راهنمای صفر تا صد گرفتن مجوز کاشت مو در ترکیه

کاشت مو یکی از بهترین روش‌های درمان ریزش مو در تمام جهان است. ریزش مو و آسیب به ریشه موها ممکن است برای بانوان و آقایان اتفاق بیافتد. این موضوع تا حد زیادی بر اعتماد به نفس و فعالیت‌های اجتماعی شخصیت تاثیرگذار است و در موارد شدید حتی ممکن است باعث افسردگی و انزوا شود. آمار ریزش مو در تعدادی از کشورهای جهان بیشتر از سایرین است.

به عنوان مثال، در کشور ترکیه به صورت سالانه عده زیادی برای انجام کاشت مو یا کاشت ابرو به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. اگر ساکن ترکیه هستید یا قصد دارید در یکی از کشورهای خارجی کلینیک کاشت مو راه اندازی کنید، ابتدا باید برای دریافت مجوز اقدام کنید. مراحل قانونی دریافت مجوز در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است.

فهرست عناوین مقاله:

چرا راه اندازی کاشت مو در ترکیه به صرفه است؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام کاشت مو، شهر استانبول در کشور ترکیه است. اکثر متقاضیان ساکن اروپا برای انجام کاشت به کشور ترکیه مراجعه می‌کنند. دلایل مختلفی باعث شده است که این کشور به یک مرکز مناسب برای کاشت مو و ابرو تبدیل شود.

۱.کیفیت بالای خدمات

قیمت مناسب کاشت مو، کیفیت بالای خدمات در کلینیک‌ها و مراقبت‌های بهداشتی عالی باعث شده است تا کشور ترکیه برای راه اندازی کلینیک کاشت مو مناسب باشد. بیشتر کلینیک‌های کاشت مو در شهر استانبول واقع شده‌اند. تعدادی از کلینیک‌ها نیز در آنکارا و ازمیر قرار دارند.

۲.تعداد بالای متقاضیان

متقاضیان انجام کاشت مو نه تنها از کشور ترکیه، بلکه از کشورهای اروپایی، کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس برای کاشت مو به ترکیه مراجعه می‌کنند.

راه اندازی کاشت مو در ترکیه به صرفه است

برای انجام بازاریابی کلینیک زیبایی خود یا جذب مشتری کاشت مو، به مقاله صفر تا صد بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو مراجعه  گنید.

۳.هزینه مناسب

همچنین هزینه انجام کاشت مو به روش (FUE) در کشور ترکیه کاملا مناسب بوده و با توجه به نوع کلینیک و مهارت جراح بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. برای انجام کاشت مو در کشورهای آمریکایی و اروپایی باید حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار هزینه کنید.

هزینه انجام کاشت مو به روش ((DHI حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از سایر روش‌هاست. در کشور ترکیه هزینه زندگی، مسکن، اجاره آب و برق و هزینه‌های مدیریت نسبت به سایر کشورها کمتر است. برای آگاهی بیشتر از هزینه راه اندازی کلینیک؛ مطالعه مقاله حداقل هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟ پیشنهاد میدهیم.

۴.دانش متخصصین و پزشکان

بیش از ۱۵۰۰ جراح پلاستیک با گواهینامه هیئت مدیره در کشور ترکیه مشغول به فعالیت هستند. بنابراین اگر قصد راه اندازی کلینیک کاشت مو داشته باشید، به راحتی می‌توانید با یکی از متخصصین ساکن کشور ترکیه همکاری کنید. بهترین راه این است که از متخصصین ترک زبان یا متخصصین ایرانی مقیم کشور ترکیه کمک بگیرید.

شرایط دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه

شرایط دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه در برخی موارد قانونی با کشور ایران مشابه است. در کشور ایران تنها پزشکان یا متخصصین پوست و مو می‌توانند مجوز کاشت مو را دریافت کنند. اگر شخصی بدون پروانه پزشکی قصد راه اندازی کلینیک کاشت مو داشته باشد، باید به صورت قراردادی با یک متخصص و پزشک همکاری کند.

در کشور ترکیه نیز مجوز تنها به متخصصین پوست و مو و افرادی که دارای پروانه نظام پزشکی هستند تعلق می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید به عنوان سرمایه گذار یا یکی از متخصصین یا پزشکان کشور ترکیه برای راه اندازی کلینیک کاشت مو اقدام کنید. البته پزشکان ساکن ایران باید ابتدا مدارک تحصیلی خود را برای کشور ترکیه ارسال کنند تا صحت این مدارک تایید شود.

اگر می‌خواهید مجوز کاشت مو در ترکیه سریع‌تر برای شما صادر شود، بهتر است ابتدا به کشور ترکیه بروید و چند ماه در کلینیک‌های کاشت مو فعالیت کنید. این کار باعث می‌شود که شما سابقه کاری در کشور ترکیه داشته باشید. این کشور برای افرادی که دارای سابقه کاری هستند، سریع‌تر مجوز صادر می‌کند.

