چطور اسم کلینیک زیبایی خارجی خاص و متمایز انتخاب و ثبت کنیم؟

انتخاب اسم برای کلینیک زیبایی همواره یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی بوده که صاحبین کسب و کار با آن روبه‌رو شده‌اند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به راه اندازی کلینیک زیبایی یا کلینیک پوست و مو فکر می‌کنید، باید بگوییم که این یک ایده بسیار عالی است. زیرا مراقبت‌های زیبایی و درمانی همیشه مورد تقاضای مردم بوده است. اغلب افرادی که از بازاریابی و روش‌های تبلیغات اطلاعاتی ندارند، تصور می‌کنند که اسم کلینیک زیبایی چندان اهمیتی ندارد و می‌تواند در مراحل پایانی راه اندازی کلینیک انتخاب شود.

ولی واقعیت این است که نامی که شما برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنید، نوعی تبلیغ آفلاین است. یعنی اکثر مردم با شنیدن نام کلینیک می‌توانند به محل کسب و کار شما علاقه‌مند شوند. انتخاب یک نام به یادماندنی و منحصر به فرد باعث می‌شود که مخاطبان هدف سریع‌تر پیدا شوند و شهرت کلینیک زیبایی شما بیشتر شود.

نامی که برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌شود، ممکن است ایرانی یا خارجی باشد. این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. انتخاب نام خارجی کمی سخت است. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم درباره نحوه انتخاب اسم خارجی برای کلینیک زیبایی صحبت کنیم.

عناوین بررسی شده در این مقاله:

نحوه انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی

معمولاً برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی، محدودیت زیادی وجود ندارد. یعنی شما با رعایت قوانینی که درباره برندسازی و ثبت موسسه وجود دارد، می‌توانید یک نام خارجی با معنا برای کلینیک زیبایی انتخاب کنید. قوانین انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی و ایرانی تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند.

با توجه به اینکه نام‌های خارجی ممکن است برای ایرانیان قابل درک نباشد، بهتر است از اسامی استفاده کنید که مفهوم و تلفظ راحتی داشته باشند. در ادامه چند روش انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی را برای شما بیان خواهیم کرد:

۱.کلمات اصلی مربوط به مراقبت های زیبایی را انتخاب کنید

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند یک کلمه خارجی با معنا برای کلینیک زیبایی انتخاب کنید، استفاده از کلمات اصلی مربوط به مراقبت‌های زیبایی است. برای انجام این کار می‌توانید جستجوی ساده‌ای در صفحات گوگل داشته باشید و کلمات خارجی که به مراقبت‌های زیبایی مربوط می‌شوند را انتخاب کنید. سپس از میان آنها بهترین نام را برای کلینیک زیبایی برگزینید.

به عنوان مثال کلماتی مثل صورت و زیبایی به انگلیسی برای کلینیک زیبایی مناسب هستند. توجه داشته باشید که اگر شما بخواهید یک نام ایرانی انتخاب کنید، این کلمات (صورت و زیبایی) به هیچ وجه مناسب نخواهند بود و زیبایی چندانی ندارند. در صورتی که بخواهید یک نام ایرانی برای کلینیک زیبایی انتخاب کنید، باید کلمات مرتبط با مراقبت‌های زیبایی را با یکدیگر ترکیب کنید و یک عبارت منحصر به فرد بسازید.

۲.تخصص کلینیک را به عنوان نام انتخاب کنید

فعالیت اصلی یک کلینیک، تخصص کلینیک نامیده می‌شود.

به عنوان مثال، یک کلینیک زیبایی که در زمینه درمان پوست و مو فعالیت می‌کند، تخصصی مرتبط با پوست و مو دارد. ممکن است برخی از کلینیک‌های زیبایی صرفاً در زمینه درمان مو (مثل کاشت مو) فعالیت‌هایی را انجام دهند.

شما می‌توانید تخصص کلینیک را به زبان‌های دیگر برگردانید و آن را به عنوان نام کلینیک انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر تخصص کلینیک در زمینه درمان پوست و مو است، می‌توان از عبارت خارجی این تخصص برای نامگذاری کلینیک استفاده کرد.

