تبلیغات برای پزشکان تازه‌کار از طریق ایمیل مارکتینگ بهتر است یا اس ام اس مارکتینگ؟

ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ نوع جدیدی از بازاریابی مستقیم یک کسب و کار برای گروهی از افراد با استفاده از ایمیل و پیامک است. در مفهوم گسترده آن، هر ایمیل و پیامک ارسال شده به مشتری بالقوه یا فعلی را می توان نوعی ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ در نظر گرفت.

این بازاریابی آنلاین معمولا شامل استفاده از ایمیل و پیامک برای ارسال تبلیغات، درخواست کسب و کار، یا درخواست فروش یا کمک مالی است و به منظور ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند یا کسب و کار است. اما آیا در دنیای پزشکی هم این نوع بازاریابی موفقیت آمیز است؟ امروز می خواهیم در این مقاله این موضوع را بررسی کنیم که ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ در دنیای پزشکی و برای تبلیغات پزشکان چگونه است و اینکه کدام روش بهتری برای تبلیغات و بازاریابی است؟ پس اگر شما هم پزشک تازه کار هستید و یا می خواهید جان تازه ای به مطب و کلینیکتان بدهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست عناوین مقاله:

ایمیل مارکتینگ در حوزه پزشکی

مهم نیست که در چه حوزه ای از مراقبت های بهداشتی و پزشکی هستید، بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ نوعی از تبلیغات آنلاین برای ایجاد مشارکت بیمار است. علاوه بر وب سایت مراقبت های بهداشتی شما، ایمیل تنها دارایی بازاریابی دیگری است که می توانید به طور کامل مالک آن باشید.

ایمیل مارکتینگ هنوز یکی از موثرترین کانال‌های بازاریابی است اما با وجود این، متخصصان و پزشکان زیادی وجود دارند که هنوز از بازاریابی ایمیلی برای فعالیت های مراقبت های بهداشتی خود استفاده نمی کنند وبا این کار برای برقراری ارتباط با بیماران دچار ضعف هستند و بدین ترتیب بیماران فعلی و وفادار خود را به احتمال زیاد از دست خواهند داد.

برای اینکه مطمئن شوید بیماران خود را ناامید نمی ‌کنید، به این موضوع می ‌پردازیم که چرا بازاریابی ایمیلی برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان مهم است و چگونه از طریق ایمیل می توان بیماران خود را حفظ کرد.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید و به تعداد بیشتری از بیماران دسترسی پیدا کنید. در واقع، برخی مطالعات حاکی از آن است که ایمیل چقدر به عنوان یک کانال بازاریابی موثر است، در این مطالعات گزارش شده است که بازاریابی ایمیلی در مقایسه با توییتر یا فیس بوک، در جذب مشتریان جدید ۴۰ برابر موثرتر است.

از سوی دیگر ایمیل جزو اولین فعالیت های آنلاین بوده است، بیش از ۹۰٪ از مردم فقط برای بررسی ایمیل های خود وارد سیستم می شوند و این خبر خوبی برای بازاریابان ایمیلی است. ایمیل می تواند به شما کمک کند تا با بیماران خود ارتباط برقرار کنید، اقدامات بهداشتی خود را ارتقا دهید و رشد خود را افزایش دهید.

علاوه بر این بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که با بیماران خود ارتباط برقرار کنید و در عین حال محصولات و خدمات خود را به روشی مقرون به صرفه تبلیغ کنید، به این معنی که با تلاش، پول و زمان کمتر کارهای بیشتری انجام دهید. همچنین با استفاده از ایمیل، می‌توانید با مخاطبان هدف خود بدون افزایش بودجه در تماس باشید و می‌توانید کمپین‌های متناسبی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین‌انداز شده و به شما کمک می‌ کند تا از بازگشت سرمایه چشمگیر خود بهره ببرید.

اس ام اس مارکتینگ در حوزه پزشکی

برای پاسخ به سوال ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ ؟ بهتر است با هر دو روش بازاریابی بیشتر آشنا شویم. امروزه، پیامک برای کسب و کار های پزشکی و زیبایی، راه ساده ای را برای دسترسی به بیماران با خدمات پیام متنی شخصی سازی شده ارائه می دهد. به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که هر روز پیامک ارسال و دریافت نمی کند. با این حال، به نظر می رسد که اس ام اس دیگر برای تعاملات اجتماعی نیست و در سال های اخیر، به ابزاری قدرتمند برای مشاغل مختلف، به ویژه در محیط های مراقبت های بهداشتی و پزشکی تبدیل شده است.

