اهمیت و تأثیر طراحی برند بوک پزشکی در حوزه زیبایی

بعد از راه اندازی کلینیک زیبایی، به کارگیری روش‌های بازاریابی در اولویت قرار دارد. روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات کلینیک‌های زیبایی وجود دارد، ثبت برند و تبلیغاتی کلینیک زیبایی به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک مرکز معتبر برای انجام خدمات پوست و مو تبدیل شوید. طراحی برند بوک پزشکی یا کتابچه پزشکی، یکی از بهترین روش‌ها برای شروع بازاریابی و تبلیغات است.

بوک پزشکی به عنوان راهنمای کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع بوک پزشکی یک ابزار کلیدی است که به مراجعه‌کنندگان شما اجازه می‌دهد تا نحوه استفاده از خدمات برند را به صورت تصویری یا در قالب محتوای متنی مشاهده کنند.

طراحی برند بوک پزشکی ممکن است به شکل آنلاین انجام شود. اگر به تازگی کلینیک زیبایی خود را راه‌اندازی کرده و به دنبال روش‌هایی برای طراحی برند بوک پزشکی هستید یا قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره کتاب پزشکی داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

  برند بوک پزشکی چیست؟

برند بوک پزشکی بخش اصلی استراتژی برندسازی و ثبت تجاری کلینیک زیبایی است. کتاب برند پزشکی، شامل تمام عناصری است که برند شما را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال، اصول پایه گذاری کلینیک زیبایی مثل هدف، ارزش‌ها و ماموریت‌ها یا هویت بصری کلینیک مثل لوگو، رنگ و تصاویر باید در برند بوک پزشکی قید شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت بوک پزشکی به عنوان یک مرجع برای کلینیک زیبایی عمل می‌کند که می‌تواند هرگونه اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار شما را در اختیار افراد دیگر قرار دهد.

طراحی برند بوک پزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد. یک کلینیک زیبایی، خدمات گوناگونی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. بنابراین باید به عنوان یک برند مشهور شناخته شود. تنها راهی که به کلینیک‌های زیبایی کمک می‌کند تا سریع‌تر فرایند برندسازی را انجام دهند، طراحی برند بوک پزشکی است. برند بوک پزشکی باید منعکس‌کننده عناصر متمایز کلینیک زیبایی باشد تا کسب و کار شما را نسبت به سایر برندها اصیل و منحصر به فرد نشان دهد.

به بیانی ساده‌تر، در طراحی برند بوک پزشکی باید مجموعه دستورالعمل‌ها و روش‌هایی که در کلینیک زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد ارائه شود. برند بوک پزشکی اعتماد مردم را نسبت به برند و کسب و کار افزایش می‌دهد. علاوه بر این، برند بوک پزشکی قادر است تصویر مثبتی از کلینیک زیبایی شما در ذهن مراجعه کنندگان ایجاد کند.

برند بوک پزشکی چیست؟

تاثیر طراحی برند بوک پزشکی در فعالیت کلینیک زیبایی

همانطور که گفته شد، طراحی برند بوک پزشکی تاثیر بسیار زیادی در فعالیت یک کلینیک زیبایی دارد. در ادامه درباره اثرات و مزایای طراحی برند بوک پزشکی برای یک کلینیک زیبایی به طور کامل صحبت خواهیم کرد:

۱.برند بوک پزشکی هدف شما را نشان می ‌دهد

یکی از مهم‌ترین اثرات طراحی برند بوک پزشکی بر بهبود فعالیت کلینیک‌های زیبایی این است که میتوان هدف اصلی کسب و کار را با کمک کتابچه برند مشخص کرد. با توجه به اینکه نسبت به سال‌های گذشته خدمات زیبایی مثل تزریق ژل و بوتاکس یا کاشت مو و ابرو بیشتر مورد توجه مراجعه کنندگان قرار گرفته است، بنابراین هدف اصلی کلینیک‌های زیبایی، ارائه این خدمات با استفاده از مواد با کیفیت و تحقق نیاز اجتماعی است. در این حال، این موضوع می‌تواند یکی از کوچک‌ترین اهداف کلینیک‌های زیبایی باشد. شما باید به طور کامل اهداف اصلی خود از راه اندازی کلینیک را در برند بوک پزشکی مطرح کنید.