۳.نام را به محل کلینیک وصل کنید

یکی دیگر از روش‌ها برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی این است که نام کلینیک را به مکان کلینیک وصل کنید (مثلا تهران اسکین).  اگرچه در ظاهر ممکن است نام ساخته شده جالب به نظر نرسد، ولی اگر آن را به زبان خارجی برگردانید یک اسم قابل قبول برای کلینیک زیبایی خواهد بود.

برای انجام این کار کافی است از روش‌های قبلی برای انتخاب نام اصلی ( مثل اسکین) استفاده کنید. سپس محلی که کلینیک در آن قرار دارد را به عنوان پسوند یا پیشوند مورد استفاده قرار دهید.‌ انتخاب مکان کلینیک صرفاً به منطقه شما محدود نمی‌شود. مثلا می‌توانید نام شهری که در آن زندگی می‌کنید را به عنوان مکان انتخاب کنید.

۴.نام اصلی را به نام موسس کلینیک وصل کنید

راه دیگر برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی این است که نام اصلی را به نام موسس وصل کنید. این راحت‌ترین راه برای نامگذاری کلینیک زیبایی است. برای انجام این کار لازم است طبق مراحل قبلی یک نام اصلی را به عنوان کلمه اول یا دوم انتخاب کنید و نام موسس را به صورت پسوند یا پیشوند به نام اصلی اضافه کنید.

برای انتخاب نام موسس، شما می‌توانید از اسم یا فامیل استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید که نام شما «یکتا» است. در اینجا برای نام اصلی ما قصد داریم از روش اول یعنی نام‌های مرتبط با مراقبت‌های زیبایی استفاده کنیم، در اینجا ما کلمه زیبایی را به عنوان یک نام مرتبط با فعالیت کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنیم. در ادامه نام به این صورت ساخته می‌شود:

Yekta_beauty_clinic

البته به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید از کلمه بیوتی برای انتخاب اسم خارجی استفاده نکنید. متاسفانه این کلمه طی چند سال اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و ممکن است که در صورت استفاده از کلمه بیوتی، نام و برند کلینیک شما مشابه سایر رقبا شود.

ویژگی‌ های اسم کلینیک زیبایی خارجی

هنگام انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی، باید به چند ویژگی مهم توجه کنید. توجه داشته باشید نامی که برای کلینیک انتخاب می‌کنید باید تلفظ آسانی داشته باشد. اگر کلمه مورد نظر یک کلمه خارجی است، ممکن است مجبور شوید گاهی اوقات آن را به فارسی بنویسید (مثلا beauty= بیوتی) در این صورت باید تلفظ آن بسیار راحت باشد و افرادی که نام کلینیک شما را می‌شنوند بتوانند متوجه مفهوم آن شوند. در ادامه مهمترین ویژگی‌های اسم کلینیک زیبایی خارجی را برای شما بیان می‌کنیم.

۱.خلاقیت

بی نهایت نام خارجی برای کلینیک زیبایی وجود دارد.

بنابراین دست شما برای انتخاب نام باز است و می‌توانید کاملا خلاقانه عمل کنید. اگر در این زمینه ماهر باشید، به راحتی قادر خواهید بود دو یا چند کلمه خارجی را با یکدیگر ترکیب کرده و یک عبارت پر مفهوم برای کلینیک زیبایی خود بسازید.

نامی که شما برای کلینیک انتخاب می‌کنید، نه تنها باید بیماران یا مشتریان را به سمت خود جذب کند،  بلکه باید مورد توجه سرمایه گذاران نیز قرار بگیرد. اگر سرمایه‌گذاران به سمت کلینیک زیبایی شما جذب شوند، به راحتی می‌توانید با شعبه سازی در شهرهای دیگر درآمد خود را چندین برابر کنید.

