تبلیغ سنتی یا مدرن؟ کدام در حوزه پزشکی سودآورتر است؟

بازاریابی و تبلیغ یک مفهوم کاملاً جدید نیست، اما با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک امروزی، روش های تبلیغ یک محصول یا خدمات قطعاً تغییر کرده است. به لطف دسترسی به اینترنت، بسیاری از کسب و کارها من جمله کسب و کارهای حوزه پزشکی مثل کلینیک های زیبایی و جراحی و غیره، از چشم انداز دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده می کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که بازاریابی و تبلیغات سنتی کم است زیرا کلینیک هایی وجود دارند که هنوز از استراتژی های بازاریابی سنتی استفاده می کنند.

با دو مفهوم بازاریابی برای انتخاب، بسیاری از صاحبان کسب و کار اجرای یک استراتژی بازاریابی که بهترین کارکرد را برای برندشان دارد، چالش برانگیز می دانند. بر کسی پوشیده نیست که بازاریابی سنتی و به دنبال آن تبلیغات قدیمی در آزمون زمان مقاومت کرده است، اما نادیده گرفتن جذابیت تبلیغات مدرن دشوار است! خوشبختانه، این مقاله می تواند به صاحبان کسب و کارهای حوزه پزشکی کمک کند تا با بحث در مورد تضاد دو استراتژی بازاریابی تبلیغ سنتی یا مدرن، تصمیم بگیرند که تبلیغ سنتی بهتر است یا تبلیغ مدرن؟!

در این مقاله با مطالب زیر آشنا خواهیم شد :

تبلیغات سنتی در مقابل تبلیغات مدرن

در طول سال ها، صنعت مراقبت های بهداشتی و پزشکی به طور قابل توجهی تغییر کرده است. کلینیک ‌های مراقبت ‌های بهداشتی و حتی بیمارستان ‌ها در بحث بازاریابی پزشکی، مبلغ کمتری را برای تبلیغات سنتی خرج می‌کنند، آنها به دنبال راه‌های نوآورانه‌تر برای دسترسی به بیماران هستند در حالی که بیماران بیشتر با پزشکان آنلاین در ارتباط هستند. قبلاً بیمارستان ‌ها فقط برای یک بیلبورد یا تبلیغات در تلویزیون خرج می ‌کردند و آن را یک بازاریابی موفق در نظر می‌گرفتند اما حالا با تغییر شیوه و سبک زندگی افراد این موضوع دیگر واقعیت ندارد.

اکنون، راه ‌های بسیار دیگری برای ارائه‌ دهندگان مراقبت ‌های پزشکی وجود دارد تا با تکنیک‌ های تبلیغات مدرن به بیماران دسترسی پیدا کنند، که بازاریابان مراقبت‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا در واقع موفقیت تلاش‌های خود را به چشم ببینند. صنعت پزشکی و درمان مملو از رهبران مبتکر است که راه را هموار می‌کنند و از روش‌ های مدرن برای قرار گرفتن در مقابل بیماران استفاده می‌کنند. بنابراین سوالی که برای افرادی که در حوزه پزشکی مشغول به کار هستند پیش می آید این است که تبلیغ سنتی یا مدرن؟ کدام تکنیک برای دستیابی به بیماران جدید مؤثرتر است؟ آیا بازاریابی در شبکه های اجتماعی واقعاً تفاوتی ایجاد می کند؟ برای پاسخ به این سوالات باید پیش از هر چیزی با مفهوم و کانسپت هر دو روش سنتی و مدرن بیشتر آشنا شویم.

برای اطلاعات بیشتر مقاله دیجیتال مارکتینگ پزشکی را مطالعه فرمایید.

تبلیغات سنتی چیست؟

بازاریابی و تبلیغات سنتی از دیرباز توسط مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و از آن لذت می برند، بنابراین جای تعجب نیست که همه با این مفهوم آشنا باشند. این روش بیشتر برای تمرکز بیشتر بر فروش یک سرویس یا محصول خاص طراحی شده است و از رسانه های مختلف برای تبلیغ یک نام تجاری استفاده می کند.

