جامع ترین راهنمای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی | بازاریابی کلینیک دندانپزشکی

بسته به هدف‌گذاری شما در جذب، متفاوت خواهد بود. باید مخاطبان هدف، خدمت زیبایی یا درمانی که قصد تبلیغ آن را دارید، تعداد جذب بیمار و همچنین بودجه تبلیغاتی خود را در نظر بگیرید. اما پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، اینستاگرام مارکتینگ را امتحان کنید؛ چرا که زودبازده‌تر است.

بیش از ۳۰ میلیون ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند! شما چه فکر می‌کنید؟ حتی ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی دیگر در ایران بیش از ۱۰ تا ۲۰ % برآورد می‌شود. یعنی از هر ۱۰ ایرانی دست کم دو نفر از آنها در یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی غیر از اینستاگرام، عضو هستند. آیا می‌توانیم از تاثیر فوق العاده این شبکه‌ها در جذب مخاطب و پروموشن، چشم پوشی کنیم؟

بسیاری از عادات بیماران و مراجعان شما تغییر کرده است. تبلیغات از روش‌های محیطی به سمت روش‌های دیجیتال سوق پیدا کرده است. در عین حال پیام تبلیغاتی شما نیز باید با قبل از دوران کرونا متفاوت باشد و بیشتر به مسئولیت‌های اجتماعی توجه کنید. نشان دهید که سلامت جامعه و مردم برای شما مهم است.

صادقانه بگوییم که در برخی خدمات دندانپزشکی، یک رقابت شدید وجود دارد. با این حال اگر قصد دارید تا بین بهترین‌ها باشید، دیر یا زود باید وارد این رقابت شوید پس از همین امروز شروع کنید. با یک برنامه‌ریزی مناسب، نتایج بلند مدت و ماندگار جذب بیمار از سئو را خواهید دید.

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی دغده‌ی دندانپزشکانی است که می‌خواهند با بازاریابی کلینیک دندانپزشکی و استفاده از روش‌های درست و به‌روز، بیشتر دیده شوند. تقریبا همه باور دارند که پیدا کردن دندانپزشکی کاربلد و ماهر، کار سختی است. از طرف مقابل، دندانپزشکان نیز باور دارند که جلب اعتماد به منظور مراجعه مشتریان، کاری بسیار سخت‌تری خواهد بود.

با پیشرفت تکنولوژی، راه‌های بیشتری به نسبت سال‌های گذشته به منظور یافتن مخاطبان مرکز دندانپزشکی ایجاد شده است. با افزایش بیش از پیش استفاده همه افراد جامعه از اینترنت و فضای مجازی، بستری مناسب برای تبلیغات و به طور خاص تبلیغات دندانپزشکی فراهم شده است. در ادامه به بررسی ۲۲ مورد از راه‌های جذب مشتری برای کلینیک‌ها یا مراکز دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

فهرست عناوین مقاله:

عکاسی از درمان متخصص دندانپزشکی در کلینیک

شناسایی مشتریان با استفاده از موقعیت جغرافیایی در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

پس از راه اندازی کلینیک دندانپزشکی ، گام اساسی در تبلیغات و بازاریابی کلینیک دندانپزشکی و یا به طور کلی بازاریابی خدمات درمانی این است که جامعه هدف را بشناسیم. سپس متناسب با شناخت ایجاد شده، نسبت به فراهم کردن بستر تبلیغات اقدام نماییم. در واقع باید بدانیم مشتریان دندانپزشکی چه افرادی هستند و در کجا ساکن هستند.

در خدمت دندانپزشکی معمولا مشتریان با کلینیک فاصله‌ای کم‌تر از ۵۰ کیلومتر دارند و در حالات خاص و برخی لوکیشین‌ها این فاصله به کمتر از ۵ یا ۱۰ کیلومتر نیز خواهد رسید. به عنوان نمونه مشتریان خدمات زیبایی یک مرکز دندانپزشکی واقع در سعادت‌آباد تهران، معمولا نمی‌توانند از استان‌های دیگر باشند. با این وجود اگر خدمت متمایزی ارائه شود، می‌توان جذب بیمرا را از دیگر استان‌ها نیز شاهد بود.

در این میان استفاده از برخی ابزارهای تبلیغاتی تحت وب یا اپلیکیشن، مانند تبلیغات همسان، می‌تواند در جذب بیمار دندانپزشکی از شهرهای مختلف برای شما کارگشا باشد. چرا که می‌توان شهر یا استان نمایش تبلیغات را از قبل مشخص کرد.

همچنین با بهره‌گیری از فضای اجتماعی و اتصال اپلیکیشن‌ها به سرویس‌های مسیریابی (همچون گوگل‌مپ، ویز، بلد و …) به‌راحتی امکان افزودن نشانی کلینیک میسر می‌گردد و مشتریان نیز راحت‌تر امکان مسیریابی را خواهند داشت.

