نحوه انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو + ۲۰ نمونه نام خاص و لاکچری

اکثر افرادی که رویای راه اندازی سالن یا راه اندازی کلینیک زیبایی دارند، قبل از هر چیزی نام آن را در ذهن خود تصور می‌کنند. اسمی که شما برای کلینیک پوست و مو انتخاب می‌کنید، باید در عین معنادار بودن، جذابیت بالایی داشته باشد. این اسم باید قدرت داشته باشد تا بتواند توجه یک رهگذر ساده را به سمت خود جلب کند. اگر بتوانید یک نام زیبا و معنادار برای کلینیک پوست و مو انتخاب کنید، جایگاه اجتماعی و ارزش کسب و کار خود را افزایش خواهید داد.

تعداد کلینیک‌های پوست و مو در داخل کشور بسیار زیاد است و اگر بخواهید یک نام ساده را انتخاب کنید، احتمال اینکه نام شما تقلید از سایر رقبا باشد بسیار زیاد است. سعی کنید منحصر به فرد باشید. باید از ایده‌های جدید و مبتکرانه استفاده کنید. از ترکیب کلمات نترسید و به دنبال یک نام با مفهوم برای کلینیک پوست و مو باشید. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو صحبت کنیم.

عناوین ارائه شده در این مقاله:

چند پیشنهاد ساده برای انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو

اگر می‌خواهید یک اسم جذاب و منحصر به فرد برای کلینیک خود انتخاب کنید، در ادامه سعی کرده‌ایم بهترین راهکارها را برای انتخاب اسم کلینیک پوست و مو برای شما بیان کنیم.

۱.همخوانی با برند و شرکت

شاید در ابتدای امر بخواهید یک نام فانتزی برای کلینیک پوست و مو انتخاب کنید، اما باید توجه داشته باشید نامی که برای کلینیک پوست و مو انتخاب می‌شود، باید با ارزش‌ها و هویت برند شما همخوانی داشته باشد. نامی که شما برای کلینیک پوست و مو انتخاب می‌کنید، اولین برداشت از شخصیت برند شما خواهد بود.

یعنی زمانی که افراد دیگر نام کلینیک پوست و مو شما را می‌شنوند، باید تا حدودی درباره فعالیت کلی شما اطلاعاتی بدست آورند. به همین دلیل نباید فقط به دنبال اسامی محبوب باشید. سعی کنید نامی را برای کلینیک پوست و انتخاب کنید که احساس و پیام مناسبی را به اشخاص دیگر منتقل کند. مردم نباید فکر کنند که نام کسب و کار شما عجیب و غریب و غیر عادی است. بلکه باید ببینند که شما یک نام حرفه‌ای و قابل اعتماد برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید.

همخوانی اسم کلینیک پوست و مو با برند و شرکت

۲.املا درست و آسان

دومین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، املای درست کلمات است. به خاطر سپردن نام کسب و کار شما نباید برای مشتریان سخت باشد. این اولین و مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه کنید. هر جا که املای کلمات آسان‌تر باشد و راحت‌تر در ذهن مشتریان بنشیند، به نفع شما خواهد بود. اگر یک کلمه سخت را برای کلینیک پوست و مو انتخاب کرده‌اید، باید از بابت املای آن مطمئن شوید و سپس برای ثبت آن اقدام کنید.

فرض کنید مشتری تجربه بسیار خوبی در کلینیک پوست و مو شما داشته است و بسیار هیجان زده است که دوست خود را از این تجربه خود مطلع کند. اما صبر کنید، اصلاً نام کلینیک شما را به خاطر نمی‌آورد! این موضوع یکی از دلایل از دست دادن مشتریان و کاهش فروش برای بسیاری از کسب و کارها از جمله کلینیک پوست و مو می‌باشد. مشتریان و بیماران نه تنها باید نام کلینیک پوست و مو شما را به راحتی به ذهن بسپارند، بلکه حتی باید دامنه وبسایت کلینیک را نیز به راحتی در ذهن نگه دارند.

