۲۰ نمونه از خاص‌ ترین اسامی کلینیک زیبایی + نحوه انتخاب و ثبت آن

برای راه اندازی و تاسیس یک کلینیک زیبایی شما باید اقدامات بسیار زیادی را انجام دهید. در وهله اول باید ببینید که چقدر سرمایه و بودجه برای راه اندازی کلینیک دارید. در مراحل بعدی برای پیدا کردن مکان یا دریافت مجوز اقدام کنید. اما قبل از همه این موارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک اسم زیبا و خاص برای کلینیک خود باشید.

اسم کلینیک زیبایی به تنهایی می‌تواند حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد فرآیند تبلیغات را برای شما انجام دهد. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید. هنگامی که برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی اقدام کنید، خواهید دید که نامگذاری کلینیک چندان کار راحتی نیست و باید هنگام انتخاب اسم به نکات بسیار زیادی توجه کرد.

اما مهمترین مسئله بعد از انتخاب اسم، برند سازی است. در ادامه این مطلب نه تنها چند نمونه اسم خاص برای کلینیک زیبایی به شما معرفی می‌کنیم، بلکه نحوه انتخاب و ثبت اسم را نیز به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد تا بعد از مطالعه این مقاله هیچ مشکلی برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی نداشته باشید.

فهرست عناوین مقاله:

نکات لازم برای موفقیت در ثبت اسم و برندسازی کلینیک زیبایی

اینکه شما نام کلینیک زیبایی خود را چگونه انتخاب می‌کنید، یک موضوع کاملاً دلخواه و سلیقه‌ای است. ممکن است شما از روش‌های مختلفی برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی استفاده کنید. برخی از افراد از نام شخصی خود استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند کلمات مرتبط با فعالیت خود را در نام کلینیک زیبایی به کار ببرند.

این مسائل هیچگونه ارتباطی به ثبت اسم یا ثبت برند ندارد. زیرا تعدادی قانون و مقررات برای ثبت برند کلینیک‌های زیبایی یا کسب و کارهای در داخل کشور وجود دارد که شما باید از آنها اطلاع داشته باشید و نام کلینیک را مطابق این قوانین انتخاب کنید. در ادامه نکات و مقررات لازم را برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی بیان می‌کنیم:

۱.مطابقت با قوانین داخلی

اسمی که برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنید، در آینده باید به عنوان برند شما ثبت شود. بنابراین نباید با قوانین و مقررات شرعی داخل کشور مغایرت داشته باشد. هنگام ثبت برند این مسائل بررسی می‌شود و در صورتی که احساس شود نام کلینیک زیبایی شما تناسبی با موازین شرعی داخل کشور ندارد، فرآیند ثبت کلینیک زیبایی انجام نخواهد شد و در نهایت شما باید نام کلینیک را تغییر دهید. برای ثبت شرکت نیز قوانین خاصی وجود دارد. البته ثبت برند و نام تجاری با ثبت شرکت فرق دارد.

نکات لازم برای رندسازی کلینیک زیبایی

۲.خدمات متمایز

برای ثبت برند، کسب و کار شما باید نوعی خدمات متمایز نسبت به سایر رقبا ارائه دهد. این مهمترین قانون ثبت برند در کشور است. زمانی که شما می‌خواهید کسب و کار خود خود را ثبت کنید، باید نوعی خدمات یا محصول متمایز نسبت به باقی کسب و کارهای مشابه داشته باشید. البته برای ثبت اسم کلینیک زیبایی روی این موضوع حساسیت زیادی وجود ندارد. زیرا فعالیت اکثر پزشکان در کلینیک‌های زیبایی مشابه یکدیگر است.

۳.عدم گمراهی مشتریان

یکی دیگر از قوانینی که برای ثبت اسم برای کلینیک زیبایی وجود دارد، این است که نام برند یا کلینیک شما به هیچ وجه نباید باعث به اشتباه افتادن بیماران و مشتریان شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود نام کلینیک زیبایی خود را متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید. مثلا برخی افراد اسم کلینیک زیبایی را به نحوی انتخاب می‌کنند که فعالیت آنها با سالن‌های زیبایی یا آرایشگاه‌های زنانه اشتباه گرفته می‌شود. این موضوع باعث پایین آمدن ارزش و اعتبار برند شما خواهد شد.

