فواید و اهمیت طراحی فرم نظرسنجی در کلینیک زیبایی

طراحی فرم نظرسنجی یک راه ساده برای جمع آوری اطلاعات مراجعه کنندگان و درک چگونگی بهبود خدمات کلینیک زیبایی است. امروزه کلینیک‌های زیبایی، سازمان‌های مراقبت بهداشتی و بیمارستان‌ها بیشتر از زمان گذشته به طراحی فرم نظرسنجی اهمیت می‌دهند. نظارت بر فعالیت‌های داخل کلینیک و بهبود رضایت مخاطب، دو عامل مهم برای پیش‌برد کسب و کار است.

طراحی فرم نظرسنجی، معضلات و چالش‌های اصلی کسب و کار را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این، طراحی فرم نظرسنجی یک راه مناسب برای رقابت با سایر کسب و کارها و کلینیک‌های زیبایی است. به صورت خلاصه، می‌توان گفت فرم نظر سنجی شما را به استانداردهای یک کسب و کار موفق نزدیک می‌کند. فرم نظرسنجی ممکن است به شکل کاغذی یا آنلاین در اختیار مراجعه کنندگان قرار بگیرد.

در ادامه این مقاله، قصد داریم درباره اهمیت طراحی فرم نظرسنجی برای کلینیک زیبایی صحبت کنیم.

فهرست عناوین مقاله:

انواع فرم نظر سنجی

فرم‌های نظرسنجی به دو صورت طراحی می‌شوند. معمولا فرم‌های نظرسنجی شامل فرم‌های آنلاین و کاغذی هستند که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم.

۱.فرم نظرسنجی آنلاین

کاربر به راحتی می‌تواند به این صفحه وارد شده و نظرات خود را ارسال کند. فرم نظرسنجی آنلاین، بستر مناسبی برای تعامل و ارتباط بین مراجعه کنندگان و کلینیک زیبایی است. سرور وب تمامی اطلاعات فرم نظرسنجی کاربران را دریافت می‌کند. این اطلاعات شامل نظرات کاربران، پاسخ به سوالات فرم نظرسنجی، اطلاعات تماس و آدرس مراجعه کنندگان هستند.

فرم‌های آنلاین انواع مختلفی دارند. امروزه فرم‌های آنلاین مزیت بیشتری نسبت به فرم‌های کاغذی دارند. زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای چاپ فرم‌های کاغذی نیست. فرم نظرسنجی آنلاین با کمترین هزینه در صفحه وب سایت کلینیک زیبایی شما قرار می‌گیرد و کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه در نظرسنجی آنلاین معمولاً کاربران ناشناس هستند، احتمال اینکه پاسخ سوالات کاملا صادقانه باشد بسیار زیاد است.

۲.فرم نظرسنجی کاغذی

یکی از روش‌های سنتی برای طراحی فرم نظرسنجی، استفاده از فرم نظرسنجی کاغذی است. در این روش تمامی سوالات پرسش نامه روی کاغذ نوشته شده و در تیراژ بالا به چاپ می‌رسد. در گذشته از فرم نظر سنجی کاغذی برای بهبود عملکرد کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شد. اما به مرور زمان، فرم‌های نظرسنجی آنلاین جایگزین فرم‌های کاغذی شدند. فرم نظر سنجی کاغذی محدودیت‌های زیادی دارد.

به عنوان مثال، در فرم‌های نظرسنجی کاغذی نمی‌توان از تصاویر یا عکس استفاده کرد. این فرم‌ها هیچگونه جذابیت بصری ندارند و صرفا شامل تعدادی پرسش چند گزینه‌ای هستند. علاوه بر این، افرادی باید در کلینیک زیبایی حاضر باشند تا فرم‌های نظرسنجی را میان مراجعه‌کنندگان پخش کنند.

با این وجود، نتایج فرم‌های نظرسنجی کاغذی چندان رضایت بخش نبود. معمولاً مراجعه‌کنندگان به درستی به سوالات پاسخ نمی‌دادند و هزینه چاپ فرم نظرسنجی کاغذی نیز بسیار زیاد بود. همه این موارد باعث شد تا به مرور زمان فرم نظرسنجی آنلاین به یک جایگزین مناسب برای فرم نظرسنجی کاغذی تبدیل شود.

فرم نظرسنجی آنلاین جایگزین فرم نظرسنجی کاغذی

اهمیت طراحی فرم نظرسنجی چیست؟

شما با طراحی فرم نظرسنجی به مراجعه کنندگان کلینیک زیبایی نشان می‌دهید که نظر آنها بسیار مهم بوده و در ارائه خدمات کلینیک زیبایی به شما کمک می‌کند. بهتر است فرم نظرسنجی به دو صورت آنلاین و کاغذی در اختیار مراجعه کنندگان قرار بگیرد. به کمک نظرسنجی آنلاین، زیباجویان بلافاصله بعد از ویزیت می‌توانند بازخوردی درباره عملکرد پزشک و تکنسین‌های کلینیک ارائه دهند.