کال تو اکشن (Call to Action) برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

در این نوع تبلیغات برای بازاریابی کلینیک دندانپزشکی، اصلی‌ترین هدف این است که با ترفندهای مختلف مشتریان را برای ارتباط با کلینیک دندانپزشکی ترقیب کنیم تا با گذاشتن شماره تلفن، تماس مستقیم یا ارسال پیام، وقت مشاوره خود را تعیین کنند.

امکان انجام این کار با گذاشتن یک لینک (صفحه لندینگ، دایرکت مستقیم اینستاگرام یا لینک واتس‌اپ بیزینس) شدنی خواهد بود. مزیت داشتن انواع کال تو اکشن در حوزه پزشکی این است که مخاطبین آگاهی بیش‌تری برای ارتباط گرفتن با مطب دندانپزشکی را دارند و امکان برقراری ارتباط پس از انجام تبلیغات بسیار بالاتر خواهد رفت.

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی در فضای مجازی

برای جذب هرچه بیشتر بیمار در تبلیغات دندانپزشکی، فضای مجازی را جدی بگیرید. نخست بسترهای تبلیغاتی خود را سامان‌دهی کنید. برای مثال وقتی صحبت از اینستاگرام مارکتینگ می‌شود، اول باید یک صفحه جذاب و کارآمد داشته باشید؛ سپس به تبلیغات بپردازید.

فراموش نکنید که مخاطب امروز بسیار آگاه‌تر از سال‌های قبل است. اگر می‌خواهید خدمات دندانپزشکی زیبایی خود را تبلیغ کنید، باید روی نمایش نمونه کارهای جذاب سرمایه‌گذاری کنید. کافی است یک نگاهی به رقبا و دیگر همکاران خود بیاندازید. اینستاگرام را باز کنید و در بخش سرچ، هشتگ‌هایی مانند #لمینیت_سرامیکی یا #کامپوزیت_ونیر را جست و جو نمایید.

حجم هشتگ‌های مشابه، تعداد پست‌های تاپ با این هشتگ‌ها و همچنین تاریخ بارگذاری این پست‌ها یا میزان لایک و کامنت هر پست را بررسی کنید. این همان بازاری است که به وجود آمده و شما هم می‌خواهید بخشی از آن باشید. پس سعی کنید از همان ابتدا گام‌های خود را درست و محکم بردارید.

از سوی دیگر فضای وب نیز فرصت‌های تازه‌تری را در اختیار شما قرار خواهد داد. تبلیغات در وب‌سایت‌های پر مخاطب، تبلیغات همسان، تبلیغات گوگل (Google Ads) و همچنین سئو (بهینه سازی وب‌سایت برای موتور جست و جوی گوگل)، راهکارهایی هستند که اگر با یک استراتژی مشخص پیگیری شوند، برای شما جذب بیمار خواهند داشت.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع تبلیغات، حتما از نظر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ پزشکی کمک بگیرید. برای مثال دسته‌بندی و انتخاب مخاطب هدف (پرسونا، سن، جنسیت، محل زندگی و …)، بودجه بندی کمپین‌های تبلیغاتی، انتخاب بستر تبلیغاتی، پیام تبلیغات و ساخت تیزرهای جذاب؛ همگی نیاز به تخصص و تجربه دارد. در غیر این صورت ممکن است بودجه تبلیغاتی خود را دور بریزید و جذب مناسبی نداشته باشید.

تفکیک مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ذهنیت بسیار مناسبی از پراکندگی جمعیتی هر منطقه یا جامعه را می‌توان به‌دست آورد. این قابلیت‌ها بسته به نوع اپلیکیشن (شبکه اجتماعی) متفاوت است ولی معمولا در همه آن‌ها تفکیک جنسیتی، مکانی، سن و علاقه‌مندی‌ها وجو دارد. پس از دسته‌بندی مخاطبان و مشخص شدن آن‌ها می‌توان با تمام قوا به سمت مخاطبان هدف هجوم برد و با انرژی تمام تبلیغات پزشکان را بر روی این دسته متمرکز کرد.

پیگیری وقت مشاوره حضوری

پیگیری (تماس تلفنی، ارسال پیامک، واتس‌اپ بیزینس یا ایمیل) همواره به مخاطب یا مشتری حس اعتماد و خوشایندی را می‌دهد و همچنین کلینیک نیز از حضور (یا عدم حضور) فرد مطمئن‌تر خواهد شد. از این طریق برای به دام انداختن بیماران قبلی مرکز نیز می‌توان استفاده کرد و با آفرهای هدفمند و پیشنهاد خدمات ارزان‌تر می‌توان چکاپ‌های سالانه را انجام داد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله راه اندازی مطب را مطالعه کنید.

به کارگیری واژه‌های خاص و منحصر به فرد در جست‌وجوها

بهره‌گیری از واژه‌های خاص و منحصر به فرد در علم دندانپزشکی کمک شایانی به بهتر دیده شدن مرکز خواهد کرد. به عنوان مثال در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا، هشتگ‌های مرتبط با کرونا و ارتباط آن‌ها با دندانپزشکی که می‌تواند در بسیاری از جستجوها نیز دیده شود، در بیشتر دیده شدن کمک می‌کند.

همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های مراجعه کنندگان، درد دندانپزشکی است که می‌توان با هشتگی همچون #دندانپزشکی_بدون_درد از دیگر رقبا جا نماند و در جستجوهای شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) جایگاه مناسبی را دارا بود. ذکر این نکته را نباید فراموش کرد که ایجاد کلیدی برای تماس فوری و بدون دردسر باید در اولویت بسترسازی تبلیغات قرار گیرد.

انجام تبلیغات در گوگل برای مطب دندان پزشکی

از ویژگی‌های گوگل، دسترسی به طیف گسترده‌ای از افراد جامعه است که برای انجام تبلیغات می‌توان آن‌ها را هدف قرار داد. با بهره‌گیری از تنظیمات پیشرفته گوگل ادز می‌توان به‌صورت جزئی‌تر جامعه را تحلیل کرد و افراد را بر اساس سطح درآمدشان دسته‌بندی کرد.

مزیت این کار انجام تبلیغات فقط برای دسته‌ای خاص از مخاطبان است و دیگر افرادی پرت در جستجوی ما نخواهند بود. با اعمال فیلترهای مختلف این امکان وجود دارد که تنها افراد مورد انتظار تبلیغات را مشاهده کنند و انتظار اینکه نرخ جذب بالاتر رود نیز افزایش می‌یابد.

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی و تصویر دندان

از بازاریابی داخلی برای جذب بیمار استفاده کنید

بخشی از زمان حضور بیماران در کلینیک دندانپزشکی شما معمولا در لابی کلینیک و انتظار، صرف می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کلینیک‌ها برای این بخش از حضور مراجعان، هیچ برنامه‌ای ندارند. چند تکنیک ساده اما موثر داشته باشید تا هم نرخ تبدیل مراجعه به بیمار و دریافت خدمت را بیشتر کنید و هم برای تبلیغات دهان به دهان و یا مراجعه بیشتر بیماران قبلی خود، کمک کنید:

  • کاتالوگ‌های سنتی و چاپی را به مدل‌های دیجیتال و هیجان‌انگیز تبدیل کنید.
  • تلویزیون کلینیک را به جای پخش سریال یا اخبار، به ابزاری برای پخش پیام‌های جذاب و برندینگ خود بدل نمایید.
  • فضاهای خالی مانند دیوار راهروها، ورودی و یا لابی کلینیک را با کمک پوسترهای خلاقانه، به ابزاری برای اطلاع‌رسانی یا ارائه پیام‌ها و شعارهای خلاق تبدیل نمایید.
  • فضاسازی داخلی را به شکلی انجام دهید که بیماران، بهانه‌ای برای صحبت کردن در مورد شما داشته باشند. یعنی بیمار شما علاوه بر بحث درمان، باید فضای داخلی کلینیک شما را نیز به عنوان یک مزیت رقابتی به دیگران معرفی کند؛ حتی استفاده از مواردی مانند رنگ‌بندی مناسب یا موسیقی، می‌تواند در کاهش استرس و درد، بهبود کیفیت خدمات و در نهایت رضایت بیشتر مراجعان، موثر باشد.

انجام تبلیغات مجدد و پول آسان

هدف این نوع تبلیغات آن دسته از افرادی هستند که با هر شیوه‌ای حداقل یک‌بار با کلینیک دندان پزشکی لینک شده‌اند. مناسب‌ترین کار در این تبلیغات این است که در ابتدای امر که اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان یا مشتریان خواهیم کرد، گزینه‌های کلیدی و مهم را ثبت کنند تا هنگام ارسال تبلیغات برای آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشویم.

برخی از شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند اینستاگرام یا گوگل، امکان ذخیره اطلاعات مشتریانی که یک‌بار ارتباطی را برقرار کرده‌اند وجود دارد. مزیت بزرگ این ذخیره اطلاعات دسترسی بسیار ساده به افراد خواهد بود که با یادآوری و پیگیری می‌توان شخص را به یکی از مشتریان مرکز بدل کرد. این نوع از تبلیغات به تبلیغات مجدد نیز معروف است.

در واقع وقتی شخصی یک بار در فضای مجازی با شما ارتباط گرفته باشد، برای مثل وارد وب‌سایت شما شده باشد، اطلاعاتش قابل ردیابی است. می‌توان دوباره این افراد را در فضای وب مورد هدف قرار داد؛ برای مثال به مراجعه دوباره به وب‌سایت ترقیب شوند یا به یک لندینگ پیج هدایت گردند.

