همه چیز درباره ی کمپین اینستاگرام برای پزشکان

کمپین اینستاگرام برای پزشکان به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است که هر کدام برای جذب یک طیف مشخصی از مخاطبان و بیماران کارایی دارد. درطراحی کمپین باید به نکات مهمی توجه کنید تا جذب بیشتری داشته باشید.

کمپین اینستاگرام برای پزشکان با توجه به نوع خدمت و روش درمانی هر کلینیک، مخاطب هدف و میزان جذب مورد نظر، طراحی متفاوتی خواهد داشت. تبلیغات اینستاگرام کلینیک و یا مطب پزشک با شیوه‌های مختلفی قابل انجام است مانند تبلیغات گسترده به صورت پست و استوری یا استفاده از افراد مشهور (اینفلوئنسرها).

برای شروع یک کمپین تبلیغات اینستاگرمی باید نخست هدف و تارگت خود را مشخص کنید و سپس برای رسیدن به آن، به تبلیغات خود سمت و سو بدهید. با ما همراه باشید تا قدم به قدم اجرای یک کمپین اینستاگرام برای پزشکان و کلینیک‌ها را باهم بررسی کنیم

کمپین اینستاگرام برای پزشکان و کلینیک‌ها

اجرای کمپین اینستاگرام برای پزشکان و کلینیک‌ها به معنی تبلیغات و پروموشن به شکل حساب شده و با بودجه مشخص است. تفاوت اجرای یک کمپین تبلیغاتی با روش سنتی تبلیغات اینستاگرام پزشکان، در همین است. در تبلیغات سنتی و یا معمول، شما به هر اندازه‌ای که توان هزینه کردن داشته باشید برای تبلیغات و دیده شدن خود هزینه می‌کنید تا بتوانید سهمی از بازار را کسب کنید.

اما در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، شما باید یک استراتژی داشته باشید و با برنامه ریزی قبلی تبلیغات کلینیک خود برای مثال تبلیغات کلینیک کاشت مو خود را انجام دهید. باید هزینه‌ها را مدیریت کنید؛ میزان تبلیغ و دیده شدن را کنترل نمایید؛ نتایج تبلیغات را به دقت بررسی کنید و … . در یک کلام:

با انجام کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، شما با صرف هزینه کمتر، بیمار بیشتری جذب خواهید کرد.

برای انجام یک کمپین اینستاگرام برای پزشکان و کلینیک‌ها، نخست باید هدف کمپین را مشخص کنید و سپس برای رسیدن به آن، برنامه‌ریزی نمایید. باید بدانید برای چه کسانی، به چه شیوه‌ای و به چه میزانی باید تبلیغات کنید و در نهایت انتظار چه میزان جذب بیمار داشته باشید. در ادامه، به این سوالات مهم پاسخ خواهیم داد تا یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام را با هم کاملا بررسی کنیم.

هدف کمپین اینستاگرام برای کلینیک شما چیست؟

نخست باید مشخص کنید که در چه مرحله‌ای از فرایند بازاریابی خود هستید و نیاز دارید که کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چه کمکی به شما بکند. آیا نیاز به دیده شدن بیشتر دارید؟ می‌خواهید یک خدمت یا روش درمانی جدید را معرفی کنید؟ یا تنها به دنبال جذب بیمار برای یک خدمت درمانی یا پزشکی مشخص هستید؟

بر اساس راهنمای اینستاگرام برای پزشکان پس از مشخص کردن دقیق هدف خود از تبلیغات، می‌توانید برای بستن یک کمپین اقدام نمایید. یعنی برای مثال اگر هدف شما معرفی یک دستگاه یا روش جدید است، باید با حجم گسترده‌ای از تبلیغات، در ذهن مخاطبان خود روش خود را جا بیاندازید اما ممکن است جذب زیادی رخ ندهد. از سوی دیگر برای جذب بیمار از تبلیغات اینستاگرام کلینیک خود، باید خیلی مشخص روی ارائه یک خدمتی تمرکز کنید که برای مخاطب آشنا است. به این ترتیب به جذب بیمار خوبی خواهید رسید.

همچنین باید مشخص کنید که می‌خواهید طی چه بازه زمانی به هدف خود برسید. برای مثال آیا هدف شما یک فعالیت برندینگ چند ماهه است یا یک فرایند جذب بیمار زود بازده؟ بر اساس همین، برنامه ریزی‌های بعدی خود را انجام دهید.

