مشاوره و راهنمای صفر تا صد راه اندازی کلینیک کاشت ابرو

روز به روز به تعداد افرادی که قصد دارند تغییری در صورت خود ایجاد کنند، اضافه می‌شود. این موضوع باعث شده است درآمد کلینیک‌های زیبایی مانند کلینیک‌های کاشت ابرو، افزایش یابد. همین موضوع باعث می‌شود برخی افراد به فکر راه اندازی کلینیک کاشت ابرو باشند.

برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، قبل از هر کاری باید با مراحل این کار آشنا شد. اگر بدون دانش قبلی برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو اقدام کنید، در آینده شکست خواهید خورد. در این مطلب، تمام مراحل راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، توضیح داده شده است. شما عزیزان می‌توانید با خواندن این مقاله، برای تأسیس کلینیک خود آماده شوید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

اولین قدم، برنامه ریزی

برای شروع هر کاری، چه راه اندازی کلینیک کاشت ابرو چه هر کار دیگری، نیاز دارید برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با مشکلات احتمالی این راه رو به رو شوید. بهتر است تمام موارد را از قبل بررسی کنید.

برای مثال، در مورد روش تأمین بودجۀ راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، نحوه تبلیغ کلینیک، مجوز گرفتن، و خرید تجهیزات برنامه ریزی کنید. از رویا پردازی و خیال بافی در برنامه خود، خودداری کنید. اهداف خود و نتایجی که انتظار دارید به وقوع بپیوندد را به طور واضح در برنامۀ خود بیان کنید.

برنامه ریزی راه اندازی کلینیک کاشت ابرو

دومین قدم، مجوز گرفتن

کلینیک شما هرچه قدر هم که حرفه‌ای باشد و کارکنان باتجربه‌ای داشته باشد، بدون داشتن مجوز کار، اجازۀ فعالیت ندارد. یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، گرفتن مجوز از سازمان‌های مربوطه است. یکی از سازمان‌هایی که برای فعالیت نیاز به اجازۀ آن دارید، سازمان وزات بهداشت است.

نیازی نیست برای گرفتن مجوز، به صورت حضوری به این سازمان مراجعه کنید. شما می‌توانید به صورت اینترنتی و با داشتن همۀ مدارک مورد نیاز، برای گرفتن مجور اقدام کنید. پروانۀ طبابت، مدارک هویتی شما و میزان بودجه‌ای که دارید از جمله مدارکی است که برای گرفتن مجوز باید ارائه دهید.

صفر تا صد نحوه راه اندازی کلینیک کاشت ابرو در ترکیه در این مقاله بخوانید.

سومین قدم، تأمین بودجه

پول یکی از مهم‌ترین فاکتورها در راه اندازی کلینیک کاشت ابرو است. باید قبل از راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، در مورد هزینۀ مورد نیاز برای تأسیس کلینیک و خرید تجهیزات مورد نیاز تحقیق کنید. اگر توانایی پرداخت هزینۀ کامل راه اندازی کلینیک کاشت ابرو را ندارید، نگران نباشید. راه‌های گوناگونی برای تأمین بودجۀ مورد نیاز وجود دارد.

یکی از ساده‌ترین راه‌های ممکن، وام گرفتن است. می‌توانید از مبلغی که کم دارید را از بانک وام بگیرید و به صورت تدریجی این بدهی را به بانک برگردانید. برای وام گرفتن از یک بانک، نیاز دارید در آن بانک، حساب داشته باشید. می‌توانید برای کلینیک خود یک حساب بانکی افتتاح کنید تا علاوه بر اینکه بتوانید وام بگیرید، برای خرید تجهیزات نو و بیشتر پس انداز کنید.

حساب‌های جاری این امکان را به شما می‌دهند هر زمانی که بخواهید از حساب خود پول برداشت کنید. همچنین می‌توانید دسته چک تهیه کنید و برای خرید تجهیزات مورد نیاز کلینیک کاشت ابرو که نیاز است مدتی بعد مبلغ آن را پرداخت کنید، چک ارائه کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، برای آن یک حساب جاری باز کنید.

چهارمین قدم، رسیدگی به امور مالی

زمانی که قصد راه اندازی کلینیک کاشت ابرو را دارید، از همان ابتدا باید به امور مالی کلینیک خود رسیدگی کنید. شاید در ابتدای کار، رسیدگی به امور مالی ضروری به نظر نرسد و تصور کنید کاری بیهوده است؛ اما با گذر زمان، از ضررهای مالی کوچک و بزرگ کلینیک شما جلوگیری می‌شود. می‌توانید از یک حسابدار کمک بگیرید تا به جای شما به امور مالی کلینیک کاشت ابرو رسیدگی کند. اجباری به استخدام حسابدار نیست.

