راهنمای قدم به قدم گرفتن مجوز کاشت مو در امارات

ریزش مو یک پدیده رایج در سراسر جهان است. افراد در هر گروه سنی با مشکل ریزش مو مواجه هستند. این امر باعث شده است که افراد بیشتری برای بازگرداندن موهای از دست رفته خود به درمان ریزش مو متوسل شوند. در این بین کلینیک های کاشت مو انواع مختلفی از درمان ها را برای بیمارانی که از ریزش مو شکایت دارند، ارائه می دهند.

این امر منجر به افزایش شدید تقاضا برای کلینیک کاشت مو شده و یک راه سودآور برای کسانی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود هستند فراهم می کند و به تازگی تاسیس کلینیک کاشت مو در امارات رونق زیادی پیدا کرده است. یکی از جنبه های حیاتی که برای هر صاحب استارت آپی باید در نظر گرفته شود این است که کاشت مو یک روش بالینی است که توسط پزشکان دارای مجوز انجام می شود. از این رو، یکی از اولین گام ها در راه اندازی یک کلینیک مو این است که فقط متخصصان دارای مجوز خدمات ترمیم مو را ارائه می دهند  و از سوی دیگر تاسیس یک کلینیک زیبایی در امارات هم نیاز به مدارک و مجوزهایی دارد. بنابراین در این مطلب می خواهیم شیوه تاسیس و راه اندازی یک کلینیک کاشت مو در امارات را بیشتر بررسی کنیم و با چند و چون مجوز کاشت مو در امارات آشنا شویم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می شویم:

راهنمای تاسیس کلینیک کاشت مو در امارات

امارات متحده عربی در تاریخ خود از بسیاری از چالش ‌ها پیشی گرفته است و اکنون در بسیاری از بخش ‌ها پیشرو جهانی است. اکنون امارات در حال گذراندن مرحله‌ای از رشد جمعیت است، زیرا بسیاری از مردم در سراسر جهان به دنبال فرصت ‌های تجاری و شغلی فراوانی هستند که این کشور ارائه می ‌دهد.

از سوی دیگر همین جمعیت رو به رشد، فرصت هایی را برای بسیاری از بخش ها و به ویژه برای بخش مراقبت های بهداشتی و کلینیک های زیبایی مثل کلینیک کاشت مو و غیره فراهم می کند. دولت این کشور دست به ابتکارات زیادی زده و بر ارائه تسهیلات بهداشتی نه تنها برای ساکنان محلی بلکه برای خارجی ها و مهاجران نیز تاکید دارند که همین امر هم سبب شده تا راه اندازی و تاسیس یک کلینیک کاشت مو در امارات به یک ایده درخشان تبدیل شود. گفته می شود که امارات متحده عربی کمترین نسبت پزشک را دارد، بنابراین فرصت های زیادی برای رشد برای صنعت بهداشت و درمان وجود دارد.

اما برای راه اندازی کلینیک کاشت مو در امارات چه مراحلی باید طی شود و چه مدارک و مجوز هایی لازم است؟

برای انجام بازاریابی کلینیک زیبایی خود یا جذب مشتری کاشت مو، به مقاله صفر تا صد بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو مراجعه  گنید.

مراحل تاسیس کلینیک کاشت مو در امارات

به طور کلی برای راه اندازی یک کسب و کار در حوزه پزشکی و مراقبت های بهداشتی در دبی، فرد باید مدرک پزشکی داشته باشد یا باید یک مدیر با مدرک مربوطه باشد.مجوز یا مدرک بین المللی برای افتتاح یک کلینیک خصوصی در دبی کافی نیست و مشمول مراحل صدور گواهینامه در امارات است. همه پرسنل باید به طور کامل در تمام سطوح توسط سازمان بهداشت و درمان دبی (DHA) تایید شده باشند. ضمنا دانستن زبان انگلیسی (خواندن و نوشتن) شرط اجباری است.

اداره مراقبت های بهداشتی دبی در سال ۲۰۰۷ با هدف تنظیم و نظارت بر اقدامات تمام حرفه های پزشکی، بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات پزشکی تاسیس شد. بنابراین، هر کسی که مایل به راه‌اندازی یک بیمارستان خصوصی یا کلینیک کاشت مو در دبی است، موظف است از DHA تاییدیه بگیرد. در ادامه با مراحل اخذ مجوز کاشت مو در امارات بیشتر آشنا می شویم:

راه اندازی کلینیک در امارات

مرحله ۱: ثبت برند یا نام تجاری

ثبت نام تجاری اولین و مهمترین قدم برای هر سرمایه گذاری است که مایل به افتتاح و اخذ مجوز کلینیک کاشت مو در امارات است. سرمایه گذار در ابتدا باید یک فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کند و آن را برای رزرو نام تجاری به وزارت توسعه اقتصادی امارات با نام (DED) ارسال کند. توجه کنید که پس از ثبت نام تجاری است که می توان اقدام به راه اندازی یک کلینیک پزشکی خصوصی در دبی کرد.

