خلاقانه‌ترین شعار‌های تبلیغاتی پزشکی و کلینیک زیبایی

شعار تبلیغاتی پزشکی عبارتی کوتاه و تاثیر گذار است که در کمپین‌های تبلیغاتی و در تبلیغات‌های اینترنتی برای بازاریابی خدمات درمانی و معرفی یک کلینیک درمانی یا پزشکی استفاه می‌شود.

شعار تبلیغاتی باید ساده ، قابل فهم، کوتاه و تاثیر‌گذار باشد و باعث بهبود نام تجاری شود.

از شعار تبلیغاتی روی کارت ویزیت ،کارت پرسنلی کارمندان کلینیک، تراکت و بیلبورد سربرگ و امضای هر وب سایت می توان استفاده کرد.

باید شعار تبلیغاتی را از دل مزیت رقابتی یا تمایز خود از دیگر همکاران، بیرون بکشید و نیاز مخاطب و بیماران خود را هدف قرار دهید.

شعار‌های تبلیغاتی پزشکی برای کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکان و کلینیک های زیبایی، یک هدف کلی را دنبال می‌کنند. آن هم این است که برند و نام شما به یادماندنی شود و به شما کمک کند تا نام کلینیک شما، در میان انبوه شعار‌های تبلیغاتی، برای گوش بیماران آشنا‌تر شود. اما فراموش نکنید هیچ چیز به اندازه صداقت در کار نمی‌تواند تبلیغی برای حرفه شما باشد.

اگر به تازگی کلینیک پزشکی یا زیبایی خود را احداث کرده‌اید، با استفاده از یک شعار تبلیغاتی منحصر به فرد، می‌توانید به سرعت پیام خود را به گوش همه برسانید. اما قبل از اینکه به دنبال شعار تبلیغاتی بگردید، به این فکر کنید، آیا اصلا در حرفه خود به یک شعار تبلیغاتی نیاز خواهید داشت؟ چه انتظاری از یک شعار تبلیغاتی باید داشته باشید؟ هدف از داشتن شعار تبلیغاتی برای یک کلینیک چیست؟ چه کار‌های برای داشتن یک شعار تبلیغاتی خوب باید انجام داد؟

در واقع باید شعار تبلیغاتی خود را از دل مزیت رقابتی یا تمایز خود از دیگر همکاران، بیرون بکشید. از سوی دیگر باید نیاز مخاطب و بیماران خود را نیز هدف قرار دهید تا شعار شما ماندگار شود.

کارکنان کلینیک پزشکی

شعار تبلیغاتی پزشکی چیست؟

شعار تبلیغاتی پزشکی عبارتی کوتاه و تاثیر گذار است که در کمپین‌های تبلیغاتی و در تبلیغات‌های اینترنتی برای بازاریابی خدمات درمانی و معرفی یک کلینیک درمانی یا پزشک مورد استفاه قرار می‌گیرد. این عبارت ممکن است با تاکید بر یک ویژگی منحصر به فرد آن پزشک یا کلینیک، ویژگی متمایز آن را بولد (Bold) کند.

در واقع شعار تبلیغاتی یا Slogan عبارتی است که در زمینه‌های گوناگون مانند تجارت، سیاست، مذهب، پزشکی و غیره… به کار می‌رود. به شعار‌هایی که در بازاریابی یک خدمت یا برند به کار می‌رود، در ایالات متحده آمریکا تگ‌لاین (Tagline) و در بریتانیا استرپ‌لاین (Strapline) می‌گویند.

حال پس از شناخت ماهیت کلی یک شعار تبلیغاتی پزشکی وقت آن رسیده ببینیم که چگونه می‌توان یک شعار تبلیغاتی ساخت که در میان مخاطبان موفق شود. شرایط تبلیغات برای پزشکان و کلینیک‌ها و استفاده از عبارات تبلیغاتی، کمی ‌دشوار‌تر از دیگر برندها است.