به دلیل این عوامل، درک بازاریابی سنتی آسان تر است و شرکت ها در توضیح محصول یا خدمات خود به گروه های سنی مختلف مشکلی نخواهند داشت. همچنین با مخاطبان محلی بهتر کار می کند زیرا می تواند در یک شهر یا منطقه متمرکز شود.  برخی از متداول ترین استراتژی های تبلیغات سنتی نیز شامل موارد زیر است:

  • کارت ویزیت

این نوع استراتژی بازاریابی سنتی راهی سریع برای یک کلینیک زیبایی و پزشکی یا خود پزشک برای انتشار اطلاعات خود است. به این ترتیب، برای همیشه یکی از بهترین و اصیل ترین استراتژی های بازاریابی است.

  • تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

هزاران نفر هر روز به رادیو گوش می کنند، بنابراین تبلیغات یک محصول یا خدمات از طریق این کانال همچنان کار می کند.

  • تراکت و بروشور

بروشورها و تراکت ها برای جلب توجه مخاطبان گسترده طراحی شده اند. آنها معمولاً از رنگ های زنده برای انتقال پیام یا نمایش تصویری استفاده می کنند که خواننده به راحتی می تواند به خاطر بسپارد.

  • بیلبوردها و تابلوها

استفاده از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز راه بسیار خوبی برای تبلیغ یک کسب و کار برای رانندگان، مسافران و افرادی است که در شهر قدم می زنند.

تبلیغات مدرن حوزه پزشکی

مزایا تبلیغات سنتی

با ظهور شبکه های اجتماعی، تبلیغات سنتی اغلب توسط بازاریابان کمتر استفاده می شود. با این حال، بازاریابی سنتی هنوز در زندگی روزمره مصرف کننده جایگاه بسیار زیادی دارد و این موضوع به مزایای این روش بازاریابی بر میگردد که در ادامه می خوانیم:

تاثیرگذار و قابل درک

یک بیلبورد از لحاظ بصری جسورانه یا یک تبلیغات تلویزیونی چشمگیر بخشی عادی از زندگی روزمره اکثر مردم است. آنها آسان درک می شوند و اغلب سرگرم کننده هستند.

ماندگاری بیشتر

اگر در شماره ای از یک مجله محلی تبلیغی داشته باشید، تا زمانی که مجله بازیافت نشود، در آنجا خواهد بود و بنابراین تا مدت ها برای شما تبلیغی ماندگار محسوب می شود.

خاطره انگیز

دیدن چیزی در زندگی واقعی به جای تلفن همراه، بیشتر به خاطر سپرده می شود. انتظار تبلیغات در یک صفحه نمایش زیبا و چشمگیر بیشتر از تبلیغات اینستاگرامی که احتمالاً در چند ثانیه از آن عبور خواهید کرد در ذهن شما باقی می ماند.

معایب تبلیغات سنتی

حال که از مزایای تبلیغات سنتی گفتیم و با این روش بیشتر آشنا شدیم باید از معایب آن هم بگوییم تا بتوانیم یک جمع بندی کامل از این موضوع داشته باشیم:

بررسی کمپین ها دشوارتر است

روش‌هایی برای بررسی کمپین‌های بازاریابی سنتی وجود دارد، اما آنها به اندازه ابزارهای موجود برای بازاریابی دیجیتال عمیق یا هوشمند نیستند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله کمپین اینستاگرام برای پزشکان را مطالعه فرمایید.

هزینه بر و گران

اگر شما یک کلینیک زیبایی در ابتدای راه هستید، به احتمال زیاد بودجه لازم برای انتشار ۴ صفحه در یک روزنامه یا یک کانال تلویزیونی معروف و پرمخاطب را ندارید! بد نیست بدانید که بسیاری از اشکال بازاریابی سنتی هزینه بر است و شما را به مقدار قابل توجهی عقب می اندازد.

عدم تعامل مستقیم با بیمار

برخلاف بازاریابی مدرن، شما اطلاعات زیادی در مورد واکنش مخاطبان و بیماران بالقوه به تلاش های بازاریابی خود نخواهید داشت.

