مبل کلینیک زیبایی باید دارای چه ویژگی ‌هایی باشد؟

هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی، باید به موارد مختلفی توجه کرد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در شروع تاسیس کلینیک زیبایی به آن توجه شود، طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک است. مهم‌ترین بخش فضای داخلی کلینیک، اتاق انتظار است. چیدمان وسایل و مبلمان اتاق انتظار باید به گونه‌ای باشد تا توجه مراجعه کنندگان را به سمت خود جلب کند. انتخاب نوع مبلمان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، مبلمان راحتی که اکثراً در منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به هیچ وجه برای کلینیک زیبایی مناسب نیست.

بنابراین برنامه‌ریزی برای خرید مبلمان و قرار دادن آن در محیط داخلی کلینیک الزامی است. واقعیت این است که فضاهای پیچیده باید متناسب با نیاز بیماران مختلف طراحی شوند. بنابراین مبلمان کلینیک نیز باید متناسب با بیماران بستری و سرپایی خریداری شود. مبلمان بخش بزرگ محیط اتاق انتظار را در بر می‌گیرد. بنابراین باید به شکل دقیقی انتخاب شود تا نیازهای مهم فضا را برآورده کند. در ادامه مقاله به طور کامل درباره ویژگی‌های مبلمان کلینیک زیبایی صحبت می‌کنیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

چرا خرید مبلمان کلینیک زیبایی اهمیت دارد؟

خرید مبل کلینیک زیبایی بسیار مهم است. هنگام خرید مبل، باید به موارد مختلفی مثل ایمنی، دوام و بهداشت توجه شود. وسایل فضای داخلی کلینیک زیبایی، برای اطمینان از رفاه و آسایش مراجعه کنندگان خریداری می‌شوند.

هدف از طراحی مبل کلینیک زیبایی یا سایر کلینیک‌های درمانی، این است که مراجعه کنندگان طی اقامت خود در کلینیک یا بعد از انجام درمان آزرده خاطر نشوند. تولید کنندگان مبل کلینیک زیبایی یا بیمارستان‌ها، معمولا مبل‌هایی با جنبۀ توان بخشی و کمک به افراد بیمار طراحی می‌کنند. همه مراکز درمانی باید مبلمان اتاق انتظار یا سایر بخش‌ها را متناسب با نوع فعالیت خود انتخاب کنند.

ویژگی‌ های مبل کلینیک زیبایی

همانطور که گفته شد، مبل کلینیک زیبایی ویژگی‌های مختلفی دارد. افرادی که قصد راه اندازی کلینیک زیبایی دارند، ابتدا باید از ویژگی‌های مبل کلینیک زیبایی که معمولاً در اتاق انتظار قرار داده می‌شود اطلاع داشته باشند. در ادامه مهم‌ترین خصوصیات مبل کلینیک زیبایی را برای شما بیان می‌کنیم:

●      عدم جذب آلودگی

کلینیک‌های زیبایی و سایر مراکز درمانی، بیشتر از بقیه مجموعه‌ها در معرض آلودگی و میکروب‌ها قرار دارند. به عنوان مثال، برای خرید مبلمان ساختمان‌های تجاری، توجه به ویژگی‌هایی مثل بهداشت و عدم جذب آلودگی الزامی نیست. ولی برای خرید مبلمان کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، باید به این ویژگی توجه داشت. سطح مبلمان در کلینیک‌های زیبایی ممکن است محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها، کپک‌ها و ویروس‌ها باشند.

روزانه تعداد زیادی از افراد روی این مبل‌ها می‌نشینند. بسیاری از مراجعه کنندگان ممکن است به بیماری‌های خطرناک مبتلا باشند و این عوامل بیماری‌زا را به مبلمان منتقل کنند. به همین دلیل بهتر است برای خرید مبلمان کلینیک زیبایی به سراغ مبل‌هایی بروید که دارای سطوح غیر متخلخل هستند. همچنین مبل‌هایی که شکاف و درز زیادی ندارند، برای کلینیک زیبایی مناسب هستند. زیرا بسیاری از میکروب‌ها می‌توانند از طریق این شکاف‌های ریز وارد بافت مبلمان شده و بیماری را به سایر مراجعه کنندگان منتقل کنند. کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی باید تلاش کنند تا با انتخاب مبلمان درست، خطر ابتلا به بیماری در مراجعه کنندگان را به حداقل برسانند.

