۸ دقیقه تا آشنایی کامل با نحوه راه اندازی کلینیک لاغری در عمان

کشور عمان در حال حاضر مکان مناسبی برای راه اندازی انواع مشاغل و حرفه‌های مربوط به پزشکی و زیبایی در امارات متحده عربی است. این کشور همواره تلاش می‌کند تا کیفیت زندگی شهروندان و مهاجرین را بهبود ببخشد. یکی از مشاغل پر رونق در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، راه اندازی کلینیک‌های زیبایی یا کلینیک‌های لاغری است با توجه به اینکه در اکثر موارد فعالیت کلینیک‌های لاغری زیرشاخه‌ای از کلینیک‌های زیبایی است، بنابراین هیچ تفاوتی ندارد که شخص صرفاً به راه اندازی کلینیک لاغری بپردازد یا قصد تاسیس کلینیک زیبایی داشته باشد.

در هر صورت می‌تواند از دستگاه و تجهیزات مربوط به لاغری استفاده کند. کشور عمان همیشه آماده کمک به سرمایه گذاران و متخصصین مراقبت‌های عمومی پزشکی بوده است. گاهی اوقات، برای یک کشور غیر ممکن است که تمامی امکانات مراقبت‌های بهداشتی را برای راه اندازی کلینیک‌ها فراهم کند.

به همین دلیل، کشور عمان به متخصصین مراقبت‌های بهداشتی و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به صورت خصوصی کلینیک‌های لاغری یا کلینیک‌های زیبایی افتتاح کنند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره مراحل راه اندازی کلینیک لاغری در عمان صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

مراحل قانونی راه اندازی کلینیک لاغری در عمان

قوانین کشورهای امارات متحده عربی از لحاظ راه اندازی کلینیک‌های پزشکی و زیبایی تا حدودی با سایر کشورها متفاوت است. در ادامه به طور کامل مراحل قانونی راه اندازی کلینیک لاغری در عمان را معرفی خواهیم کرد:

۲.پیدا کردن حامی 

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، کشور عمان به متخصصین و پزشکی خارجی که به طور کامل دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند اجازه می‌دهد تا یک کلینیک لاغری یا کلینیک درمانی به صورت خصوصی در این کشور راه اندازی کنند. اگر شما یک پزشک متخصص هستید و قصد دارید به صورت مستقیم در کشور عمان روی راه اندازی کلینیک لاغری سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ابتدا به دنبال یک حامی باشید. در غیر این صورت، پیمودن مراحل قانونی بسیار سخت خواهد بود.

زیرا مجوز راه اندازی کلینیک لاغری در کشور عمان به راحتی در اختیار پزشکان خارجی قرار نمی‌گیرد. اما در صورتی که یک پزشک متخصص ساکن کشور عمان یا یکی از سرمایه گذاران این کشور برای شما دعوت نامه همکاری ارسال کند، می‌توانید راحت‌تر مجوز کلینیک لاغری خود را دریافت کنید.

در صورتی که به کشور عمان رفت و آمد داشته باشید یا بتوانید مجوز اقامت کشور عمان را دریافت کنید، نیازی به پیدا کردن حامی نخواهد بود. برای یافتن حامی می‌توانید از پزشکان ایرانی ساکن کشور عمان یا پزشکان متخصص این کشور کمک بگیرید. در غیر این صورت، روش دیگری نیز برای یافتن حامی وجود دارد که در ادامه برای شما بیان خواهد شد:

  • همکاری با بیمارستان 

یکی از بهترین روش‌های دریافت اقامت کوتاه مدت در کشور عمان و مهاجرت به این کشور، همکاری با بیمارستان‌ها است. فعالیت در بیمارستان‌های مشهور کشور عمان رزومه بسیار خوبی برای شما محسوب خواهد شد. به طوری که می‌توانید بعد از اتمام کار در کلینیک‌ها و بیمارستان‌‌ها، به تنهایی برای راه اندازی کلینیک لاغری یا کلینیک زیبایی اقدام کنید. برای کار در بیمارستان‌های درمانی کشور عمان، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مراکز درمانی خصوصی پایتخت کشور یعنی مسقط را جستجو کنید. در این شهر، مراکز درمانی مشهوری وجود دارد که می‌توانند رزومه فوق العاده‌ای برای شما ایجاد کنند.

