ترکیه واقعاً در سطح بالایی قرار دارد؛ بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به خوبی مجهز هستند و متخصصان کاملاً آموزش دیده‌اند.

کیفیت خدمات پزشکی و دندانپزشکی نیز در ترکیه توسط موسسات معتبر بین المللی مانند JCI، ISO و JCAOH تایید شده است. بیماران بین المللی متوجه می‌شوند که درمان با کیفیت، شرایط فوق العاده راحت، مهمان نوازی معروف ترکیه و در عین حال قیمت های مناسب دقیقاً همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.

ترکیه با توجه به سیاست‌های صدور گواهینامه‌ها و اعتباربخشی، به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری پزشکی در جهان تبدیل شده است. برای نمونه بخش پزشکی و زیبایی در استانبول، نیمی از درآمد خود را از مشتریان بین‌المللی به دست می‌آورد. رکورد شکنی دیگر این است که ترکیه با ۴۴ مرکز درمانی یا بیمارستان استاندارد، دارای بیشترین تعداد مراکز معتبر JCI در منطقه است.

علاوه بر این، ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای راحت، گزینه‌ای عالی برای ترکیب درمان و تعطیلات است. این می‌تواند یک تعطیلات در استراحتگاه‌های دریایی منطقه آنتالیا و یا در استانبول باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راه اندازی مطب در ترکیه را مطالعه نمایید.

آیا می‌توان از مخاطب بومی ترکیه، جذب بیمار داشت؟

این امر کاملا به دو نکته اساسی برمی‌گردد:

  • در کجا کلینیک یا مطب دندانپزشکی خود را راه اندازی می‌کنید؟
  • چقدر توانایی برقراری ارتباط با زبان ترکی را دارید؟
  • چقدر و در چه سبا موسسات و سازمان‌های بیمه‌گذار همکاری می‌کنید؟

اگر در شهرهای بزرگ ترکیه و مناطق مناسبی از آن دندانپزشکی خود را راه اندازی کنید، بی شک می‌توانید از ساکنان محلی و مردم بومی همان شهر یا مناطق اطراف، جذب بیمار داشته باشید. در این میان بهتر است مخاطبانی را مورد هدف بازاریابی و تبلیغات خود قرار دهید که از سطح مالی و اجتماعی مناسبی برخوردار باشند. این موضوع به جذب مهاجران با ملیت‌های مختلف از جمله ایرانیان ساکن ترکیه نیز منجر خواهد شد.

از سوی دیگر توانایی برقراری ارتباط مناسب به زبان ترکی و استفاده از خدمات بیمه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا از همه اقشار جامعه، مخاطب و بیمار داشته باشید. در این میان باید بتوانید با دیگر مراکز درمانی و کلینیک‌های دولتی و خصوصی باسابقه، وارد رقابت شوید.

رشد کلینیک دندانپزشکی در ترکیه

استانداردهای راه‌اندازی دندانپزشکی در ترکیه

بد نیست بدانید بیشتر مسافران پزشکی که از ترکیه بازدید می‌کنند، از کشورهای اروپای غربی از جمله بریتانیا، هلند، آلمان و همچنین از لیبی، قطر، روسیه، شمال آفریقا، جمهوری‌های ترک زبان، بالکان و امارات متحده عربی هستند. افرادی که از این کشورها سفر می‌کنند معمولاً در سفر گردشگری دندانپزشکی خود به راهنمایی و کمک نیاز دارند؛ به همین دلیل است که راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی همراه با ارائه راهنمایی گردشگری سلامت، برای بسیاری از کارآفرینان و دندانپزشکان، جذاب است.

این حجم از افزایش گردشگری دندانپزشکی باعث شده است که کلینیک‌های دندانپزشکی در ترکیه خدمات خود را به بیماران بین‌المللی بیشتری ارائه دهند که پرداخت‌های دلاری دارند. از آنجایی که این گردشگران از کشورهای خاصی مراجعه می‌کنند، کلینیک‌های ترکیه برای نشان دادن استانداردهای ایمنی و کیفیت بالای مراقبت‌های خود به دنبال مجوزهای JCI و دیگر مجوزها و گواهی‌نامه‌های بین‌المللی هستند.

از این روی باید در نظر داشت برای راه اندازی یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی در ترکیه، باید سطح استانداردها و خدمات را در حد دیگر کلینیک‌های ترکیه بالا برد. در غیر این صورت حتی جذب بیمار محلی نیز با مشکل همراه خواهد بود.

