متن تبلیغات کلینیک زیبایی | معرفی کلینیک های زیبایی

مناسب ترین پیام با شناخت کامل کلینیک شما قابل تعیین است.

تاثیر آنها در شناخته شدن کلینیک شما بسیار مهم است.

در پیام تبلیغات کلینیک خود باید به بهترین شکل مخاطب را با خدمات خود آشنا کنید.

این موضوع بر اساس مخاطبان شما باید تصمیم گیری شود.

وقتی از بهترین روش‌های معرفی کلینیک های زیبایی صحبت می‌کنیم، در واقع به دنبال راهی هستیم که با صرف هزینه کمتر، مراجعه کننده بیشتری را جذب کند. ابزارهای مختلف برندسازی و بازاریابی وجود دارد که می‌تواند شما را به مخاطبان معرفی کند. برخی از این راه ها زمانبر هستند و نیاز به هزینه و انرژی زیادی دارند؛ مانند تمرکز بر بازاریابی دهان به دهان . برخی روش‌ها نیز زودتر به نتیجه خواهند رسید، مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و متن تبلیغات کلینیک زیبایی.

حال قبل از اینکه ابزارها و روش‌های معرفی و پروموت کلینیک های زیبایی را با هم بررسی کنیم، نخست باید ببینیم که معرفی یک کلینیک زیبایی باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد. به بیان بهتر شیوه معرفی ما باید چه پیامی را و به چه شکلی به گوش مخاطبان برساند تا اعتماد آنها را جلب کند یعنی متن تبلیغات کلینیک زیبایی چه باشد که در نهایت منجر به مراجعه شود. و از همه مهمتر اینکه پیام خود را به گوش چه کسانی برسانیم؟

پس از بررسی اصول پروموت و برنامه ریزی برای آن، بسترهای تبلیغات کلینیک های زیبایی را معرفی خواهیم کرد و به این سوال پاسخ خواهیم داد که چطور فرایند معرفی کلینیک به مخاطبان خدمات زیبایی را شروع کنیم.

برای کلینک زیبایی چه چیزی را، در کجا و به چه کسانی معرفی کنیم؟

برای معرفی کلینیک های زیبایی در بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو، نخست باید بدانید که خدمت خود را برای چه کسانی تبلیغ می‌کنید تا بتوانید مشخص کنید که نوع پیام شما چگونه باید باشد و در چه بستری باید پروموت کرد. کمی به مخاطبان قبلی خود توجه کنید و به این چند سوال جواب بدهید:

  • بیشترین مخاطبان هر خدمات شما چند سال دارند؟
  • مخاطبان هر خدمت، بیشتر آقا هستند یا خانم؟
  • عموما از کجا به کلینیک شما مراجعه می‌کنند؟
  • سطح زندگی و درآمدی آنها به چه شکل است؟
  • چند بار به کلینیک شما مراجعه کرده‌اند؟
  • آیا خدمات دیگری نیاز دارند که به آنها ارائه شود؟

پاسخ این سوالات مشخص خواهد کرد که پیام خود را برای چه کسانی خواهید فرستاد. برای مثال ممکن است متوجه شوید که بیشتر مخاطبان لیزر موهای زائد را خانم‌های جوان تشکیل می‌دهند؛ در حالی که عمل زیبایی پلک در هر دو گروه مردان و زنان بالای ۴۵ سال، طرفدار دارد. همچنین موقعیت اجتماعی و محل زندگی کسانی که معمولا برای کاشت مو به شما مراجعه می‌کنند با کسانی که به دنبال عمل لیفت شقیقه و پیشانی هستند، باهم متفاوت است.

وقتی مخاطبان هر خدمت دسته‌بندی شد؛ می‌توان برای شیوه معرفی خدمات کلینیک و بستر تبلیغاتی و به طور کلی بازاریابی مراکز درمانی، برنامه ریزی کرد. بگذارید با چند مثال باهم این موضوع را بررسی کنیم:

مراجعین کلینکی های زیبایی

نوع پیام و متن تبلیغات کلینیک زیبایی برای مخاطبان جوان / مخاطبان با سن بالا

وقتی خدمت شما مخاطبان جوان دارد، باید پیام شما بیشتر بر جنبه‌های برندینگ کلینیک و تاثیر بر احساس فرد، تاکید داشته باشد. چرا که جوان‌ترها، بیشتر احساسی و هیجانی تصمیم می‌گیرند و باید در لحظه قانع شوند که شما بهترین گزینه برای آنها هستید. همچنین مخاطبان جوان معمولا سطح درآمد پایین‌تری دارند و استفاده از آفرهای مختلف، جشنواره‌ها، مسابقه و مواردی مانند این در جذب آنها تاثیر بیشتری خواهد داشت.