شرایط مکان کلینیک کاشت مو

کشور ترکیه نیز مانند کشور ایران، قبل از صدور مجوز ابتدا مکان کلینیک و تجهیزات داخل ساختمان را بررسی می‌کند. اگر می‌خواهید مجوز کاشت مو راحت‌تر برای شما صادر شود، باید ساختمانی مطابق با شرایط زیر انتخاب کنید:

فرآیند باز کردن کلینیک یا راه اندازی مطب در ترکیه را در این مقاله بخوانید.

۱.تفکیک اتاق های کاشت مو دیگر اتاق ها از یکدیگر

کاشت مو فرآیندی زمان‌بر است و ممکن است از ۳ تا ۴ ساعت برای هر شخص طول بکشد. به همین دلیل باید در کلینیک کاشت مو چند اتاق مجزا وجود داشته باشد تا در هر اتاق فعالیت‌های مشابه انجام شود. به عنوان مثال، بهتر است فرآیند کاشت ابرو و فرآیند کاشت مو هرکدام در اتاق‌های مجزا انجام شوند. گاهی اوقات حتی لازم است اتاق‌های استخراج فولیکول‌های مو از اتاق‌های پیوند گرافت‌های مو جدا شود.نحوه راه اندازی یک کلینیک کاشت ابرو در ترکیه در این مقاله بخوانید.

۲.نوع مصالح مورد استفاده در کف و دیوارها

بهتر است برای کف زمین و دیوارها از چوب یا سنگ استفاده نشود. مواد سرامیکی راحت‌تر شستشو می‌شوند. بنابراین بهتر است از سرامیک برای کف زمین استفاده شود. خدمه کلینیک باید هر روز تمامی بخش‌های ساختمان را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، تمیز کنند تا از تجمع میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا جلوگیری شود. کاشت مو فرآیند حساسی است و گاهی اوقات ممکن است با خونریزی همراه باشد. این آلودگی‌ها یا لکه‌های خون نباید روی سطح زمین یا دیوارها باقی بمانند. زیرا ممکن است باعث انتقال بیماری شوند.

۳. دسترسی به منابع برق کافی

یکی از موضوعاتی که کشور ترکیه روی آن تاکید زیادی دارد، دسترسی به منابع برق کافی است. کلینیک کاشت مو باید به سنسورهای برق مختلفی متصل باشد تا هنگام قطعی برق درون شهری، فعالیت دستگاه و تجهیزات متوقف نشود. در روش‌های جدید کاشت مو از تجهیزات پیشرفته برای استخراج فولیکول‌های مو و پیوند زدن گرافت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به صورت پیوسته ۳ تا ۴ ساعت فعالیت دارند و قطعی برق باعث آسیب رسیدن به عملکرد آنها خواهد شد.

شرایط مکان کلینیک کاشت مو در ترکیه

۴.مجهز به سیستم تهویه

کلینیک کاشت مو باید به سیستم تهویه مجهز باشد. این سیستم تهویه باید در همه اتاق‌ها و فضای سالن انتظار قرار بگیرد. علاوه بر این، لازم است از دستگاه‌های تهویه جداگانه‌ای برای سرویس بهداشتی یا رختکن استفاده شود. البته واحد رختکن برای دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه الزامی نیست. ولی اگر می‌خواهید در کنار کاشت مو و ابرو به فعالیت‌های دیگر مثل لیزر موهای زائد بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم این واحد را نیز احداث کنید.

۵. نحوه طراحی ساختمان

نحوه طراحی ساختمان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال بهتر است تمامی اتاق‌ها نورگیر باشد و اندازه راهروها برای عبور برانکارد و رفت و آمد مردم استاندارد باشد. اگر کلینیک شما در یک آپارتمان چند طبقه قرار دارد، بهتر است حتما آسانسور برای رفت و آمد به مراجعه کنندگان طراحی شود.

مراحل دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه

دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه مراحل خاص خود را دارد. با توجه به اینکه شما ساکن کشور ترکیه نیستید، ممکن است صدور مجوز کاشت مو برای شما کمی طول بکشد. اگر قصد راه اندازی کلینیک کاشت مو در کشور ترکیه را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱.با زبان ترکی آشنا شوید

اولین و مهم‌ترین کاری که باید برای دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه انجام دهید، این است که با زبان ترکی آشنا شوید. حتی اگر یک متخصص پوست و مو نیستید و قصد دارید به عنوان سرمایه‌گذار وارد کشور ترکیه شوید، باز هم باید به این زبان مسلط باشید. البته نیازی به ارائه مدرک زبان ترکی به کشور ترکیه نیست.