خود شما نیز می‌توانید از چنین اموری بر بیایید. برای راحتی می‌توانید از برخی از اپلیکیشن‌های حسابداری استفاده کنید. به یاد داشته باشید از برنامه‌هایی استفاده کنید که پیچیده نیستند. تمام درآمد و هزینه‌ها را، حتی اگر مبلغ کمی است ثبت کنید. با این کار می‌توانید از اختصاص دادن بودجه به کارهای بیهوده صرف نظر کنید و برای به روز کردن کلینیک خود، پس انداز کنید. می‌توانید هفتگی به امور مالی رسیدگی کنید؛ اما اگر مشغلۀ کاری شما زیاد است می‌توانید در ماه یک روز را به این کار اختصاص دهید.

پنجمین قدم، خرید تجهیزات مورد نیاز 

راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، به تجهیزات خاصی نیاز دارد که باید آن‌ها را تهیه کنید. همچنین کار با برخی از این دستگاه‌ها نیاز به مهارت دارد و شما باید افرادی که توانایی کار با این دستگاه‌ها را دارند استخدام کنید. شناخته شده‌ترین دستگاه کاشت ابرو، به دستگاه کاشت ابرو (FUE) معروف است. برندهای مختلفی این دستگاه را ارائه می‌کنند.

شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجۀ خود یکی از این دستگاه‌ها تهیه کنید. قبل از تصمیم گیری، برندها را با یکدیگر مقایسه کنید تا از بهترین برند خریداری کنید. به طور کلی برای خرید دستگاه کاشت ابرو به ۱۵۰ دلار تا ۲۵۰ دلار احتیاج دارید. در ابتدا می‌توانید تعداد کمی از این دستگاه‌ها خریداری کنید؛ اما به یاد داشته باشید با گذشت زمان و شناخته شدن کلینیک کاشت ابرو شما، باید دستگاه‌های بیشتری خریداری کنید.

برای انجام بازاریابی کلینیک زیبایی خود یا جذب مشتری کاشت مو، به مقاله صفر تا صد بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو مراجعه  گنید.

ششمین قدم؛ استخدام پرسنل

بعد از اینکه راه اندازی کلینیک کاشت ابروی شما به پایان رسید، شما به تنهایی نمی‌توانید تمام کارهای مربوط به کلینیک را انجام دهید. بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید. همانطور که قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم، شما به افراد متخصصی نیاز دارید که بتوانند با دستگاه‌های کاشت ابرو کار کنند.

همچنین برای تبلیغات کلینیک به یک بازاریاب احتیاج دارید تا افراد بیشتری با کلینیک شما آشنا شوند. زمانی که کلینیک شما رونق گرفت، نمی‌توانید به تنهایی به امور مالی کلینیک رسیدگی کنید، به کمک یک حسابدار احتیاج دارد. همچنین برای رزرو نوبت و رسیدگی به کار متقاضیان کاشت ابرو، به یک منشی احتیاج دارید. شاید به نظر برسد که بدون کمک چنین افرادی نیز می‌توانید کلینیک خود را مدیریت کنید اما با گذر زمان کمبود هر یک از این افراد را احساس می‌کنید.

هفتمین قدم، انتخاب مکان کلینیک

برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، باید مکانی را برای تأسیس کلینیک انتخاب کنید. مکانی که برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو انتخاب می‌کنید، تأثیر مستقیمی بر درآمد کلینیک شما دارد. اگر بتوانید در مرکز شهر مکانی را انتخاب کنید، افراد بیشتری به کلینیک شما دسترسی خواهند داشت و به دنبال آن درآمد شما بیشتر خواهد شد. البته به یاد داشته باشید که خرید یا رهن یک مکان در مرکز شهر می‌تواند پرهزینه‌تر باشد. بهتر است با توجه به بوجۀ خود مناسب‌ترین مکان را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب مکان به یاد داشته باشید، محله‌ای را انتخاب کنید که کلینیک کاشت ابروی کمتری دارد تا شانس موفقیت شما بیشتر باشد. همچنین منطقه‌ای را انتخاب نکنید که ترافیک زیادی دارد یا تردد در آن منطقه ممکن است خطرناک باشد. چنین موضوعی باعث می‌شود افراد کمتری به سراغ کلینیک کاشت ابروی شما بیایند. می‌توانید از مشاورین املاک در این زمینه کمک بگیرید. آن‌ها تجربۀ بیشتری از شما دارند.

