بررسی مرحله به مرحله گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد

یکی از خدمات زیبایی محبوب در ایران لیزر موهای زائد است که در کلینیک های زیبایی و زیر نظر متخصصان انجام می شود. تقریباً می توان گفت از هر ۱۰ نفری که تحت این درمان قرار می‌گیرند، ۹ نفر کاهش دائمی رشد مو را گزارش می ‌کنند که باعث می ‌شود افراد از روش های رفع موهای زائد دیگر مثل اپیلاسیون، اصلاح و سایر روش های دردناک و سخت فاصله بگیرند! بنابراین به جرات می توان گفت که این یک تجارت بزرگ است با توجه به اینکه یک درمان می تواند هزینه تقریبا بالایی داشته باشد و اکثر مردم به چندین درمان در طول چند ماه نیاز دارند.

همچنین در ایران این صنعت مدام در حال افزایش است و حداقل تعداد درمان ها از سال ۱۳۹۰ تا کنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. این یکی از دلایل اصلی برای کسانی است که به فکر تاسیس و راه اندازی کلینیک لیزر موهای زائد هستند. اما برای شروع کار به یکسری مجوز و مدارک نیاز دارید و به همین دلیل هم ما در این مطلب سعی داریم تا با مراحل و نحوه گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد آشنا شویم، پس اگر شما هم از افراد متقاضی ثبت کلینیک لیزر موهای زائد هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید زیرا این کار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می شویم :

مراحل راه اندازی کلینیک لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در دهه اخیر تقاضای زیادی پیدا کرده است به طوری که در سال گذشته بیش از ۱ میلیون درمان لیزر موهای زائد در ایران انجام شده است. به دلیل افزایش محبوبیت، افراد بیشتری به این فکر می کنند که چگونه برای ساخت و تاسیس کلینیک لیزر موهای زائد گواهی و مجوزهای لازم را دریافت کنند. اما پیش از هر چیز باید مراحل کلی و پروسه اخذ مجوز کلینیک لیزر موهای زائد را بررسی کنیم:

 

۱. مدارک تحصیلی خود را آماده کنید

یکی از لزوم واجد شرایط بودن برای تاسیس و راه اندازی کلینیک لیزر موهای زائد تحصیل در رشته های پزشکی یا سایر رشته های مرتبط می باشد. اما اگر مدرک دانشگاهی هم نداشته باشید لازم نیست چندان نگران باشید؛ بسیاری از کسانی که دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی را به دست آورده اند اجازه دارند تا در یک مدرسه آموزش لیزر ثبت نام کنند و از این راه وارد مسیر اخذ مجوز کلینیک شوند. با این حال، شرایط برای کسانی که متخصص پزشکی هستند و سابقه کار با لیزر و تجهیزات زیبایی دارند، بهتر است.

۲. در دوره آموزشی لیزر ثبت نام کنید

مدارس لیزر زیادی در سراسر کشور وجود دارد به طوریکه محدود کردن آنها در حال حاضر می تواند دشوار باشد. علیرغم آنچه ممکن است فکر کرده باشید، نزدیکی مکان این موسسات به منزل شما نباید در اولویت باشد! شما باید اعتبار و شهرت یک موسسه را در نظر بگیرید. همچنین عاقلانه است که در یک مدرسه لیزر موهای زائد سرمایه گذاری کنید که آموزش عملی ارائه می دهد. آموزش بالینی برای داشتن تجربه دست اول با تجهیزات لیزر و تمرین تکنیک ها روی مشتریان واقعی مهم است.

لیزر موهای زائد در ایران

۳. با تمام قوا شرکت کنید

آموزشگاه لیزر موهای زائد معمولاً شامل ۱ تا ۲ هفته آموزش جامع است. در این دوره های آموزشی لیزر موهای زائد، اطلاعات مهمی مانند مقیاس فیتزپاتریک، آموزش ایمنی لیزر، تعاملات پوست و بافت، مراقبت های قبل و بعد، آخرین تکنیک های لیزر و موارد دیگر را به شما آموزش داده می شود. شما همچنین آموزش عملی را با تعدادی از تجهیزات پیشرفته لیزر موهای زائد تجربه خواهید کرد که نیاز به تمرین و جدیت دارد.

