اهمیت لوکیشن کلینیک زیبایی در هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی

انتخاب یک مکان خوب برای راه اندازی کلینیک زیبایی شما می تواند سرمایه و سابقه و اعتبار پزشکی شما را به مراتب بالاتر و جدیدی برساند، در حالی که  انتخاب یک مکان متوسط یا ضعیف می تواند شما را به دلایلی که می تواند مضر باشد، ناامید کند. با توجه به اهمیت انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی، مهم است که عوامل زیر را قبل از نهایی کردن مکان کلینیک خود در نظر بگیرید.

ما در این مطلب سعی داریم تا مطلوب ترین معیارها را برای انتخاب یک مکان کلینیک زیبایی خوب بازگو کنیم، پس اگر در فکر راه اندازی یک کلینیک تازه تاسیس هستید و در مورد مکان آن مردد، بهتر است این مطلب را بخوانید.

فهرست عناوین مقاله:

تاثیر موقعیت جغرافیایی در انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی

۵ راه برای انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی 

در سال های اخیر، تعداد روزافزونی از کلینیک های زیبایی در ایران تاسیس شده است و  این امر انتخاب یک کلینیک زیبایی قابل اعتماد در ایران را بسیار چالش برانگیز می کند. بسیاری از افراد به املاک مراجعه می کنند یا در اینترنت و پلتفرم های اجاره و فروش املاک جستجو می کنند. اما گاهی به این سادگی هم بهترین لوکیشن کلینیک زیبایی انتخاب نمی شود! باور کنید یا نه انتخاب یک لوکیشن مناسب برای راه اندازی کلینیک زیباییتان اهمیت زیادی در جذب بیمار، بازگشت سرمایه و به طور کلی موفقیت کسب و کارتان دارد.

باید توجه کنید که اولین بازدید بیماران نظراتی را در مورد خدمات زیبایی و پزشکی شما ایجاد می کند و از آنجایی که اکثر درمان ها به بیش از یک جلسه برای برنامه درمانی اولیه یا قرار ملاقات و معاینه های بیشتر نیاز دارند، مکان واقعا برای بیماران شما مهم است. مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که کمتر از ۳۰ ثانیه طول می کشد تا اولین تصور یک فرد از یک محیط ایجاد شود، اما خوشبختانه یا متاسفانه برای بعضی ها فقط یک دهم ثانیه طول می کشد! بنابراین اگر از ابتدا در انتخاب مکان کلینیک زیبایی تازه تاسیستان دقت نکنید، ممکن است ضرر زیادی به سرمایه و کسب و کارتان وارد کنید. در ادامه اما با چند راه حل عالی برای انتخاب یک لوکیشن مناسب برای کلینیک یا مطب میزبان شما هستیم:

  1. موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی شما می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت کلینیک شما داشته باشد. مکان نه تنها یک نقطه منفرد در نقشه است، بلکه ترکیب چندین عامل فرعی است که باید در نظر گرفته شود. بیشتر جنبه های مکان یابی نادیده گرفته شده از سوی پزشکان تازه کار به شرح زیر است:

زمان رفت و آمد 

با توجه به اینکه متخصصان مراقبت های بهداشتی و یا پزشکان جراح خدمات جامعی را در شرایط اضطراری ارائه می دهند، مکان کلینیک شما باید حداقل رفت و آمد را برای خود و بیماران مورد نظرتان فراهم کند.

محلیت

از هزینه های مشاوره خود به عنوان یک معیار قابل اعتماد برای تعیین مناسب ترین منطقه برای تاسیس کلینیک زیبایی استفاده کنید. منطقه ای را هدف قرار دهید که ساکنان آن می توانند خدمات شما را بپردازند و آنها را به دوستان، خانواده و همکاران همفکر خود توصیه کنید.

محله، فروشگاه ها و دفاتر مجاور 

ساختار محله و مکن های تجاری آن نقش بسیار مهمی در ایجاد یک برداشت اولیه مثبت از کلینیک شما دارد. کلینیک پزشک نشان دهنده سلامتی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ناحیه اطراف سایت کلینیک پیشنهادی شما تصویری را که می خواهید نشان دهید، منعکس می کند.

نزدیکی به بیمارستان ها

بسته به رشته یا خدمات شما و بیماران هدف شما، نزدیک بودن بیمارستان ها می تواند یک نعمت یا یک نفرین باشد. ارزیابی تأثیر مثبت بیمارستان مجاور؛ می تواند شامل سهولت دسترسی به ارجاعات محلی باشد، در حالی که موارد منفی آن می تواند شامل واگذاری مشتری یا بیمار به نفع آن موسسه بزرگتر باشد.

دید خوب

اطمینان حاصل کنید که کلینیک زیبایی شما به راحتی برای عابران قابل مشاهده است تا زمانی که آنها به پزشک نیاز دارند، این مکان را در ذهن داشته باشند. فضایی با دید عالی ممکن است کمی بیشتر از یک کلینیک دور از دید شما هزینه داشته باشد، اما به آن به عنوان سرمایه گذاری در بازاریابی فکر کنید که نتایج بلندمدتی ارائه می دهد. فراموش نکنید که بررسی کنید آیا فضای کافی برای نمایش یک بنر و تابلوهای مورد نیاز وجود دارد یا خیر.