در انتخاب یک شعار تبلیغاتی برای پزشکان علاوه بر اینکه باید به خلاقانه بودن، منحصر به فرد بودن، میزان تاثیرگذاری و ماندگاری آن توجه کنید، بلکه باید به تاثیرات منفی آن بر ذهن مخاطب نیز دقت کنید. انتخاب شعار‌های تبلیغاتی پزشکی باید بتواند هم‌زمان، هم معرف کامل خدمات آنها باشد و هم پزشکان و کلینیک آن‌ها را در ذهن ماندگار کند. از طرفی شخصیت و خدمات ارائه شده پزشکان را نیز زیر سوال نبرد. به همین دلیل انتخاب شعار تبلیغاتی پزشکی کار آسانی نیست.

یک شعار تبلیغاتی موفق، قطعا یک شعار خلاقانه است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله راه اندازی درمانگاه و کلینیک پزشکی را مطالعه کنید

چگونه یک شعار تبلیغاتی پزشکی موفق برای کلینیک خود بسازم؟

برای رسیدن به یک شعار تبلیغاتی که آوازه آن به گوش همه برسد، برای دقایقی خود را جای بیماران خود بگذارید. چه عبارتی می‌تواند شما را برای انتخاب یک پزشک یا یک کلینیک زیبایی یا پزشکی مشتاق کند؟ چه عبارتی نشان ‌دهنده جلب اعتماد بین پزشک و بیماران است؟ بیماران سلامتی می‌خواهند، مردم خوشبختی، با انتخاب یک شعار تبلیغاتی خاص پزشکان، وجهه روشن زندگی را در ذهن بیماران خود ترسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند در میان انبوه رقبا بهترین گزینه برای بیماران خود باشید.

شعار تبلیغاتی پزشکان یک عبارت کوتاه است که ویژگی‌های اصلی، شخصیت و خاصیت یک برند کلینیک پزشکی را به تصویر می‌کشد. یک شعار تبلیغاتی خلاقانه برای کلینیک‌های پزشکان می‌تواند راز ماندگاری برند شما در ذهن‌ها باشد.

شعار تبلیغاتی انتخاب کنید که با شنیدن آن احساس غرور داشته باشید و از تکرار آن، خودتان به مرور دلزده نشوید.

در حالی که بیماران اطلاع چندانی از یک کلینیک ندارند تنها یک تبلیغات موثر می‌تواند با گفتن ویژگی‌های خاص آن کلینیک بیماران را ترغیب به مراجعه کند. یک شعار تبلیغاتی خوب نخستین گام در زمینه تبلیغات و بازاریابی یک برند است. شعار شما باید هویت شما باشد و تخصص، خدمات و حرفه‌ای بودن شما را نشان دهد.

کلینکی دندان پزشکی پزشک در حال معالجه بیمار

گام‌های انتخاب شعار تبلیغاتی کلینیک و پزشک

نخستین گام برای یک تبلیغات موثر این است که: هدف خود را پیدا کنید. اینکه قصد دارید چه خدماتی در کلینیک خود ارائه دهید؟ از پرسنل و کلینیک خود چه انتظاراتی دارید؟ انتخاب هدف در یک مسیر نخستین گام پیشرفت در آن مسیر است.

در مرحله بعدی: به دنبال یک نام تجاری خاص خود باشید. اثر گذاری یک نام تجاری در ذهن مخاطبان آنقدری است که نام شما را سال‌ها در ذهن‌ها هک خواهد کرد. پس بسیار مهم است که آن را هوشمندانه و خلاقانه انخاب کنید. برای مثال گاهی انتخاب نام پزشک برای کلینیک شما می‌تواند موثر باشد و گاهی نیز باید نام خود را کنار بگذارید.

در گام بعدی که در واقع مهم ترین گام است: حال وقت آن رسیده که یک شعار تبلیغاتی درخور حرفه با ارزش پزشکی خود انتخاب کنید. به مزیت‌های خود بیاندیشید. اینکه چه چیزی موجب می‌شود تا بیماران شما را انتخاب کنند.