فقط کافی است سه تا شش ماه در کلاس‌های زبان ترکی شرکت کنید. این کار باعث می‌شود تا حدودی بتوانید با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید و مراحل قانونی دریافت مجوز کلینیک کاشت مو را به صورت دقیق پیگیری کنید.

۲.موقعیت خود را مشخص کنید

دومین کاری که باید انجام دهید این است که موقعیت خود را برای راه اندازی کلینیک مشخص کنید. شما می‌توانید به دو شکل برای دریافت مجوز کلینیک کاشت مو اقدام کنید.

  • در اولین روش، به عنوان یک سرمایه گذار وارد کشور ترکیه خواهید شد و با همکاری پزشکان متخصص پوست و مو در ترکیه، کلینیک مورد نظر خود را احداث می‌کنید.
  • دومین روش این است که با مدرک پزشکی خود برای دریافت مجوز اقدام کنید.

روش دوم نسبت به روش اول کمی پیچیده‌تر است. زیر ابتدا باید مدرک پزشکی شما مورد تایید کشور ترکیه قرار بگیرد. برای انجام این کار باید در یک آزمون پزشکی جامع کشور در ترکیه شرکت کنید. این آزمون (STS) یا آزمون معادل سازی گواهی نام دارد. قبل از اینکه برای شرکت در آزمون اقدام کنید، باید مدارک پزشکی خود را برای کشور ترکیه بفرستید.

اگر کشور ترکیه مدارک شما را تایید کند، نامه پذیرش شرکت در این آزمون برای شما ارسال خواهد شد. آزمون معادل سازی گواهی در شهر آنکارا برگزار می‌شود و زبان آن ترکی است. به همین دلیل است که باید قبل از هر نکته‌ای، به یادگیری زبان ترکی بپردازید.

مراحل دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه

نکته مهم درباره انتخاب موقعیت

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر پزشک متخصص پوست و مو هستید، باز هم از روش اول استفاده کنید. با همکاری یک پزشک ساکن کشور ترکیه مراحل قانونی سریع‌تر سپری خواهند شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز راه اندازی کلینیک برای شما صادر می‌شود.

اما اگر بخواهید از روش دوم استفاده کنید، ابتدا باید یک دوره مطالعاتی در نظر بگیرید و تمامی اطلاعاتی که در دانشگاه آموزش دیده‌اید را مطالعه کنید. آزمون معادل سازی گواهی آزمون آسانی نیست و شامل تمامی دروس پزشکی است.

۳.محل کلینیک و تجهیزات را آماده کنید

بعد از ورود به کشور ترکیه با همکاری یک پزشک یا آشنایان خود، محل مناسبی برای تاسیس کلینیک کاشت مو انتخاب کنید. ساختمان و ویژگی‌های آن باید کاملا مطابق با شرایط کشور ترکیه باشد. این شرایط در بخش قبل به طور کامل برای شما توضیح داده شد.

در مرحله بعد لازم است تجهیزات لازم برای کلینیک کاشت مو را آماده کنید. این تجهیزات شامل دستگاه‌های استخراج و پیوند زدن مو، تخت کاشت مو و سایر مواد اولیه یا لوازم پزشکی هستند. همچنین در این مرحله بهتر است نیروهای مورد نظر خود را استخدام کنید. استخدام نیروهای ترک زبان به شما کمک می‌کند تعداد بیشترین مخاطب به سمت خود جذب کنید.

۴.ارسال درخواست مجوز

بعد از اینکه مراحل قبلی به طور کامل انجام شد، باید درخواست ثبت مجوز کلینیک کاشت مو را برای وزارت بهداشت کشور ترکیه ارسال کنید. بعد از ثبت درخواست، معمولا کشور ترکیه محل کلینیک و شرایط آن را بررسی می‌کند. در صورتی که شرایط شما با قوانین کشور ترکیه مطابقت داشته باشد، مجوز تاسیس کلینیک کاشت مو برای شما صادر خواهد شد. مدت زمان صدور مجوز کلینیک با توجه به شرایط شما متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر شما به عنوان پزشک متخصص درخواست خود را ثبت کنید، ممکن است صدور مجوز کمی طول بکشد. زیر ابتدا باید شرایط و مدارک شما مورد بررسی قرار بگیرد. اما اگر به عنوان سرمایه گذار و با همکاری یک پزشک ترک درخواست خود را ثبت کنید، مجوز در کوتاه ‌ترین زمان ممکن برای شما صادر می‌شود.