مقاله

●      دوام بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل کلینیک زیبایی، دوام و ماندگاری بالاست. مبلمان کلینیک باید استحکام و دوام زیادی داشته باشند تا در برابر نظافت، بخور و شستشو از بین نروند. میزان استحکام و پایداری مبل کلینیک زیبایی نباید با مبلمان خانگی مقایسه شود. مبلمان خانگی معمولاً برای تعداد محدودی از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مبل کلینیک زیبایی روزانه برای ده‌ها نفر استفاده می‌شود.

به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی آن بیشتر است. مقاومت بالای مبل کلینیک زیبایی شما را از پرداخت هزینه مجدد برای خرید مبل بی‌نیاز می‌کند. علاوه بر این، مسئول نظافت کلینیک باید به صورت روزانه سطح مبل و اطراف آن را با مواد شوینده مناسب شستشو دهد. یک مبل باکیفیت نباید سریع نسبت به مواد شوینده واکنش نشان داده و آسیب ببیند. برای اطمینان از دوام مبل کلینیک زیبایی، بهتر است از تولیدکنندگان و مراکزی که در زمینه مبلمان پزشکی تخصص دارند خرید کنید.

●      آسایش مراجعه کنندگان

همه روزه تعداد زیادی از افراد به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. به همین دلیل کلینیک‌ها باید اسباب راحتی را برای همه افراد و در هر گروه سنی فراهم کنند. به عنوان مثال، هنگام خرید مبل کلینیک زیبایی باید به ویژگی‌های مراجعه کنندگان مختلف توجه کرد. ممکن است برخی از مراجعه کنندگان ناتوانی جسمی و ضعف بدنی داشته باشند. به همین دلیل مبلمان کلینیک زیبایی باید راحت باشند تا مراجعه‌کنندگان و اعضای خانواده آنها بتوانند ساعت‌های طولانی روی آن بنشینند و استراحت کنند.

به عنوان مثال، فرآیند کاشت مو یکی از مهم‌ترین خدمات کلینیک زیبایی است که معمولا بین ۳ تا ۵ ساعت (با توجه به حجم موهای فرد) طول می‌کشد. در صورتی که متقاضی کاشت مو به همراه خانواده خود به کلینیک زیبایی مراجعه کرده باشد، باید محلی برای استراحت و آرامش این افراد در کلینیک فراهم شود. برای حفظ آرامش و بهبود کیفیت خدمات کلینیک زیبایی، استفاده از مبلمان آرگونومیک که متناسب با شکل و فرم بدن انسان طراحی می‌شوند کاملاً مناسب است. این گونه مبل‌ها می‌توانند مواردی مثل کمر درد و خستگی را کاهش دهند.

●      ایمنی مبلمان

از دیگر ویژگی‌های مهم مبل کلینیک زیبایی، ایمنی مبلمان است. بعد از این که از راحت بودن مبلمان موجود در فضای کلینیک اطمینان پیدا کردید، باید از ایمنی آن مطمئن شوید. مبل بیمارستان یا کلینیک‌های زیبایی نباید دارای قطعات تیز یا متحرک باشند. این قطعات داخلی ممکن است به مراجعه‌کنندگان کم سن و سال که تحرک بیشتری دارند، آسیب بزنند. هنگام ساخت مبلمان کلینیک زیبایی یا سایر مراکز درمانی، معمولاً از قطعات چوبی یا فلزی استفاده نمی‌شود.

