۶ راز گرفتن مجوز کلینیک لاغری که به شما نمیگویند!
بسیاری از افراد تصور میکنند دریافت مجوز کلینیک لاغری بسیار راحت است. اما باید گفت دریافت مجوز کلینیک لاغری مانند سایر کلینیکهای درمانی و زیبایی قوانین و مراحل خاص خود را دارد. با این حال، حتی اگر تمامی مراحل دریافت مجوز کلینیک لاغری را بدانید، باز هم نکتههای بسیار مهمی در این میان وجود خواهد داشت که باید از آنها اطلاع داشته باشید. تنها افرادی از این نکات اطلاع دارند که قبلاً برای دریافت مجوز اقدام کرده و تجربیات لازم را به دست آوردهاند. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره چند راز مهم هنگام دریافت مجوز کلینیک لاغری، صحبت کنیم.
۱.ثبت پروانه طبابت الزامی است
یکی از مهمترین شرایط مجوز کلینیک لاغری که اطلاعات چندانی درباره آن در رسانهها و وب سایتها وجود ندارد، الزامی بودن ثبت پروانه طبابت است. تمامی پزشکان و سرمایه گذارانی که متقاضی راه اندازی کلینیک لاغری هستند، باید توجه داشته باشد که وضعیت داخلی کلینیک لاغری به صورت پیوسته توسط کارشناسان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار میگیرد. یکی از مهمترین شرایط مجوز کلینیک لاغری، حضور دائمی پزشک متخصص یا پزشک عمومی در کلینیک است. علاوه بر این، پزشکانی که متقاضی راه اندازی کلینیک لاغری هستند، ابتدا باید مدارک خود را برای سازمان وزارت بهداشت و نظام پزشکی ارسال کرده و پروانه طبابت دریافت کنند.
در غیر این صورت، کارشناسان وزارت بهداشت به صورت قانونی با پزشکان متخلف برخورد خواهند کرد. طی چند سال گذشته موارد مختلفی از تخلف مرتبط با این مسئله در کلینیکهای لاغری مشاهده شده است. به عنوان مثال، برخی از سرمایه گذاران ابتدا کلینیک لاغری را راه اندازی کرده و سپس یک پزشک متخصص پوست و مو یا دو پزشک عمومی برای پیشبرد امور و انجام فعالیتهای داخلی کلینیک استخدام کردهاند. اما این پزشکان پروانه طبابت نداشته و در نهایت کلینیک لاغری پلمپ شده است.
بنابراین حتی اگر قصد دارید به عنوان یک سرمایه گذار کلینیک لاغری تاسیس کنید، باید هنگام استخدام پزشک عمومی یا پزشک متخصص پوست و مو پروانه طبابت او را مورد بررسی قرار دهید. نکته مهم دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که پروانه طبابت پزشک متخصص یا پزشکان عمومی باید در شهر مورد نظر دریافت شود.
۲.قبل از تاسیس کلینیک باید از وزارت بهداشت مجوز ساخت دریافت کرد
همانطور که میدانید، یکی از مهمترین شرایط مجوز کلینیک لاغری این است که فضای داخلی کلینیک و تجهیزات تا حد لازم آماده شده و پرسنل استخدام شده باشند. اما قبل از انجام این مراحل، لازم است سرمایه گذار یا پزشک متخصص به وزارت بهداشت و درمان کشور و آموزش پزشکی مراجعه کرده و نامه تاییدیه دریافت کند.
دریافت نامه موافقت اصولی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، باید قبل از تاسیس کلینیک و پیش از شروع عملیات ساختمانی یا اخذ پروانه بهره برداری انجام شود. بنابراین هیچ یک از سرمایه گذاران یا پزشکان متخصص نباید خودسرانه برای راه اندازی کلینیک لاغری اقدام کنند. زمانی که به وزارت بهداشت کشور مراجعه میکنید، شرایط شما برای تاسیس کلینیک لاغری مورد بررسی قرار میگیرد و در ادامه یک نامه موافقت اصولی یا تاییدیه برای شما صادر خواهد شد.
