آشنایی با تمام مراحل خرید کلینیک زیبایی در عمان

عمان همچنین به عنوان سلطان نشین عمان شناخته می شود، جمعیت مهاجر زیادی دارد و قشر بزرگی از این مهاجران کسانی هستند که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه مراقبت های پزشکی و بهداشتی دارند. از سوی دیگر امروزه محبوبیت عمل های زیبایی و درمان های مربوط به آن به مراتب بیشتر از گذشته است و راه اندازی و تاسیس یک کلینیک پزشکی و زیبایی می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور عمان باشد.

کلیه مراکز درمانی در عمان تحت نظارت و مجوز وزارت بهداشت عمان هستند  و به همین دلیل قبل از خرید کلینیک زیبایی بهتر است در مورد نحوه اخذ مجوز و شرایط تاسیس و راه اندازی کلینیک زیبایی در سلطان نشین عمان اطلاعاتی به دست آورید؛ به همین دلیل هم لازم دیدیم تا در مطلب امروز تمام نکاتی که قبل از خرید کلینیک زیبایی در عمان نیاز دارید را بازگو کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تاسیس کلینیک زیبایی در عمان

هر کشوری از نظر قوانین و مقررات متفاوت است و ضروری است که روش های صدور مجوز را که در هر کشور دنبال می شود برای عملکرد نتیجه بخش مراقبت های بهداشتی مربوطه رعایت کنید. مجوز برای کسانی اعمال می شود که مایلند به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما کار کنند و در بخش خصوصی و دولتی این مجوز به پزشکان و جراحان فعال در حوزه زیبایی نیز اعطا می شود.

در عمان، رگولاتور خودگردانی که بر صدور گواهینامه هم ارزی نظارت دارد، هیئت تخصصی پزشکی عمان یا همان OMSB است. آنها از متخصصان واجد شرایط مراقبت های بهداشتی خارجی می خواهند که تحت معاینه Prometric قرار گرفته و تأیید اسناد را از دیتا فلو (DataFlow) دریافت کنند.

لازم به ذکر است که تائیده سوابق کاری و تحصیلی فرد است و جزو مراحل اجباری برای کسانی نحسوب می شود که متقاضی کار در کشور های عربی مثل کشور عمان هستند و بدین ترتیب باید قبل از اقدام برای درخواست پیشنهاد کاری حتما دیتافلو را انجام دهند.

OMSB بر آزمون ها در سطح محلی و بین المللی نظارت و مدیریت می کند و جدای از معاینات محلی، آنها همچنین بر ارزیابی مجوزهای حرفه ای صادر شده توسط سایر کشور ها نیز نظارت می کنند. با این حال، قبل از اینکه اسناد افراد متقاضی را تأیید کنند، با صدور یک گزارش تأیید منبع اولیه (PSV) از معتبر بودن آن اطمینان حاصل می کنند.

تأیید منبع اولیه (PSV) نیز در واقع همان فرآیند تأیید اسناد به طور مستقیم از سازمان صادرکننده است. اکثر رگولاتور ها یا نهاد های حاکم از شورای همکاری خلیج فارس به گزارش PSV نیاز دارند. این تاییدیه مدارک، قبل از اینکه بتوانید در نیروی کار آنها پذیرفته شوید لازم است. شایان ذکر است که ارسال یک سند اصلی با مهر منطبق با سند دارای گواهینامه PSV برابری نمی کند. علاوه بر آن یک گواهی یا یک سند روبان قرمز برای PSV قابل تصویب نیست و هنگامی که شما تحت یک PSV قرار گرفتید و گزارش با جواب مثبت برمی‌گردد، به این معنی است که تنظیم‌کننده‌ ها مطمئن هستند که سند یا اسنادی که ارائه کرده‌اید واقعاً قانونی هستند.

از جمله سوالاتی که افراد بیشتر در مورد دریافت مجوز حرفه ای مراقبت های بهداشتی عمان می پرسند، در مورد آزمون Prometric است. برخی از افراد می پرسند که آیا باید قبل از شرکت در آزمون ابتدا باید دیتا فلو را دریافت کنند یا برعکس؟ به عنوان یک توضیح، هیچ یک الزام دیگری نیست و این موضوع به شما بستگی دارد که بخواهید ابتدا تست Prometric را انجام دهید یا آزمون دیتا فلو را.