هر شعار یک هدف را دنبال می‌کند و انتخاب خلاقانه و خاص آن مزایای بسیار زیادی برای پیشرفت کلینیک شما خواهد داشت. یکی از مزایای شعار‌های تبلیغاتی خاص پزشکان این است که پس از انتخاب آن شما حرفه‌ای تر از سایر رقبا به نظر می‌رسید. پیامی ‌که به گوش مخاطب پس از شنیدن شعار شما می‌رسد باید به گونه ای باشد که مخاطب شما، دلیل محکم‌تری نسبت به قبل برای انتخاب کلینیک شما در میان سایر رقبا پیدا کند.

گام نهایی:‌ پس از اتمام سه مرحله قبل، حال نوبت آن رسیده که به دنبال فضای مناسب برای انتشار شعار تبلیغاتی خود بگردید. اینکه شعار تبلیغاتی شما کجا استفاده شود تا تاثیر بیشتری بگذارد به همان اندازه انتخاب یک شعار حائز اهمیت است.

اهمیت انتخاب شعار برای کلینیک پزشکی

از شعار‌ تبلیغاتی پزشکی خود در چه فضا‌ها و مکان‌های برای تبلیغ استفاده کنم؟

انتخاب یک مکان درست برای تبلیغات و انتشار شعار تبلیغاتی خاص پزشکان در بازاریابی، به اندازه انتخاب نام برند و انتخاب شعار بسیار مهم است و به همان اندازه نیاز به تخصص و تفکر دارد. شما با کمک متخصصین در زمینه بازاریابی و تجارت می‌توانید بهترین تصمیم را برای انتخاب محل مناسب تبلیغ خود بگیرید البته باید اصول کمپین اینستاگرام برای پزشکان را بدایند. اما به طور کلی برای تبلیغ کردن می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • به روی کارت ویزیت خود علاوه بر مشخصات کلینیک یا مطب، لوگو، نام برند، از شعار تبلیغاتی خاص خود استفاده کنید.
  • کنار تابلوی مطب یا کلینیک خود، شعار تبلیغاتی را قرار دهید. حتی جایی درون فضای کلینیک در نظر بگیرید و لوگوی خود را به همراه شعار به نمایش درآورید.
  • روی کارت پرسنلی کارمندان کلینیک از شعار تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  • درشبکه‌های اجتماعی پزشکان عضو شوید و در پروفایل خود از شعارتان استفاده کنید.
  • در یوتیوب و آپارات و اینستاگرام ویدیو منتشر کنید و به شعار تبلیغاتی خود اشاره کنید.
  • تراکت و بیلبورد مکان مناسبی برای انتشار شعار تبلیغاتی شما است.
  • می‌توانید در پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ای از شعار تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  • سربرگ و امضای هر وب سایت نیز مکان مناسبی برای استفاده از شعار تبلیغاتی است.

 

به خاطر بسپارید، یک شعار تبلیغاتی همان اندازه که احساسات مثبت مخاطبان را برانگیخته می‌کند، همان اندازه نیز می‌تواند ذهنیت مردم را نسبت به خدمت شما منحرف کند.

یک شعار تبلیغاتی باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟

با دانستن چند ویژگی اصلی و اساسی برای انتخاب شعار تبلیغاتی و تمرکز روی آنها می‌توانید بهترین باشید. رعایت این ۱۰ ویژگی‌ می‌تواند به راحتی تفاوت میان یک شعار معمولی و شعار عالی را بیان کند. یک شعار تبلیغاتی خلاقانه برای کلینیک پزشکان باید:

  • ساده و قابل فهم باشد.

عنصر اصلی همه شعار‌های تبلیغاتی توجه به سادگی و قابل فهم بودن آن است. فراموش نکنید که مخاطبان شما از تمامی قشر‌های امعه هستند.