جامعه هدف کمپین اینستاگرام برای پزشکان، چه کسانی هستند؟

باید مشخص کنید که مخاطب خدمات شما چه کسانی هستند؟ یعنی مشخص کنید جنسیت، رده سنی، محل و سطح زندگی و در نهایت دیگر ویژگی‌های کسانی که می‌توانند از خدمت کلینیک شما استفاده کنند، چگونه است. آنگاه متناسب برای هر گروه سنی و جنسیتی، کمپین اینستاگرام کلینیک را برنامه ریزی کنید.

برای مثال وقتی برای جوان‌ها تبلیغات می‌کنید با تبلیغی که برای افراد میان‌سال انجام خواهید داد، شکل متفاوتی خواهد داشت. صفحات و اینفلوئنسرهایی که انتخاب می‌کنید، شیوه ساخت ویدیو یا بنر تبلیغاتی و پیامی که ارائه می‌دهید باید متفاوت باشد.

ساخت یک ویدیو شاد و پرهیجان با ارائه خدمات ارزان، ممکن است برای جوان‌ها جذاب‌تر باشد. از سوی دیگر اطمینان دادن به مخاطب از کیفیت خدمات و نشان دادن میزان کارایی هر روش درمانی، برای یک فرد میان‌سال از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. به این معنی که: جوانان ممکن است هیجانی‌تر تصمیم بگیرند و از سوی دیگر افرادی با رده سنی بالاتر، توان پرداخت هزینه بیشتری دارند اما بسیار محتاطانه تصمیم می‌گیرند.

شیوه انجام کمپین اینستاگرام برای پزشکان

از دو منظر می‌توان شیوه انجام کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام را بررسی کرد. نخست شیوه ارائه تبلیغ و دوم محل انجام تبلیغ در اینستاگرام. در شیوه ارائه پیام تبلیغات کلینیک شما، دو حالت پست و استوری پیش روی شما است. برای هر کدام نیز شکل‌‌های مختلفی از جمله ویدیو و یا بنرهای تبلیغاتی قابل ارائه هستند.

محل تبلیغات در شیوه انجام کمپین به معنی شیوه انتشار این پست‌ها و استوری‌ها هستند. سه فضای کلی در اینستاگرام برای تبلیغات وجود دارد:

  1. تبلیغات توسط صفحه اینفلوئنسرها یا افراد مشهور
  2. تبلیغات گسترده در صفحات مختلف و پر مخاطب
  3. تبلیغات اسپانسری توسط خود اینستاگرام (کمپانی فیسبوک)

هر کدام از این سه روش مزایا و معایب خود را دارد و باید با توجه به هدف کمپین تبلیغاتی خود، یکی یا ترکیبی از این سه روش را انتخاب کنید.

تبلیغات با کمک اینفلوئنسرها و بلاگرها

در تبلیغات به شیوه اینفلوئنسری یا بلاگری و دیگر افراد مشهور، شما با استفاده از معروفیت این افراد و تاثیری که روی فکر و تصمیمگیری مخاطبان صفحه خود دارند، خدمت یا روش درمانی کلینیک خود را به دیگران معرفی می‌کنید. این شیوه تبلیغ زمان بیشتری نیاز دارد اما بازدهی بالایی خواهد داشت.

معمولا هزینه‌های این روش تبلیغاتی چند برابر تبلیغ در صفحات عمومی است هرچند شما با کمک محبوبیت این افراد، میزان اعتماد و جذب بیمار بیشتری را خواهید داشت. با این وجود باید از اصول و شیوه‌های پروموت توسط این افراد پیروی کنید. ممکن است نتوانید هر خدمتی را به هر روشی با این افراد معرفی کنید.

برای مطالعه بیستر درباره نحوه استفاده از اینستاگرام برای کلینیک های پزشکی، مقاله اثرگذاری بیشتر در اینستاگرام را از دست ندهید.

تبلیغات گسترده در صفحات عمومی

در فضای اینستاگرام به زبان فارسی، هزاران صفحه وجود دارد که به صورت مستمر و پیوسته تولید محتوا می‌کنند و مخاطبان بسیاری را گرد هم آورده‌اند. این صفحات ممکن است محتوای طنز و سرگرمی، محتوای علمی یا تاریخی و یا دارای پست‌هایی با مضمون سبک زندگی باشند. بسیاری از مخاطبان هدف و بیمارانی که شما به دنبال جذب آنها هستید، چنین صفحاتی را دنبال می‌کنند.