بنابراین بهتر است کمی وقت بگذارید و به یک کلمه به یاد ماندنی با املای آسان فکر کنید. برای اینکه مطمئن شوید اسم مناسبی را برای کلینیک انتخاب کرده‌اید، نام یا ایده‌ای که به ذهن شما رسیده است را به شخص دیگری از طریق تلفن بگویید و ببینید که آیا آن شخص تشخیص می‌دهد که شما چه کلمه‌ای را تلفظ کردید یا کلمه مد نظر شما برای افراد دیگر قابل درک است؟ در صورت امکان نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده نوع فعالیت و کار شما در کلینیک باشد. نامی که مشتریان بالقوه را ترغیب کند با خدمات شما ارتباط برقرار کنند و فرایند تبلیغات را برای شما آسان‌تر کند.

۳.زمان را در نظر بگیرید

انتخاب اسم برای کلینیک پوست مو کار بسیار سختی است. زیرا شما باید هنگام انتخاب نام، زمان را نیز در نظر بگیرید. شاید شما بخواهید فعالیت خود در این کلینیک را طی ده یا بیست سال دیگر نیز ادامه دهید.

بنابراین باید نامی را انتخاب کنید که به مرور زمان قدیمی نشود و در همه این سال‌ها پرطرفدار باشد. شاید نامی که هم اکنون برای کلینیک انتخاب می‌کنید بسیار پرطرفدار باشد، اما به مرور زمان قدیمی شود. نام‌های قدیمی معمولا توی ذوق می‌زنند و علاقمندان کمتری دارند.

۴.تکراری یا علامت تجاری مجموعه دیگری نباشد

مهمترین موردی که قبل از انتخاب نام کلینیک پوست و مو باید به آن توجه کنید، این است که اسم مدنظر شما تکراری یا تقلیدی از کسب و کارهای مشابه نباشد. اسمی که شما برای کلینیک پوست و مو انتخاب می‌کنید، باید قبلاً به عنوان یک علامت تجاری یا برند ثبت شده باشد.

در این حالت شما نه تنها اجازه استفاده از نام را نخواهید داشت، بلکه ممکن است سایر رقبا به علت تقلید و کپی برداری از شما شکایت کنند یا مشتریان برند شما را با سایر رقبا اشتباه بگیرند. این موضوع اصلاً به نفع کسب و کار شما نخواهد بود.

نام کلینیک پوست و مو تکراری یا علامت تجاری مجموعه دیگری نباشد

نکات مهم هنگام انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو

بهتر است هنگام انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه برای شما بازگو می‌شود:

۱.طراحی لوگو

یکی از مهمترین مسائل هنگام راه اندازی کلینیک پوست و مو طراحی لوگو است. طراحی لوگو در میان اولین کارهایی قرار دارد که شما برای تاسیس کلینیک باید انجام دهید. بسیاری از افراد تمایل دارند لوگوی خود را مرتبط با نام کلینیک انتخاب کنند. گاهی اوقات ممکن است از یک لوگوی متفاوت مثل شکل یا الگوریتم برای کلینیک پوست و مو استفاده شود.

اما معمولاً بسیاری از پزشکان یا تاسیس کنندگان کلینیک پوست و مو علاقمند هستند که بخشی از نام یا کلمه در لوگو به کار برده شود. بنابراین سعی کنید نامی را برای کلینیک انتخاب کنید که طراحی لوگو با آن آسان باشد. معمولاً کلمات پیچیده و کلماتی که از حروف سنگین ساخته شده‌اند، به راحتی در لوگو جای نمی‌گیرند و ممکن است طراح لوگو را با مشکل مواجه کنند.

در این حالت حتی اگر طراح لوگو بتواند یک لوگو مطابق با نام انتخاب شده طراحی کند، باز هم لوگو جذابیت چندانی نخواهد داشت. سعی کنید از حروفی مثل الف یا حروف ساده که در بسیاری از کلمات به کار برده می‌شوند استفاده کنید.

