۵ حقیقت درباره ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری

اگر یک کلینیک لاغری راه اندازی کرده و هنوز بازاریابی ویدیویی را شروع نکرده‌اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با کمک ویدیو مارکتینگ اثر بیشتری بر مخاطبان داشته باشید. امروزه بازاریابی سنتی تاثیر کمتری بر مراجعه کنندگان کلینیک‌های درمانی یا کلینیک‌های لاغری دارد. در مقابل، میزان بازدید ویدیوها نسبت به چند سال گذشته به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرده است. این موضوع به نوبه خود نشان می‌دهد که ویدیو مارکتینگ یکی از روش‌های مناسب برای معرفی خدمات داخل کلینیک لاغری به مخاطبین است.

با کمک بازاریابی ویدیویی، می‌توان تمامی خدمات کلینیک‌های لاغری را به مشتریان هدف نشان داد. در واقع بازاریابی ویدیویی با هدف تعامل بیشتر و ارتباط مستقیم با مشتریان و زیبا جویان انجام می‌شود. در ادامه قصد داریم درباره چند نکته و حقیقت مهم درباره ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری صحبت کنیم. بسیاری از این نکات برای چیدن استراتژی و برنامه ریزی قبل از ویدیو مارکتینگ مفید خواهند بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

چند حقیقت برای ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری

اگر به تازگی برای بازاریابی ویدیویی اقدام کرده‌اید، بهتر است نکات مهمی که در ادامه برای شما توضیح داده می‌شود را به ذهن بسپارید:

۱.با اهداف ویدیویی خود شروع کنید.

یکی از نکات مهمی که باید هنگام بازاریابی ویدیویی در کلینیک لاغری به آن توجه داشته باشید، توجه به اهداف اصلی راه اندازی کلینیک لاغری است. برای انجام این کار باید اهداف خود را دسته بندی کنید. دسته بندی اهداف کلینیک لاغری می‌تواند به شکل زیر انجام شود:

  • آگاهی

اولین هدف شما از راه اندازی کلینیک لاغری، آگاهیچ سازی مخاطبین است. تا زمانی که فرایند بازاریابی و تبلیغات به صورت کامل انجام نشود، تنها تعداد کمی از مخاطبین از وجود کلینیک لاغری شما در منطقه مورد نظر اطلاع خواهند داشت. بنابراین قبل از هر چیزی، باید برند خود را به تمامی مراجعه کنندگان و داوطلبان استفاده از خدمات کلینیک لاغری معرفی کنید.

ویدیوهایی که با هدف آگاهی تولید می‌شوند، باید کاربران را جذب کرده و کسب و کار شما را به عنوان یک برند معتبر و با ارزش به مخاطبین نشان دهند. به عنوان مثال، می‌توان از تیزرهای چند ثانیه‌ای کوتاه برای معرفی خدمات کلینیک لاغری به مخاطبین استفاده کرد.

  • توجه

دومین هدف شما برای استفاده از ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری، جذب مشتریان جدید و دریافت توجه از سمت آنها است. بسیاری از متقاضیان لاغری ممکن است از وجود و فعالیت شما در محدوده یا محل زندگی خود اطلاع داشته باشند، ولی به دلایل مختلف مثل عدم اطمینان به دانش و تخصص پرسنل داخل کلینیک برای انجام لاغری اقدام نکنند.

 بنابراین مهم‌ترین کاری که باید بعد از آگاهی سازی انجام دهید، تولید ویدیوهای جذاب و منحصر به فرد برای جلب توجه مراجعه کنندگان است. متقاضیان در این مرحله می‌خواهند ببینند که چگونه باید مشکلی که با آن مواجه هستند را حل کنند.

به عنوان مثال، از چه دستگاهی می‌توان برای لاغری چربی تجمع یافته در نواحی پهلو و شکم استفاده کرد؟ آیا این دستگاه‌ها نتایج دائمی دارند و قابل اطمینان هستند؟ مخاطبین شما در این مرحله در حال تحقیق و پژوهش هستند. بنابراین شما باید سوالاتی که در ذهن مخاطبین قرار دارد را پیش بینی کرده و پاسخ آن را در ویدیو مورد نظر ارائه دهید. به عنوان مثال سوال بسیاری از مخاطبین درباره هزینه لاغری با کمک دستگاه‌ است. بهتر است به تمامی این سوالات در ویدیو پاسخ داده شود.

  • تصمیم  گیری

سومین هدف شما برای استفاده از ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری، کمک به تصمیم‌گیری مراجعه کنندگان است. در این مرحله، مخاطبین پاسخ تمامی پرسش‌های خود را در ویدیوهای قبلی دریافت کرده و نیاز به یک جرقه کوچک برای تصمیم گیری دارند. این جرقه کوچک می‌تواند یک تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی روی تمامی خدمات کلینیک لاغری باشد.