بعد از پیدا کردن بیمارستان، باید مدارک پزشکی خود را برای کلینیک یا بیمارستان مورد نظر ارسال کنید. در صورتی که مدارک شما تایید شود، می‌توانید به صورت پاره وقت و تمام وقت در این بیمارستان‌ها مشغول به کار شوید. البته لازم به ذکر است این گزینه صرفاً برای متخصصین و پزشکان ساکن کشور ایران مناسب است. سرمایه‌گذارانی که قصد راه اندازی کلینیک لاغری در کشور عمان را دارند، نمی‌توانند از این روش برای دریافت سریع‌تر مجوز استفاده کنند.

پیدا کردن حامی برای راه اندازی کلینیک لاغری در عمان

۲.در آزمون پرومتریک شرکت کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل راه اندازی کلینیک لاغری در عمان، شرکت در آزمون پرومتریک است این آزمون شامل ۱۰۰ سوال چند گزینه‌ای است که به طور کامل اطلاعات پزشکی شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. مدت زمان آزمون پرومتریک در کشورهای عمان و قطر دو و نیم ساعت است. اما در عربستان سعودی، این آزمون به صورت دو آزمون جداگانه برگزار می‌شود. داوطلب باید در عرض سه ساعت، به حدود ۱۵۰ تا سوال MCQ پاسخ دهد. جالب است بدانید که آزمون پرومتریک فقط در کشورهای عربی برگزار نمی‌شود.

این آزمون در واقع یک آزمون بین المللی است و تمام سوالات آن به زبان انگلیسی هستند. بنابراین اگر قصد دارید مستقیماً از کشور ایران در این آزمون شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در صورتی که نمره لازم را در این آزمون کسب کنید، پیمودن مراحل دیگر برای استخدام در کلینیک‌ها یا راه اندازی کلینیک لاغری در عمان بسیار ساده خواهد بود. در ادامه شرایط برگزاری آزمون پرومتریک و مراحل ثبت نام در آن را برای شما بازگو خواهیم کرد:

  • شرایط آزمون پرومتریک 

آزمون پرومتریک شامل یک امتحان چند گزینه‌ای است. تمامی داوطلبان باید به صورت حضوری به پایتخت کشور عمان یعنی مسقط و تعدادی دیگر از شهرهای این کشور مراجعه کرده و در آزمون پرومتریک شرکت کنند. این سنجش به طور کامل تحت نظر وزارت بهداشت کشور عمان برگزار می‌شود و گواهی آزمون نیز توسط سازمان وزارت بهداشت برای داوطلب مورد نظر صادر خواهد شد.

  • نحوه برگزاری امتحان پرومتریک

زمانی که وارد سالن امتحان می‌شوید، تعدادی کامپیوتر با سوالات آماده را مشاهده خواهید کرد. تمامی سوالات به صورت آنلاین روی کامپیوترها قرار دارند و شما می‌توانید به صورت تستی به آن‌ها پاسخ دهید. بعد از اینکه آزمون به پایان رسید، نتایج شما روی صفحه کامپیوتر قابل مشاهده خواهد بود. همچنین، در همان لحظه گواهی آزمون پرومتریک از طرف وزارت بهداشت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بنابراین نیازی نیست که برای دریافت گواهی مجدداً به کشور عنوان مراجعه کنید. با توجه به اینکه هر داوطلب ممکن است در یکی از رشته‌های پزشکی تحصیل کرده باشد، سوالات این آزمون برای رشته‌های مختلف پزشکی و تخصص مراقبت بهداشت درمانی متفاوت خواهد بود. این آزمون، با توجه به نوع کشور ممکن است بین یک ساعت و ربع تا دو ساعت و نیم طول بکشد. در این حالت باید بتوانید حداقل ۶۵ یا ۷۰ امتیاز کسب کنید تا راحت‌تر مجوز کلینیک لاغری در عمان برای شما صادر شود.

