گام به گام خرید کلینیک زیبایی در ترکیه + انواع شرکت ها برای ثبت در ترکیه

کلینیک های خدمات زیبایی و پزشکی یکی از کسب و کارهای حوزه مراقبت های بهداشتی و پزشکی است که در سال های اخیر پیشرفت و رشد سریعی را از خود نشان داده، به خصوص در کشور ترکیه.

بسیاری از پزشکان و جراحان به علت این رشد فراگیر در پی تاسیس و راه اندازی کلینیک های زیبایی در اقصی نقاط دنیا کرده اند و ترکیه را از جهت نزدیکی به ایران و امکانات بی نظیر پزشکی و رفاهی برای میزبانی خدمات خود انتخاب کرده اند. حال که بازار تاسیس و راه اندازی کلینیک زیبایی در خارج از ایران رونق پیدا کرده و ترکیه از جهاتی نسبت به سایر کشورهای همسایه تمایز پیدا کرده، پزشکان و جراحان زیبایی حاذق به دنبال خرید کلینیک زیبایی در ترکیه هستند. بنابراین لازم دیدیم تا در این مطلب در مورد نحوه خرید و تاسیس کلینیک زیبایی در کشور ترکیه و انواع شرکت های برای ثبت در ترکیه، صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

فرصت بی نظیر خرید کلینیک زیبایی در ترکیه

ترکیه به دلیل مکان های تاریخی مختلف و استراحتگاه های ساحلی در امتداد سواحل مدیترانه و اژه به بهترین و محبوب ترین مقصد گردشگری تبدیل شده است. خدمات بهداشتی درجه یک آن نیز به محبوبیت آن در بین مردم منجر شده است. بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۱۹، ترکیه در آن سال میزبان ۵۱.۹ میلیون گردشگر بوده است که نسبت به سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است. گردشگری پزشکی که توسط وزارت بهداشت کنترل می شود، نشان می دهد که سالانه حدود ۵۰۰۰۰۰ بیمار به دلایل پزشکی از ترکیه بازدید می کنند و همین موضوع هم سبب شد تا بسیاری از پزشکان و جراحان زیبایی در صدد راه اندازی و خرید کلینیک زیبایی در ترکیه باشند.

ایجاد یک شرکت یا کلینیک زیبایی در بخش مراقبت های بهداشتی در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در ترکیه است. اگر بخواهیم بهتر بگوییم این نوع سرمایه گذاری حالت تکامل یافته ای از سرمایه گذاری در خارج از کشور محسوب می شود، چیزی که امروزه از آن به عنوان گردشگری پزشکی یاد می کنیم. راه اندازی کسب و کار در صنعت مراقبت های بهداشتی در ترکیه آخرین و جدیدترین روش سرمایه گذاری در میان سرمایه گذاران خارجی است که به این کشور می آیند. شهرهای توریستی شناخته شده مانند آنتالیا، استانبول یا ازمیر نیز میزبان برخی از بزرگترین و مدرن ترین امکانات پزشکی در ترکیه هستند و به نظر برای خرید کلینیک زیبایی در ترکیه مناسب هستند.

اغلب سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به راه اندازی کسب و کار مراقبت های بهداشتی در ترکیه می توانند در یکی از زمینه های زیر فعالیت کنند:

  • تولید و فروش محصولات دارویی
  • راه اندازی اسپا
  • ارائه ماساژ و درمان های مختلف
  • ارائه خدمات طب سوزنی

و افتتاح کلینیک های بزرگ که خدمات مختلف پزشکی را ارائه می دهند، مانند کلینیک های زیبایی. فراموش نکنید که برای راه اندازی یک کسب و کار مراقبت های بهداشتی، باید به قوانین مختلفی که توسط وزارت بهداشت ترکیه تدوین شده است، احترام گذاشت و آنها را رعایت کرد.