۲.به دامنه وبسایت توجه کنید

انتخاب کلمات به عنوان دامنه وب سایت کار چندان راحتی نیست. اولین مورید که کاربر بعد از جستجوی نام کلینیک در صفحات گوگل مشاهده می‌کند، آدرس سایت است. یک دامنه خوب که از کلمات ساده و راحت تشکیل شده باشد، به راحتی در ذهن کاربر باقی خواهد ماند. علاوه بر این، نامی که برای کلینیک انتخاب می‌شود، بر روی سئو سایت نیز تاثیر گذار است.

معمولاً سئوکارها به شما پیشنهاد می‌کنند به جای استفاده از نام شخصی یا کسب و کار، از کلمات کلیدی مرتبط با فیلد کاری خود استفاده کنید. اما بسیاری از افرادی که کلینیک پوست و مو راه اندازی کرده‌اند، تمایل دارند برای این که اسم برند آنها در ذهن مردم ثبت شود، از نام اصلی کلینیک استفاده کنند. بنابراین چه بهتر خواهد بود که نام اصلی کلینیک با نام کلمه کلیدی یکسان باشد.

نکات مهم هنگام انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو

۳.رقابت در فضا مجازی

موضوع دیگری که هنگام انتخاب اسم برای کلینیک پوست مو باید به آن توجه کنید، رقابت در فضای مجازی است. قطعاً شما برای رشد و توسعه کسب و کار خود نیاز دارید که وارد شبکه‌های مجازی پزشکان مثل اینستاگرام یا تلگرام شوید و فعالیت خود را آنجا ادامه دهید.

علاوه بر اینکه باید برای راه اندازی وب سایت اقدام کنید تا ارزش و جایگاه اجتماعی کلینیک شما افزایش پیدا کند، باید فعالیت خود را از طریق سایر رسانه‌ها نیز ادامه دهید. در فضاهایی مثل اینستاگرام یا تلگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی تعداد رقبا بسیار زیاد است.

همچنین بسیاری از رقبا فعالیت خود را قبل از شما شروع کرده‌اند و هم اکنون در جایگاه و موقعیت بسیار مناسبی قرار دارند. بنابراین بهترین راهی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی در ذهن مخاطبان بنشینید و دنبال کننده‌های بیشتری به دست آورید، انتخاب یک نام آسان و ماندگار است که نشان دهنده حرفه‌ای بودن کسب و کار شما باشد و به راحتی در خاطر مردم جای بگیرد.

۴.عدم استفاده از کلمه بیوتی

بسیاری از افرادی که برای کلینیک پوست و مو اقدام می‌کنند، برای انتخاب نام از پسوند و پیشوند بیوتی در کنار نام اصلی استفاده می‌کنند. متاسفانه تعداد کلینیک‌هایی که از این کلمه برای نامگذاری استفاده کرده‌اند، بسیار زیاد است. همانطور که می‌دانید، برندهای خارجی مشابه با این کلمه وجود دارد و احتمال کپی برداری و تقلید با استفاده از این کلمه زیاد خواهد بود.

گاهی اوقات ممکن است اضافه کردن کلمه بیوتی در کنار نام اصلی، برند شما را مشابه یکی از برندهای خارجی کند. در این حالت امکان ثبت شکایت و پیگرد قانونی از طرف موسسه یا مرکز خارجی مورد نظر وجود خواهد داشت. به طور کلی این کلمه نام کلینیک شما را تا حد زیادی تکراری نشان می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید منحصر به فرد باشید، از کلمات مترادف آن استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص راه اندازی کلینیک کاشت مو مقاله صفر تا صد بازاریابی کلینیک زیبایی و کاشت مو مطالعه فرمایید.

۵.کلینیک زیبایی را با سالن آرایشی اشتباه نگیرید

کلینیک پوست و مو نیز در میان یکی از زیرشاخه‌های کلینیک زیبایی قرار دارد و به هیچ وجه نباید با سالن آرایشی اشتباه گرفته شود. این موضوعی است که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند و از اسامی مشترک با سالن آرایشی و آرایشگاه‌های زنانه استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که ارزش و شخصیت برند شما کاهش پیدا کند و فعالیت شما مشابه یک سالن زیبایی دیده شود.