بعد از آن، میتوانید فرایند ساخت کلینیک یا دریافت پروانه بهره برداری را ادامه دهید. زمانی که برای دریافت مجوز کلینیک لاغری اقدام میکنید، این نامه تاییدیه یا موافقت اصولی مورد بررسی قرار میگیرد. در صورتی که قبل از شروع ساخت از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور تاییدیه دریافت نکرده باشید، مجوز کلینیک برای شما صادر نخواهد شد.
۳.انعقاد قرارداد با موسس، تنها شرط صدور موافقت اصولی است
طبق آییننامه و قوانین جدید سازمان وزارت بهداشت، نامه تاییدیه یا موافقت اصولی تنها زمانی در اختیار سرمایهگذار یا پزشک متخصص قرار میگیرد که یک قرارداد بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با موسس کلینیک لاغری منعقد شود. محتوای این قرارداد درباره نحوه پیشرفت کار و نوع فعالیتهای داخل کلینیک است به عنوان مثال، موسس یا سرمایه گذار باید به طور کامل درباره تجهیزات کلینیک لاغری و روشهایی که برای لاغری و چربی سوزی مورد استفاده قرار میگیرد در این قرارداد توضیح دهد.
در ادامه قرارداد، تعدادی قانون از طرف وزارت بهداشت کشور برای انجام فعالیت در کلینیک مشخص میشود. در صورتیکه موسس از این قانون سرپیچی کرده و مرتکب تخلف شود، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور میتواند نامه تاییدیه یا موافقت اصولی برای راه اندازی کلینیک لاغری را لغو کند. بنابراین بهتر است سرمایه گذار یا پزشک متخصص، تا پایان ساخت و ساز و دریافت مجوز کلینیک لاغری به قوانین موجود در قرارداد پایبند باشد. توجه داشته باشید که انعقاد این قرارداد تنها زمانی الزامی است که پزشک متخصص یا سرمایهگذار قصد داشته باشند از تجهیزات درمانی و تخصصی برای لاغری و چربی سوزی استفاده کنند.
تنها پزشکان متخصص یا پزشکان عمومی اجازه استفاده از دستگاههای تخصصی پزشکی را دارند، بنابراین تمامی افرادی که به صورت آکادمیک در رشته پزشکی یا تخصص پوست و مو تحصیل نکرده باشند، قادر به دریافت مجوز نخواهند بود. سرمایهگذاران متقاضی تاسیس کلینیک زیبایی نیز باید ابتدا پزشک متخصص استخدام کرده و به کمک پروانه طبابت پزشک، نامه تایید یا موافقت اصولی را دریافت کنند.
مطالعه مقاله قیف بازاریابی پزشکی چیست و چقدر در کلینیک زیبایی اهمیت دارد؟ از دست ندهید.
۴.تابلو اعلانات یادتان نرود!
یکی از مهمترین شرایط مجوز کلینیک لاغری، نصب تابلو اعلانات یا اسامی پزشکان و سایر پرسنل لاغری است. این مسئله به صورت کاملاً واضح در آیین نامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور بیان شده است. با این وجود، بسیاری از کلینیک.های لاغری به این موضوع توجه چندانی ندارند. در صورتی که کارشناسان وزارت بهداشت متوجه شوند که تابلوی اعلانات یا تابلو اسامی پرسنل در کلینیک لاغری نصب نشده است، به سرعت این موضوع را به مسئولین وزارت بهداشت کشور اطلاع داده و یک نامه تذکر برای شما صادر میکنند.
در صورتی که تخلف ادامه پیدا کند، مجوز کلینیک لاغری برای شما صادر نشده و در موارد شدیدتر ممکن است فعالیت شما به طور کل مختل شود. به موجب این قانون، اسامی تمامی پزشکان داخل کلینیک لاغری به همراه اسامی تمامی پرسنل و تکنسینهای کلینیک، باید روی یک تابلو همراه با مشخصات نوشته شود.