تبلیغات مدرن چیست؟

در حالی که نقطه کانونی بازاریابی سنتی محصول یا خدمات کلینیک زیبایی و یا کلینیک پزشکی است، بازاریابی مدرن بیشتر مشتری مدار است. کسب‌وکارهای حوزه پزشکی که یک استراتژی تبلیغ مدرن را اتخاذ می‌ کنند، همیشه رضایت بیماران خود را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می ‌دهند، بنابراین می ‌توانند خواسته ‌ها و نیاز های منحصر به فرد مخاطبان خود را نیز برطرف کنند.

هنگام انتخاب تبلیغ سنتی یا مدرن باید به این نکته توجه کرد که که بازاریابی مدرن معمولاً از یک پلتفرم دیجیتال استفاده می کند و بنابراین قابل تنظیم تر است.

همچنین می تواند به راحتی خود را با شرایط مختلف و تغییرات وفق دهد، بنابراین مشکلی برای همگام شدن با آخرین روند های بازاریابی ندارد. به علاوه، می توان به آن در هر دستگاهی دسترسی داشت، که به این معنی است که کلینیک ها شانس بیشتری برای دستیابی به مخاطبان جهانی دارند. همه این عوامل به ایجاد وفاداری و اعتماد مشتری و همچنین به رسمیت شناختن برند در سراسر جهان کمک می کند. مثال‌ های زیر برخی از محبوب‌ترین استراتژی‌ های تبلیغات مدرن هستند که امروزه استفاده می‌ شوند:

  • بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی باید بخشی از استراتژی تبلیغات مدرن شما باشد. این به شما امکان می دهد با مشتریان خود تعامل داشته باشید، آنها را از تبلیغات آینده مطلع کنید و خدمات دیگر.

  • تبلیغات اینترنتی

از گوگل گرفته تا یوتیوب و فیسبوک، می توانید در تمام این پلتفرم‌ها برند خود را از طریق تبلیغات پولی رشد دهید. همچنین با گرفتن داده های مناسب، می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات به مخاطبان هدف شما می رسد.

  • وب سایت

یک وب سایت تجارت الکترونیک برای کلینیک یا بیمارستان شما ضروری است. این موضوع به بیماران امکان می دهد خدمات شما را بدون نیاز به حضور فیزیکی مشاهده کنند و یا وقت ویزیت خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. به این ترتیب می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

  • شبکه های اجتماعی

پلتفرم‌ های شبکه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیل داده داخلی هستند که به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا عملکرد، تعامل و کمپین‌ های تبلیغاتی خود را ردیابی کنند. همچنین به دلیل گرایش های بازاریابی آنلاین مانند استفاده از هشتگ ها، ایجاد جار و جنجال با استفاده از فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام آسان تر است.

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو عمل بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود رتبه و موقعیت آن در نتایج جستجو است. با بهینه سازی های فنی درون صفحه و خارج از صفحه، سایت شما اولین نتیجه ای خواهد بود که کاربران هنگام جستجوی یک محصول یا خدمات مربوط به حوزه فعالیت شما مشاهده می کنند.

معایب بازاریابی سنتی

مزایا تبلیغات مدرن

هر چقدر هم بازاریابی سنتی تاثیرگذار باشد، نمی ‌توانیم فراموش کنیم که واقعاً در عصر اینترنت زندگی می‌ کنیم و اگر حضور فعال در دنیای دیجیتال نداشته باشیم ممکن است به راحتی از بازار حذف و حتی فراموش شویم. اما چرا گاهی پاسخ سوال تبلیغ سنتی یا مدرن؟ تبلیغ مدرن است و حضور در دنیای دیجیتال و اینترنت چه مزایایی برای ما دارد؟

ارتباط بیشتر

از طریق کانال ‌هایی مانند رسانه ‌های اجتماعی می‌ توانید به صورت فیزیکی ببینید که مخاطبانتان در مورد برندینگ پزشکی و تلاش‌های بازاریابی شما چه فکر می ‌کنند. اگر تبلیغات شما به اشتراک گذاشته شده است، پسندیده شده و نظرات مثبت زیادی داشته است، می دانید که کارتان را درست انجام داده اید و مخاطبانتان از شما راضی هستند.