مرحله ۲: تاییدیه اولیه را از DED دریافت کنید

پس از به دست آوردن نام تجاری از DED، سرمایه گذار باید یک درخواست دیگر را برای دریافت تاییدیه اولیه از مقامات به DED ارسال کند. فرد متقاضی باید درخواست مجوز تاسیس کلینیک زیبایی را به همراه مدارک لازم و همچنین فتوکپی پاسپورت ارسال کند. لازم به ذکر است که تاییدیه شهرداری دبی برای طرح چیدمان کلینیک نیز الزامی است.

 

مرحله ۳: تاییدیه DHA را دریافت کنید

مرحله سوم از گرفتن مجوز کاشت مو در امارات، دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت و درمان امارات متحده عربی است. از آنجایی که DHA مرجع اصلی کنترل خدمات مراقبت های بهداشتی در دبی است، تایید آنها بیشترین اهمیت را دارد. برای انجام این پروسه باید کمی صبور باشید زیرا تأیید اولیه ممکن است ۱۰ روز طول بکشد.

الزامات درخواست تسهیلات جدید برای تأیید اولیه عبارتند از:

  • کپی پاسپورت و روادید مالک و شرکا و شناسه ملی امارات مالک و شرکا
  • نقشه طرح و طبقه برای تاسیسات که به طور مقتضی توسط شهرداری تایید شده است
  • نامه رزرو نام تجاری از نامه تعهد DED یا منطقه آزاد DHA، امضا شده توسط مالک / شرکا یا هر کسی که دارای وکالتنامه باشد

مرحله ۴: مدارک را ارسال کنید

سرمایه گذار یا مالک باید تمام اسنادی مانند تفاهم نامه انجمن (MOA)، قرارداد اجاره و غیره را به منظور ثبت نام یک کلینیک کاشت مو در امارات ارائه دهد.

مرحله ۵: تایید نهایی را از DED دریافت کنید

مالک باید کلیه مدارک اجرا شده، فتوکپی تاییدیه اولیه و هزینه ثبت نام را به همراه سایر مدارک زیر تهیه کند:

  • گواهی مجوز (NOC) از طرف مالک برای واگذاری مدیر پزشکی (MD)
  • پروانه تجاری نهایی صادر شده توسط DED یا مرجع منطقه آزاد
  • فهرست اسامی مدیر پزشکی و متخصصان بهداشت و درمان فعال در کلینیک کاشت مو
  • یک قرارداد معتبر ساختمانی

 

مرحله ۶: از DHA مجوز دریافت کنید

مرحله نهایی ایجاد یک حساب کاربری در پورتال DHA برای دریافت مجوز DHA یا همان مجوز کاشت مو در امارات است. مالک باید مشخصات تمام متخصصان پزشکی و مشاورانی را که در کلینیک مشغول به کار هستند، ارائه دهد. سپس DHA تمام مدارک را تأیید می کند و مجوز راه اندازی یک کلینیک خصوصی در امارات یا دبی را ارائه می دهد.

دولت امارات در حال برداشتن گام‌ های اساسی در ارائه بهترین امکانات بهداشتی و درمانی است و تلاش می‌ کند تا شهر مراقبت‌ های بهداشتی دبی را به مرکز مراقبت‌ های بهداشتی جهان تبدیل کند. تعهد آنها به ارائه بهترین مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی و خصوصی به ساکنان آن قابل ستایش است. بنابراین، اگر به دنبال راه اندازی یک کلینیک خصوصی یا بیمارستان خصوصی در آسیا هستید، دبی مکان مناسبی است.