فرصت بی نظیر خرید کلینیک زیبایی در ترکیه

برای انجام بازاریابی کلینیک زیبایی خود یا جذب مشتری کاشت مو، به مقاله صفر تا صد بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو مراجعه  گنید.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه 

برای هر گونه فعالیت تجاری مانند افتتاح رستوران، کافه، کلینیک زیبایی و … در ترکیه ابتدا باید شرکت و برند خود را ثبت نام کنید. تمامی افراد خارجی سرمایه گذار در ترکیه باید ابتدا برای شروع هر کسب و کاری ثبت نام کنند. با ثبت شرکت در ترکیه می توانید برای خود مجوز کار بگیرید و پس از اخذ مجوز کار می توانید بدون محدودیت وارد ترکیه و خارج شوید، خود را بیمه کنید و در مدت ۵ سال اقامت دائم را دریافت کنید. مراحل ثبت شرکت در ترکیه به شرح زیر است:

  • ترجمه رسمی پاسپورت شرکای شرکت و تایید آنها در اداره ثبت
  • یک حسابدار خبره
  • تنظیم منشور شرکت
  • اخذ شماره مالیاتی سهامداران شرکت در موسسه مربوطه
  • تکمیل  یک فرم خاص برای ایجاد یک شرکت
  • تنظیم فرم اتاق بازرگانی
  • تنظیم فرم تعهد در (اتاق بازرگانی)
  • ثبت رسمی امضای مدیرکل در اداره ثبت
  • تصویب رسمی اساسنامه در اداره ثبت
  • اختصاص ¼ سرمایه شرکت به یکی از بانک های ترکیه
  • چاپ روزنامه رسمی شرکت
  • ثبت اجاره برای شرکت
  • اخذ شماره مالیات شرکت از سرویس مربوطه
  • تایید آدرس کار توسط کارمند بازرسی مالیاتی
  • تهیه کارت ویزیت
  • صدور گواهینامه دفاتر حسابداری
  • افتتاح حساب بانکی شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه باید مدارک زیر را در اختیار حسابرس قرار دهید تا ظرف مدت ۱۰ روز کاری شرکت شما در ترکیه ثبت شود. لازم به ذکر است که قبل از ثبت شرکت در ترکیه باید کد اقتصادی تهیه کنید.

  • اصل پاسپورت هر شریک (با اعتبار بیش از ۶ ماه)
  • دو عکس (رنگی – پس زمینه روشن)
  • چندین نام شرکت برای انتخاب
  • محدوده فعالیت شرکت
  • تعیین درصد سهم هر یک از شرکا در شرکت
  • تعیین رئیس شرکت (یکی از شرکا)
  • تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه
  • وکالتنامه شخصی که برای ثبت شرکت تعیین شده است
  • حداقل سرمایه به لیر ترکیه که یک چهارم آن  برای چند روز در حساب شرکت مسدود می شود.
مراحل ثبت شرکت در ترکیه

قوانین مربوط به افتتاح کلینیک زیبایی در ترکیه

یکی از مهم ترین قوانین حاکم بر صنعت مراقبت های پزشکی و بهداشتی در ترکیه، مقررات صدور مجوز در مورد محصولات دارویی انسانی است که تولید و فروش محصولات دارویی را فراهم می کند. یکی دیگر از قوانین مهم، قانون بیمه سلامت است که برای همه افراد ساکن در ترکیه بیمه درمانی را فراهم می کند. همچنین پزشکان و سایر متخصصان باید در ثبت نام تخصصی کشور ترکیه ثبت نام کنند و در صورت تمایل و داشتن شرایط و مدارک لازم؛ همچنین می توانند به انجمن پزشکی ترکیه بپیوندند.

نحوه راه اندازی یک کلینیک کاشت ابرو در ترکیه در این مقاله بخوانید.