بررسی کمپین های تبلیغاتی

ویژگی های ردیابی دیجیتال مارکتینگ به طور استثنایی عمیق است. این باعث می شود که یادگیری شما برای دور بعدی تلاش های بازاریابی شما بسیار بیشتر باشد.

هدف گذاری هوشمندانه

با توجه به تنوع زیاد مخاطبانتان در دنیای اینترنت می توانید به راحتی مشتری هدف خود را پیدا کرده و محتوا و کمپین های تبلیغاتی خود را کاملاً متناسب با مشتری هدفتان تولید کنید.

معایب تبلیغات مدرن

کاربران اینترنت اکنون ۵۷ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و به طور متوسط، افراد روزانه ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه را آنلاین می گذرانند. اما آیا این آمار باعث می شود که همیشه تبلیغات مدرن پیروز میدان باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید معایب این نوع بازاریابی را بررسی کنیم.

تبلیغات دیجیتال را می توان آزار دهنده دانست

به لحظه ای که در صفحه اینستاگرام خود پیمایش می کنید فکر کنید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که ببینید دوستان مدرسه قدیمی تان این روزها چه کار می کنند. سپس تبلیغ وحشتناکی را دریافت می‌کنید که مربوط به یک بیماری پوستی است! اینجاست که تبلیغات مدرن ممکن است برعکس عمل کند و مخاطب خود را از دست بدهد.

زودگذر و موقتی

تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات گوگل، بنرها، ایمیل‌های تبلیغاتی یا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ویژگی زودگذر و موقتی داشته باشند. آنها ناملموس هستند و به راحتی می توان آنها را نادیده گرفت. اگر مخاطب هدف شما به پیمایش ادامه دهد یا به صفحه بعدی کلیک کند، تبلیغ شما از صفحه نمایش آنها حذف می شود.

تکامل دائمی

برای استفاده بیشتر از تلاش های بازاریابی مدرن باید توجه کنید که هر کانال معمولاً به متخصص خود نیاز دارد، از بازاریابی موتورهای جستجو گرفته تا مدیریت شبکه های اجتماعی، هر کانال به یک حرفه ای نیاز دارد تا بهترین نتیجه را از تبلیغ به دست آورد و این موضوع ممکن است به هزینه تبلیغات شما اضافه کند.

مزایای بازاریابی مدرن

تبلیغ سنتی یا مدرن؟ مسئله این است

حال که با هر دو روش تبلیغ سنتی و مدرن بیشتر آشنا شدیم، به این نتیجه میرسیم که توجه بیشتر به برنامه تبلیغات مدرن و آنلاین به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که بیماران شما احساس امنیت می کنند یا در جامعه خود آگاهی و اعتماد از برند ایجاد کنید و در نهایت حرکت رو به جلوی کلینیک خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید که بیماران شما زمان قابل توجهی را به صورت آنلاین سپری می کنند و در طول همه گیری کرونا نیز، مردم فقط فعالیت آنلاین خود را افزایش دادند.

در آخر

در این مطلب در مورد انتخاب بین تبلیغ سنتی یا مدرن خواندیم و با روش‌ها، مزایا و معایب هر کدام آشنا شدیم. در نهایت متوجه شدیم که هر دو نوع بازاریابی مزایا و معایب خود را دارند، اما نکته کلیدی درک نیازهای کسب و کار شما، در نظر گرفتن بودجه و درک مخاطبان هدف است زیرا هم تبلیغات مدرن و دیجیتال و هم تبلیغات سنتی می توانند برای حوزه پزشکی مفید باشند، به شرطی که بدانید مخاطبانتان چه می خواهند؛ هرچند به نظر می رسد تبلیغات مدرن سود بیشتری برای حوزه پزشکی داشته باشد. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button