هنگامی که یک کارفرمای انتخابی دارید یا به اصطلاح از راه جاب آفر قصد کار ئر کلینیک زیبایی در عمان را داشته باشید، OMSB اسناد شما را ارزیابی می کند. هنگامی که معادل مدرک شما از OMSB به دستتان رسید، مجوز کار برای شما صادر می شود و بعد از آن می توانید به راحتی برای خرید کلینیک زیبایی در عمان اقدام کنید. در ادامه شرایط و مدارک مورد نیاز برای تاسیس و راه اندازی یک کلینیک زیبایی در عمان را بررسی خواهیم کرد.

مراحل افتتاح یک کلینیک زیبایی در عمان

  • درخواست مجوز برای افتتاح یک موسسه بهداشتی خصوصی را به مدیر خدمات عمومی ارسال کنید.
  • تکمیل فرم درخواست
  • در صورت درخواست مجوز برای افتتاح کلینیک خصوصی، یک سخنرانی مکتوب نشان دهنده ظرفیت خدمات بالینی و بهداشتی و منابع انسانی پیشنهادی برای کلینیک لازم است.
  • یک نسخه از ثبت تجاری را ارسال کنید
  • پس از تایید درخواست، کلیه هزینه ها را پرداخت کنید
  • سایت پیش نمایش برای موسسه بهداشتی خصوصی
  • ارائه اجاره نامه از شهرداری
  • نام موسسه بهداشتی خصوصی را رزرو کنید
  • ارائه مدارک ثبت تجاری به وزارت تجارت و صنعت
  • فرآوری موسسه بهداشتی بر اساس الزامات وزارت بهداشت
  • درخواست معاینه فنی نهایی را ارسال کنید
  • دریافت پروانه بهره برداری از موسسه بهداشتی الزامی است
  • فرم ها و مدارک برای درخواست خدمات باید به روز شوند
  • فرم درخواست مجوز برای افتتاح یک موسسه بهداشتی به طور خاص

مدارک مورد نیاز برای راه اندازی کلینیک زیبایی در عمان

  • کپی کارت شناسایی یا پاسپورت برای افراد غیر عمانی
  • ۲ عکس
  • کپی از ثبت تجاری

    شرایط ویژه برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی در عمان

متقاضی خرید کلینیک زیبایی در عمان
  • هیچ چکی برای پرداخت هزینه ها پذیرفته نمی شود
  • پس از پرداخت هزینه های تعیین شده، به طور مستقیم یا از طریق پست معمولی و تلفن اطلاع رسانی می شود.

مراحل گام به گام خرید کلینیک زیبایی در عمان

خرید یک کلینیک زیبایی آن هم در خارج از کشور، یک تصمیم تجاری و سرمایه گذاری مهم است. چیز های زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، از خرید تا نحوه اجرای آن در روز اول. جستجو و مشورت با متخصصان این صنعت که تجربه لازم را داشته باشند، اولین قدم بزرگ به سوی موفقیت است. علاوه بر آن ضروری است قبل از امضای هر گونه اسناد مربوط به خرید کلینیک زیبایی در عمان، از مشاوره حقوقی و حسابداری صحیح استفاده کنید. در ادامه این مقاله مراحلی که برای خرید یک کلینیک زیبایی در کشور عمان باید طی کنید را بررسی می کنیم:

۱. توجه به تخصیص دارایی ها

در این مرحله ما به نحوه و ساختار خرید کلینیک زیبایی اشاره می کنیم. یک بخش از قیمت نهایی برای دارایی های ملموس مانند تجهیزات و مبلمان خواهد بود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فروشنده سابقه خوبی برای این موارد دارد. بخش دیگر مربوط به سرقفلی مطب است که شامل دارایی های نامشهود مانند نام تجاری و لیست بیماران است.

مذاکره با مالک در این مورد می تواند دشوار باشد، زیرا در برخی موارد شما به عنوان خریدار می خواهید که بخش دارایی به دلایل مالیاتی بالاتر باشد و بهترین نرخ های مالی را تضمین کنید، در حالی که فروشنده به دلایل مربوط به مالیات خود نظر مخالفی دارد. نحوه خرید می تواند بر نحوه مالیات گرفتن شما در آینده تأثیر بگذارد. بنابراین شما باید با مشاوران مالیاتی و حقوقی خود مشورت کنید.