شرایط ثبت شرکت و کلینیک زیبایی در ترکیه

مثل هر کشور دیگری ترکیه نیز دارای شرایط و ضوابط خاصی برای ثبت شرکت و کلینیک است که سرمایه گذاران هنگام خرید کلینیک زیبایی در ترکیه باید از آنها اطلاع داشته و آنها را رعایت کنند تا مجوز کار داشته باشند و به دنبال آن، این شرکت ها باید قبل از شروع به فعالیت با وزارت بهداشت ترکیه مجوز ها و تاییدیه های لازم را دریافت کنند. سرمایه گذاران خارجی و داخلی می توانند با ثبت یکی از ساختارهای موجود در ثبت تجارت، کسب و کاری در بخش مراقبت های بهداشتی (مثل کلینیک زیبایی) در ترکیه راه اندازی کنند. موسسات حقوقی و شرکت های ثبت بسیاری در ترکیه وجود دارند که می توانند شما را در مراحل ثبت شرکت و در ادامه خرید کلینیک در ترکیه راهنمایی کنند.

انواع شرکت برای ثبت در ترکیه

قبل از ثبت شرکت در ترکیه، آشنایی با انواع شرکت ها در این کشور حائز اهمیت است. این آشنایی به سرمایه گذار خارجی کمک می کند تا شرکت خود را مطابق با قوانین ترکیه تعریف کند و از نظر اعتبار شرکت دچار مشکل نشود.

بر اساس قانون تجارت ترکیه (TCC)، شرکت ها به شکل های سهامی (joint stock) و غیر سهامی (non joint stock) وجود دارند و شرکتی که در قالب سهامی مشترک  تأسیس شده است به عنوان یک شخص حقوقی مستقل از سهامداران شرکت تعریف می شود، در حالی که در یک شرکت غیر سهامی، مالکان در تعریف شخصیت حقوقی شرکت دارای امتیازات خاص خود هستند.

انواع شرکت های سهامی قابل ثبت در ترکیه به شرح زیر است:

  • شرکت سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود

لازم به ذکر است که نوع شرکت غیر سهامی  بر اساس میزان مشارکت تعیین می شود و میزان مشارکتی که برای شرکت های غیر سهامی در ترکیه وجود دارد و در قانون تجارت ترکیه تعریف شده است، به شرح زیر است:

  • شرکت تضامنی (General Partnership)
  • مشارکت محدود (Limited Partnership)
  • مشارکت محدود با سهام (Partnership Limited by Shares)

در مورد ثبت شرکت در ترکیه باید بدانید که شرکت های سهامی و با مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را دارند. طبق آخرین گزارشات حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی ۵۰۰۰۰ لیر ترکیه  و برای شرکت سهامی خاص این مبلغ ۱۰۰۰۰۰ لیر ترکیه است و برای ایجاد یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰ لیر ترکیه باید ارائه شود.

اگرچه انواع شرکت ها در قالب سهامی از نظر حداقل سرمایه و تشکیلات متفاوت است، اما روند ثبت آنها مشابه است. برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه، صرف نظر از نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید، باید در این کشور شرکت ثبت کنید. به عنوان مثال برای فعالیتی مانند خرید کلینیک زیبایی در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه الزامی است.

مراحل گام به گام خرید کلینیک زیبایی در ترکیه

قبل از خرید کلینیک زیبایی در ترکیه یا هر نوع کلینیک دیگری باید تمام مراحل آن را در نظر گرفت. ممکن است همه اینها در وهله اول بسیار گیج کننده باشد، به خصوص اگر اولین تجربه شما باشد. بنابراین ما فهرست کوتاهی از مواردی را که باید هنگام افتتاح و خرید کلینیک زیبایی در ترکیه در نظر داشته باشید، آماده کرده‌ایم:

  1. بازار را تحلیل کنید

قبل از انجام هر کار دیگری، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، آن را مطالعه کنید و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. نتایجی که از تجزیه و تحلیل خود به دست می آورید، مشخص می کند که چه نوع خدماتی مورد تقاضا هستند و کدام شهر یا محله برای خرید کلینیک زیبایی مناسب است. همچنین این اطلاعات ممکن است به شما کمک کند از همان ابتدا توجه مشتریان را جلب کرده و خدماتی را ارائه دهید که هیچ یک از کلینیک های آن منطقه نمی توانند ارائه دهند.