چطور دندانپزشکی ما در ترکیه رشد خواهد کرد؟

برای رشد بیشتر و بهتر دندانپزشکی شما در کشور ترکیه، باید بتوانید روی دو اصل مهم تمرکز کنید:

  1. رقابت با دیگر کلینیک‌های دندانپزشکی فعلی در کشور ترکیه
  2. جذب گردشگر سلامت در حوزه دندانپزشکی

از مهمترین مجوز‌ها، امکانات و تجهیزاتی که در راه‌اندازی دندانپزشکی در ترکیه باید داشته باشید تا بتوانید برای جذب بیمار با دیگر کلینیک‌ها به رقابت بپردازید، عبارت است از:

  • ارائه درمان‌های دندانپزشکی با مواد و تجهیزاتی که توسط FDA تایید شده باشند و با ضمانت نامه ارائه شوند. همچنین ارائه خدماتی با استانداردهای یورو نیز قابل قبول خواهد بود.
  • دریافت مجوزها و استانداردهایی مانند JCI: (Joint Commission International) JCI شاخه بین‌المللی از استاندارد JCAHO است. JCI به ارزیابی و اعتباربخشی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح بین‌المللی می‌پردازد.
  • برنامه‌ریزی درمان دقیق، ایمن و البته سریع با استفاده از فناوری‌های پیشرفته از جمله اشعه ایکس پانورامیک و اسکن توموگرافی سه بعدی، در کنار دندانپزشکی دیجیتال کمک می‌کند تا بیماران در کمترین زمان ممکن به درمان مناسب خود برسند.
  • استفاده از نرم‌افزارهای طراحی لبخند سه بعدی و فناوری CAD/CAM که یک سطح بالا و با کیفیت از درمان‌های زیبایی و ترمیمی، پروتزهای دندانی و طراحی لبخند را ارائه می‌دهد.
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای گردشگری سلامت در مورد بخش‌های مختلف سفر بیماران، از جمله پروازها، هتل‌ها و اقامت، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی تخصصی و …
  • داشتن یک تیم کامل از دندانپزشکان و پرسنل به رقابت بهتر شما با دیگر دندانپزشکان محلی، کمک خواهد کرد؛ از جمله: دندانپزشکان زیبایی، متخصصین دندانپزشکی در حوزه‌های مختلف پریو، اندو و …، جراحان دهان، فک و صورت، پرستاران دندانپزشکی و دستیاران حرفه‌ای، تکنسین‌های دندانپزشکی، پذیرش آموزش دیده، تیم مارکتینگ و همچنین تیم هماهنگ کننده بیماران
راه اندازی دندانپزشکی در ترکیه به صورت مطب خصوصی

کدام خدمات دندانپزشکی در ترکیه، هم اکنون ترند هستند؟

گرایش اصلی دندانپزشکان و بیماران، دندانپزشکی دیجیتال است. برای بیماران بسیار مهم است که حتما قبل از شروع درمان زیبایی یا ترمیمی دندان‌ها، بتوانند نتیجه طراحی لبخند خود را ببینند. روش‌های دندانپزشکی دیجیتال و طراحی لبخند بسیار در ترکیه شناخته دشه است و روز به روز تقاضای آن در حال افزایش می‌باشد.

معمولاً بیماران بین‌المللی برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی تمام فک (All-on-4، All-in-6)، ترمیم بافت استخوانی و به دست آوردن لبخند هالیوودی به ترکیه مراجعه می‌کنند. علاوه بر این، عمل کاشت استخوان گونه زیگوما و جراحی فک نیز از دیگر شاخه‌های عمل‌های زیبایی است که توسط جراحان فک و صورت انجام می‌شود و برای گردشگران سلامت در ترکیه، کاملا شناخته شده است.

همچنین استفاده از الاینرها (قطعات ارتودنسی شفاف، شکل پلاستیکی بریس‌های دندانی) و همچنین لمینیت‌های سرامیکی و کامپوزیتی آماده (یک روزه) و مواردی از این دست نیز طرفداران زیادی دارد. به بیان بهتر ارائه درمان دندانپزشکی سریع، فوری و تقریبا بدون درد، این امکان را به بیماران و گردشگران سلامت می‌دهد تا درمان خود را با یک سفر تفریحی و تعطیلات عالی، ترکیب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button