  • مصاحبه حضوری پرومتریک 

بعد از اینکه امتیاز لازم را در آزمون پرومتریک کسب کردید، یک جلسه مصاحبه برای شما برگزار می‌شود. این جلسه ممکن است چند روز یا چند هفته بعد از روز برگزاری آزمون پرومتریک باشد. توجه داشته باشید که مصاحبه به شکل شفاهی بوده و نیازمند تسلط به زبان انگلیسی یا عربی است. در صورتی که موفق به کسب امتیاز لازم در مصاحبه حضوری شوید، اجازه کار در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های کشور عمان را خواهید داشت.

  • روش ثبت نام پرومتریک

برای ثبت نام در آزمون پرومتریک کافی است که به وب سایت OMSB مراجعه کنید. در این وبسایت محل برگزاری آزمون و تاریخ برگزاری آن قابل مشاهده خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از تاریخ‌ها را انتخاب کرده و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنید.

ثبت نام پرومتریک راه اندازی کلینیک لاغری در عمان

در مقاله حداقل هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟ با هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی آشنا شوید.

۳.ارسال مدارک پزشکی برای کشور عمان 

بعد از شرکت در آزمون پرومتریک و دریافت گواهی، می‌توانید تمامی مدارک پزشکی خود را آماده کرده و برای کشور عمان ارسال کنید. تا زمانی که مدارک طبابت شما توسط وزارت بهداشت کشور عمان مورد بررسی قرار نگیرند و تایید نشوند، اجازه فعالیت در این کشور را نخواهید داشت. اگر قصد دارید به صورت سرمایه‌گذار به راه اندازی کلینیک لاغری در عمان بپردازید، نیازی به پیمودن این مراحل نخواهد بود.

فقط کافی است که با یک پزشک ایرانی ساکن کشور عمان یا با یکی از متخصصین عربی همکاری کرده و کلینیک لاغری خود را تاسیس کنید. به طور کلی، کشور عمان قوانین خاصی را برای پزشکان خارجی در نظر گرفته است. یکی از مهم‌ترین قوانین، آماده سازی مدارک مربوط به اطلاعات پزشکی است. یکی از این مدارک، گواهی آزمون پرومتریک است که درباره آن بطور کامل توضیح داده شد. برای ارسال مدارک پزشکی به کشور عمان باید مراحل زیر را طی کنید:

۴.ترجمه مدارک 

یکی از مهم‌ترین مراحل آماده سازی مدارک پزشکی برای کشور عمان، ترجمه مدارک است. برای انجام این کار باید مدارک طبابت و پزشکی خود را به طور کامل آماده کرده و ترجمه کنید. همچنین اگر در کشور ایران دارای مجوز طبابت هستید، می‌توانید آن را نیز ترجمه کنید.

۵.شرکت در آزمون OMSB

یکی از آزمون‌های مهم که باید بعد از آزمون پرومتریک در آن شرکت کنید، آزمون طبابت و پزشکی در کشور عمان است که معمولا در پایتخت این کشور یعنی مسقط برگزار می‌شود. این آزمون سطح پایین‌تری نسبت به آزمون پرومتریک دارد. بنابراین اگر به تازگی در آزمون پرومتریک شرکت کرده‌اید، دیگر نیاز به مطالعه مجدد دروس نیست. زیرا به راحتی می‌توانید در این امتحان نمره قابل قبولی را کسب کنید. آزمون OMSB تحت نظر وزارت بهداشت کشور عمان برگزار می‌شود. در این امتحان شما باید به چند سوال کتبی پاسخ دهید. سپس به صورت شفاهی نیز چند سوال پزشکی از شما پرسیده خواهد شد که باید به آنها نیز جواب دهید. این آزمون یکبار در نیمسال اول و یکبار در نیمسال دوم برگزار می‌شود.