با طراحی فرم نظرسنجی آنلاین، مراجعه کنندگان می‌توانند به صورت ناشناس به سوالات شما پاسخ دهند. این موضوع باعث می‌شود که اکثر پاسخ‌های مراجعه کنندگان صادقانه و درست باشد. شاید جالب باشد بدانید اکثر مراجعه کنندگانی که از عملکرد کلینیک‌های زیبایی رضایت ندارند، بدون اینکه این موضوع را به پرسنل اطلاع دهند کلینیک دیگری را برای خدمات زیبایی انتخاب می‌کنند.

جدا از این مسائل، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث شده است کلینیک‌های زیبایی برای طراحی فرم نظرسنجی اقدام کنند:

۱.بررسی کیفیت مراقبت های پزشکی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود طراحی فرم نظرسنجی برای کلینیک زیبایی امری الزامی باشد، بررسی کیفیت مراقبت‌های پزشکی است. شما به عنوان موسس کلینیک، باید از کیفیت عملکرد پرسنل و تکنسین‌ داخلی کلینیک زیبایی مطمئن باشید. حتی اگر از یک دوربین مداربسته برای بررسی ۲۴ساعته فضای داخلی کلینیک استفاده کنید، باز هم زمان کافی برای مشاهده فعالیت‌های کارکنان نخواهید داشت.

تنها مراجعه کنندگان می‌توانند کیفیت مراقبت‌های پزشکی را به خوبی درک کنند. به عنوان مثال، مراجعه کنندگان قبل از اینکه به کلینیک زیبایی مراجعه کنند، ابتدا درباره خدمات و هزینه‌ها با ادمین یا اپراتور تلفنی صحبت می‌کنند. اگر اپراتور تلفنی برخورد مناسبی با مراجعه کنندگان نداشته باشد و به سوالات آنها به درستی پاسخ ندهد، ممکن است زیباجویان کلینیک دیگری را برای انجام خدمات خود انتخاب کنند.‌

طراحی فرم نظرسنجی آنلاین و کاغذی باعث می‌شود مراجعه‌کنندگان به صورت صادقانه نظر خود را درباره کارکنان کلینیک بیان کنند. کارکنان کلینیک باید برای زیبا جویان احترام زیادی قائل باشند و به دقت به سوالات آنها پاسخ دهند. از طرفی، فعالیت‌های داخلی کلینیک مثل لیزر موهای زائد مزوتراپی یا پاکسازی پوست نباید با بی حوصلگی انجام شوند.

مراجعه ‌کنندگان به خوبی متوجه نوع عملکرد کارکنان شده و شما را مطلع خواهند ساخت.

۲.افزایش تعداد مراجعه کنندگان

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی فرم نظرسنجی، افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان است. شما باید با طرح سوالات خاصی متوجه شوید مراجعه‌کنندگان تا چه حد علاقه دارند شما را به سایر افراد یا آشنایان خود معرفی کنند. به عنوان مثال، بهتر است سوال خود را به این صورت بیان کنید: «بر اساس تجربه کامل شما در کلینیک زیبایی ما، چقدر احتمال دارد ما را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟»

اگر فرم نظرسنجی به صورت آنلاین طراحی شده باشد، به احتمال زیاد مراجعه کنندگان به صورت ناشناس و کاملا صادقانه به این سوال پاسخ خواهند داد. یک زیباجو زمانی کلینیک زیبایی شما را به افراد خانواده خود توصیه می‌کند که از بابت نتیجه بخش بودن خدمات کلینیک زیبایی و کیفیت بالای عملکرد کارکنان مطمئن باشد.

همچنین به عنوان سوال دیگر می‌توانید بپرسید: «آیا برای تنظیم قرار ملاقات مشکلی داشتید؟» این سوال بر مراجعه کنندگان کلینیک زیبایی تاثیر باور نکردنی می‌گذارد. زیرا برخی از مراجعه‌کنندگان به دلیل مشکلات پوستی شدید باید سریعاً به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنند و نباید معطل شوند. این سوال باعث خشنودی مراجعه کننده می‌شود. همچنین باعث خواهد شد زیباجو مجدد به کلینیک زیبایی شما مراجعه کند.

۳.بررسی حرفه ‌ای بودن کارکنان

شما در جلسات مصاحبه کاری تا حدودی می‌توانید مهارت و حرفه‌ای بودن کارکنان کلینیک زیبایی را بررسی کنید. ولی برای بررسی دقیق‌تر، باید فرم نظر سنجی طراحی کنید. طراحی فرم نظرسنجی به شما نشان خواهد داد کارکنان کلینیک زیبایی تا چه حد در انجام وظایف خود حرفه‌ای و ماهر هستند. آنچه که باعث می‌شود خدمات پوست و مو در کلینیک زیبایی نتیجه بخش باشند، تجربه و مهارت کارکنان کلینیک است.

حتی اگر شما بهترین مواد اولیه را برای انجام خدمات پوست و مو تهیه کنید، باز هم کوچکترین اشتباه کارکنان ممکن است آسیب‌های بسیار زیادی به صورت و بدن مراجعه کنندگان وارد کند. به عنوان مثال می‌توانید بپرسید: «مهارت کارکنان ما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ این پرسش باعث می‌شود زیباجو رفتار و دقت کارکنان کلینیک زیبایی را به دقت در ذهن خود بررسی کند.