۴.عدم تقلید از رقبا

اسمی که شما برای کلینیک زیبایی انتخاب می‌کنید، نباید توسط کسب و کارهای دیگر به ثبت رسیده باشد. تقلید و کپی برداری از کسب و کارهای دیگر عواقب بسیار خطرناکی دارد. به عنوان مثال، اگر یک کلینیک زیبایی دیگر بفهمد که شما نام برند او را کپی برداری کرده‌اید، می‌تواند به صورت قانونی از شما شکایت کند و حتی باعث پلمپ شدن کلینیک زیبایی شما شود.

۵.شرط دریافت نشان دولتی

از دیگر قوانین انتخاب اسم برای کلینیک زیبایی، دریافت نشان‌های دولتی است. شما زمانی می‌توانید از نشان‌های دولتی استفاده کنید که مجوز کلینیک را دریافت کرده باشید. نشان‌های دولتی باعث می‌شوند فعالیت شما توسعه پیدا کند و درآمد بیشتری داشته باشید. اما همه مراکز توانایی دریافت نشان‌های دولتی را ندارند.

۶.پرهیز از فریب دادن مردم

اسم و عنوانی که شما به عنوان برند کلینیک خود انتخاب می‌کنید، نباید باعث فریب دادن عموم مردم شود. در این حالت برند شما توسط دولت ثبت نخواهد شد. برای مطالعه بیشتر با نحوه برندسازه مطالعه مقاله ابزار برندسازی کلینیک درمانی را پیشنهاد میدهیم.

۷.داستان سرایی در نام گذاری

یکی از موضوعات بسیار کاربردی هنگام انتخاب اسم کلینیک زیبایی، استفاده از داستان سرایی است. از داستان سرایی برای نامگذاری شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید از کلماتی در اسم کلینیک زیبایی خود استفاده کنید که مردم از قبل با آنها آشنایی دارند.

همین موضوع باعث می‌شود که نام کلینیک برای همیشه در ذهن مردم ماندگار بماند. به عنوان مثال، اکثر افراد با حادثه تایتانیک آشنایی دارند. حال فرض کنید شخصی در هنگام راه اندازی استخر یا سرسره‌های آبی از این اسم استفاده کند. قطعا مردم نام آن را به ذهن خواهند سپرد. شما نیز می‌توانید با کمی تفکر یک موضوع داستانی قدیمی که همه مردم آن را می‌شناسند را انتخاب کنید و از یک کلمه آشنا در اسم کلینیک زیبایی استفاده کنید. در مقاله نحوه انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو + ۲۰ نمونه نام خاص و لاکچری با نحوه انتخاب اسم برای کلینیک پوست و مو آشنا  شوید..

نکات لازم برای ثبت اسم کلینیک زیبایی

نحوه انتخاب اسم کلینیک زیبایی

برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی عجله نکنید و صبور باشید تا بتوانید نام‌های خلاقانه و جدید انتخاب کنید. می‌توانید برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی مراحل زیر را طی کنید:

۱.مشخص کنید که شما چه کسی هستید

قبل از ثبت برند باید هویت کسب و کار شما مشخص شود. شما باید به شکل دقیق مشخص کنید که قصد انجام چه کاری دارید و هدف شما از راه اندازی کلینیک چیست. هنگام ثبت اسم کلینیک زیبایی فرم‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را پر کنید. در این فرم‌ها سوالاتی درباره هدف شما برای راه اندازی کلینیک زیبایی و چشم انداز یا آینده کلینیک مطرح شده است که باید به شکل دقیق به آنها پاسخ داده شود تا ثبت برند انجام شود.

شما می‌توانید به شکل شخص حقیقی یا شخص حقوقی کلینیک زیبایی خود را ثبت کنید. در هر صورت نیاز به یک شریک دارید و مقدار سهام هریک از شرکا باید قبل از ثبت برند مشخص شود. همچنین نیاز است که در این مرحله ارزش‌ها و قوانین کلینیک شما مشخص شود. همه این عوامل در کنار یکدیگر باعث می‌شوند که برند شما هویت داشته باشد و بتوانید بر اساس آن با سایر کسب و کارها رقابت داشته باشید.

۲.نظرات دیگران را بپرسید

بعد از اینکه هویت برند شما به طور کامل مشخص شد، لازم است به انتخاب اسم مناسب برای کلینیک زیبایی بپردازید. برای انجام این کار می‌توانید از تمامی دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. حتی اگر در کلینیک زیبایی مشغول به فعالیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از همکاران خود درباره اسم برند کلینیک زیبایی بپرسید. نظرات دیگران برای انتخاب اسم کلینیک زیبایی، ایده‌های جدیدی در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهتر است اسامی که دیگران پیشنهاد می‌دهند را روی کاغذ بنویسید و با ترکیب کردن چند کلمه، یک اسم زیبا برای کلینیک زیبایی بسازید. استفاده از نظرات دیگران باعث می‌شود که در وقت شما صفحه جویی شود. اگر شما بخواهید به تنهایی برای پیدا کردن اسم اقدام کنید، شاید انجام این کار مدت‌ها طول بکشد.