از سوی دیگر مخاطبانی با سن بالاتر، مانند افراد ۴۵ تا ۶۵ سال، بیشتر به دنبال کیفیت خدمت، قابل اعتماد بودن پزشکان کلینیک، بدون درد بودن خدمت و همچنین بدون بی‌هوشی و عوارض بودن آن هستند. مخاطبان مسن‌تر، معمولا منطقی‌تر تصمیم می‌گیرند و در انتخاب خدمت زیبایی با افراد دیگر مشورت خواهند کرد. برای جذب این افراد باید بتوانید با ارائه نمونه‌های موفق و نمایش ویدیوهایی از پزشکان کلینیک، حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید.

بستر معرفی کلینیک به مخاطبان جوان / مخاطبان با سن بالا

حال که شیوه ارائه پیام در معرفی کلینیک مشخص شده است، باید بستر معرفی کلینیک زیبایی به مخاطبان را نیز مشخص کنیم. مخاطبان جوان معمولا در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیسبوک حضور دارند. اگر می‌خواهید پیام خود را به گوش آنها برسانید، در این بسترها فعالیت کنید. این در حالی است که مخاطبان با سن بالاتر معمولا در فضای وب، مانند وبسایت‌های خبری و اجتماعی یا فضای تلگرام حضور دارند.

البته تلگرام به نوعی کاربرد دوگانه دارد. بسته به کانال‌های مورد نظر، مخاطبان جوان نیز قابل دستیابی هستند. با این حال استفاده از ظرفیت‌های اینستاگرام برای جوان‌ترها، بسیار ساده‌تر و موثرتر خواهد بود. همچنین گاهی می‌توان برای دستیابی به مخاطبان با سن بالا، فرزندان جوان آنها را مخاطب قرار داد و با معرفی کلینیک به مخاطبان جوان، پدر و مادران مسن آنها را نیز جذب کرد.

تبلیغات در بستر وب نیز این ویژگی‌ را دارد که با توجه به امکان بررسی لحظه‌ای نتایج تبلیغات، محل نمایش پیام معرفی کلینیک های زیبایی و شیوه پیام تبلیغاتی را تغییر داد. به این معنی که روش معرفی کلینیک های زیبایی در بستر وب در لحظه قابل تغییر است. برای مثال وبسایتی که شما را پروموت می‌کند، مدت زمان و ساعت نمایش تبلیغات و همچنین تصاویر و جلمه‌بندی پیام در حال نمایش را می‌توان در لحظه مشخص کرد و تغییر داد.

بستر تبلیغات کلینیک زیبایی

ویدیو یا بنر تبلیغاتی؟

نخست مشخص می‌شود که پیام شما بیشتر جنبه برندینگ و شو دارد یا می‌خواهید روی کیفیت خدمات و اثربخشی دستگاه‌ها تاکیید کنید. سپس باید پیام خود را در قالب یک ویدیو و یا یک یا چند بنر  تبلیغاتی نمایش دهید. در وب‌سایت‌ها معمولا یک تصویر به همراه یک متن معرفی برای تبلیغات کلینیک زیبایی به مخاطبان نمایش داده می‌شود. در تبلیغات بنری البته می‌شود از تصاویر متحرک یا GIF استفاده کرد.

در فضای اینستاگرام و تلگرام می‌توان از هر دو شکل بنر و پوستر یا ویدیو کمک گرفت. ویدیو به دلیل استفاده همزمان از صدا و تصویر، کارایی بیشتری دارد و در مدت زمان محدود می‌توان مطالب مختلفی را به بیننده نشان داد. در روش معرفی کلینیک های زیبایی، استفاده از ویدیو همراه با موسیقی مناسب با هر رده سنی در کنار نریشن، اثر بخشی تصاویر شما را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر وقتی می‌خواهید کاملا روی جمله‌بندی‌ها و تصاویر تمرکز کنید، استفاده از بنر و پوستر این حسن را دارد که مخاطب به هر اندازه که نیاز داشته باشد روی هر تصویر و متن صبر کند و با دقت آنها را بررسی نماید. حتی می‌تواند نمونه کارهای شما را با زوم کردن، بهتر بررسی کند. همچنین ممکن است سرعت خواندن متن‌ها در سنین بالا بسیار کمتر از جوان‌ترها باشد، پس واندن نوشته روی ویدیو کار سخت‌تری خواهد بود.

با توجه به همه این نکات، باید انتخاب کنید که برای چه خدمتی و چه گروه سنی می‌خواهید محتوای پروموشن آماده کنید تا بهتر بدانید که ویدیو بهتر است یا بنر.