اهمیت اس ام اس مارکتینگ

ارسال پیامک برای صنعت مراقبت های بهداشتی راهی برای بهبود همکاری بالینی و افزایش ارتباطات بیمار فراهم می کند. پلتفرم ‌های پیامک رسان، ارتباط با مشتری را در مراقبت‌های بهداشتی سریع و ساده برای همه چیز، از نتایج آزمایش تا زمان‌ بندی قرار ملاقات، می ‌سازد. بهتر از آن، بیماران بیشتر از هر فرم ارتباطی دیگری پیام های متنی شما را می خوانند. بنابراین، استفاده از خدمات اس ام اس توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می کند تا تبلیغات شخصی سازی شده را به راحتی به بیماران ارسال کنند. از سوی دیگر اتوماسیون پیامک ارتباط بین پزشکان و بیماران را آسان می کند و این یک راه خوب برای نشان دادن به مشتریان است که آنها خاص هستند و به آنها اهمیت می دهند. از دیگر مزایای اس ام اس مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی فوری به بیماران

پیام های اس ام اس دارای نرخ باز شدن باورنکردنی ۹۸ درصدی هستند و فقط ۱ درصد به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شوند. این بدان معناست که تقریباً همه پیام هایی که به بیماران ارسال می شود، خوانده می شوند. این امر تا حدودی به این دلیل است که دریافت پیام کوتاه به صورت بلادرنگ نیازی به اتصال دائمی اینترنت به کاربران ندارد و به همین دلیل، حدود ۹۰ درصد از تمام پیام های متنی در عرض ۳ دقیقه پس از دریافت خوانده می شوند.

بنابراین اگر به یک رسانه سریع و قابل اعتماد برای دسترسی به بیماران خود برای ارائه تبلیغات متنی یا ارسال یادآوری نیاز دارید، پیامک ثابت می‌کند که یک کانال ایده‌آل برای تبلیغات پزشکی است.

نرخ پاسخ بالاتر

مانند نرخ دیده شدن فوق‌العاده اسم ام اس تبلیغاتی، نرخ پاسخ پیام ‌های اس ام اس ۴۵ درصد است که بسیار بیشتر از رسانه ‌های مشابه مانند ایمیل است. نرخ کلیک برای پیامک نیز با ۳۶ درصد رتبه بالاتری دارد. این نرخ پاسخ و کلیک بالا به شما این امکان را می دهد که به طور موثر با بیماران خود ارتباط داشته باشید و همچنین ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.

اطلاعات هدفمند

این احتمال وجود دارد که همه بیماران شما از یک نوع مشکلات سلامتی برخوردار نباشند، به خصوص اگر کلینیک شما با خدمات متنوع و زیادی ارائه دهد. در این حالت، شما باید بیماران خود را بر اساس نیاز آنها تقسیم بندی کنید. ابزارهای بازاریابی پیامکی مانند خاصی وجود دارند که راه آسانی را برای مدیریت کارآمد لیست مخاطبین ارائه می دهند تا بتوانید در حین ارسال هرگونه تبلیغات یا به روز رسانی آخرین داده ها را داشته باشید.

می توانید از API آن برای سفارشی سازی بر اساس نیاز خود و ادغام آن با پلتفرم خود استفاده کنید.

این بخش بندی به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که بیماران شما پیام هایی را دریافت می کنند که مربوط به آنها است. برای مثال اگر نکات بهداشتی را ارسال می کنید، می توانید متن را متناسب با نیازهای بیماران خود بر اساس سابقه پزشکی آنها تنظیم کنید.

ایجاد اعتماد

بازاریابی پیامکی می ‌تواند ابزار بسیار مؤثری برای تقویت حفظ با ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با بیماران باشد. تعامل شخصی که از طریق پیامک امکان پذیر است باعث می شود بیمار احساس راحتی بیشتری کند.

می‌توانید با استفاده از سیستم های خاص پیامک رسانی که ابزار شخصی‌سازی را ارائه می‌ دهند، یک قدم جلوتر بروید و از آن برای اضافه کردن نام گیرنده و پزشک یا کلینیک استفاده کنید. این راه موثری برای ایجاد اعتماد با بیماران است.