برخی از قطعات چوبی یا فلزی برای حفظ ساختار مبلمان و در قسمت‌های داخلی مبل به کار برده می‌شوند. ولی سطح مبل با فوم‌های نرم و پارچه‌های مخصوص پوشیده می‌شود تا آسیبی به مراجعه‌کنندگان وارد نکند. بهترین مبلمان کلینیک زیبایی، معمولا دارای قطعات تیز و جزئیات زیاد نیستند. به عنوان مثال، استفاده از چوب منبت کاری شده برای ساخت مبل کلینیک‌های درمانی الزامی نیست. همچنین، مبل کلینیک زیبایی باید به خوبی نگهداری شود تا ایمنی همه مراجعه‌کنندگان حفظ شود. هر قطعه شکسته شده یا بد کار کرد باید در سریع‌ترین زمان ممکن تعویض یا تعمیر شود.

●      سازگاری و تطبیق با محیط کلینیک

خرید مبل برای کلینیک زیبایی

بهترین کار این است که یک شکل شماتیک از فضای داخلی کلینیک به فروشنده نشان دهید تا مناسب‌ترین مبل را به شما معرفی کند. به طور کلی، باید اطمینان حاصل شود که همه مراجعه کنندگان می‌توانند به راحتی و بدون هیچ زحمتی روی مبل جابجا شوند. بین هر دو نفر، باید حداقل یک فاصله مشخص وجود داشته باشد تا مراجعه کنندگان در تنگنا قرار نگیرند.

به عنوان مثال استفاده از مبلمان یکسره (که در آن بین هر دو نفر شکاف یا فاصله وجود ندارد، مثل مبلمان مدل L) در کلینیک‌های زیبایی مانعی نخواهد داشت. ولی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باید از مبلمانی استفاده شود که بین هر دو نفر یک شکاف یا حداقل فاصله وجود داشته باشد. معمولاً مراجعه کنندگان کلینیک‌های زیبایی به بیماری‌های مسری مبتلا نیستند. ولی بسیاری از افرادی که به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، به بیماری‌های مسری مبتلا بوده و ممکن است این بیماری را به سایر افراد نیز منتقل کنند.

بنابراین نه تنها شکل و ساختار مبل کلینیک زیبایی باید متناسب با محیط داخلی کلینیک در نظر گرفته شود، بلکه به ویژگی‌‌های جزئی مثل فاصله بین مبلمان نیز باید توجه شود.

برای آشنایی بیشتر با میزان درآمد کلینیک زیبایی این مقاله را مطالعه نمایید.

●      تعداد مبلمان

علاوه بر ویژگی‌هایی مثل استحکام، ایمنی و دوام مبل کلینیک زیبایی، باید به ویژگی دیگر مثل تعداد مبلمان نیز توجه کرد. قبل از اینکه برای خرید مبلمان کلینیک زیبایی اقدام کنید، ابتدا فضای داخل اتاق انتظار و هر بخش دیگر کلینیک به مبلمان نیاز دارد را مورد بررسی قرار دهید. شما باید به طور تقریبی پیش بینی کنید که چه تعداد افراد در فضاهای مختلف کلینیک مثل اتاق انتظار جای می‌گیرند. سپس متناسب با پیش بینی خود برای خرید مبلمان اقدام کنید. به عنوان مثال، اگر در سالن انتظار ۸ یا ۹ نفر جای می‌گیرند، بهتر است شما مبلمان ده نفره را انتخاب کنید یا دو ست مبل خریداری کنید.

بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز درمانی به این موضوع توجه چندانی ندارند. به عنوان مثال، تنها از سه یا چهار تعداد صندلی ساده در اتاق انتظار استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث نارضایتی مراجعه کنندگان شود. زیرا بسیاری از مراجعه کنندگان باید مدت زمان طولانی را در فضای داخلی کلینیک و سالن انتظار بایستند. برای افزایش رضایت مراجعه کنندگان و گسترش تعداد مشتریان، باید آرامش و راحتی افرادی که به کلینیک مراجعه می‌کنند در اولویت قرار بگیرد.