مراجعه کنندگان تنها کسانی هستند که شما می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

۴.تغییر در سبک بازاریابی

یکی از بهترین سوالاتی که باید در فرم نظرسنجی آنلاین یا کاغذی مطرح شود، این است که مراجعه کنندگان کلینیک زیبایی را از چه طریقی پیدا کرده‌اند. اکثر کسب و کارها این سوال را در فرم نظرسنجی مطرح می‌کنند. همانطور که می‌دانید، کلینیک‌های زیبایی از روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند. در اکثر مواقع از بازاریابی مجازی برای معرفی کلینیک به مردم و تبلیغات استفاده می‌شود.

اکثر کلینیک‌های زیبایی دارای وبسایت و تعدادی صفحه در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام هستند. طرح این سوال در فرم نظرسنجی، به کلینیک زیبایی کمک می‌کند که تصمیم بهتری درباره روش بازاریابی بگیرد. به عنوان مثال، شما می‌توانید چهار گزینه در زیر این سوال قرار دهید.

این چهار گزینه ممکن است شامل تمامی روش‌های ارتباطی شما با مردم باشد. به عنوان مثال، وبسایت، اینستاگرام، تلگرام، دوستان و آشنایان گزینه‌های مناسبی برای این سوال هستند. حال تصور کنید که تعداد بسیار کمی از مراجعه کنندگان، گزینه اول یعنی وبسایت را انتخاب کنند و باقی انتخاب‌ها مربوط به گزینه‌های دوم، سوم یا چهارم باشد.

این موضوع نشان می‌دهد که وبسایت کلینیک زیبایی شما جذابیت چندانی برای مراجعه کنندگان نداشته است. در این حالت شما باید از راهکارهای مختلفی برای تغییر در سبک بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. به عنوان مثال، بهتر است گزینه اول یعنی وبسایت را برای همیشه کنار بگذارید و از روش‌های دیگری برای بازاریابی اقدام کنید. راه حل دوم این است که گزینه اول یعنی وبسایت را ارتقا دهید. در این حالت باید به دنبال دلایلی باشید که باعث شده است بازدید وب سایت شما کاهش پیدا کند.

۵.یافتن چالش‌ ها و معضلات

انتظار نداشته باشید تمام مراجعه کنندگان کلینیک زیبایی با رضایت به سوالات فرم نظرسنجی پاسخ دهند. در این میان ممکن است تعدادی از مراجعه کنندگان از خدمات کلینیک زیبایی شما یا رفتار کارکنان ناراضی باشند و با صراحت این موضوع را در فرم نظرسنجی بیان کنند. طرح سوالات باید به گونه‌ای باشد که شما را به هدف اصلی خود یعنی یافتن چالش‌ها و معضلات برساند.

در ادامه به طور کامل این موضوع را برای شما توضیح می‌دهیم.

برای یافتن چالش‌ها و معضلات کلینیک زیبایی، باید به صورت زیر عمل کنید. ابتدا بهتر است سوال خود را اینگونه بپرسید: «آیا از خدمات کلینیک زیبایی … رضایت دارید؟» بهتر است پاسخ این سوال به صورت دو گزینه‌ای بله و خیر باشد. در ادامه باید سوال دیگری در فرم نظرسنجی کلینیک زیبایی مطرح شود: «چه چیزی در کلینیک زیبایی ما باعث نارضایتی شما شده است؟» یا «از ارائه کدام خدمات ناراضی هستید؟» مراجعه کنندگان برای پاسخ به این سوال می‌توانند به طور کامل علت نارضایتی خود را شرح دهند.

این گونه پرسش و پاسخ قادر است مشکلات اصلی کسب و کار شما را مشخص کند. به عنوان مثال، اگر برخورد کارکنان نادرست است، شما باید یک جلسه آموزشی برای کارکنان  داخلی کلینیک برگزار کنید. در این جلسه آموزشی باید نحوه برخورد شما با مراجعه کنندگان به طور کامل توضیح داده شود. البته گاهی اوقات ممکن است مشکلات مراجعه‌کنندگان مربوط به امور دیگری مثل کیفیت پایین خدمات و مواد اولیه باشد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره طراحی فرم نظرسنجی کلینیک زیبایی صحبت شد. طراحی فرم نظرسنجی بهترین راه حل برای بررسی کیفیت عملکرد کارکنان است. مهم‌ترین چیزی که ممکن است باعث نابودی کسب و کار شما شود، نارضایتی تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان است. زمانی که شما دلیل نارضایتی زیباجویان را ندانید، نمی‌توانید برای حل مشکلات و چالش‌های کلینیک زیبایی اقدام کنید.

شما برای طراحی فرم نظرسنجی می‌توانید از دو روش فرم آنلاین و کاغذی استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از فرم نظرسنجی آنلاین استفاده کنید. زیرا هزینه کمتری برای شما دارد و ارزش و اعتبار کسب و کار شما را افزایش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button