پس از تکمیل آموزش لیزر موهای زائد، گواهی کار با دستگاه لیزر خود را دریافت خواهید کرد و حالا زمان آن است که برای اخذ مجوز کلینیک لیزر موهای زائد اقدام کنید.

مراحل ثبت کلینیک لیزر موهای زائد

برای ثبت یک شرکت یا کلینیک لیزر موهای زائد نیاز به مدارک خاص و نوشتن تقاضانامه های رسمی و تکمیل فیلدهای درخواستی است که عموماً برای افرادی که در این زمینه تخصص ندارند گاهی دشوار است؛ بنابراین اگر قصد ثبت کلینیک لیزر دارید بهتر است از متخصصان و کاربلدان این حوزه کمک بگیرید. برای شروع می توانید این فرم ها را از سامانه ثبت شرکت های ایران دریافت کنید و پس از تکمیل آنها دوباره از طریق سیستم الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی، این اوراق و مدارک را به سامانه ثبت شرکت ها بفرستید.

کلینیک های زیبایی مانند کلینیک لیزر موهای زائد جزو موسسات غیر تجاری هستند و به همین دلیلی برای ثبت اینگونه کلینیک ها باید به اداره ثبت مراجعه شود، یکی از خصوصیات این اداره این است که مجهز به سامانه اینترنتی است که می توان از طریق آن به راحتی تمام مراحل ثبت شرکت را انجام داد.

نکته مهمی که اکثرا آن را فراموش می کنند این است که پیش از ثبت کلینیک باید یک نام تجاری برای برند و کلینیکتان انتخاب کنید و سپس به دنبال بقیه مراحل ثبت بروید، فراموش نکنید که اداره ثبت شرکت ها باید این نام تجاری را تایید کنند. برای انتخاب درست این نام باید به مقررات مربوط به انتخاب نام شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیرتجاری مراجعه کنید و طبق این قوانین و ضوابط نامی برای شرکت یا کلینیکتان انتخاب کنید تا در همین اول راه دچار مشکل نشوید!

در مرحله بعدی و پس از اینکه تایید نهایی را از جانب اداره کل ثبت شرکت ها که واقع در تهران است، دریافت کردید؛ به اداره ثبت مراجعه کنید تا بتوانید فرایند ثبت کلینیکتان را ادامه دهید.

جمع آوری این مدارک و اوراق بسیار مهم است و بهتر است در این مرحله نیز ار یک کارشناس خبره کمک بگیرید تا بتوانید پروسه ثبت موسسه لیزر موهای زائد را به راحتی پشت سر بگذارید، فراموش نکنید که اگرچه استخدام و مشاوره با یک کارشناس ثبت شرکت ممکن است کمی هزینه بر باشد اما به اخذ مجوز کلینیک موهای زائد می ارزد!

اگر بتوانید از مرحله تاییدیه کارشناس اداره ثبت به راحتی بگذرید و یا به معنای دیگر تمام اوراق و مدارکتان تایید شود؛ باید یک آگهی را در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ کنید که معمولاً تعداد این آگهی ها دو دوره است و با فاصله یک ماهه انجام می گیرد.

پس از چاپ آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نوبت به مرحله آخر یعنی راه اندازی کلینیک لیزر موهای زائد می رسد البته اگر از سوی اداره ثبت هیچگونه اعتراضی به درخواست و تقاضای شما نشود. پیشتر گفتیم که برای مراجعه به اداره ثبت به یکسری مدارک دارید، در ادامه لیستی از مدارکی که برای گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد به آنها نیاز دارید را برایتان اورده ایم:

لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت کلینیک لیزر موهای زائد

  • تعیین حق امضا در میان اعضای کلینیک
  • دو فرم تکمیلی اظهارنامه جهت ثبت کلینیک لیزر موهای زائد
  • صورت جلسه
  • اساسنامه کلینیک به صورت کاملا رسمی و منتشر شده
  • حضور حداقل دو نفر (شخص حقوقی یا حقیقی) به عنوان موسسان کلینیک لیزر موهای زائد.
  • کارت ملی و شناسنامه یکی از اشخاص حقیقی
  • آدرس دقیق و کد پستی کلینیک
  • شماره تلفن ثابت و تلفن همراه مدیر عامل کلینیک
  • تعیین سهم الشرکه
  • سرمایه مورد نیاز به میزان حداقل یک میلیون ریال
  • تعیین مسئولیت و سمت اعضای مدیریت کلینیک
  • ارائه برگه وکالتنامه و یا نسخه کپی برابر اصل آن از متقاضیان ثبت
  • ارائه برگه قیم نامه و یا برگه کپی برابر اصل آن

 

فراموش نکنید که این مدارک تنها در صورتی معتبر هستند که امضا سهام داران  در تمامی صفحات این مدارک باشد.