●      رنگ مبل کلینیک زیبایی

علاوه بر ویژگی‌های تخصصی، باید به ویژگی‌های ظاهری مبل نیز توجه کرد. به عنوان مثال، رنگ مبل کلینیک زیبایی یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی است که باید قبل از خرید آن را بررسی کرد. بهتر است رنگ مبلمان متناسب با تم فضای داخلی کلینیک زیبایی انتخاب شود. معمولاً کلینیک‌های زیبایی با رنگ‌های شاد و آرامش بخش مثل سفید و رنگ‌های روشن طراحی می‌شوند. شما می‌توانید از مبل‌هایی با رنگ‌های شیری، کرمی، سبز، بنفش و مواردی مانند این برای طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک استفاده کنید.

البته استفاده از رنگ‌های متضاد با تم اصلی کلینیک نیز جذابیت زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر فضای داخلی کلینیک با رنگ‌های کرم و سفید طراحی شده است، شما می‌توانید مبل با رنگ‌های تیره مثل مشکی یا قهوه‌ای خریداری کنید. در این حالت، مبلمان بیشتر از سایر بخش‌های کلینیک مورد توجه قرار خواهد گرفت. سعی کنید برای کلینیک زیبایی از مبل‌هایی با رنگ سفید استفاده نکنید.‌ مبل‌های سفید خیلی زود کثیف می‌شوند.

آلوده شدن و تغییر رنگ مبلمان کلینیک‌های زیبایی

روش دیگر برای خرید مبلمان مناسب کلینیک زیبایی، استفاده از مبل‌های تک رنگ یا دو رنگ است. محدودیتی برای خرید این گونه مبل‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید یک ست مبل تک رنگ انتخاب کنید یا مبلمان با دو رنگ مختلف خریداری کنید.

●      جنس فوم مبلمان

هنگام خرید مبل کلینیک زیبایی، باید به جنس فوم مبلمان نیز توجه کرد. مبل‌هایی با تشک‌های نامناسب باعث کمر درد و خستگی بیشتر مراجعه کنندگان می‌شوند. بنابراین باید مبلمانی با اسفنج مخصوص انتخاب کرد. معمولاً مبلمان بیمارستان و کلینیک‌های زیبایی از فوم پلی اتیلن و اسفنج ساخته می‌شوند. فوم پلی اتیلن به دو شکل سرد و گرم در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. فوم سرد ساختار بهتری داشته و کیفیت بالایی دارد. مبل‌هایی که با استفاده از فوم سرد ساخته می‌شوند، ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر کنند.

این مبل‌ها بسیار نرم بوده و برای کلینیک‌های زیبایی مناسب هستند. دسته دیگر فوم‌های گرم هستند که انعطاف پذیری و نرمی بیشتری نسبت به فوم سرد دارند. ولی با این حال طول عمر آنها کمتر است و ممکن است به مرور زمان آسیب ببینند. معمولاً از اسفنج‌ها نیز برای ساخت مبلمان کلینیک زیبایی استفاده می‌شود. اسفنج به علت انعطاف پذیری و طول عمر بالا می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت مبلمان باشد. این مبل‌ها به راحتی آسیب نمی‌بینند و برای بیماران با مشکلات جسمی و حرکتی کاملا مناسب هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور جامع درباره ویژگی های مبل کلینیک زیبایی صحبت شد. طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگام طراحی فضای داخلی کلینیک، باید به جزئیات نیز توجه کرد. یکی از جزئیات مهم برای فضاسازی، انتخاب مبل کلینیک زیبایی است. مبلی که برای کلینیک‌های زیبایی یا مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. این مبل‌ها نباید باعث آسیب و آزردگی مراجعه‌کنندگان شود. مبلمان کلینیک زیبایی باید انعطاف پذیر و نرم باشد. دقت در انتخاب مبلمان کلینیک، باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر بهبود کسب و کار شما خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button