انجام تبلیغات دندانپزشکی در برنامه‌های مسیریابی (مانند گوگل مپ)

گوگل دارای امکانات فراوانی است که یکی از آن‌ها سرویس مسیریابی از طریق گوگل مپ است. تبلیغات در گوگل مپ یا برنامه‌های مشابه آن ۱۰۰% جستجو-محور است که وابسته به جستجوی کاربر است. با جستجوی واژه‌ای خاص، کلمه مورد نظر روی نقشه جستجو شده و در صورت نبود رقیب، امکان بهتر و بیش‌تر دیده شدن به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. در نسخه موبایل، علاوه بر نکات گفته شده امکان مسیریابی تا مطب یا تماس مستقیم نیز میسر است که به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

دوربین عکاسی در کلینیک

به کارگیری اپلیکیشن‌ های تخصصی

عضویت و انجام تبلیغات در برنامه ها و اپلیکیشن های تخصصی دندانپزشکی و پزشکی به افراد کمک می کند تا دندانپزشکان یا پزشکان مورد نظر خود را بر اساس تخصص، موقعیت جغرافیایی کلینیک، شیوه دسترسی و برنامه زمان‌بندی مشاوره و پذیرش کلینیک انجام دهند. لیست جامعی از این برنامه ها را می توان به راحتی در اختیار داشت.

ایجاد انجمن های تخصصی (فروم ها)

فروم ها نسبت به نیاز مشتری طراحی می شوند که دارای قابلیت ها و قوانینی هستند. یکی از کاربرد فروم (انجمن ها) این است که اشخاص می توانند مسائل خود را مطرح کنند و جواب هایی نیز برای رفع مشکلشان دریافت کنند. پاسخ ها را باید تجزیه و تحلیل کرد. بررسی‌ها مهم هستند؛ زیرا به شما در اعتمادسازی کمک می‌کنند. در این‌جا باید بدانید که بیماران درباره بررسی‌های آنلاین چه فکری می‌کنند. آمارها نشان می دهند، ۸۶ درصد از کل مشتریان اظهار دارند که بررسی‌های آنلاین را برای مشاغل محلی انجام می دهند که ۹۵ درصد از این میزان، در بازه ۱۸ تا ۳۴ ساله هستند. مشتریانی که رضایت کامل را از خدمت دریافتی داشتند، می توانند بهترین معرف مرکز دندانپزشکی باشند و با دعوت دوستان و آشنایان تعداد ورودی های کلینیک را افزایش دهند.

تبلیغات دنداپزشکی در فضای اینستاگرام  

 

علاوه بر وب‌سایت، داشتن صفحه اینستاگرامی قوی با محتوایی منحصر به فرد می‌تواند مخاطبان بسیاری را ترغیب به تماس یا مراجعه حضوری به کلینیک کند. این محتوای ارزشمند می‌تواند شامل نمونه کارها، ویدئوی صحبت دندانپزشک، تجربه بیمارانی که پیش‌تر خدمت دریافت کرده‌اند، تجهیزات، مواد مورد استفاده و یا حتی عکسی پرسنلی از پزشکان کلینیک دندان پزشکی باشد.

پلتفرم اینستاگرام در سال‌های اخیر به بستری ارزشمند برای تبلیغات تبدیل شده است که می‌توان با به کارگیری افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها یا بلاگرها) و افزایش میزان دیده شدن، تاثیر تبلیغات را چندین برابر کرد. همچنین در قسمت بیوگرافی پروفایل اینستاگرام می‌توان لینک ایمیل را نیز به منظور راهی جدید برای ارتباط در نظر گرفت. به این ترتیب آن دسته از کسانی که به واسطه شغل و حرفه‌شان، برقراری ارتباط از طریق ایمیل برایشان مقدورتر است نیز پتانسیل جذب را داشته باشند. یکی دیگر از مزیت‌های اینستاگرام حس صمیمیت و نزدیکی است که مخاطبان می‌توانند با صفحه اینستاگرام و محتواها برقرار کنند.

تبلیغات در فضای اینستاگرام به شیوه‌های مختلفی مانند تبلیغات اینفلوئنسری و یا تبلیغات گسترده در پیج‌های عمومی قابل انجام است. در این میان استفاده از تخصص یک کارشناس بازاریابی دیجیتال و اینستاگرام مارکتینگ بسیار ضروری است.

شعار تبلیغاتی کلینیک دندانپزشکی

در نظر گرفتن امتیاز برای افراد معرف و ارجاع بیمار

طی نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۰، ۹۱% درصد از مشتریان زیر ۳۴ سال اظهار دارند که به همان اندازه که به بررسی‌های آنلاین اعتماد دارند، توصیه شخصی یک دوست را انجام می‌دهند. باید به دنبال راهی بود تا مشتریان را معرفی مرکز به دیگر دوستان یا نزدیکانشان معرفی کنند. یکی از این کارها قدردانی از آن‌هاست که می‌توان به ازای معرفی هر فرد، با اهدای تخفیف، یا شارژ کارت باشگاه مشتریان، عمل تشویق را انجام داد.

تولید محتوای تبلیغات ویدئویی برای مطب دنداپزشکی

تهیه ویدئوی تبلیغاتی به منظور هرچه بهتر نشان دادن تخصص دندانپزشک، ویدئوی تجربه بیماران، به تصویر کشیدن فضای کلینیک دندانپزشکی و … احساس اطمینان خاطر بیشتری را به مراجعین قبل از مراجعه به کلینیک را می دهد و عاملی مهم در اعتمادسازی آن ها است.