دوره های آموزشی لیزر موهای زائد

شرایط مورد نیاز برای اخذ مجوز کلینیک لیزر موهای زائد

  • محیط کاری کلینیک لیزر موهای زائد باید نظر طراحی، سلامت و بهداشت، امنیت، متراژ و دستگاه های لازم مناسب باشد.
  • استفاده از تجهیزات، ابزار آلات، دستگاه ها و کلیه لوازمی که مربوط به رفع موهای زائد و در جهت رفع نیاز مشتری باشد باید فراهم شده باشد و تمام این دستگاه ها باید استاندارد و سالم باشند.
  • تمامی مدیران و کارکنان کلینیک باید با تجربه و متخصص در زمینه کار با دستگاه لیزر و یا امور مربوطه باشند. هرچند که برای ثبت و اخذ مجوز لینیک لیزر موهای زائد نیازی به پزشک متخصص نیست، اما توصیه می شود برای دریافت مجوز فعالیت که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعطا می شود؛ اقدامات لازم صورت گیرد.
  • ساختمان، محیط جغرافیایی کلینیک و اتاق ها باید از لحاظ بهداشتی متناسب با خدمات آن کلینیک باشد.
  • حضور یک پزشک متخصص دستگاه لیزر در کلینیک به عنوان سرپرست این بخش، مزیت محسوب می شود.

مزایای ثبت کلینیک لیزر موهای زائد

درست است که دریافت مجوز و ثبت شرکت پیچیدگی‌ها و قوانین خاص خود را دارد، ولی در نهایت باعث خواهد شد شما به صورت کاملاً قانونی به فعالیت بپردازید. بسیاری از افراد به این مسئله توجه چندانی ندارند و خود را درگیر مسائل قانونی نمی‌کنند. این دسته از افراد ترجیح می‌دهند مکانی را برای انجام خدمات لیزر و پاکسازی پوست اجاره کنند و بدون دریافت مجوز به فعالیت بپردازند.

توجه داشته باشید که در ابتدای کار ممکن است همه چیز مرتب باشد، ولی با کوچکترین مشکل مثل شکایت مشتریان ناراضی، کسب و کار شما برای همیشه از بین خواهد رفت. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا به فکر اخذ مجوز کلینیک لیزر موهای زائد باشید. در ادامه برخی از مزایای ثبت شرکت و دریافت مجوز را برای شما بیان می‌کنیم:

۱.فعالیت به صورت قانونی

ثبت کلینیک لیزر موهای زائد و دریافت مجوز باعث می‌شود بتوانید به صورت کاملاً قانونی کار کنید. فعالیت قانونی مانع از سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار می‌شود. اگر کسی به تجهیزات کلینیک شما آسیب برساند یا از شما سوء استفاده کند، به راحتی می‌توانید از طریق قانون این موضوع را پیگیری کنید.

۲.معرفی راحت کسب و کار به دیگران

دریافت مجوز به شما کمک می‌کند راحت‌تر کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک تابلو به نام کلینیک و مرکز خود طراحی کنید و در مقابل کلینیک قرار دهید تا افراد منطقه با مرکز شما آشنا شوند.

۳.افزایش ارزش و جایگاه اجتماعی کسب و کار

با دریافت مجوز، ارزش و جایگاه اجتماعی کسب و کار شما افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل تعداد مشتریان و مراجعه کنندگان شما از قبل بیشتر خواهد شد. اکثر مشتریان تنها به مراکزی مراجعه می‌کنند که فعالیت قانونی داشته باشند.