نکته مهم درباره ارسال درخواست مجوز

قبل از اینکه مجوز ثبت کلینیک کاشت مو را برای وزارت بهداشت ارسال کنید، ابتدا باید برای دریافت مجوز کار اقدام کنید. با توجه به اینکه شما یک شخص خارجی هستید، بدون مجوز کار امکان فعالیت در کشور ترکیه را ندارید. برای دریافت مجوز کار کافی است به اداره کار کشور ترکیه مراجعه کنید و فرم‌های لازم را برای دریافت مجوز کار پر کنید. سپس شرایط کسب و کار شما در مدت زمان کوتاهی بررسی شده و مجوز کار برای شما صادر می‌شود. معمولاً دریافت مجوز کار بسیار ساده است و پیچیدگی چندانی ندارد.

۵.استفاده از متد های استاندارد کشور ترکیه

بعد از دریافت مجوز کار، می‌توان فعالیت را در کلینیک کاشت مو آغاز کرد. همانطور که می‌دانید، روش‌های کاشت مو بسیار متنوع هستند. در هر کشور فقط تعدادی از این روش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در کشور ترکیه از روش‌های کاشت مو که در ایران رایج هستند استفاده نمی‌شود.

شما ابتدا باید رایج‌ترین روش‌های کاشت مو در کشور ترکیه را پیدا کنید. در مرحله بعد، باید قوانین مربوط به سازمان بهداشت جهانی را مطالعه کنید. کشور ترکیه تمامی فعالیت‌های پزشکی خود را مطابق با قوانین بهداشت جهانی انجام می‌دهد. بنابراین اگر ناخواسته یکی از قوانین توسط کلینیک شما زیر پا گذاشته شود، باید منتظر عواقب قانونی آن نیز باشید.

استفاده از متد های استاندارد کشور ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرمایه گذاری پزشکان در ترکیه را مطالعه نمایید.

رایج ‌ترین روش‌ های کاشت مو در کشور ترکیه

رایج‌ترین روش‌های کاشت مو در کشور ترکیه شامل موارد زیر هستند:

در کشور ترکیه از دو تکنیک اصلی برای جراحی کاشت مو استفاده می‌شود. این تکنیک‌ها شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) هستند. البته تکنیک (FUT) فقط در برخی از کلینیک‌های کاشت مو در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به سال‌های گذشته چندان رایج نیست. همچنین روش (DHI) به عنوان یک روش جدید و مناسب برای کاشت مو، محبوبیت زیادی در کشور ترکیه پیدا کرده است.

۱. تکنیک FUT

به این تکنیک، استخراج واحد فولیکولی نیز گفته می‌شود. در این تکنیک ابتدا مقداری از پوست سر برداشته می‌شود و فولیکول‌های مو از ناحیه مورد نظر استخراج می‌شود. سپس تک تک فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ به واحد‌های جداگانه تقسیم خواهند شد. در مرحله بعد، تکنسین کاشت مو این واحدهای فولیکولی را به ناحیه گیرنده پیوند می‌زند.

۲.تکنیک FUE

این روش امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت مو در استانبول و سایر شهر‌های ترکیه است. در این روش هر تار مو از ناحیه اهدا کننده سر به کمک پانچ برداشته می‌شود. این کار باعث می‌شود از بروز زخم در پوست سر جلوگیری شود. در حالی که در روش قبلی، جای زخم به صورت دائمی روی ناحیه اهدا کننده باقی می‌ماند. در مرحله بعد، تکنسین تارهای مو که با ظرافت استخراج شده است را به ناحیه گیرنده پیوند می‌زند.

۳.کاشت مو DHI

این تکنیک یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو در کشور ترکیه است که به تازگی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این روش به جای اینکه فولیکول‌های مو به صورت دستی از ناحیه اهدا کننده خارج شوند، با کمک تجهیزات رباتیک استخراج خواهند شد. این دستگاه‌ها با ظرافت بسیار زیادی فولیکول‌های مو را خارج می‌کنند و از زخم شدن پوست سر جلوگیری خواهند کرد. بنابراین دیگر نیازی به نیروی انسانی برای استخراج فولیکول‌های مو نیست.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره مراحل دریافت مجوز کاشت مو در ترکیه صحبت شد. همچنین شرایط دریافت مجوز بیان شد. در کشور ترکیه محدودیتی برای راه اندازی کلینیک کاشت مو برای افراد خارجی وجود ندارد. این افراد باید به عنوان سرمایه گذار یا پزشک متخصص برای راه اندازی کلینیک اقدام کنند.

دریافت مجوز به عنوان سرمایه‌گذار راحت‌تر است. اگر بخواهید به عنوان متخصص مجوز کلینیک کاشت مو را دریافت کنید باید ابتدا در آزمون معادل سازی گواهی شرکت کنید. با توجه به اینکه سالانه چندین هزار نفر متقاضی انجام کاشت مو در ترکیه هستند، تاسیس کلینیک کاشت مو یک گزینه اقتصادی و مناسب برای درآمدزایی در این کشور خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button