راه اندازی بیمارستان خصوصی در دبی

مدارک لازم برای موسس کلینیک کاشت مو در امارات

برای دریافت تاییدیه کلینیک یا به عبارت دیگر مجوز کاشت مو در امارات و دبی، فرد باید مدرک پزشکی داشته باشد یا باید یک مدیر با حرفه و صلاحیت مربوطه باشد. برای افتتاح یک بیمارستان یا کلینیک خصوصی در دبی، شرایطی مانند دیپلم یا مدرک بین المللی باید پس از مراحل صدور گواهینامه در امارات متحده عربی مورد تایید قرار گیرد. هر پرسنل پزشکی و حرفه ای نیز باید به هر طریقی توسط سازمان مراقبت های بهداشتی دبی یا DHA تایید شده باشد همچنین تسلط به زبان انگلیسی به صورت شفاهی و نوشتاری نیز برای کلیه پرسنل پزشکی الزامی است. اگر میخواهید  قدم های استوارتری در این زمینه بردارید؛ مطالعه مقاله صفر تا صد بیزینس پلن کلینیک زیبایی را ازدست ندهید.

قوانین جدید کاشت مو در امارات

در سال جاری، سازمان بهداشت دبی ۹ قانون مراقبت های بهداشتی را صادر کرد که به تحولات ارائه مراقبت های بهداشتی در دبی می پردازد. در حالی که شش مورد از این مقررات جدید هستند، برخی دیگر به‌روزرسانی‌های بسیار مورد نیاز را برای مقررات موجود به منظور ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی‌تر و جامع‌تر برای نظارت بر صدور مجوز، عمل، و ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی در دبی ارائه می‌کنند.

بر اساس آخرین گزارش اداره بهداشت دبی (DHA)، مقررات زیر که اخیراً صادر شده است به دنبال بهبود استانداردهای کیفیت در مراکز بهداشتی و درمانی و تضمین توسعه مستمر متخصصان بهداشت و پزشکی اماارت در بخش خدمات کاشت مو است که برای تاسیس و راه اندازی کلینیک و گرفتن مجوز کاشت مو در امارات؛ رعایت آن واجب است. استاندارد های کاشت مو الزامات اجباری اساسی را برای یک مرکز بهداشتی (اعم از بیمارستان ها، کلینیک جراحی ، و مراکز مراقبت سرپایی) برای داشتن مجوز و حفظ چنین مجوزی برای ارائه خدمات کاشت مو تشریح می کند.

این استاندارد ها، کاشت مو را به عنوان یک روش جراحی ترمیم مو تعریف می کند. از جمله روش های کاشت مو می توان به کاشت موی واحد فولیکولی و کاشت مینی میکروگرافت اشاره کرد. مانند سایر خدمات مراقبت های بهداشتی، ارائه خدمات کاشت مو منوط به مجوز تحت DHA است. در استانداردهای کاشت مو، الزامات مربوط به مجوز کلینیک، ملاحظات طراحی کلی تسهیلات، کارکنان حرفه ای مراقبت های بهداشتی و صدور مجوز آنها، انتخاب بیمار، مشاوره قبل از عمل و رضایت آگاهانه، و مراقبت و ارزیابی بیمار ذکر شده است. استانداردهای کاشت مو برای مراکز مراقبت بهداشتی نیمه دولتی و خصوصی و همچنین آنهایی که در مناطق آزاد فعالیت می کنند اعمال می شود.

اگر تصمیم به راه اندازی کلینیک کاشت مو دارید؛ برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، قبل از هر کاری باید با مراحل این کار آشنا شد. مشاوره و راهنمای صفر تا صد راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در این مقاله بخوانید.

در آخر

در امارات متحده عربی صنعت زیبایی پزشکی بسیار محبوب شده است. آمارهای سال های اخیر (چه محلی و چه بین المللی) حاکی از افزایش تعداد بیماران در امارات متحده عربی است که خدمات زیبایی و جراحی پلاستیک را انتخاب می کنند

صنعت مراقبت های بهداشتی در امارات متحده عربی به میزان ۷ درصد افزایش یافته است و گردشگری پزشکی یکی از عوامل اصلی این رشد است. بنابراین این یک فرصت بزرگ برای پزشکانی است که می خواهند کلینیک کاشت مو خود را ایجاد کنند. اما برای شروع این کسب و کار بزرگ نیاز به مدارک و مجوز کاشت مو در امارات دارید. اخذ تاییدیه کلینیک از سازمان بهداشت و درمان دبی فرآیند دقیقی است که تضمین می کند تنظیم و نظارت بر اقدامات تمام حرفه های پزشکی، بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات پزشکی حفظ شود. بنابراین هر متخصص پزشکی یا سرمایه‌گذار تجاری که برای راه‌اندازی یک بیمارستان یا کلینیک خصوصی در دبی اقدام می‌ کند، باید تأییدیه‌های سازمان بهداشت دبی را دریافت کند. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید که می تواند به افراد متقاضی تاسیس کلینیک در امارات کمک کند و کارگشا باشد می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button