۲.متفاوت بودن

مهمترین ویژگی که یک اسم کلینیک زیبایی خارجی باید داشته باشد، متفاوت بودن نسبت به اسامی دیگر است. برای اینکه متوجه شوید نام کلینیک زیبایی شما کاملاً متفاوت است، باید اسامی مشاغل مشابه خارجی و داخلی را یادداشت کنید. سپس با بررسی و مقایسه آنها متوجه خواهید شد که اسم کلینیک زیبایی شما تا چه حد منحصر به فرد است. تا جایی که ممکن است از اسامی کلینیک‌های زیبایی خارجی که ثبت برند شده‌اند کپی برداری نکنید.

۳.کوتاه بودن

هرچقدر که کلمه خارجی مدنظر شما جذاب و زیبا باشد، باز هم قوانین داخلی ایران اجازه نمی‌دهد که تعداد کلمات نام کلینیک حد خاصی فراتر برود. بنابراین نامی که شما برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنید باید تا حد ممکن کوتاه باشد. ترجیحاً سعی کنید دو یا سه کلمه جداگانه را انتخاب کنید و با متصل کردن آنها یک عبارت مناسب بسازید.

بهتر است که کلمه اول« کلینیک» باشد. اضافه کردن کلمه کلینیک به ابتدای عبارت باعث می‌شود که ارزش و اعتبار کسب و کار شما افزایش پیدا کند و مشتریان یا بیماران شما بدانند که شما مجوز راه اندازی کلینیک را دریافت کرده‌اید.

۴.نشان‌ دهنده شخصیت بنیان گذار باشد

اسمی که شما برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنید، در ادامه نشان دهنده شخصیت و ارزش و اعتبار شما خواهد بود. بنابراین استفاده از اسامی که هیچ مفهومی برای مشتریان یا سرمایه گذاران ندارند، کاملاً بی فایده است و مخاطب را به سمت خود جذب نخواهد کرد. اگر قصد انتخاب اسم خارجی برای کلینیک زیبایی خود دارید، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که شخصیت و اعتبار کسب و کار شما تا حد زیادی به این نام بستگی دارد.

مراحل بررسی اسامی رقبا

تعداد رقبا یا افرادی که کلینیک زیبایی راه‌اندازی کرده‌اند، در داخل و خارج از کشور بسیار زیاد است. قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که اسم کلینیک شما به هیچ وجه تقلید شده از سایر برندها نیست. به همین دلیل بررسی اسامی رقبا مهمترین مرحله در هنگام انتخاب اسم برای کلینیک زیبایی خارجی است. در ادامه مراحل بررسی اسامی رقبا را برای شما بیان می‌کنیم:

۱.جستجو در گوگل

بهترین راهکار برای بررسی اسامی رقبا، جستجو در صفحات گوگل است. ابتدا وارد صفحه گوگل شوید و آدرس و نام کلینیک‌های زیبایی که در منطقه یا شهر شما زندگی می‌کنند را جستجو کنید. در ادامه کلینیک‌های زیبایی خارجی را جستجو کنید و اسامی برخی از آنها را یادداشت کنید. در این جستجو متوجه خواهید شد که سایر رقبا معمولا از چه کلمه رایجی برای نامگذاری کلینیک خود استفاده می‌کنند. در نتیجه نامی که شما انتخاب خواهید کرد کاملاً منحصر به فرد خواهد بود.

۲.میزان علاقه مشتریان

بررسی اسم کلینیک سایر رقبا و ارزیابی میزان علاقه مشتریان

مثلا در صفحه‌های مجازی مثل اینستاگرام، برخی کلینیک‌های زیبایی دنبال کننده های بیشتری دارند. شما می‌توانید کلینیک‌هایی که تعداد مشتریان و علاقمندان آن‌ها بیشتر است را پیدا کرده و اسامی آنها را مد نظر قرار دهید و با الگوبرداری از آنها، یک نام با کیفیت برای کلینیک زیبایی خود انتخاب کنید.