عکاسی از درمان مراجعه کننده کلینیک دندان

مشتریان قبلی کلینیک دندانپزشکی

یکی از کم هزینه‌ترین و قابل اعتمادترین شکل‌های بازاریابی کلینیک دندانپزشکی یا مطب، ایجاد ارتباط با مشتریان قبلی است. هدف قرار دادن این دسته از مخاطبان با توجه به پتانسیل بالای جذبشان می‌تواند یکی از کلیدی ترین اهداف کلینیک برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی باشد. چرا که همیشه هزینه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی، بسیار کمتر از هزینه جذب بیماران جدید است.

برای انجام این کار باید داده‌های قبلی بیماران چند سال گذشته خود را به صورت فایل‌هایی آماده کنید تا بتوانید آنها را دسته‌بندی کنید. از نظر جنس، سن، محل زندگی و خدماتی که قبلا دریافت کرده‌اند یک دسته‌بندی انجام دهید تا برای هر گروه مشخصی از مخاطبان، یک آفر مناسب درنظر بگیرید.

شخصی سازی محتوای تبلیغاتی دنداپزشکی

شخصی‌سازی به‌طور کلی یک روند گسترده در بازاریابی کلینیک‌های دندانپزشکی و یا به طور کلی در بازاریابی مراکز درمانی است. ۹۸ درصد از بازاریابان معتقدند که شخصی‌سازی عامل اصلی موفقیت است. شخصی‌سازی می‌تواند فرم‌های مختلفی به خود بگیرد. ممکن است شخصی‌سازی محتوا را توسط موارد مختلفی انجام دهید، از جمله:

  • به‌کار بردن نام کوچک مشتریان در پیام‌های تبلیغاتی اختصاصی یا ارسال تبریک سالگردهای مختلف
  • هدف قرار دادن دسته مشخصی از بیماران بالقوه با تبلیغاتی خاص؛ بر اساس رفتار آن‌ها در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی بر اساس محل زندگی، سن یا بازدیدهای قبلی آن‌ها
  • ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و به اشتراک‌گذاری محتوای هدفمند درخور اعضای گروه
  • استفاده از طراحی‌ها و محتوای متناسب با هر گروه از مخاطبان در تبلیغات؛ برای مثال استفاده از ویدیو به جای عکس در تبلیغ برای نسل جوان؛ یا استفاده از اینفوگراف و ارائه اطلاعات کامل به جای ویدیو قبل و بعد برای جذب نسل میان‌سال

در نظر بگیرید که هرچه مخاطب هدف شما احساس کند در هنگام نیازش به دندان‌پزشکی، نیازهای آن‌ها را درک می‌کنید، احتمال دارد که در مراحل بعدی که به دندان‌پزشک نیاز دارند، شما یکی از اهداف مراجعه باشید.

با توجه به نوع فعالیت خود و بیماران مورد نظرتان، همکاران (رقبا) را مشخص کنید و صادقانه تفاوت خود را نسبت به آنها مشخص کنید. مزیت شما نسبت به این همکاران چیست؟ چرا یک بیمار شما را نسبت به دیگر همکاران ارجحیت می‌دهد؟ برای دانستن پاسخ این سوال، یکی از بهترین روش‌ها آن است که از خود بیمارانتان بپرسید. ببینید چه ویژگی در شما باعث شده که این بیمار، شما را انتخاب کند و یا پزشک قبلی خود را عوض کند؟

این نکات کلید شخصی‌سازی پیام‌های تبلیغاتی است.

شخصی سازی محتوای تبلیغاتی دندانپزشکی

بهره مندی از مشاور مارکتینگ تبلیغات

در انتها باید یادآور شد که کلینیک های دندانپزشکی علاوه بر دقت نظر بالا در تبلیغات بندهای پیشین، نیازمند بهره مندی از حضور یک مشاور تبلیغات و بازاریابی در برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات هستند تا با پیشنهاد برترین، موثرترین و زود بازده ترین پکیج تبلیغاتی رضایت دندانپزشکان یا کارفرمایان را فراهم کنند.

مشخص کردن مخاطبان در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

در اولین قدم، مخاطب کلینیک دندانپزشکی خودتان را مشخص کنید. تعیین کنید که چه گروهی از مردم، در چه رنج سنی و با چه سطح اجتماعی متقاضی دریافت خدمت از کلینیک‌شان هستند؟ اگر بطور خاص بر روی اطفال فعالیت می‌کنید و یا اگر خدمات تخصصی برای افراد با سن بالا دارید، پیام خود را متناسب با این گروه، انتخاب کنید.

همچنین باید بدانید هر دسته از مخاطبان را در کدام پلتفرم یا در چه ساعاتی از شبانه روز پیدا خواهید کرد. برای هر یک به چه شکلی باید محتوای تبلیغاتی خود را طراحی کنید و در نهایت چه Call to action مناسبی را برای هر گروه تعریف نمایید.