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای کمک به تصمیم گیری مخاطبین جدید، استفاده از مشتریان بالقوه است. مشتریان بالقوه افرادی هستند که قبلا خدمات کلینیک لاغری استفاده کرده‌اند. بهتر است یکی از مشتریان بالقوه و قدیمی که از خدمات شما رضایت دارد را دعوت کنید. سپس از او بخواهید که در یک ویدیو کوتاه، میزان رضایت و علت آن را بیان کند.

با اهداف ویدیویی خود شروع کنید.

 ۲.مخاطب هدف خود را پیدا کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید در انجام ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری مورد توجه قرار بگیرد، تعیین مخاطبین هدف است. بازاریابی ویدیویی مانند سایر روش‌های بازاریابی ابتدا نیاز به شناسایی بازار هدف یا مخاطبین هدف دارد. تعیین مخاطبین هدف یک گام مهم بزرگ برای بازاریابی ویدیویی است. اگر ویدیویی کلینیک لاغری شما بدون هیچ مخاطب خاصی تولید شود، احتمال اینکه در مسیر بازاریابی شکست بخورید بسیار زیاد است. بنابراین قبل از هر چیز به این فکر کنید که چه کسانی ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند؟

آیا افراد مورد نظر شما به محتوای داخل ویدیو نیاز دارند؟ به عنوان یک پاسخ احتمالی، معمولا افرادی ویدیوهای کلینیک لاغری را تماشا می‌کنند که از مشکلاتی مثل اضافه وزن شدید یا چاقی بیش از حد رنج می‌برند. همچنین افرادی که از سایر روش‌های لاغری مثل رژیم و ورزش نتیجه کافی را دریافت نکرده‌اند، کاندیدای مناسبی برای استفاده از خدمات کلینیک‌های لاغری هستند. بنابراین باید تلاش کنید تا محتوای شما توسط این دسته از افراد مشاهده شود.

روش‌های مختلفی برای پیدا کردن مخاطبین هدف وجود دارد. یکی از روش‌های مناسب این است که مخاطبین هدف خود را از بین کاربران فضای مجازی انتخاب کنید. به عنوان مثال، کاربرانی که صفحه‌هایی مثل رژیم غذایی و لاغری با کمک ورزش را دنبال می‌کنند، ممکن است در آینده به یکی از مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. همچنین کاربرانی که در وب سایت‌های مختلف مانند سایت‌های لاغری کامنت می‌گذارند، گزینه‌های مناسبی برای کلینیک لاغری خواهند بود.

۳. چه داستانی می خواهید بگویید؟

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام استفاده از ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری مورد توجه قرار بگیرد، نوع داستانی است که در ویدیو به مخاطبین نشان داده می‌شود. تصمیم‌گیری در مورد داستان و محتوای داخل ویدیو، یکی از سخت‌ترین مراحل ویدیو مارکتینگ است. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان متخصص ترجیح می‌دهند از تیم‌های بازاریابی برای ویدیو مارکتینگ کمک بگیرند. این مرحله، علاوه بر اینکه بسیار سرگرم‌کننده است ممکن است تا حد زیادی شما را سردرگم کند. تاکنون فکر کرده‌اید که بعد از ارائه ویدیوهایی با موضوع آموزش و مشاوره؛ چه نوع ویدیوهایی را باید به مخاطبین خود ارائه دهید؟

به عنوان راهنمایی، پیشنهاد می‌کنیم از یک قهرمان در ویدیو های خود استفاده کنید. قهرمان ممکن است یکی از مشتریان بالقوه شما باشد که قبلا از خدمات کلینیک لاغری استفاده کرده و اکنون به وزن ایده‌آل خود رسیده است. چنین شخصی کاملاً با مخاطبین ویدیو همدرد است و می‌تواند به یک انگیزه مناسب برای آن‌ها تبدیل شود. مشتریان بالقوه می‌توانند در ویدیو میزان رضایت و نظر خود درباره خدمات کلینیک لاغری را بیان کنند.

علاوه بر این، می‌توان از روش‌های دیگری برای تولید ویدیو در کلینیک‌های لاغری استفاده کرد. اگر نمی‌خواهید ویدیوهای شما خسته کننده به نظر برسند، می‌توانید از قالب طنز برای بازاریابی ویدئویی استفاده کنید. به عنوان مثال، مشکلات و آسیب‌های مربوط به چاقی و اضافه وزن شدید را در قالب طنز به مخاطبین نشان دهید و به عنوان راه حل، کلینیک لاغری خود را معرفی کنید.