جالب است بدانید که بسیاری از برندهای بزرگ دنیا ماه‌ها وقت خود را صرف پیدا کردن اسم می‌کنند. معمولا اکثر پزشکان از نام خود برای برند سازی استفاده می‌کنند. اما این موضوع چندان درباره کلینیک زیبایی صدق نمی‌کند. یعنی شما می‌توانید از یک اسم خاص و با مفهوم برای کلینیک زیبایی استفاده کنید.

۳.فعالیت های خود را یادداشت کنید 

اگر تمایل داشتید که از دیگران درباره انتخاب اسم کلینیک زیبایی نظر بپرسید، می‌توانید از روش دیگری برای پیدا کردن اسم مناسب استفاده کنید. برای انجام این کار لازم است که یک کاغذ و خودکار بیاورید و تمامی فعالیت‌هایی که در کلینیک زیبایی انجام می‌دهید را روی کاغذ بنویسید. این فعالیت‌ها به مرور به شما ایده خواهند داد تا یک اسم مناسب برای کلینیک زیبایی انتخاب کنید.

همچنین بهتر است تمامی کلماتی که مرتبط با کسب و کار و فعالیت شما هستند را نیز یادداشت کنید. سعی کنید به کلمات از دیدگاه مشتریان یا بیماران نگاه کنید. باید کلمه‌ای را برای کلینیک زیبایی انتخاب کنید که نشان دهنده نوع فعالیت شما در کسب و کار باشد.

نحوه انتخاب اسم کلینیک زیبایی

برای اطلاعات بیشتر به مقاله راهنمای جامع اینستاگرام برای پزشکان مراجعه کنید.

۴.تعداد کلمات نام کلینیک را تعیین کنید

قطعا شما نمی‌توانید از یک عبارت پنج یا شش کلمه‌ای برای نامگذاری کلینیک استفاده کنید. بهتر است از ابتدا مشخص کنید که اسم کلینیک شما از چند کلمه ساخته می‌شود. معمولا می‌توان از سه کلمه برای نامگذاری استفاده کرد. اسم کلینیک زیبایی شما می‌تواند مجموعه‌ای از اسم اشخاص و یک کلمه فرعی باشد. اسم شخص ممکن است به عنوان کلمه اول‌ یا کلمه دوم مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر می‌خواهید  مردم کلینیک را با نام شخصی شما بشناسند، بهتر است اسم شخص را به عنوان کلمه اول قرار دهید. کلمه دوم می‌تواند یک اسم توصیفی باشد. یعنی بیانگر کاری باشد که شما در کلینیک زیبایی انجام می‌دهید. البته شما قادر خواهید بود از یک کلمه ساختگی نیز برای ثبت برند استفاده کنید. استفاده از کلمات ساختگی باعث می‌شود که اسم کلینیک شما منحصر به فرد و خاص باشد و از روی کلینیک دیگر کپی نشده باشد.

کلمات ساختگی ممکن است از هر موردی ساخته شده باشند. ایجاد کلمه ساختگی کاملا طبق سلیقه شما انجام می‌گیرد. البته راه دیگری نیز برای نامگذاری کلینیک زیبایی وجود دارد و آن، استفاده از کلمات مخفف است. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کلینیک زیبایی خود از کلمات مخفف استفاده نکنید. کلمات مخفف به راحتی در ذهن نمی‌نشینند.  زیرا مشتری معنی و مفهوم آنها را نمی‌داند.

۵.تعدادی اسم را گلچین کنید

این مرحله از انتخاب اسم برای کلینیک زیبایی بسیار سخت است. زیرا شما باید از میان صدها یا هزاران اسم مختلف برای کلینیک زیبایی، یک اسم خاص انتخاب کنید. سعی کنید در مجموع سه تا چهار اسم را از میان سایر اسامی بیرون بکشید تا بتوانید راحت‌تر فکر کرده و تصمیم بگیرید. اسمی را انتخاب کنید که از نظر شما معنی و مفهوم مناسبی دارد و به راحتی در ذهن مشتریان یا بیماران می‌نشیند.