اهمیت شناسایی مخاطب در کلینیک زیبایی

معرفی کلینیک های زیبایی در فضای اینستاگرام

اینستاگرام امروزه مهمترین پلتفرم فضای مجازی است که شما را به میلیون‌ها کاربر ایرانی متصل خواهد کرد. بیش از ۳۰ میلیون اکانت ایرانی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و حضور در این بستر، به سرعت شما را به بیماران و مخاطبان جدید کلینیک، معرفی خواهد کرد.باید راهنمای اینستاگرام برای پزشکان را مطالعه کنید.

روش معرفی کلینیک های زیبایی در اینستاگرام، جدا از نوع پیام و مخاطب هدف، به دو شاخه اصلی تبدیل می‌شود. یکی ساختن یک صفحه بسیار قابل قبول که در آن، جذب بیمار اتفاق بیفتد؛ و دیگری استفاده از روش های مختلف پروموت. این دو بخش کاملا مکمل یکدیگر هستند و بدون وجود یکی، دیگری کارکرد مناسبی نخواهد داشت.

یعنی اگر صفحه ای با محتوای بسیار عالی بسازید اما تبلیغات نداشته باشدی، نمی‌توانید کلینیک خود را به افراد زیادی معرفی کنید. همچنین اگر فقط روی تبلیغات تمرکز کنید اما صفحه مناسبی را نسازید، نمی‌توانید از تبلیغات خود نتیجه خوبی به دست بیاورید.

ساخت یک صفحه اینستاگرام جذاب

صفحه اینستاگرام جذاب، دارای چند ویژگی مهم است که در نهایت موجب جلب اعتماد مخاطب و جذب بیمار برای کلینیک زیبایی شما خواهد شد:

محتوای متنوع و کاربردی برای تبلیغات کلینکی زیبایی: اگر تمام صفحه خود را پر از تصاویر قبل و بعد کنید، یک تصویر غیر حرفه ای و نه‌چندان جذاب از خود نمایش خواهید داد. مخاطب باید در صفحه شما به خوبی با فضای داخلی کلینیک، پزشکان و متخصصان، دستگاه‌ها و تجهیزات، شیوه انجام خدمات، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل و مواردی از این دست آشنا شود. فقط نمایش نمونه کار نمی‌تواند به تنهایی جذب بالایی را رقم بزند. در این میان نوشتن کپشن‌های خلاقانه و استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید.

طراحی شیک و جذاب: در جذب اولیه مخاطب، بسیار مهم است که ظاهر صفحه، رنگ بندی، المان های گرافیکی و در نهایت چینش محتواها به خوبی طراحی شود. در واقع اگر این موارد رعایت نشود و یک صفحه زیبا نداشته باشید، درصد جذب اولیه تبلیغات شما کاهش پیدا خواهد کرد.

فعال بودن صفحه و تعامل با مخاطبان: باید از تمامی ابزارهای اینستاگرام مانند استوری، لایو، IGTV و مواردی مانند این استفاده کنید. باید به طور مرتب پست و استوری بگذارید و به شیوه‌های مختلف با مخاطبان خود در ارتباط باشید. پاسخ دادن به موقع به کامنت‌ها و دایرکت‌ها، یکی دیگر از نکات مهمی است که نرخ جذب را افزایش خواهد داد.

روش‌های تبلیغات کلینیک زیبایی در اینستاگرام

برای تبلیغ در فضای اینستاگرام، سه روش کلی برای کلینیک‌های زیبایی وجود دارد. یک روش در حال حاضر پیشنهاد نمی‌شود اما دو روش دیگر، بسیار معمول و پر استفاده است:

تبلیغات اسپانسری توسط کمپانی فیس‌بوک و اینستاگرام: به این معنی که هزینه دلاری را به شرکت فیس بوک پرداخت می‌کنید تا خود اینستاگرام ویدیو تبلیغاتی شما را به مخاطبان مورد نظر شما نمایش دهد. به این شکل که سن، جنسیت، محل زندگی و علاقه‌مندی‌های مخاطب خود را مشخص می‌کنید تا اینستاگرام تبلیغات شما را به مخاطبان مورد نظر شما نمایش دهد. این روش بیشتر برای جذب مخاطبان خارجی و بیمار از دیگر کشورها مناسب است. هرچند با افزایش قیمت دلار و البته کاهش رفت و آمد مسافران خارجی، در حال حاضر پیشنهاد نمی‌شود.