همچنین اتاقهای مختلف کلینیک لاغری باید دارای تابلو اعلانات باشند. یعنی نام هر اتاق باید روی یک تابلوی کوچک مکتوب شده و سر در اتاق قرار بگیرد. به عنوان مثال، اتاق مدیریت، رختکن، اتاق کرایولیپولیز و مواردی مانند این باید به صورت کاملاً مجزا در کلینیک لاغری قابل شناسایی باشند.
۵.ساخت کارت پزشکی برای بیماران
یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام دریافت مجوز کلینیک لاغری توسط کارشناسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور مورد بررسی قرار میگیرد، ساخت کارت پزشکی برای بیماران است. با توجه به اینکه کلینیک لاغری با هدف ارائه خدمات درمانی به بیماران زیباجویان راهاندازی میشود، بنابراین موسس کلینیک لاغری موظف است تمهیدات لازم را برای ساخت کارت پزشکی فراهم کند. کارت پزشکی کلینیک لاغری کمک میکند تا سریعتر مراجعهکنندگان قبلی خود را پیدا کرده و اطلاعات مربوط به آنها را ثبت کنید.
هنگام پذیرش مراجعه کنندگان و زیباجویان، باید کلیه سوابق و اطلاعات هویتی آنها ثبت شود. وزارت بهداشت بر کلیه اطلاعات کنترل و نظارت خواهد داشت. در واقع، ساخت کارت پزشکی یکی از مهمترین مسائلی است که کارشناسان شناسان وزارت بهداشت هنگام بررسی کلینیک لاغری برای صدور مجوز مورد توجه قرار میدهند.
با ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری بیشتر آشنا شوید.
۶.سهولت استفاده از خدمات برای مراجعه کنندگان
یکی دیگر از مهمترین شرایط مجوز کلینیک لاغری، وجود دفتر پذیرش و ثبت مشخصات است. به طور کلی، یک کلینیک لاغری باید اطلاعات مهم پزشکی و اطلاعات مربوط به مراجعه کنندگان را در یک دفتر پذیرش ثبت کند. همچنین علاوه بر اطلاعات مراجعه کنندگان، باید نوع خدمات ارائه شده به هر زیباجو نیز در دفتر پذیرش کلینیک لاغری ثبت شود.
یکی دیگر از اقداماتی که لازم است در کلینیک لاغری برای کمک به مراجعه کنندگان انجام شود، نصب تعرفههای خدمات کلینیک است. تمامی تعرفههای مربوط به خدمات کلینیک، باید در سالن پذیرش نصب شود تا مراجعهکنندگان اطلاعات کافی درباره هزینه خدمات داشته باشند. همچنین، کلینیکهای لاغری تا قبل از دریافت مجوز و در تمام طول فعالیت خود، باید تمامی موازین پزشکی و سلامت اخلاقی و انسانی را در فضای داخلی کلینیک رعایت کنند. در غیر این صورت، کوچکترین گزارش تخلف مربوط به کلینیک لاغری شما ممکن است مانع از صدور مجوز از طرف سازمان وزارت بهداشت شود.
مقاله تاثیر شگفت انگیز سئو سایت پزشکی در جذب بیمار از دست ندهید.
سخن پایانی
در این مقاله به طور کامل درباره شرایط مجوز کلینیک لاغری و نکات مهم مربوط به آن صحبت شد. هنگام دریافت مجوز، اطلاعات مربوط به مراحل قانونی و قوانین دریافت مجوز به طور کامل در اختیار پزشکان یا مالکین کلینیکهای لاغری قرار میگیرد. با این حال، برخی از نکات مهم و جزئی وجود دارد که بسیاری از موسسان کلینیکهای لاغری از آن باخبر نیستند.
در این مقاله سعی شد تا به طور کامل جزئیترین نکات و قوانین مربوط به دریافت مجوز کلینیک لاغری توضیح داده شود تا پزشکان متخصص و سرمایه گذاران، بتوانند بدون هیچگونه مشکلی مراحل قانونی راه اندازی کلینیک لاغری را طی کنند. این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که سرپیچی از قوانین سازمان وزارت بهداشت کشور، ممکن است مانع از صدور مجوز یا باطل شدن پروانه طبابت پزشکی شود.