تفاوتهای گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه به نسبت ایران

لیزر موهای زائد به عنوان محبوب ترین و پر تقاضاترین درمان زیبایی است و به همین دلیل هم کسب و کار پر سودی به نظر می رسد. بسیاری از کسانی که به این رشته علاقه دارند و یا در ایران کلینیک لیزر موهای زائد موفقی دارند و حالا به دنبال توسعه کسب و کار خود، مشتاق تاسیس کلینیک زیبایی در ترکیه هستند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، مثل هر سرمایه گذاری دیگری ابتدا باید به شرایط ها و قوانین تاسیس یک کلینیک لیزر مسلط باشید. یکی از مهم ترین شرایط تاسیس این کلینیک، گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه یا ایران است. اما با توجه به اینکه شرایط و قوانین هر کشوری با هم فرق دارد، بدیهی است که نحوه گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ایران و ترکیه نیز با هم تفاوت داشته باشد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا سری بزنیم به قوانین موجود و  تفاوت های قوانین این دو کشور در مورد گرفتن مجوز تاسیس کلینیک لیزر موهای زائد.

کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه و ایران

در حالی که صنعت زیبایی در ترکیه در حال رشد است، افزایش عظیم سالن‌ ها و کلینیک های حذف موی قانونی و غیرقانونی به این معنی است که هزینه ‌های درمان و میانگین هزینه‌ های هر فرد به طور قابل توجهی کمتر از نرخ اروپایی است. همچنین در حالی که ترکیه شاهد کاهش گردشگران اروپایی و گردشگران پزشکی بوده است، تعداد گردشگران خاورمیانه افزایش یافته است و اغلب به دنبال جراحی زیبایی یا لیزر موهای زائد با قیمت های بسیار ارزان هستند. در این بین سالن های زیبایی در بین جوانان برای رفع موهای زائد محبوب هستند زیرا این موسسات جایگزین ارزان تری برای کلینیک های حرفه ای هستند.

از طرف دیگر اما متخصصان پوست حرفه ای نگران این هستند که این مجوز بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. آنها نگران هستند که راهنمایی های حرفه ای کافی برای انجام این درمان و کار با لیزر وجود ندارد. همچنین بسیاری از آرایشگاه‌ ها یا سالن‌ های زیبایی در مقیاس کوچک هستند و اکثر آنها فقط می ‌توانند دستگاه های لیزر دست دوم و ناکارآمدی را بخرند که می ‌توانند باعث سوختگی جدی و آسیب ‌های دیگر در متقاضیان  شوند. بنابراین سرمایه گذاری در تاسیس یک کلینیک لیزر موهای زائد جدید و پیشرفته می تواند گزینه بسیار سودآوری باشد. این گزینه سرمایه گذاری در حال حاضر در ایران نیز گزینه خوبی محسوب می شود زیرا در ایران نیز طرفداران رفع موهای زائد کل بدن با لیزر پر شمارند. ایران نیز مانند ترکیه شرایط و قوانین خاص خودش را برای اخد مجوز کلینیک لیزر موهای زائد دارد و در این زمینه تفاوت هایی با هم دارند.  اما برای تاسیس این کلینیک چه شرایط و مجوزی لازم است؟  نحوه گرفتن مجوز کلینیک لیزر در ترکیه و ایران به چه صورت است؟ برای درک تفاوتهای گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه به نسبت ایران لازم است شرایط هر کشور را بدانیم:

گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه

شرایط لازم برای گرفتن مجوز کلینیک لیزر در ترکیه

رفع مو با لیزر در حال حاضر به بخشی جدایی ناپذیر از درمان زیبایی در ترکیه تبدیل شده است. بسیاری از متخصصان پوست که شروع به کار جدید درماتولوژی می کنند به دنبال استفاده از لیزر در کلینیک خود هستند. اما استفاده از این دستگاه ها و تاسیس یک کلینیک لیزر رفع موهای زائد نیاز به مجوز دارد که شرایط گرفتن مجوز لازم برای کلینیک لیزر در کشور ترکیه را با هم می خوانیم.

امکانات اتاق لیزر

لیزر درمانی است که نیازی به انجام آن در بیمارستان نیست و می ‌توان آن در سالن‌های زیبایی یا کلینیک های زیبایی نیز انجام داد. اتاق عمل در کلینیک متخصصین پوست به خوبی می تواند به اتاق لیزر تبدیل شود. با این حال استاندارد بودن امکانات اتاق لیزر جزو شرایط اخذ مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه است.