۲. حساب و کتاب برای تمام هزینه ها

حساب و کتاب برای تمام هزینه ها برای خرید کلینیک زیبایی در عمان

از حق تمبر یا GST (در صورت وجود)، تا هزینه های وکیل و هزینه های کارکنان. همچنین ارزیابی جریان نقدی موجود نیز حیاتی است، به معنای دیگر پیش‌بینی هزینه ‌های غیرمنتظره برای مواردی مانند تجهیزات، تعمیرات ساختمانی و غیره.

۳. ارزش گذاری های تجاری

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که شما همیشه قبل از خرید یک مطب نیاز به ارزیابی دارید. ارزش‌گذاری روی ملک توسط یک ارزش‌گذار خبره می ‌تواند مفید باشد، با وجود اینکه هزینه بیشتری برایتان دارد. با این وجود همیشه به ارزیابی نیازی نیست، البته مشروط بر اینکه حسابدار شما بررسی های لازم را انجام دهد. این موضوعی است که باید با مشاوران خود در میان بگذارید.

۴. کمک های مالی دولتی برای فعالیت های پزشکی

خریداران اغلب انواع کمک های مالی را که برای مطب ها در عمان در دسترس است فراموش می کنند. فرصت های کمک هزینه زیادی برای مطب های عمومی و خرید کلینیک زیبایی در عمان وجود دارد. با یک متخصص با تجربه صحبت کنید تا در مورد این فرصت ها بیشتر بدانید.

۵. تهیه مجوز ها

اغلب فراموش می شود، اما برای تاسیس یک کلینیک زیبایی به مجوز نیاز دارید. همچنین، ممکن است هر از چند گاهی مجوز ها نیاز به اصلاح داشته باشند. مطمئن شوید که خودتان یا وکیل شما مجوزها و مدارک مورد نیاز برای راه اندازی کلینیک زیبایی را چک می کند.

۶. فرآیند انتقال

موارد زیادی وجود دارد که باید در خرید و انتقال برای آنها مذاکره کرد. تنظیم قرارداد خرید کلینیک زیبایی در عمان یک موضوع پیچیده است و اغلب توسط وکیل فروشنده آغاز می شود. برخی از مواردی که ممکن است لازم باشد در نظر گرفته شوند عبارتند از قرارداد فروش، زمان و نحوه تغییر پول، وجود اجاره نامه، وجود قرارداد مشارکت یا موارد دیگر.

همچنین در نظر بگیرید که آیا قرارداد خرید ملک شما باید شامل بند عدم رقابت یا محدودیت تجارت باشد. این قوانین و بندها برای اطمینان از بهره مندی خریدار از سرقفلی که برای آن پرداخت کرده اند طراحی شده اند.

۷. در مورد شرایط توافق مذاکره کنید

مذاکره برای یک توافق، موضوع پیچیده دیگری است که اغلب توسط وکیل فروشنده آغاز می شود. برخی از مواردی که ممکن است نیاز به پوشش داشته باشند عبارتند از: قرارداد فروش، توافق در مورد زمان و نحوه تغییر پول، اگر اجاره نامه ای وجود دارد و مذاکره برای انتقال به شما یا حتی یک مورد کاملاً جدید، اگر بند عدم رقابت وجود دارد و یا موارد دیگر.

۸. پوشش بیمه ریسک

اگر با افراد یا شرکای دیگرتان اقدام به خرید کلینیک زیبایی در عمان می‌ کنید، مهم است که از همان ابتدا پوشش بیمه ملک را تنظیم کنید. ایده خوبی است که بررسی کنید چگونه می توانید خطرات خود را از طریق مواردی مانند بیمه تجاری، قرارداد های خرید و فروش و غیره کاهش دهید.

در آخر

با پیشرفت روز افزون دنیای زیبایی و درمان های مبتنی بر آن، راه اندازی و تاسیس کلینیک زیبایی به یکی از پرسودترین و موفق ترین سرمایه گذاری ها تبدیل شده است. از سوی دیگر پزشکان و متخصصانی قصد توسعه حرفه خود را دارند، شانس خود را برای افتتاح کلینیک زیبایی در خارج از کشور امتحان می کنند. کشور عمان نیز یکی از کشورهایی است که از این سرمایه گذاری ها استقبال می کند و یکی از موفق ترین کشورها در این صنعت است. بنابراین لازم دیدیم تا در این مطلب در مورد خرید کلینیک زیبایی در عمان و شرایط و مجوزهای لازم برای تاسیس یک کلینیک زیبایی در این کشور، صحبت کنیم و شما را با مراحل گام به گام آن آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و دیگر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button