بعد از اینکه نمره لازم را در این امتحان به دست آوردید، گواهینامه OMSB به شما تعلق می‌گیرد که بعد از آن می‌توانید ویزای کار پزشکی و درمانی از کشور عنوان دریافت کنید. بعد از این مرحله به طور کامل مدارک پزشکی شما توسط کشور عمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای اینکه سرعت بررسی مدارک و تایید مدرک در این کشور افزایش پیدا کند، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • شرکت در دوره CCT

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند سریع‌تر تاییدیه مدارک خود را از کشور عمان دریافت کنید، شرکت در دوره CCT است. علاوه بر این، باید به کشورعمان نشان دهید که قدرت مدیریت و اداره یک کلینیک را دارید. برای انجام این کار پیشنهاد می‌کنیم عضویت یکی از انجمن‌های تخصصی کشورهای اروپایی یا کشورهای آمریکایی را امتحان کنید. زمانی که شما مدارک عضویت در انجمن‌های پزشکی کشورهای معتبر مثل فرانسه و استرالیا را داشته باشید، راحت‌تر مدارک پزشکی شما تایید خواهد شد. همچنین سوابق کاری تاثیر بسیار زیادی بر تایید مدارک دارد.

عضویت در انجمن‌های پزشکی کشورهای معتبر مثل برای راه اندازی کلینیک لاغری در عمان

صفر تا صد سرمایه گذاری پزشکان در عمان در این مقاله بخوانید.

۶.مهاجرت به عمان و درخواست مجوز 

پس از اینکه تمامی مراحل به خوبی سپری شد، باید به این کشور مهاجرت کرده و به دنبال مکان مناسبی برای راه اندازی کلینیک لاغری باشید. آماده‌سازی و طراحی مکان کلینیک لاغری، تهیه تجهیزات و استخدام پرسنل در کشور عمان مانند سایر کشورهای امارات متحده عربی است. با توجه به اینکه تمامی بخش‌های کلینیک توسط کارشناسان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنابراین باید سعی کنید محلی متناسب با استانداردهای کشور عمان آماده کنید.

در غیر این صورت، مجوز راه اندازی کلینیک لاغری در عمان به راحتی برای شما صادر نخواهد شد. فرقی نمی‌کند که شما یک پزشک متخصص هستید یا یک سرمایه گذار، در هر صورت باید این مرحله را سپری کرده و برای دریافت مجوز درخواست دهید. برای دریافت مجوز در کشور عمان مراحل زیر را طی کنید:

  • فرم (Mobilization Application Form)‌ را کامل کنید

درخواست خود برای دریافت مجوز را به زبان انگلیسی و به صورت کتبی بنویسید و برای وزارت بهداشت و درمان کشور عمان یا مراکز درمانی و پزشکی شهری که در آن ساکن هستید ارسال کنید.

تمامی شرایط کلینیک را آماده کنید.  زیرا بعد از ارسال درخواست، کارشناسان وزارت بهداشت به کلینیک لاغری شما مراجعه خواهند کرد تا تعداد پرسنل و تجهیزات کلینیک و طراحی ساختمان را مورد بررسی قرار دهند.

۷.در مرحله بعد، باید کلینیک لاغری را به عنوان یک مرکز درمانی ثبت کنید

یک نام مناسب برای کلینیک لاغری انتخاب کرده و فرایند ثبت برند را انجام دهید. در این مرحله باید تمامی هزینه‌های مربوط به ثبت و درخواست مجوز را پرداخت کنید. به وزارت صنعت و تجارت کشور عمان مراجعه کرده و مدارک ثبت تجاری کلینیک را ارائه دهید. در این حالت ممکن است اصلاحاتی از وزارت بهداشت و درمان برای شما صادر شود. بعد از انجام اصلاحات، مجدداً درخواست معاینه فنی کنید.

در پایان اگر تمامی مراحل را به خوبی انجام دهید، مجوز فعالیت در کلینیک لاغری برای شما صادر خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله، به طور کامل درباره راه اندازی کلینیک لاغری در عمان صحبت شد. کشور عمان تا کنون سرمایه گذاری‌های متعددی روی مراکز درمانی خصوصی و دولتی داشته است. به همین دلیل تاسیس یک کلینیک لاغری می‌تواند در انتخاب کاملا مناسبی برای متخصصین و پزشکان ایرانی باشد. با توجه به اینکه شرایط دریافت مجوز کلینیک لاغری در کشور عمان کمی پیچیده است، به همین دلیل ابتدا لازم است تا حد قابل قبول به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده و یا به عنوان سرمایه گذار فعالیت خود را در کشور عمان آغاز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button