  • این استاندارد ها شامل مکان، ابعاد، سطوح غیر شفاف و لیزری غیر شفاف و روشنایی، الزامات الکتریکی و تهویه مطبوع، تهویه و تخلیه دود، میز یا صندلی عملیات، صندلی اپراتور و دستگاه های محافظ چشم است.
  • طراحی اتاق و ساختمان باید با هرگونه مقررات آتش نشانی، ایمنی، بهداشتی و ساختمانی موجود و محلی مطابقت داشته باشد.
  • در صورت استفاده از چندین دستگاه لیزر و یا خنک کننده، اتصال الکتریکی سه فاز ترجیح داده می شود..
  • تمام منافذ هوای بیرون به ناحیه جراحی در برابر ورود حشرات یا حیوانات دیگر محکم می شوند.

صلاحیت و تخصص پزشک

  • هر متخصص پوست واجد شرایط می تواند این روش درمانی را انجام دهد.
  • برای اطمینان از نتیجه زیبایی موفقیت آمیز، پزشک باید دانش و آموزش اولیه در مورد فیزیک لیزر و تعامل بافت لیزر داشته باشد.
  • در صورتی که مرکز پس از فارغ التحصیلی چنین آموزش هایی را ارائه دهد یا بعداً در کارگاه های اختصاصی ارائه دهد، آموزش ممکن است در طول دوره پس از فارغ التحصیلی به دست آید. آموزش مناسب باید از متخصصان پزشکی یا از یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه در انجام این روش دریافت شود.
  • پزشک باید با تشخیص زودهنگام، پیشگیری و درمان عوارض بعد از لیزر (پس از عمل) مانند هیپر یا هیپوپیگمانتاسیون، اسکار، سوختگی و غیره آشنا باشد.
صلاحیت و تخصص پزشک برای گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه

صلاحیت و تخصص اپراتور غیر پزشک

  • استفاده از بسیاری از لیزر ها ساده است و یک پرستار یا یک اپراتور غیرپزشک ممکن است پس از آموزش مناسب اجازه انجام لیزر را داشته باشد. اینها شامل لیزر های غیرجراحی یا غیرآبلاتیو و نیمه ساینده می شود. با این حال، اپراتور غیرپزشک باید فقط تحت نظارت پزشک معالج عمل کند.
  • همچنین باید درک کرد که مسئولیت قانونی اولیه نتیجه و عوارض درمان انجام شده توسط اپراتور (هر چند آموزش دیده) فقط بر عهده پزشک معالج است.
  • پزشک و کارکنان مناسب باید با CPR اولیه آشنا باشند و بتوانند آن را به درستی اجرا کنند.
  • کارکنان باید در مورد خطرات احتمالی مرتبط با وظایف خود آموزش ببینند و بدانند چگونه خطرات را به حداقل برسانند. این شامل مقررات قابل اجرا OSHA (به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض ویروس هپاتیت B و HIV، آلودگی باکتریایی، خطرات مواد تیز، و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا دارویی خطرناک) است.
  • کارکنان باید در مورد دفع مناسب زباله های پزشکی و سایر مواد خطرناک زیستی آموزش ببینند.

شرایط لازم برای گرفتن مجوز کلینیک لیزر در ایران

امروزه شاهد رقابت تنگاتنگی در بازار کلینیک های زیبایی و به خصوص کلینیک های لیزر موهای زائد هستیم. تقاضای زیاد در این بازار بسیاری از پزشکان را مجاب ساخته تا در پی تاسیس کلینیک رفع موهای زائد با لیزر باشند. اما گرفتن مجوز کلینیک لیزر در ایران چه شرایطی دارد؟

  • برای ثبت کلینیک لیزر موهای زائد و اخد مجوز آن حضور حداقل دو نفر به عنوان موسس این کلینیک ضروری است. توجه داشته باشید که این افراد لزوماً نباید پزشک متخصص باشند. اما توصیه می شود جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده حقوقی برای دریافت مجوز فعالیت، از دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامات لازم را انجام دهید. این یکی از تفاوتهای گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه به نسبت ایران است
  • برای گرفتن مجوز فعالیت برای کلینیک لیزر موهای زائد در ایران وضعیت حق امضا اعضای کلینیک باید مشخص و تعیین شده باشد.
  • محیط کاری یک کلینیک لیزر موهای زائد باید از نظر ظاهر، بهداشت، امنیت، متراژ استاندارد و مطابق قوانین باشد.
  • استفاده از تجهیزات و ابزار های درمان با لیزر باید کامل باشد.

در آخر

با توجه به تقاضای بالای افراد برای رفع موهای زائد با لیزر این روش درمانی به خودی خود به یک کسب و کار پر سود تبدیل شده است. به همین دلیل هم بسیاری از افراد یا پزشکان متخصص در صدد تاسیس و راه اندازی یک کلینیک زیبایی در این زمینه هستند. در این بین کشور همسایه یعنی ترکیه می تواند گزینه خوبی برای توسعه کسب و کار این افراد باشد اما فراموش نکنید که قوانین ترکیه با ایران متفاوت است و به همین دلیل نیز در گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد در ترکیه به نسبت ایران تفاوتهایی وجود دارد که ما در این مطلب آنها را بازگو کردیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button