مزایای ثبت کلینیک لیزر موهای زائد

۴.امکان بازاریابی و تبلیغات

اخذ مجوز بهترین راه حل برای استفاده از بازاریابی و تبلیغات است. زمانی که شما فعالیت قانونی داشته باشید، می‌توانید از صدا و سیما یا شهرداری بخواهید تبلیغاتی برای شما انجام دهند. به عنوان مثال، بنر تبلیغاتی شما روی بیلبوردهای بزرگ نصب خواهد شد و این  موضوع به نوبه خود به افزایش تعداد مشتریان کمک می‌کند.

۵.افزایش اعتماد مردم و کسب درآمد بالاتر

مجوز مرکز لیزر موهای زائد باعث افزایش اعتماد مردم شده و از این طریق دامنه مشتریان شما وسیع‌تر خواهد شد و اینگونه درآمد شما بیشتر می‌شود.

۶.شرایط مناسب برای راه اندازی وبسایت

اگر قصد راه اندازی وبسایت پزشکی داشته باشید، ابتدا باید یک نام دامنه انتخاب کنید. معمولاً نام اصلی کسب و کار برای مراکزی که دارای مجوز هستند به عنوان دامنه انتخاب می‌شود.

۷.انجام فعالیت های تجاری به صورت رسمی

ثبت تجاری و اخذ مجوز به شما کمک می‌کند به صورت رسمی فعالیت‌های تجاری انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید به خرید و فروش تجهیزات پزشکی زیبایی بپردازید. البته برای انجام این کار باید مدرک تجهیزات پزشکی دریافت کنید.

یکی از مهمترین لوازم و تجهیزات پزشکی، دستگاه لیزر موهای زائد است که خرید و فروش آن، درآمد بسیار بالایی دارد. این فعالیت‌ها باعث می‌شود به یک رقیب قدرتمند برای سایر کسب و کارهای مشابه تبدیل شوید. همچنین می‌توانید از نام برند خود برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی استفاده کنید و هیچ قانونی مانع انجام فعالیت‌های شما نخواهد شد.

در آخر

امروزه روش های درمانی زیادی برای رفع موهای زائد وجود دارد و جدیدترین و بهترین آن هم لیزر است که در موسسات و کلینیک های زیبایی انجام می گیرد، این روش درمانی طرفداران زیادی در ایران دارد و به نوعی یک صنعت پرفروش و با درآمد بسیار بالا محسوب می شود.

بنابراین دور از ذهن نیست که با کمی سرمایه به دنبال تاسیس و راه اندازی یک کلینیک رفع موهای زائد بود. اما تاسیس این کلینیک هم مثل سایر موسسات و کلینیک ها نیاز به اخذ مجوز کلینیک لیزر موهای زائد و طی کردن مراحلی برای ثبت آن دارد که در این مطلب آن ها را تمام و کمال بررسی کردیم، اگر شما هم نکته ای در این زمینه می دانید که ما از قلم انداخیتم می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول گرفتن مجوز کلینیک لیزر موهای زائد

به طور کلی نیاز به وجود یک پزشک متخصص برای تاسیس کلینیک های زیبایی مثل کلینیک لیزر بستگی به خدمات و سرویس های آن کلینیک دارد. به معنای دیگر اگر فعالیت های این کلینیک شامل خدمات و عمل های تهاجمی باشد وجود یک پزشک متخصص با مدارک معتبر در شروط مجوز دستگاه لیزر لازم و اجباری است. در غیر این صورت اگر خدمات کلینیک لیزر تنها به درمان های زیبایی ختم شود، نیازی به وجود یک متخصص به عنوان موسس نیست.

هزینه تاسیس یک کلینیک لیزر بسته به وسعت و خدماتی که در آن ارائه خواهد شد متفاوت است. عوامل زیادی در تخمین این هزینه تاثیر گذار است، از هزینه های مربوط به نحوه گرفتن مجوز لیزر موهای زائد گرفته تا راه اندازی و تبلیغات برای جذب مشتری. مکان کیلینیک، دستمزد پزشکان و کارکنان، اخذ مجوز کلینیک لیزر، خرید دستگاه ها و خرید مبلمان و تجهیز اتاق های معاینه و … از جمله عوامل دخیل در قیمت گذاری هزینه تاسیس کلینیک لیزر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button