زمانی که کتابچه برند در اختیار کسب و کارهای دیگر یا سرمایه گذاران قرار بگیرد، اهداف کلینیک زیبایی شما به طور کامل و با ذکر جزئیات قابل مشاهده خواهد بود. در واقع هدف گذاری مهم‌ترین و اولین مرحله برای تاسیس یک کسب و کار است. ممکن است هدف بسیاری از پزشکان متخصص از راه اندازی کلینیک زیبایی، رسیدن به درآمد بیشتر باشد. با این حال تعداد زیادی از کلینیک‌های زیبایی نیز وجود دارند که با اهداف ارائه خدمات کلینیک زیبایی با کمترین قیمت و بالاترین سطح کیفیت راه اندازی شده‌اند.

۲.ارائه دستورالعمل ‌های سازمان یافته

برند بوک پزشکی یکی از بهترین ابزارها برای ارائه دستورالعمل‌های سازمان یافته است شما می‌توانید هر گونه پیشنهادات یا دستورالعمل‌های جدید کلینیک زیبایی را در کتابچه برند قید کنید. در ادامه به طور کامل درباره این موضوع به شما توضیح خواهیم داد.

در هر کسب و کاری انسجام و تدوین اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی خدماتی که توسط کلینیک‌های زیبایی به مراجعه کنندگان ارائه می‌شوند، باید کاملا سازمان یافته و برنامه ریزی شده باشند. شما نمی‌توانید به طور ناگهانی تعدادی خدمات جدید به کلینیک زیبایی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر تاکنون در زمینه تزریق ژل و بوتاکس یا میکرونیدلینگ و پاکسازی صورت فعالیت کرده‌اید، برای افزودن خدماتی مثل کاشت مو و ابرو ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ برند بوک پزشکی رفته و مراحل لازم برای افزودن خدمات مربوط به کاشت مو و ابرو را یادداشت کنید. تمامی مراحل مثل استخدام تکنسین کاشت مو، خرید تجهیزات پیشرفته و همچنین هزینه لازم برای افزودن این خدمات به کلینیک زیبایی باید در برند بوک به پزشکی مطرح شود. بنابراین کتابچه برند، بهترین وسیله برای نظم بخشیدن به فعالیت‌های داخلی کلینیک است. 

۳. بازاریابی و تبلیغات

از کتابچه برند می‌توان برای برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغات نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید باید ابتدا مراحل و هزینه‌های لازم برای راه اندازی وب سایت را در برند بوک پزشکی قید کنید. در واقع، در کتابچه برند باید تمامی روش‌های بازاریابی که توسط کلینیک زیبایی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد مطرح شود تا سرمایه‌گذاران اطلاعات کافی درباره فعالیت‌های داخلی کلینیک زیبایی داشته باشند. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی برای بازاریابی خدمات خود به رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند.

به عنوان مثال، از پلتفرم‌هایی مثل تلگرام یا سایر فضاهای مجازی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند. نتایج و تحلیل استفاده از روش‌های بازاریابی مختلف باید در طراحی برند بوک پزشکی قید شود. به عنوان مثال، اگر از روش‌هایی مثل بازاریابی انسانی یا بازاریابی تلفنی استفاده کرده و به نتیجه نرسیده‌اید، باید مراحل دقیق این روش‌ها و دلایل بی‌نتیجه بودن آن را در برند بوک پزشکی مطرح کنید.