شما در کلینیک زیبایی پوست و مو، به درمان و بهبود آسیب‌های پوست و مو می‌پردازید. در سالن آرایشی یا سالن زیبایی، به زیباسازی پوست و مو پرداخته می‌شود. بنابراین بهتر است موسسین سالن زیبایی، از نام‌هایی استفاده کنند که بیانگر زیبایی و جذابیت صورت یا مو باشد. در مقابل بهتر است کلینیک‌های زیبایی و کلینیک پوست و مو اسامی را انتخاب کنند که بیانگر درمان و بهبود مشکلات پوستی یا مو باشد.

نکات مهم انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو

بهترین اسامی برای کلینیک زیبایی

همانطور که گفته شد، هنگام انتخاب نام کلینیک زیبایی باید به گونه‌ای عمل کنید که نام و برند کسب و کار شما نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و نوع فعالیت شما باشد. در کلینیک زیبایی هدف درمان مشکلات پوست و مو می‌باشد. بسیاری از افراد اسم یا فامیل خود را برای کلینیک پوست و مو انتخاب می‌کنند.

شما می‌توانید از نام یا نام خانوادگی در کنار کلمات دیگر برای نامگذاری کلینیک زیبایی استفاده کنید. اگر علاقه‌ای ندارید که از نام شخصی خود استفاده کنید، می‌توانید با ترکیب کردن دو یا چند کلمه، اسامی جذاب برای کلینیک زیبایی بسازید.

در ادامه برخی از اسم‌های جذاب که می‌تواند برای راه اندازی کلینیک زیبایی مورد استفاده قرار بگیرند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • چیترا
  • الماس
  • آرمینه
  • لی یودا
  • رجینا
  • ژینو
  • رامیلا
  • گلاریس
  • مک کوئین
  • ماتیسا
  • گیوا
  • فیس
  • مه نگار
  • آفتاب زیبایی
  • سالومه
  • کات لند
  • آنجل
  • کلاسیک
  • هدیه

چه زمانی باید برای ثبت برند اقدام کرد؟

قبل از اینکه بتوانید برای ثبت برند اقدام کنید، ابتدا باید مجوز کلینیک پوست و مو را دریافت کنید. دریافت مجوز کلینیک پوست و مو خود شامل مراحل گوناگونی است و قوانین خاص خود را دارد. بهتر است برای انجام کارهای مجوز ابتدا با یک موسسه حقوقی مشورت کنید و بعد از اینکه نامه تاییدیه از طرف وزارت بهداشت ارسال شد، شما می‌توانید برای ثبت برند اقدام کنید. برای آگاهی بیشتر از مدارک لازم برای مجوز کلینیک زیبایی مطالعه مقاله مدارک لازم برای مجوز کلینیک زیبایی چیست؟ پیشنهاد میدهیم.

یعنی نام موسسه و کلینیک زیبایی خود را ثبت کنید تا فرد دیگری نتواند از آن سوء استفاده کند. ثبت برند به شما کمک می‌کند به یک مرکز منحصر به فرد تبدیل شوید و امکان کپی برداری دیگران وجود نداشته باشد. علاوه بر این، جایگاه و ارزش کسب و کار شما با ثبت برند افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی اسم کلینیک پوست و مو

در این مقاله به طور کامل درباره انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو صحبت شد. نامگذاری برای کلینیک پوست و مو چندان کار راحتی نیست. به همین دلیل اکثر افراد از اسم و فامیل خود برای نامگذاری کلینیک استفاده می‌کنند تا به طور کامل منحصر به فرد باشند و شخص دیگری نتواند از آنها کپی برداری کند.

اگر شما علاقمند نیستید که از نام خود برای کلینیک پوست و مو استفاده کنید، می‌توانید با کمی خلاقیت دو یا چند کلمه مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و اسامی ماندگار و حرفه‌ای برای کلینیک پوست و مو خود بسازید. اسمی که شما برای کلینیک پوست و مو انتخاب می‌کنید، باید در ذهن‌ها ماندگار باشد. بنابراین برای نامگذاری کلینیک عجله نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button