انتخاب مکان کلینیک کاشت ابرو

هشتمین قدم، برندسازی

کلینیک کاشت ابروی شما، با نامی که دارد شناخته می‌شود. شایسته است قبل از راه اندازی کلینیک کاشت ابرو، نام مناسبی برای کلینیک خود انتخاب کنید. در مورد نامی که انتخاب کرده‌اید جست و جو کنید که تکراری نباشد. همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود در انتخاب نامی که کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند، کمک بگیرید.

بعد از انتخاب نام مناسب، این اسم را ثبت کنید تا افراد دیگری نتوانند از این نام استفاده کنند. سپس برای کلینیک خود یک لوگوی مناسب طراحی کنید. لوگویی که طراحی کرده‌اید باید نمادی از کلینیک شما و خدماتی که ارائه می‌دهید باشد. می‌توانید از یک طراح لوگو برای این کار کمک بگیرید.

نهمین قدم، تبلیغات

در ابتدا هیچ کس کلینیک کاشت ابروی شما را نمی‌شناسد و ممکن است کسی کلینیک شما را برای کاشت ابرو انتخاب نکند. برای جذب افراد باید کلینیک خود را تبلیغ کنید. در اولین قدم، پوسترهای تبلیغاتی آماده کنید و در این پوسترها خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کنید. در مورد تجربه و مهارت‌های خود در پوستر توضیح دهید. همچنین از لوگوی کلینیک خود در پوستر استفاده کنید. سپس این پوسترها را بین افراد پخش کنید یا در مکان‌های عمومی مانند پارک و سینما قرار دهید. در مقاله خلاقانه‌ترین شعار‌های تبلیغاتی پزشکی و کلینیک زیبایی با جذاب ترین شعارها آشنا شوید.

می‌توانید از دوستان یا آشنایان خود بخواهید کلینیک کاشت ابروی شما را در صفحه‌های مجازی خود تبلیغ کنند. در ابتدای کار می‌توانید به افرادی که به کلینیک شما مراجعه می‌کنند، تخفیف دهید تا آن‌ها در ازای این تخفیف، کلینیک شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. می‌توانید از بلاگرها و اینفلوئنسرهای محبوب بخواهید کلینیک شما را در صفحه‌های مجازی خود تبلیغ کنند. بلاگرها تأثیر زیادی بر دنبال کننده‌های خود دارند؛ این روش می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دهمین قدم، ایجاد راه‌های ارتباطی

برای راه اندازی کلینیک‌ کاشت ابرو، نیاز دارید که پل‌های ارتباطی بین خود و افرادی که به خدمات شما نیاز دارند، ایجاد کنید. ساده‌ترین راه، این است که برای کلینیک خود یک شمارۀ تلفن مجزا و ایمیل تهیه کنید. همچنین می‌توانید در صفحه‌های مجازی برای کلینیک خود، اکانت بسازید و شروع به معرفی کلینیک بکنید.

 وبسایت‌‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی هستند. می‌توانید برای کلینیک خود یک وبسایت پزشکی طراحی کنید و در این وبسایت خدمات خود را معرفی کنید. همچنین می‌توانید محتواهای متنی و بصری مرتبط به کاشت ابرو تولید کنید و در سایت خود بارگزاری کنید.

ایجاد راه‌های ارتباط برای راه اندازی کلینیک‌ کاشت ابرو

قدم آخر، قیمت گذاری

افرادی که قصد کاشت ابرو دارند، هزینه‌های کلینیک‌های مختلف را بررسی می‌کنند و با توجه به بودجۀ خود مناسب‌ترین کلینیک را انتخاب می‌کنند. اگر هزینۀ زیادی برای ارائه خدمات خود قرار دهید، بسیاری از افراد از انتخاب کلینیک شما خودداری می‌کنند و اگر از میانگین قیمت، هزینۀ کمتری قرار دهید، افراد به کیفیت خدمات شما شک می‌کنند و باز هم کلینیک شما را انتخاب نمی‌کنند. بهتر است با توجه به سایر کلینیک‌ها قیمت گذاری کنید.

سخن آخر

اگر روزهای متوالی برای برنامه ریزی و فراهم کردن شرایط مناسب زمان بگذارید، اما کاری انجام ندهید نمی‌توانید یک کلینیک کاشت ابرو راه اندازی کنید. باید برای راه اندازی کلینیک کاشت ابرو اقدام کنید تا با مشکلات راه، مواجه شوید و راه حل مناسبی برای حل آن‌ها بیابید.

توانایی‌های خود را دست کم نگیرید و شروع کنید. بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌توانید در راه اندازی کلینیک کاشت ابرو موفق شوید. اطلاعات کافی را جمع آوری کنید و سپس با آرامش خاطر شروع کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − چهار =

Call Now Button