اهمیت دید خوب در انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی

دسترسی

مکان کلینیک زیبایی شما باید با چندین گزینه رفت و آمد حمل و نقل عمومی قابل دسترسی باشد تا بیماران به راحتی و با هر وسیله نقلیه ای امکان رفت و آمد به مطب را داشته باشند.

  1. جمعیت شناسی

به بیان ساده، جمعیت شناسی ویژگی های بیماران هدف شما است. سعی کنید ویژگی های زیر را در جمعیت شناسی هدف خود بررسی کنید و مطمئن شوید که در اطراف سایت کلینیک زیبایی شما کمبود این جمعیت مناسب وجود نداشته باشد.

سن

اطمینان حاصل کنید که کلینیک شما در منطقه ای قرار دارد که گروه سنی بیماران هدف شما را نشان می دهد. برای مثال، راه‌اندازی یک کلینیک اطفال در یک مکان مسکونی محبوب با والدین جوان یا یک ارتوپدی در حومه شهر با محله‌ای بالغ‌تر، ایده خوبی خواهد بود. همچنین، فراموش نکنید که مطالعه کنید که آیا جمعیت در آن منطقه خاص در حال کاهش یا افزایش است و احتمال تغییر ترکیب آن وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، منطقه ای که از طریق افزایش مهاجرت گسترش یافته است، می تواند جمعیتی ایده آل برای یک مرکز مراقبت های بهداشتی جدید فراهم کند.

متوسط ​​درآمد 

ارزیابی میانگین درآمد خانوار جمعیت محلی به عنوان یک شاخص خوب برای تصمیم گیری در مورد هزینه های خدمات شما و انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی عمل می کند. اگر هزینه‌ های خاصی را در نظر دارید، که بالاتر از حد متوسط جامعه است، مطمئن شوید که در محلی لوکس و پر درآمد کلینیک خود را تاسیس می‌کنید تا بیماران بتوانند هزینه خدمات شما را به راحتی بپردازند.

اهمیت جمعیت شناسی در انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی
  1. رقابت

رقابت عامل دیگری است که معمولاً وقتی پزشکان یک لوکیشن را برای مطب خود انتخاب می کنند مورد توجه قرار نمی گیرد. یک رقابت سالم لزوماً مانع کار شما نمی شود، بلکه می تواند به رشد آن نیز کمک کند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه!

پزشکان با تخصص های مشابه و تخصص های مرتبط

داشتن تعداد زیادی پزشک در مجاورت با همان تخصص می تواند عمل شما را محدود کند، با این حال، حضور سایر کلینیک هایی که تخصص های جایگزین ارائه می دهند، می تواند از طریق ارجاعات ارزشمند متقابل به رشد شما کمک کند یا یک خوشه مراقبت های بهداشتی را تشکیل دهد. این موضوع احتمالاً بیماران را از مناطق دور جذب می کند تا به طور همزمان به بسیاری از خدمات دسترسی پیدا کنند، چیزی مثل یک ساختمان پزشکان اما در وسعت یک محله.

پزشکان جوان در مقابل پزشکان قدیمی

بیماران اغلب در انتخاب پزشک خود رضایت دارند. تغییر ترجیحات بیمار می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد به خصوص برای یک پزشک جوان و تازه کار که خود را در بازار تثبیت می کند. راه‌اندازی یک مطب در میان کلینیک‌های قدیمی می ‌تواند به این معنا باشد که باید زمان و تلاش زیادی را صرف ایجاد نام و اعتبار برای خود در منطقه‌ای با تعدادی پزشک معتمد کنید و با توجه به اینکه بیماران در برابر تعویض پزشک مقاوم هستند، ممکن است ایده چندان عاقلانه ای نباشد. پزشکان جوان اغلب در بازاریابی تهاجمی ‌تر هستند و اگر کلینیکی را در منطقه‌ای که تحت تسلط روش ‌های جدید است راه‌اندازی کنید، آماده باشید که زمان و منابع خود را برای بازاریابی اختصاص دهید.

  1. ساختمان

وضعیت ساختمان و نمای بیرونی آن نیز نقش مهمی در تعیین محل لوکیشن کلینیک زیبایی دارد. هنگام انتخاب ساختمان دقیق برای کلینیک خود، عوامل زیر را فراموش نکنید:

نمای خارجی

ظاهر بیرونی اولین برداشت شماست و بنابراین باید روشی را طراحی و حفظ کنید که بیماران را به کلینیک جذب و دعوت کند.

پارکینگ خودرو

حفظ پارکینگ کافی حیاتی است، زیرا اگر بیماران رفت و آمد سختی را به دلیل کمبود گزینه های پارک داشته باشند، به سادگی به جای دیگری خواهند رفت. یک پارکینگ ایمن یا تحت نظارت، سطح راحتی بیشتری را برای بیماران فراهم می کند که رفاه آنها هم در داخل و هم در خارج از ساختمان در نظر گرفته شود.