تبلیغات گسترده در صفحات عمومی: در این روش که مشخص‌ترین شکل تبلیغات در فضای اینستاگرام است، ویدیو تبلیغاتی شما به شکل یک پست یا استوری در صفحات عمومی و پربازدید اینستاگرام نمایش داده خواهد شد. درواقع شما هزینه تبلیغات را مستقیما برای ادمین یا صاحب هر صفحه واریز می‌کنید تا به مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت، تبلیغ شما را در پیج خود نمایش دهد. در این شیوه ممکن است تمرکز شما بر جذب فالوئر و یا فروش مستقیم خدمت زیبایی یا درمانی باشد.

تبلیغات کلینیک زیبایی در اینستاگرام به این روش برای خدماتی که بیشتر شناخته شده هستند، نتیجه بخش خواهد بود. برای مثال بخش زیادی از عمل‌های جراحی، کاشت مو و ابرو و یا خدمات جوانسازی که مخاطب با آنها آشنا است، با این روش قابلیت تبلیغ شدن دارد. بازدهی این نوع تبلیغ به گسترده بودن و مداومت آن بستگی دارد. همچنین جذابیت ویدیو تبلیغاتی و خوش ساخت بودن آن، انتخاب صفحات مناسب برای تبلیغ و در نظر گرفتن بهترین زمان پخش ویدیو نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در موفقیت تبلیغات گسترده است.

برای انجام یک تبلیغ گسترده موفق در صفحات عمومی، نیاز به طراحی یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرامی و بودجه بندی مناسب خواهید داشت. به این معنی که یک حداقل و حداکثر بودجه را با توجه به کیفیت صفحات انتخاب شده، در نظر بگیرید تا هزینه‌های خود را مدیریت کنید. یک بودجه کم، ممکن است بی نتیجه باشد و یک بودجه بسیار زیاد نیز بازدهی مناسب را برای شما به همراه نخواهد داشت.

تبلیغات اینفلوئنسری و بلاگری: یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای کلینیک های زیبایی در فضای اینستاگرام، استفاده از افراد مشهوری است که مخاطبان به آنها اعتماد دارند، مانند اینفلوئنسرها. این شیوه در ادامه با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما یک نکته بسیار مهم را باید در نظر داشته باشید. افرادی را برای این کار انتخاب کنید که در بلند مدت به برند شما آسیبی وارد نکنند. در واقع برای جذب کوتاه مدت مخاطب به صفحه خود، از هر فردی برای انجام تبلیغات کلینیک زیبایی خود استفاده نکنید.

شیوه معرفی خدمات و تبلیغ کلینیک زیبایی شما، بیانمندی بلاگر یا اینفلوئنسر، کیفیت مخاطبان صفحه او و مواردی از این دست در کنار هزینه و تعداد دفعات معرفی شما، همگی در انتخاب یک فرد مناسب، نقش کلیدی خواهند داشت.

 

 تبلیغات اینفلوئنسری در بستر اینستاگرام

استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات در بستر اینستاگرام، به ویژه اینفلوئنسر مارکتینگ، بهترین و سریع ترین روش معرفی کلینیک های زیبایی به مخاطبان است. در روش اینفلوئنسر مارکتینگ، کلینیک های زیبایی با کمک افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که ادمین آنها طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند، همکاری می‌کنند. در نتیجه با استفاده از اعتبار نظرات اینفلوئنسرها نزد مخاطبان‌شان، محصول یا خدمت کلینیک به خوبی معرفی خواهد شد.

در این میان شما می‌توانید برای معرفی کلینیک های زیبایی به مخاطبان، از چند دسته افراد در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید:

  • سلبریتی‌ها (افراد مشهور): مانند بازیگران، چهره‌های فرهنگی، فعالان اجتماعی و …
  • واینرها: کسانی که ویدیوهای سرگرم کننده می‌سازند یا منتشر می‌کنند
  • بلاگرها: هرچند بلاگرها بیشتر محتوای متنی برای تبلیغاات کلینکی زیبایی تولید می‌کنند؛ اما در فضای اینستاگرام معمولا ترکیبی از محتوای متنی و تصویری را در یک زمینه خاص و به طور حرفه‌ای تولید می‌کنند؛ مثلا در زمینه فعالیت‌های اجتماعی یا گردشگری و سفر
  • اینفلوئنسرها: افراد مشهوری که البته جامعه مخاطبان کوچکتری دارند (معمولا کمتر از یک میلیون نفر) و معمولا فقط در بستر اینستاگرام شناخته شده هستند. این افراد ممکن است در یک زمینه خاص مانند مد و فشن، سبک زندگی و یا روزمرگی‌های خود، محتواهای متنوع تولید کنند.
  • میکرواینفلوئنسرها: اینفلوئنسرهایی با کمتر از ۱۰۰ هزار مخاطب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + چهار =

Call Now Button