۴.افزایش اعتبار کلینیک

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای طراحی برند بوک پزشکی، افزایش اعتبار کلینیک زیبایی است. طراحی کتابچه برند به سایر سرمایه‌گذاران یا مراجعه‌کنندگان نشان می‌دهد که شما با برنامه‌ریزی عمل کرده و فعالیت‌هایی کاملاً تدوین شده و سازمان یافته دارید. علاوه بر این، با کمک کتابچه برند به راحتی می‌توانید برای ثبت برند و دریافت نام تجاری اقدام کنید. بعد از مدتی، نام کلینیک زیبایی شما به یک برند مشهود تبدیل می‌شود.

 برندسازی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات است. به جای اینکه مقدار زیادی پول روی سایر روش‌های بازاریابی مثل بازاریابی تلفنی یا بازاریابی مجازی سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا به برندسازی فکر کنید. امروزه مردم به برندهای معتبر بیشتر اعتماد می‌کنند تا کسب و کارهای بی‌نام و نشان. زمانی که نام کلینیک زیبایی به صورت رسمی ثبت شود، می‌توانید از سایر روش‌های تبلیغات مثل تبلیغات صدا و سیما یا بیلبورد‌های درون شهری برای ارائه خدمات خود به مراجعه کنندگان استفاده کنید.

۵.سهولت در انتخاب استراتژی

همانطور که می‌دانید، تمامی کسب و کارها باید از استراتژی برای معرفی خدمات و فعالیت خود به مشتریان استفاده کنند. کلینیک‌های زیبایی و کلینیک.های پوست و مو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تمامی استراتژی‌هایی که برای تبلیغات، بازاریابی و معرفی خدمات خود به مراجعه کنندگان به کار می‌گیرید، باید در برند بوک پزشکی نوشته شود.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بسیاری از کلینیک‌های زیبایی این است که از استراتژی‌های پراکنده برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، ابتدا یک استراتژی بازاریابی را به کار می‌گیرند و زمانی که دقیقاً در نیمه راه هستند، آن را رها کرده و از استراتژی دیگری استفاده می‌کنند. مشکل دیگر این است که برخی از کلینیک‌های زیبایی ترجیح می‌دهند استراتژی تبلیغات و بازاریابی خود را از سایر کلینیک‌های زیبایی کپی برداری کنند. این دو موضوع آسیب بسیار زیادی به فعالیت کلینیک‌های زیبایی وارد می‌کند.

بنابراین به جای استفاده از استراتژی‌های پراکنده و تقلید شده؛ سعی کنید با مشورت یک گروه بازاریابی حرفه‌ای، استراتژی‌های جدیدی برای توسعه فعالیت کلینیک زیبایی طراحی کنید. فراموش نکنید که تمامی استراتژی‌ها باید مرحله به مرحله و همراه با جزئیات در برند بوک پزشکی ارائه شود. علاوه بر این، اگر تعدادی از استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار شما به نتیجه نرسید،  باید دلیل آن را نیز در برند بوک پزشکی بیان کنید.

تاثیر طراحی برند بوک پزشکی در فعالیت کلینیک زیبایی

برای اطلاعات بیشتر به مقاله راهنمای جامع اینستاگرام برای پزشکان مراجعه کنید.

چگونه برند بوک پزشکی طراحی کنیم؟

برای طراحی برند بوک پزشکی باید مرحله به مرحله پیش بروید. برخی از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند برند بوک پزشکی را در چند ساعت یا یک شبانه روز طراحی کنند. در حالی که طراحی کتابچه برند ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. برای طراحی برند بوک پزشکی مراحل زیر را طی کنید:

۱. برند خود را معرفی کنید

اولین مرحله برای طراحی برند بوک پزشکی این است که به برند خود هویت و شخصیت بدهید. ابتدا چند سوال کلیدی درباره کسب و کار خود را مطرح کنید و سعی کنید با پاسخ دادن به آنها هویت و شخصیت کسب و کار خود را بسازید. این هویت جدید قادر است شما را نسبت به سایر کلینیک‌های زیبای متمایز سازد. به عنوان مثال، می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • شما چه کسی هستید؟
  • چه کار می‌کنید؟
  • به چه چیزی علاقه دارید؟
  • هدف شما از تاسیس کلینیک چیست؟

بعد از اینکه به این سوالات پاسخ دادید، باید اطلاعاتی درباره پیدایش و تاریخچه تاسیس کلینیک زیبایی در برند بوک پزشکی وارد کنید. در مرحله بعد، سعی کنید یک بیانیه بسازید. به عنوان مثال، به مخاطبین خود توضیح دهید که چرا برند شما وجود دارد و چشم انداز شما از راه اندازی کلینیک زیبایی چیست.