  • ویژگی منحصر به فرد خود را بولد (Bold) کنید.

اگر شما و خدمات شما ویژگی دارد که قابل رقابت نیست، قطعا آن می‌تواند گزینه مناسبی برای شعار شما باشد.

  • بهبود نام تجاری.

هر شعاری که انتخاب می‌کنید باید بیانگر نام تجاری و کیفیت شما باشد.

  • کوتاه و تاثیر‌گذار انتخاب کنید.

بهترین شعار‌های برجسته‌ترین برند‌ها حداکثر ۶ الی ۷ کلمه را شامل می‌شوند.

  • متفاوت، خاص و اصیل باشید.

هر برندی ممکن است شعاری مانند: بهترین کلینیک پزشکی یا پیشرفته‌ترین کلینیک را شعار خود قرار دهد. اما برای خاص بودن نباید به دنبال شعا‌رهای کلیشه‌ای و تکراری باشید.

  • در انتخاب شعار خود صداقت را فراموش نکنید.

زمان زیادی نخواهد گذشت که مخاطبان شما پی به عدم صداقت شما در ارائه خدمات شما ببرند. تبلیغ دهان به دهان بین بیماران و نزدیکان آنها می‌تواند به سرعت عدم صداقت در شعار شما را منتقل کند. به طور مثال اگر در کار خود تازه‌کار محسوب می‌شوید، نباید از عبارت با سابقه‌ترین کلینیک تخصصی پوست و زیبایی استفاده کنید.

  • اغراق نکنید.

اگرچه قصد از انتقال یک پیام تبلیغاتی برجسته کردن یک ویژگی منحصر به فرد یک برند است. اما در انجام اینکار زیاد اغراق نکنید. اینکار ممکن است صداقت شما را زیر سوال ببرد.

  • تعهد خود را به بیماران خاطر نشان کنید.

اگر نکته متفاوت و خاصی در کلینیک خود ندارید با دادن احساس اعتماد و تعهد احساسات بیماران خود را بر‌انگیزید. تضمین و گارانتی یک کلینیک پس از درمان مهم‌ترین و اثر گذار‌ترین شعاری می‌تواند باشد که نظر بیماران را به خود جلب می‌کند.

  • احساسات مخاطب را هدف بگیرید.

نیاز بیماران را در نظر بگیرید. القای حس مثبت بسیار سودمند خواهد بود. به عنوان مثال شعار یک برند معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی این است: “شما ارزش آن را دارید” این به مخاطبانش این احساس  خوب را می‌دهد که برای خود و پوستشان باید اهمیت قائل شوند زیرا ارزش زیبایی را دارند.

  • شعار‌هایی با ریتم و قافیه انتخاب کنید.

ماندگاری یک ریتم در ذهن به مراتب راحت‌تر از عبارت نامرتبط و بی قافیه است.

فهرستی از شعار‌های تبلیغاتی پزشکی که تا به امروز در سراسر دنیا استفاده شده است (ترجمه شده):

حوزه پزشکی و درمان:

  • دستان شفابخش
  • امید اینجا زنده است
  • سلام به سلامتی
  • به ما اعتماد کنید
  • نزدیک‌تر به شما و قلبتان
  • مراقب کودکان باشیم
  • فرصت دوباره‌ای برای زندگی
  • درمان با دستان شفاگر
  • درمان تخصصی را با ما تجربه کنید.
  • هر زندگی ارزشمند است.
  • ما یک خانواده هستیم.
  • هدف ما زندگی است.
  • فداکاری سرمشق حرفه ما است.
  • همه سزاوار زندگی سلامت هستند.
  • ما برای شما اینجا هستیم
  • لبخند بزنید و به کلینیک ما وارد شوید.
  • اعتماد شما بزرگرتین مشوق ما است.
  • سلامت شما هدف ما است.
  • بهبودی شما آرزوی ما است.
  • ماموریت ما حفظ سلامت شما است.
  • ما تلاش می‌کنیم برای همه معجزه باشیم.
  • تضمین سلامت شما تخصص ما است.
  • از شما مراقبت خواهیم کرد.
  • شما مهم هستید
  • در آغوش یک زندگی سالم
  • زندگی سالم یک عادت است نه یک هدف
  • پزشکان بهتر می‌دانند.
  • نجات جان- نجات روح
  • اینجا احساس خانه را دارید.
  • زندگی را انتخاب کن