حال اگر در این صفحه‌های عمومی و پر مخاطب به صورت پست یا استوری تبلیغ انجام دهید، بی‌شک تعداد زیادی از مخاطبان هدف شما آن را خواهند دید. این روش تبلیغاتی برای دیده شدن هر چه بیشتر شما و معرفی یک خدمت درمانی خاص بسیار مفید است. با این وجود باید تکنیک‌هایی را به کار بگیرید تا به جذب بیشتر منجر شود.

تبلیغات توسط خود اینستاگرام به شکل اسپانسری

در واقع این روش تبلیغات یکی از منابع درآمدی اینستاگرام و مالک آن یعنی کمپانی فیسبوک است. به این شکل که به جای دادن هزینه به دیگر صفحات برای تبلیغ، شما می‌توانید هزینه کمپین تبلیغاتی برای کلینیک خود را مستقیما به خود اینستاگرام واریز کنید تا ویدیو یا بنر تبلیغاتی شما را به کاربران مختلف نمایش دهد.

این پست‌های تبلیغاتی در صفحه فید مخاطبان و به شکل پست‌هایی در میان دیگر محتواها نمایش داده می‌شود و می‌تواند شامل لینکی باشد که به شما امکان فروش مستقیم یک خدمت یا دریافت اطلاعات تماس مخاطبان را می‌دهد.

مزیت این شیوه تبلیغ در این است که می‌توانید مشخص کنید چه افرادی با چه جنسیت و بازه سنی، در کدام کشور یا شهر و حتی منطقه از هر شهر، با چه خصوصیات و علاقه‌مندی‌هایی تبلیغات شما را ببینند. اما مشکل این روش این است که با توجه به هزینه دلاری، گران خواهد بود و البته در کشور ایران به سادگی قابل انجام نیست. معمولا محل زندگی افراد به سادگی مشخص نمی‌شود و البته برای پرداخت هزینه دلاری به اینستاگرام نیاز به شرکت‌های واسط خواهید داشت.

در واقع این روش برای جذب بیماران خارجی از کشورهای دیگر بسیار مفید است.

طراحی پیام تبلیغاتی و برنامه‌ریزی بودجه

در کمپین اینستاگرام برای پزشکان، طراحی یک ویدیو تبلیغاتی موثر بسیار مهم است. چند نکته را باید در نظر داشته باشید. جذابیت ویدیو در همان ثانیه‌های شروع، نمایش مزیت‌های روش شما، ایجاد حس اعتماد در مخاطب و در نهایت تشویق بیننده به انجام یک کار مثل زنگ زدن به شما، از اصول ساخت ویدیوهای تبلیغاتی است.

در غیر این صورت تنها بیننده با پیام شما روبرو می‌شود یا با خدمت شما آشنا می‌گردد بدون اینکه با شما ارتباط برقرار کند. حتی ممکن است تمایل نشان ندهد که تمام ویدیو شما را تماشا کند و به سادگی از آن بگذرد. به همین دلیل باید یک طراحی خوب و کاربردی برای بنرهای تبلیغاتی داشته باشید.

بودجه کمپین تبلیغاتی خود را نیز مشخص و مدیریت کنید. نباید به هر میزانی که می‌خواهید و می‌توانید هزینه نمایید. صفحات مختلف را بر اساس آمار و ارقام موجود مثل میزان جذب مخاطب در هر صفحه، با هم دیگر مقایسه کنید و بسنجید. بسته به کیفیت هر پیج، بودجه‌ای را به پست یا استوری اختصاص دهید و یا از اینفلوئنسر یا بلاگری برای انجام تبلیغات استفاده نمایید.

در نهایت باید به این نکته توجه کنید که در اجرای یک کمپین اینستاگرام برای پزشکان، باید به ازای هزینه‌ای که صرف می‌کنید، مشخص کنید تا چه میزان به هدف خود رسیده‌اید. برای مثال چه میزان ویدیو شما دیده شده، چقدر فالوئر جذب کرده‌اید و در نهایت چند بیمار با شما تماس گرفته‌اند. به این صورت می‌توانید مرحله به مرحله کمپین تبلیغاتی خود را بهینه سازی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button