مزیت‌های رقابتی در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

با توجه به نوع فعالیت خود و بیماران مورد نظرتان، همکاران (رقبا) را مشخص کنید و صادقانه تفاوت خود را نسبت به آنها مشخص کنید. مزیت شما نسبت به این همکاران چیست؟ چرا یک بیمار باید شما را انتخاب کند و به دیگر کلینیک‌ها مراجعه نکند؟ در این مرحله، انجام یک بررسی بازار یا مارکت ریسرچ، بسیار موثر است.

برای داشتن یک کمپین بازاریابی کلینیک دندانپزشکی خود، باید بازار را بررسی کنید. یعنی هم مخاطبان خود را بسنجید، هم دیگر کلینیک‌ها و همکاران را رصد نمایید و هم خودتان را تجزیه و تحلیل کنید. در نهایت درخواهید یافت که در چه کاری توانمندی بیشتری دارید یا چه چیزی در کلینیک شما از دید مخاطبان می‌تواند جذاب باشد.

تولید محتوای مرتب و منظم داشته باشید

چه برای وب‌سایت و چه اینستاگرام خود، باید از یک برنامه مشخص تولید محتوا پیروی کنید. برای پلتفرم‌های مختلف بسیار مهم است که مطمئن شوند تا شما می‌توانید کاربران آنها را همیشه مشغول نگهدارید! پس هرچه بیشتر محتوا تهیه کنید، شما را بیشتر به دیگران نشان خواهند داد. پس یک برنامه جامع ماهانه برای تولید محتوا داشته باشید.

همچنین استفاده از شکل‌های مختلف محتوا مانند بلاگ و متن، عکس، ویدیو، پادکست، اینفوگراف، کاتالوگ‌های دیجیتال و … می‌تواند محتوای تولید شده را جذاب‌تر و کاربردی‌تر نماید.

استفاده از محتوای خلاقانه برای افزایش کارایی تبلیغات

هر چه متفاوت‌تر باشید، بیشتر و بهتر دیده می‌شوید. در فضایی که بیشتر پیام‌های تبلیغاتی شبیه به هم شده‌اند، جذب توجه و اعتماد مخاطب بسیار کار دشواری خواهد بود. به همین دلیل از روش‌های مختلفی برای خلاقانه شدن تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی کلینیک دندانپزشکی خود بهره ببرید:

  • اتاق فکر مشترک با تیم تبلیغاتی خود داشته باشید. جلسات توفان فکری را با حضور دندانپزشکان، پرسنل کلینیک و تیم تبلیغات و بازاریابی خود برگذار کنید.
  • تفاوت در پیام تبلیغاتی را در آغاز، میانه و پایان آن حفظ کنید. یعنی برای شروع پیام و جذب توجه مخاطب، میانه پیام و جلب اعتماد مخاطب؛ و در پایان پیام و تشویق به انجام یک اقدام، خلاق و متفاوت باشید.
  • جایی پیام خود را نمایش دهید که مخاطب انتظار آن را ندارد. برای مثال پیام تبلیغاتی خود را در یک ویدیو طنز یا اجتماعی، به شکلی بگنجانید که مخاطب در شروع تماشای ویدیو، انتظار دیدن یک پیام تبلیغاتی را نداشته باشد.
  • از تکنیک‌هایی مانند آشنازدایی استفاده کنید. به این معنی که در طراحی تبلیغات کلینیک دندانپزشکی خود، آنچه را که در ذهن مخاطب از قبل شکل گرفته، بشکنید و به شکل متفاوتی نمایش دهید. یا شعارها و جملات کلیشه‌ای را با بیان جدید و دیدگاه دیگری مطرح کنید.
  • از نگاه مخاطب ببینید نه از دید یک دندانپزشک. درک و دانش مخاطبان شما از دندانپزشکی و خدمات آن با آنچه که شما از فرایند درمان می‌دانید متفاوت است. توجه داشته باشید که چه چیزی برای مخاطب شما اهمیت بیشتری دارد: درد، قیمت، کیفیت و ماندگاری، رفع یک مشکل مشخص، تعداد جلسات مورد نیاز، مدت زمان انجام یک خدمت و مواردی از این دست. در حالی که ممکن است از دید شما به عنوان یک پزشک، موارد مهمتری در یک درمان دندانپزشکی وجود داشته باشد. سعی کنید از دید مخاطب پیام خود را طراحی کنید و آن را به نکته‌ای که از نظر خودتان مهم هست، ربط دهید.
تیم طبکس در جلسه اموزش پرسنل کلینیک دندان پزشکی

متن تبلیغات دندانپزشکی

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی یکی از دغدغه های این روزهای دندان پزشکان است. موارد زیادی می تواند روی تبلیغات اثرگذار باشد. در این مقاله ما تعدادی شعار را از نمونه متن تبلیغات دندانپزشکی به زبان انگلیسی با معنی فارسی را نوشتیم تا شما عزیزان بتوانید از آن ها ایده بگیرید.