علاوه بر این، در این مرحله باید بیان کنید که کلینیک زیبایی شما چه مشکلی از جامعه را برطرف می‌کند و دلیل اصلی هر یک از اقدامات و خدماتی که در کلینیک ارائه می‌شود چیست. در ادامه باید شرح کاملی از خدمات کلینیک زیبایی ارائه دهید. همچنین استراتژی برندینگ خود را تعریف کرده و درباره روش انجام آن توضیح دهید. بهتر است تعداد پرسنل و عملکرد مدیران یا سایر ذینفعان مربوطه را نیز در بوک پزشکی معرفی کنید.

۲.دستورالعمل های دقیق برای برند خود ایجاد کنید

مرحله دوم برای طراحی برند بوک پزشکی، ایجاد دستورالعمل‌های دقیق است. به عنوان مثال، طراحی لوگو یکی از دستورالعمل‌های کلینیک زیبایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به اینکه نام برند شما همیشه ثابت می‌ماند، بنابراین بهتر است از یک لوگوی حرفه‌ای و ماندگار استفاده کنید تا بعد از چند سال مجبور به تغییر آن نشوید. لوگویی که برای کلینیک زیبایی طراحی می‌شود باید نشان دهنده فعالیت شما باشد.

علاوه بر این، ابعاد و اندازه لوگو و کلماتی که در لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید کاملا استاندارد باشد. بهتر است از همان ابتدا فونت منحصر به فرد خود را پیدا کرده و همیشه از آن برای نوشتن نکات جدید در بوک پزشکی استفاده کنید. در ادامه باید سعی کنید پالت رنگی منحصر به فرد خود را داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید از ترکیب چند رنگ برای کلینیک زیبایی استفاده کنید و این رنگ‌ها را در تمامی جزئیات کلینیک مثل طراحی بوک پزشکی یا لوازم داخلی کلینیک مورد استفاده قرار دهید.

همه این عوامل در کنار یکدیگر به شما کمک می‌کنند تا نسبت به سایر کلینیک‌های زیبایی متمایز باشید.

۳.بوک پزشکی را به اشتراک بگذارید

آخرین مرحله برای طراحی برند بوک پزشکی، این است که آن را با سایر مراجعه کنندگان و سرمایه‌گذاران به اشتراک بگذارید. استفاده کنید یک قالب pdf از کتابچه برند خود تهیه کرده و در اختیار افرادی قرار دهید که با شما در ارتباط هستند. بعد از اینکه نوشتن کتابچه برند به پایان رسید، آن را به پرسنل داخلی کلینیک معرفی کنید. همچنین از آنها بخواهید که به طور کامل کتابچه برند را مطالعه کرده و نظر خود را درباره آن بیان کنند.

چگونه برند بوک پزشکی طراحی کنیم؟

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره طراحی برند بوک پزشکی صحبت شد. طراحی کتابچه برند برای کلینیک‌های زیبایی امری الزامی است. چرا که می‌تواند هدف اصلی کسب و کار شما را به مراجعه کنندگان نشان دهد.

بسیاری از خدمات کلینیک زیبایی با پوست و صورت انسان‌ها در ارتباط هستند. بنابراین مردم تمایل دارند به کلینیک‌هایی مراجعه کنند که ارزش و اعتبار بیشتری داشته و مورد اعتماد آشنایان و نزدیکان خود باشند. بوک پزشکی قدم مهمی برای برند سازی و ثبت نام تجاری است و با کمک آن، ارزش و اعتبار کلینیک شما افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button