 

 

در حوزه زیبایی:

  • دوباره زندگی کن
  • پروانه بودن را حس کن
  • برای زیبا شدن دیر نیست
  • زیبایی رو احساس کن
  • راز جوانی همینجا است
  • معجزه جوانی
  • زیبایی پوستت را احساس کن
  • همیشه زیبایی
  • بهتر از همیشه

فهرستی از شعارهای تبلیغاتی پزشکی (ترجمه نشده):

 

در حوزه زیبایی:

  • Divine Path for Bright life
  • Bring Perfect Beauty
  • Beauty Shine All
  • Let’s Butterfly Touch You
  • Glow Everyday
  • Be New Flower Today
  • Define Beauty. Define You
  • Love yourself more
  • The Royal Elegance
  • You are a New Beauty
  • Never too old for a makeover
  • Get the lips you want
  • Age flawlessly
  • Look like you desire
  • Your face is yours to make
  • Be gorgeous inside out
  • Let them wrinkles go
  • Part with aging
  • Get the skin you want to feel
  • Let’s being a glamorous gift
  • All Ages, All Races, All Sexes for All Girls
  • Let’s be Beautiful. Be Colorful. and Be You.
  • Beauty is Whatever Brings Perfect
  • Beauty Lies Within us.
  • Beauty is all about you
  • Hide ugly. show only the beauty
  • Think beauty
  • Be natural, be beautiful, Be you
  • Your secrets of beauty
  • A butterfly will touch you
  • Elegance in Every Way.
  • Just What You Think.
  • Hey! You are beautiful
  • Be you Everyday
  • Love the shine
  • Define you. Today
  • Ugly Goodbye …Welcome beauty
  • Get Glam … Be Glamorous
  • Its miracle of beauty
  • It’s all for being a girl
  • Make up Inspiration for all
  • Better than Before
  • Welcome the best in you.
  • The Red-Carpet Beauty
  • Timeless Product. Timeless beauty

 

شعارهای تبلیغانی برخی از مراکز درمانی مطرح دنیا در بازاریابی مراکز درمانی :

My Health. My Life.

Akron General Medical Center

 

Close to you

Affinity Medical Center

 

This is your healthcare

Alegent Health

 

The heart of your healthcare

Allen Memorial Hospital

 

Care close to home

Appling Healthcare System

 

Healing Hands. Caring Hearts.

Arlington Memorial Hospital

 

A Culture of Caring.

Atlanta Medical Center

 

Caring is our calling.

Baptist Easley Hospital

 

We’re here for life.

Baptist Hospital

 

Feel better.

Baptist Hospital East

 

The Hospital of the Future, Today

BayCare Health System

 

We’re here for you.

Blanchard Valley Regional Health System

 

Until Every Child is Well

Boston Children’s Hospital

 

Hello Life

Brookwood Medical Center

 

Where life continues

Calvary Hospital

 

In Love with Life.

CaroMont Health

 

Hope Lives Here

Children’s Hospital of Philadelphia

 

Making the difference for life

DuBois Regional Medical Center

در نهایت میتوان به این موضع اشاره کرد که: تنها زمانی می‌توانید یک شعار تبلیغاتی منحصر به فرد برای مطب و کلینیک خود انتخاب کنید که از متخصصین که برای این موضوع آموزش دیده‌اند کمک بگیرید.

شعار تبلیغاتی شما، هویت شما در ذهن بیماران‌تان است. بنابراین با دانستن این موضوع، شعار خلاقانه خود را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

Call Now Button