یکی از مشکلات کلینیک های دندانپزشکی تعیین شعار تبلیغاتی برای تبلیغ دندانپزشکی است. در مشاوره هایی که برای کلینیکهای دندانپزشکی مراجعه کننده به شرکت TEBex داشته ایم، بانکی از انواع شعارهای تبلیغاتی کلینیک های دندانپزشکی جمع آوری نموده ایم. برای ایجاد این بانک تعداد ۵۵۷ پیام تبلیغاتی را از کلینیکهای دندانپزشکی مختلف دنیا گردآوری و بررسی کردیم. در نهایت ۲۰۰ نمونه برتر آنها را در اینجا با شما به اشتراک میگذاریم.

امیدواریم این بانک، به شما در یافتن شعار تبلیغاتی کلینیک دندانپزشکی تان کمک کند. همچنین در بین پیامها، نکات مناسبی برای طراحی پیام و یا شعار تبلیغاتی کلینیکهای دندانپزشکی را ذکر کرده ایم.

متن تبلیغات و شعار دندانپزشکی به فارسی و انگلیسی:

 

شعارهای تبلیغاتی دندانپزشکی: منتخب فارسی

شعارهای تبلیغاتی دندانپزشکی: منتخب انگلیسی

به همان جذابیتی که هستید

دلیلی برای خندیدن

دنیا را بخندانیم

طراحی بهترین لبخند شما

لبخند زندگی را پیدا کنیم

لبخند زیبا، نیمی از شادی

لبخند کودکان را بسازیم

لبخند، هدیه شما

لبخندت را دوست داشته باش

مراقب لبخندتان هستیم

هر روز لبخند بزن

همه لایق یک لبخند خوب هستند

A better life starts with a beautiful smile

A clinic for the best smile

A complete family dental clinic

A healthy smile starts here

A new smile for a new life

A reason to smile.

A smile that creates love

Smile again

look yourself and smile Again

Art of giving you a smile

Be proud of your smile.

Beauty become powerful with smile

Because of your smile matters

Because your smile is important

Choose White

Creating a brighter smile

Creating beautiful smiles.

Enjoy the beauty of a healthy smile!

Enjoy your Smile…

Experience a new smile

Helping you smile.

I love my smile

It’s time to smile again.

Let’s Smile again

Our family caring for yours.

Put a smile on your life

Say it with a smile!

Everyone Deserves a Smile

دیگر شعارهای تبلیغاتی دندانپزشکی به انگلیسی

 

Because your smile has a power to make others happy

Bringing a smile for your life

Bringing life to your smile.

Changing lives for one smile

Dental care for life

Give your face new smile

We love to see you happy

We want to make you smile!

A caring positive experience.

A clinic that cares for you

A dentist can literally make you smile

A dentist in your routine means healthy teeth

A dentist that makes you smile

A distinctive place for dental care

A gateway for a fresh air

A gentle dental care center

A great smile can start a great day!

A healthy smile begins with a child.

A healthy smile with confidence

A leading visionary in dental care.

A long-lasting smile

A perfect smile guaranteed.

A personalized and comfortable dental care

A smile is a curve that sets everything straight.

Add a Smiling Moments in your Life

Administered you a happy smile

Affordable prices for your smile

After white Before yellow

All aboard for healthy smiles.

An attractive smile makes a lasting impression!

Are you Happy? Smile

As distinctive as you are.

Bad breath is not the way to lead life

Be a Smiling Hero

Be proud of a healthy smile, not your bad breath!

Beautiful natural smiles.

Beautiful smile with our gentle touch.

Beauty is power. A smile its sword.

Because everyone deserves to smile.

Because teeth have feeling too.

Because you deserve a healthy smile

Because you should want to go to your dentist.

Because your attractive smile makes a long lasting impression.

Because your smile is our passion.

Best care for teeth

Best clinic having an excellent dentist

Best dentist with personalized care

Best experience for a smile

Best team of dentist

Best Teeth ever seen

Beyond your expectations.

Brighten teeth with brighten care

Bring a healthy smile with the best price

Brings smile from here

Care for your smile.

Care in an environment of excellence.

Caring and loving

Caring for all your family’s dental needs.

Caring for the community.

Caring is the First Priority

Caring with smile

Caring You and Your Smile

Catering to all of your dental needs and desires.

Changing lives one smile at a time.

Choose the best dentist for dental care

Choose the Wise Dentist

Come and go with a smile

Come here and get a healthy smile

Comfortable & comprehensive dentistry.

Committed to dental excellence.

Committed to excellence.

Compassionate prevention, pursuit of excellence.

Complete Care Dentistry

Complete care for your smile

Complete Care of Your Teeth

Complete care on your schedule.

Complete dental care for you and your family

Cosmetic excellence. Stunning smiles.

Create a new smile with a reason

Creating a great life with big smile

Creating beautiful smiles every day.

Creating beautiful smiles for life.

Creating smiles with a gentle touch.

Creating the healthy smile you want through science and artistry.

Creating wonderful smiles forever

Decorate your teeth like a bride with a white smile

Dedication towards health make you wealthy

Dental care with the best care

Dental Care, You Trust

Dental health at its best.

Dentist care is not expensive, dental problems are.

Dentist now means no dental problem later

Dentistry for people who love to smile.

Dentistry is our profession, but people are our focus.

Dentistry that makes you smile!

Dentistry with family in mind.