۴.خلاقیت به خرج دهید

برای ویدیو مارکتینگ در کلینیک‌های لاغری باید به اندازه کافی خلاقیت به خرج دهید. در غیر این صورت ممکن است مخاطبین تنها دقیقه اول و دوم ویدیو شما را مشاهده کرده و تمایلی برای مشاهده باقی محتوای ویدیو نداشته باشند. اگرچه بسیاری از مخاطبین ممکن است برای دریافت پاسخ پرسشهای خود ویدیو را مشاهده کنند؛ اما باز هم در صورتی که ویدیو مورد نظر خسته کننده و طولانی باشد، جذابیتی برای کاربران نخواهد داشت. به همین دلیل، لازم است از یک تیم حرفه‌ای برای ویدیو مارکتینگ کمک بگیرید.

هر ویدیویی که توسط شما در فضای مجازی بارگذاری می‌شود، باید برنامه‌ریزی شده و تدوین شده باشد. از ارائه ویدیوهای بی کیفیت یا ویدیوهایی که صرفاً با دوربین گوشی تلفن همراه فیلمبرداری شده است شدیدا خودداری کنید. چرا که این ویدیوها نه تنها امتیاز شما را نسبت به سایر رقبا کاهش می‌دهند، بلکه تاثیری برای مخاطبین نخواهند داشت. سعی کنید از یک دوربین فیلمبرداری با کیفیت برای تولید ویدیو استفاده کنید.

همچنین از ثانیه یک ویدیو تا ثانیه آخر باید توسط یک تدوینگر بررسی شده و جذابیت‌های نمایشی به آن اضافه شده باشد. موسیقی پس زمینه و تیزر مرتبط با برند لوگوی کلینیک لاغری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. موسیقی پس زمینه از خسته کننده بودن ویدیو جلوگیری خواهد کرد. همچنین پخش تیزر لوگوی کلینیک لاغری اعتبار کسب و کار شما را نزد مخاطبین یا مشاهده کنندگان ویدیو افزایش خواهد داد.

خلاقیت به خرج دهید

۵.برای مخاطبان خود پرسونا بسازید

ساخت پرسونا برای مخاطبین در ویدیو مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ایجاد یک پرسونا باید تمامی ویژگی‌های احتمالی مخاطبین خود را فهرست کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • نام
  • سن
  • جنسیت
  • محل
  • منافع
  • کانال‌ها و گروه‌های رسانه‌های اجتماعی
  • صنعت
  • نقش

محتوای ویدیویی ترجیحی

علاوه بر این، باید بسترهای مناسب برای ارائه محتوای ویدیویی را انتخاب کنید. معمولا کانال‌ها و گروه‌های رسانه‌های اجتماعی گزینه‌های مناسبی برای ویدیو مارکتینگ هستند. این موضوع به شما کمک می‌کند که سبک بازاریابی خود را تشخیص داده و مکان مناسب برای اجرای روش‌های بازاریابی را نیز شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر مخاطب هدف شما زمان زیادی را در گروه‌های تلگرام یا یوتیوب صرف مشاهده فیلم‌های مربوط به رژیم غذایی و لاغری می‌کند، به احتمال زیاد به تماشای فیلم‌های مربوط به خدمات کلینیک لاغری نیز علاقه دارد.

این اطلاعات به شما نشان می‌دهد که یوتیوب یا تلگرام مکان‌های مناسبی برای بارگذاری محتوای ویدیویی هستند. توجه داشته باشید که برای تهیه پرسونا باید چندین نفر از مخاطبین خود را در نظر بگیرید و بررسی یک یا دو نفر از مخاطبین بی فایده است. شاید در ابتدای کار تهیه پرسونا چندان ضروری به نظر نرسد، ولی زمانی که به اواسط فرآیند بازاریابی ویدیویی نزدیک می‌شوید، متوجه خواهید شد که تا حد زیادی به اطلاعات مخاطبین و مشتریان بالقوه خود نیاز دارید.

مطالعه مقاله ۶ راز گرفتن مجوز کلینیک لاغری که به شما نمیگویند را پیشنهاد میدهیم.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره حقیقت‌ها و نکات مهم ویدیو مارکتینگ در کلینیک لاغری صحبت شد. بازاریابی ویدیویی یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز کلینیک‌های پزشکی و درمانی است. زیرا مردم زمانی به یک مرکز لاغری و درمانی اعتماد می‌کنند که به تخصص و دانش پرسنل اعتماد کافی داشته باشند. البته اجرای بازاریابی ویدیویی کار چندان راحتی نیست. برای شروع بازاریابی ویدیویی می‌توانید از اطلاعات این مقاله کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button