  1. کانسپت خود را تعریف کنید

برای خرید یک کلینیک به غیر از تحقیقات بازار به چه چیزهایی نیاز دارم؟ هنگامی که متوجه شدید مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند، چه می خواهند و چه خدماتی توسط کلینیک های زیبایی آن منطقه ارائه می شود، می توانید مفهوم و کانسپت کلی کلینیک خود را تعریف کنید و می توانید آن را بر اساس تحلیل بازاریابی تنظیم کنید.

  1. یک طرح تجاری تهیه کنید 

یکی از اولین گام ها برای افتتاح موفقیت آمیز یک کلینیک زیبایی در ترکیه، ایجاد یک طرح تجاری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • مخاطبان و رقابت خود را بشناسید (همانطور که در پاراگراف های قبلی به آن اشاره کرده ایم).
  • در برآوردهای مالی خود واقع بین باشید. رویاهای بزرگ برای ایجاد انگیزه عالی است، اما می تواند شما را در یک طرح تجاری ناامید کند.
  • فراموش نکنید یک طرح تجاری باید رسمی به نظر برسد.
  • در مورد چارچوب های زمانی برنامه های خود واقع بین باشید.
  • مدارکی را که باید قبل از راه اندازی و خرید کلینیک زیبایی در ترکیه تهیه کنید، فراموش نکنید، مثل مجوز کسب و کار و یا مدارک ثبت شرکت.
  1. مکان و فضای مناسب برای خرید کلینیک زیبایی در ترکیه 

برای افتتاح یک کلینیک زیبایی ابتدا به مکان مناسب نیاز دارید. خرید هر نوع ملکی گران است، بنابراین اکثر صاحبان کلینیک های زیبایی فضاهای خود را اجاره می کنند و برخی حتی بخشی از یک سالن بزرگتر را اجاره می کنند. همه چیز به توانایی های مالی، مفهوم و برنامه های آینده شما بستگی دارد.

مراحل خرید کلینیک زیبایی در ترکیه

به خاطر داشته باشید که مکان در جذب مشتری نقش دارد، برای مثال اگر دسترسی به آن آسان باشد، تابلو و درب ورودی به راحتی از سایر مغازه ها متمایز می شود و مشتریان بالقوه حتما متوجه آن خواهند شد.

مقدار تجهیزات کلینیک و موجودی دیگری را که خواهید داشت در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال شش صندلی به ۱۰۰۰ فوت مربع نیاز دارند. آیا در این نزدیکی پارکینگ وجود دارد؟ آیا در صورت رشد کسب و کارتان می‌توانید صندلی‌های بیشتری را در این مکان جای دهید؟ آیا اتاق های اضافی وجود دارد که بتوان از آنها برای خدمات دیگر استفاده کرد؟ به فضای داخلی نیز فکر کنید. از نظر پلان و طراحی کلینیک زیبایی شما باید به همان اندازه که برای کارمندان شما راحت باشد، برای مشتریان نیز راحت باشد. نور مناسب، فضاهای نشستن راحت، رنگ های مناسب و غیره.

  1. مبلمان، تجهیزات و محصولات لازم را بخرید

تجهیزات حرفه ای هزینه زیادی دارد و می تواند به طور قابل توجهی میانگین هزینه خرید کلینیک زیبایی در ترکیه را افزایش دهد؛ بنابراین تا جایی که می توانید پول خود را پس انداز کنید.

صفر تا صد سرمایه گذاری پزشکان در عمان در این مقاله بخوانید.

در آخر

ترکیه کشوری محبوب در میان سرمایه گذارانی است که می خواهند از زندگی باکیفیت همراه با یک سرمایه گذاری کارآمد در حوزه مراقبت های بهداشتی لذت ببرند. اگر شما هم قصد خرید کلینیک زیبایی در ترکیه دارید می توانید برای اطلاعات بیشتر به این راهنمای خرید و ثبت شرکت و کلینیک زیبایی ترکیه مراجعه کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button