آسانسور

اگر کلینیک شما بالاتر از طبقه همکف است، آسانسور یکی از ویژگی‌های ضروری انتخاب مکان مناسب برای کلینیک زیبایی است.

فضای داخلی

فضای داخلی و چیدمان کلینیک شما نیز بسیار مهم است و به تجربه عالی بیمار کمک زیادی می کند.

زیبایی شناسی

راحتی و جذابیت زیبایی شناسی اتاق انتظار را نمی توان دست کم گرفت، زیرا این اساس کل تجربه کلینیک بیمار را تشکیل می دهد. صندلی کافی، تهویه مناسب و سرگرمی باید با رنگ ‌ها، گرافیک‌ های بافتی و مکان ‌های بازی کودکان برای حفظ خونسردی و توجه بیمارانی که ممکن است در سطوح مختلف ناراحتی هستند، ادغام شوند.

نقش آسانسور در انتخاب لوکیشن کلینیک زیبایی

با مهم ترین تجهیزات مورد نیاز کلینیک زیبایی جهت راه اندازی کلینیک زیبایی در این مقاله آشنا شوید.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی شما باید به خوبی تمیز شده و به راحتی در دسترس باشد. سطح بالایی از تمیزی ضروری است، و عملکرد اجزا باید در حالت خوب و عالی نگه داشته شود.

ابعاد کلینیک 

توصیه می شود طرح کلینیکی را انتخاب کنید که از نظر اندازه حداقل ۲۰ درصد بیشتر از نیاز فعلی شما باشد. وقتی کلینیک زیباییتان محبوب شد و خواستید صندلی بیشتری یا شاید اتاق مشاوره دیگری داشته باشید، فضای اضافی مفید خواهد بود و از جابجایی دوباره یا بازسازی گران قیمت جلوگیری می کند.

به طور خلاصه قبل از اینکه برای جستجوی لوکیشن کلینیک زیبایی اقدام کنید، به خواسته ها و نیاز های خود دقت کنید و نکاتی که گفتیم را فراموش نکنید. برخی از سوالاتی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می توان به راحتی از محله هایی که بیماران شما در آن زندگی می کنند یا کار می کنند، به ساختمان شما دسترسی داشت؟

اگر ترافیک در منطقه شما به طور مکرر غوغا می کند، آیا مترو یا سایر ایستگاه های حمل و نقل عمومی در این نزدیکی وجود دارد؟ فراموش نکنید که پارکینگ را نیز در نظر بگیرید. اگر احتمال دارد بیماران احتمالی با ماشین به مطب شما بروند، آنها را مجبور نکنید که برای پارک کردن دچار سردرگمی و دردسر شوند و سر آخر هم وقت ویزیت خود را از دست بدهند؛ برای این منظور پارکینگ زیاد در خیابان یا زمین اختصاصی دو راه حل ایده آل هستند.

اگر هنوز به این سوال فکر می کنید که چگونه بهترین مکان را برای راه اندازی یک کلینیک  زیبایی یا مطب پیدا کنیم، باید به استراتژی بازاریابی و بیزینس پلن خود بازگردید و بیماران ایده آل و بالقوه خود را در نظر بگیرید. آنها کجا زندگی می کنند؟ در چه محله هایی ممکن است کار کنند؟ آیا آنها بیشتر با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد می کنند یا با ماشین؟

بر اساس این پاسخ ها، شما باید بتوانید چند مکان کلیدی را برای انتخاب لوکیشن کلینیک خود شناسایی کنید یا نقاط ضعف کلینیک خود را در مورد راحتی بیمار شناسایی کنید. اساساً، همه چیز به انجام تمام تلاش شما برمی‌گردد تا اطمینان حاصل کنید که بیمار بالقوه شما به موقع به اولین قرار ملاقات خود می‌رسد و کاملا از حضور در آن مکان احساس راحتی می ‌کند.

در مقاله بیزینس پلن کلینیک زیبایی، اهمیت بیزینس پلن و ماهیت آن خواهید آموخت.

در آخر

اگر به دنبال تاسیس کلینیک خود هستید، انتخاب بهترین لوکیشن کلینیک زیبایی یکی از بزرگترین تصمیماتی است که باید بگیرید. انتخاب یک مکان خوب به این معنی است که کلینیک شما به راحتی در دسترس خواهد بود. علاوه بر آن فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در تصمیمات خود آنها را لحاظ کنید. کلینیک ‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند، عموماً دید و بازدید بیشتری دارند، اما قیمت‌ های اجاره یا خرید بالاتری نیز دارند. و یا از سوی دیگر مکان های خارج از شهر معمولا ارزان تر هستند و فضای بیشتری را ارائه می دهند. در این مطلب ما چند فاکتور دیگر که می تواند شما را در گرفتن این تصمیم مهم یاری کنید را بازگو کردیم. با دانستن این نکات جامع می توانید لوکیشن بسیار مناسبی را برای موفقیت روز افزون خود انتخاب کنید. اگر تجربه دیگری در این زمینه دارید خوشحال می شویم که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button