Dentistry you can’t wait to tell your friends about.

Designing own life with great smile

Do not be scared of a dentist, be scared of cavity.

Dominate other with white and healthy teeth

Don’t let it be any problem

Eat wisely, smile nicely.

Embrace yourself with white

Encounter your pain with smile

Excellence in dentistry with optimum care.

Excellent techniques for healthy dental condition.

Exceptionally well trained general dentists.

Explain from initial

Family dentistry with a woman’s touch.

Fear less smile more

Feel Freshness with Smile

Feel Great … Smile Great

Follow whiten rules

Furious teeth with a great smile

Gentle care for gentle smile

Gentle high quality dental care.

Get the smile you’ve always wanted!

Give smile, Offer best treatment, Making Trust

Giving you a confident smile

Got teeth got a smile

Grasp the opportunity with smile

Great teeth, great smile, great life.

Great Teeth. Great Smile

Healthy gums means healthy life

Healthy teeth, Healthy gums, Healthy life

Helping keep Portland’s kids smiling!

High-quality dental care

I know my strength is smile

I love my teeth

If your smile is not becoming to you, then you should be coming to me!

Inner voice is good outer voice reflects confidence

It is a time for smiling again

Just one more reason to smile!

Just pump the blood we do the rest

Just remove my pain

Kids love us. Parents trust us!

Laughing is good for health

Let us take care of you and your smile.

Look great – feel great!

Look white look great

lough with happiness

Lovely people lovely smile

Makes a difference

Making your smile brighter

Meet the Great Smile.

Millions of smile are coming

Modern dentistry in a calm and relaxed environment.

More than anything else is smile

Need Expert, meet Today

Next is smile and after next is also a big smile

Nominating dentists!

Now smile with confidence with us

Oh my God! My smile is back

One place solutions for all dental problems

Only place I visit after temple

parents Recommended

Personalized Dental Care.

Precise. Meticulous. Human.

Private dentistry in a relaxing high-tech environment.

Quality, affordable dentistry.

Release your healthy smile with us

Shine all thirty two of your white gems

Simply awesome doctors are here

Smile Care and More

Smile with confidence makes your 50% work

Smiles that fit your lifestyle!

Starbucks is cheap when my smile is there

The best smile for dental caring

The best team for your care

Thirty two reasons to go to a dentist

To smile or not to smile. That is not the question. Definitely smile!!

We are available for you

We belives in a healthy life

We care for your family dental needs

We cater to cowards!

We do best for your smile

We give you an attractive smile

We guarantee a perfect smile for you

We Protect Your Radiant Smile

We will give you a reason to smile!

We’re just a Smile Away

Where science meets art.

Your comfort is our first concern.

Your friendly local Cambridge dentist.

Your gateway to a breath of fresh air.

Your smile is in safe hands

Your smile is your best accessory.

Your smile our responsibility

جمع‌بندی

اگر یک دندانپزشک هستید، احتمالاً در یک مقطع زمانی به اجرای کمپین های تبلیغاتی فکر کرده اید. فراموش نکنید که اجرای استاندارد و اصولی تبلیغ دندانپزشکی یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی مراقبت های بهداشتی برای یافتن بیماران بالقوه برای کلینیک دندانپزشکی است. تبلیغات دندانپزشکی که معمولاً در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام منتشر می شوند، این پتانسیل را دارند که هر روز به میلیارد ها کاربر فعال دسترسی پیدا کنند. میلیون ها و میلیارد ها تبلیغ کننده از پلتفرم های تبلیغات دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان هدف خود سود می برند، پس چرا شما یکی از آنها نباشید؟!

اما فراموش نکنید که این همه چیز نیست و صرف زمان و هزینه برای شعار های تبلیغات دندانپزشکی که به اندازه کافی برای ایجاد انگیزه در مخاطبین هدف شما برای بررسی وب سایت و خدمات شما تأثیرگذار نیستند، فایده ای ندارد. توجه کنید که نقش تبلیغات تغییر کرده است و بیش از هر موقع دیگری نیاز به تخصص و ابتکار و خلاقیت وجود دارد. بازاریابی و تبلیغ اصولی از قدرت آگاهی از برند استفاده می کند و شما را به یک شهرت محلی یا حتی جهانی تبدیل می کند. شما را مجبور می کند پیام خود را متمرکز کنید و توجه مشتریان بالقوه تان را به طور همزمان جلب کنید. نوشتن یک آگهی و تبلیغات دندانپزشکی عالی و تاثیرگذار نیاز به زمان، تمرین و صبر دارد. با این حال، با رعایت نکات ذکر شده در بالا و اجتناب از اشتباهاتی که دیگران مرتکب می شوند، می توانید کیفیت تبلیغات بازاریابی مطب دندانپزشکی خود و نرخ بیماران خود را سریعتر بهبود بخشید و بازدهی بیشتری از هزینه های بازاریابی خود دریافت کنید. اما نظر شما چیست؟ به نظر شما کدامیک از روش هایی که گفته شد مفید تر است و احتمال بازدهی را بالاتر می برد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button