همچنین می توانید بازخورد بیماران خود را از طریق متن دریافت کنید. اگر بازخورد حاوی موضوع خاصی است که توجه شما را جلب می کند، می توانید پس از حل شدن، یک تبلیغ متناسب با نیاز آن بیمار برای او ارسال کنید. این کار به بیماران شما اطمینان می دهد که شنیده می شوند و به شما کمک می کند تا اعتماد آنها را جلب کنید.

ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ؛ کدام برای تبلیغات پزشکی بهتر است؟

تا به اینجا دیدیم که دو روش رایج تبلیغات پزشکی ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ است که هرکدام مزایای خود را دارند. اما برای مقایسه این دو روش با یکدیگر بد نیست موارد زیر را در نظر بگیریم:

۱) پزشک ها ارسال پیامک را ترجیح می دهند

۸۲ درصد از افرادی که این دو روش بازاریابی را استفاده کرده اند، ارسال پیامک و تبلیغات اس ام اسی را بیش از سایر روش ‌های ارتباطی ارج نهادند. دلیل این امر ساده است، پیامک باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود و بازدید های غیر ضروری را حذف می کند و به همین دلیل است که تیم های فروش و پزشکان هر دو این شیوه جدید تبلیغات را دوست دارند.

۲) ایمیل های بازاریابی اکثراً هرزنامه می شوند

تقریباً ۸۰ درصد ایمیل‌های مرتبط با بازاریابی خوانده نشده می ‌مانند و به گفته یکی از مشتریان ما، این تا حد زیادی به این دلیل است که تقریباً نیمی از ایمیل‌هایی که تیم‌های فروش ارسال می‌کنند خوانده نمی شوند و در نهایت در Spam قرار می‌گیرند.

۳) نرخ پاسخ پیامک بالاتر است

نرخ پاسخ بازاریابی ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ

نرخ باز شدن پیام های متنی ۵ به ۹۸ درصد می رسد و نرخ پاسخ تقریباً هشت برابر ایمیل است. علاوه بر این، مردم خیلی سریعتر به پیامک پاسخ می دهند. به طور متوسط، ۹۰ ثانیه طول می کشد تا یک نفر به یک متن پاسخ دهد و ۹۰ دقیقه برای پاسخ به یک ایمیل زمان می برد.

۴) بازاریابی ایمیلی هزینه ها را کاهش می دهد

در مقایسه با انواع بازاریابی سنتی، مانند اس ام اس، ایمیل به مراتب مقرون به صرفه تر است و به صورت ماه به ماه (یا بر اساس هزینه به ازای ایمیل) در دسترس است. از سوی دیگر به لطف ارائه ‌دهنده خدمات ایمیل خود، می ‌توانید ببینید که بیماران شما دقیقا چند وقت یکبار ایمیل‌ های شما را باز می‌ کنند، از سایت شما بازدید می ‌کنند و حتی قرار ملاقات رزرو می ‌کنند.

۵. ایمیل مارکتینگ به معنای فروش بیشتر است

ممکن است مطب شما چیزی بیش از خدمات پزشکی ارائه دهد. این روز ها، بسیاری از متخصصان پزشکی نیز محصولاتی را به فروش می ‌رسانند: به عنوان مثال، عینک، محصولات بهداشتی و غیره. بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می ‌دهد که کوپن ‌ها و تبلیغات را به راحتی ارسال کنید و ارزشی که عمل شما ارائه می ‌دهد و اهمیتی که برای آن قائل هستید را به بیماران یادآوری می ‌کند. فراموش نکنید که رضایت بیمار، در نهایت فروش شما را افزایش می دهد.

در آخر

پزشکان با استفاده از ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ برای ارسال تبلیغات و برقراری ارتباط با بیماران خود در بخش مراقبت های بهداشتی و حوزه پزشکی، دسترسی به بیماران را در عمل پزشکی بسیار آسان کرده است. بیمارستان ‌ها و مراکز پزشکی در حال حاضر از پیامک برای ارسال هشدار ها و به‌روزرسانی‌ ها به بیماران استفاده می ‌کنند، اما دامنه استفاده از ایمیل در عمل پزشکی فراتر از هشدار ها و به‌روزرسانی ‌ها است و سایر تفاوت هایی که در مطلب امروز به بخشی از آنها اشاره کردیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button