تاثیر اسم کلینیک زیبایی خارجی بر ثبت برند

مهمترین مسئله‌ای که باید در این مقاله به آن پرداخته شود، تاثیر اسم کلینیک زیبایی خارجی برای فرایند ثبت برند است. همانطور که می‌دانید، بعد از اینکه شما مجوز راه اندازی کلینیک زیبایی را از وزارت بهداشت دریافت کردید، باید بعد از مدتی برای ثبت برند اقدام کنید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است افراد دیگری به صورت همزمان با شما به راه اندازی کلینیک بپردازند و از نام و برند شما برای کلینیک خود استفاده کنند.

در این حالت هر کس که اسم کلینیک خود را زودتر ثبت کرده باشد، صاحب آن برند می‌باشد. بنابراین نباید فرایند ثبت برند را به تعویق بیندازید. برای ثبت برند در کشور ایران قوانین خاصی وجود دارد. اگر می‌خواهید نام کلینیک شما به عنوان یک برند مطرح در سطح کشور ثبت شود، باید اسمی را انتخاب کنید که مطابق با قوانین داخلی کشور باشد.

اگر اسم خارجی شما با قوانین ثبت شده مغایرت داشته باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد یا فرآیند برندسازی را انجام داد. حال اگر شما از قبل با اسم انتخاب شده طراحی لوگو و کارت ویزیت انجام داده باشید، ممکن است بسیار متضرر شوید. بنابراین از قبل این موضوع را بررسی کنید.

سخن پایانی تعیین اسم کلینیک زیبایی خارجی

در این مقاله به طور جامع و کامل درباره انتخاب اسم کلینیک خارجی زیبایی صحبت شد. به طور کل نامی که برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنید باید ساده بوده و تلفظ آن راحت باشد. اگر از این کلمه خارجی برای نامگذاری کلینیک استفاده می‌کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که روخوانی و مفهوم آسانی داشته باشد و مورد پذیرش عموم جامعه باشد. از طرفی باید از کلمه خارجی استفاده کنید که در زمان برندسازی و ثبت برند شما را با مشکل مواجه نکند.

همچنین سعی کنید کلماتی را مورد استفاده قرار دهید که با فعالیت و کار شما تناسب داشته باشند. زمانی که تمامی این موارد را در نظر گرفتید، می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید و نکات جدیدی که درباره انتخاب اسم کلینیک خارجی در آن بیان شده است را مطالعه کنید. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که یک نام منحصر به فرد بسازید و و نسبت به سایر رقبا یا برندها متمایز باشید.

سؤالات متداول انتخاب اسم کلینیک زیبایی خارجی

قوانین و شرایط انتخاب اسم خارجی برای کلینیک زیبایی مانند انتخاب اسم فارسی است. برخی از این قوانین و شرایط انتخاب اسم برای ثبت یک شرکت یا کلینیک زیبایی را برایتان گلچین کرده ایم:

  • اسامی انتخابی نباید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات داشته باشد.
  •   اسامی انتخابی نباید تکراری باشد. می توانید اسم انتخابی خود را در سایتwww.ilenc.ir جستجو کرده و بررسی کنید که اسم انتخبیتان تکراری نباشد. همچنین می توانید آن را در گوگل نیز سرچ کنید.
  •   اسم انتخابی بادی شامل اسم خاص باشد.
  •  اگر از اعداد در اسم کلینیک زیبایی استفاده می کنید نباید به صورت ریاضی نوشته شود، بلکه باید به صورت حروف نوشته شود.
  •  از عناوین ایثارگران و شاهد نباید پیش یا پس از اسم انتخابی استفاده شود.
  •   استفاده از اسامی شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر ممنوع است.
  •  چند کلمه به عنوان اسم مخفف نباید در اسم استفاده شود.

ما لیستی از کلمات انگلیسی که در حال حاضر در سراسر جهان برای نامگذاری کلینیک زیبایی استفاده می شوند را به عنوان چند ایده برای شما آماده کرده ایم، از این کلمات می توانید پس یا پیش از اسامی انتخابیتان استفاده کنید:

    Beauty

    New Look

    Belle

    Barbie

    Mermaid Beauty

    The Style

    Silver Beauty

    Beauty You

    Cinderella

Beauty Time

Beauty Academy

The House of Beauty

BeautyHome

Beauty Space

World of Beauty

Stylish Life

Beauty Palace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button