در کنار این موضوع سعی کنید به تلفظ و روان بودن اسم کلینیک زیبایی نیز توجه داشته باشید و از کلمات سخت استفاده نکنید. حالا وقت آن رسیده است که به سایت ثبت علائم تجاری سری بزنید. در این وب سایت اسامی تمامی مشاغل ثبت شده است و شما می‌توانید بفهمید که قبل از شما چه کسی از نام برند مورد نظر استفاده کرده است. اگر اسامی مورد نظر شما قبلا در وبسایت ثبت نشده باشد، باید به سازمان ثبت برند کشور مراجعه کرده و به راحتی مراحل قانونی را سپری کنید.

نحوه انتخاب اسم خاص کلینیک زیبایی

بهترین اسامی خاص برای کلینیک زیبایی

اسامی که می‌توانید برای کلینیک زیبایی انتخاب کنید، بسیار متنوع و گوناگون هستند. در ادامه برخی از بهترین اسامی برای کلینیک زیبایی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کلینیک نیولایف
  • کلینیک تولد دوباره
  • کلینیک زندگی
  • کلینیک ویتالایف
  • پوست الهی
  • کلینیک زیبایی پوست
  • کلینیک الماس
  • کلینیک پوست و مو درخشندگی
  • مرکز پوست الماس
  • کلینیک اکتیو لایف
  • کلینیک ویتاکور
  • کلینیک مدی کر
  • کلینیک افرا
  • جواهر آسمانی
  • کلینیک سیب سبز
  • کلینیک پوست لطیف
  • جواهر
  • کلینیک امید
  • کلینیک نوا
  • کلینیک آلن

اسامی که در این قسمت بیان شد، مجموعه‌ای از دو یا سه کلمه هستند و اکثر آنها با کلمه کلینیک از شروع می‌شوند. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود این عبارت‌ها را تغییر دهید و از آنها برای نامگذاری کلینیک زیبایی ایده بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات پزشکی را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی اسامی کلینیک زیبایی

در این مطلب به طور کامل درباره نحوه انتخاب اسم کلینیک زیبایی و ثبت آن صحبت شد. همچنین در پایان تعدادی کلمه پیشنهاد شد تا اشخاصی که قصد راه اندازی کلینیک زیبایی دارند، از آن ایده بگیرند. روش‌های مختلفی برای نامگذاری کلینیک زیبایی وجود دارد. نکته مهم اینجاست که نام کلینیک شما باید با قوانین مقررات ثبت برند مطابقت داشته باشد.

این قوانین برای ثبت شرکت پیچیده‌تر و سخت‌تر است. به عنوان مثال، اسم شرکت‌ها نباید غیر فارسی باشد. این موضوع باعث می‌شود که انتخاب اسم مناسب چندان راحت نباشد. در هر صورت بهتر است از قبل با قوانین ثبت برند آشنا شوید. همچنین مطمئن شوید که نامی که برای کلینیک زیبایی انتخاب کرده‌اید، قبلا توسط سایر رقبا ثبت نشده است.

سؤالات متداول اسامی کلینیک زیبایی

نام گذاری یک کلینیک پزشکی کار سختی است. اما در عین حال خیلی سرگرم کننده است! برای انتخاب اسامی زیبا برای کلینیک، بر قوانین زیر تکیه کنید:

  • یک نام مناسب برای کلینیک باید با مراقبت های بهداشتی مرتبط باشد، یا باید با یک تخصص پزشکی خاص مرتبط باشد، به عنوان مثال، پزشک عمومی، اورولوژی، دندانپزشکی، زیبایی، مرکز پریناتال یا آزمایشگاه به دنباله و اول اسم یا مخفف این اسامی مورد نظرتان بیاید.
  • یک نام باید به سلامت، طول عمر، تندرستی و غیره اشاره کند.
  • نام کلینیک به شدت با یک عمل پزشکی خاص مرتبط است، به عنوان مثال، طب جایگزین، شیوه های شرقی، و درمان سنتی ایده های مناسبی هستند.
  • یک نام می تواند شخصیت بنیانگذار یا یک شخص بزرگ در حوزه پزشکی را یادآوری کند.
  • نام کلینیک یا مرکز درمانی باید دارای ریشه فارسی باشد و لاتین نباشد.
  • نامگذاری کلینیک نباید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات داشته باشد.
  • نام کلینیک تازه تاسیس نباید تکراری باشد.  
  • نام انتخابی باید به صورت حروف نوشته شود.
  • هنگام انتخاب اسم برای کلینیک خصوصی باید توجه کنید که از کلمات ایثارگران و شاهد و مواردی مشابه این اسامی استفاده نشود.
  • از حروف اول چند کلمه یا به معنای دیگر مخفف کلمات نباید استفاده شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button