روش های مدیریت استرس پزشکان در هنگام راه اندازی کلینیک‌

راه اندازی یک کلینیک زیبایی کار چندان ساده‌ای نیست. برای تاسیس کلینیک زیبایی باید شرایط و سرمایه اولیه فراهم باشد. بعد از تاسیس کلینیک و خرید تجهیزات و مواد اولیه، باید مجوز کلینیک زیبایی دریافت شود. هرگونه اشتباه حین انجام مراحل دریافت مجوز کلینیک زیبایی می‌تواند منجر به پلمپ شدن کلینیک و از بین رفتن سرمایه پزشکان شود. این عوامل موجب بروز استرس و نگرانی در پزشکان می‌شود.

نگرانی و استرس می‌تواند بر سلامت روانی و جسمانی تاثیر گذار باشد. به همین دلیل پزشکان باید حین تاسیس کلینیک زیبایی روحیه خود را کنترل کرده و از روش‌های مدیریت استرس استفاده کنند. در ادامه مقاله قصد داریم درباره مدیریت استرس پزشکان هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی به طور کامل صحبت کنیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

مدیریت استرس پزشکان در حین راه اندازی کلینیک‌

دلایل بروز استرس در پزشکان حین تاسیس کلینیک زیبایی

دلایل مختلفی باعث بروز استرس در پزشکان تاسیس کلینیک زیبایی می‌شود. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین دلایل استرس پزشکان را بیان کرده و در ادامه روش‌هایی برای از بین بردن استرس و مدیریت آن معرفی کنیم:

۱.از بین رفتن سرمایه اولیه 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز استرس حین راه اندازی کلینیک زیبایی می‌شود، از بین رفتن سرمایه اولیه است. برای تاسیس کلینیک زیبایی باید مقداری سرمایه اولیه در نظر گرفت. این سرمایه اولیه با توجه به ابعاد کلینیک و نوع خدماتی کلینیک زیبایی که به کاربران ارائه می‌شود متفاوت است. به عنوان مثال، اگر پزشک قصد خرید کلینیک را داشته باشد، باید حداقل بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد هزینه کند. این هزینه صرفا مربوط به محل کلینیک است.

بسیاری از هزینه‌های دیگر نیز وجود دارد که شامل هزینه خرید تجهیزات یا امکانات داخلی کلینیک است. در صورتی که پزشک قصد اجاره کلینیک زیبایی را داشته باشد، میزان سرمایه اولیه کمتر خواهد بود. در صورتی که پزشکان نتوانند مراحل راه اندازی کلینیک زیبایی را به‌خوبی به اتمام برسانند، سرمایه اولیه آنها نابود خواهد شد. کارشناسان وزارت بهداشت به طور دقیق محل کلینیک و تجهیزات داخلی آن را بررسی می‌کنند.

بنابراین همه چیز باید کاملا مطابق با قوانین داخلی کشور در نظر گرفته شده باشد. در غیر این صورت، ممکن است کلینیک زیبایی پزشکان پلمپ شود. این موضوع یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث بروز استرس در پزشکان می‌شود. تمامی پزشکان باید با استفاده از روش‌های مدیریت استرس روحیه خود را کنترل کرده و از روش‌هایی برای سهولت دریافت مجوز کلینیک استفاده کنند.

۲.ترس از آینده 

یکی دیگر از دلایلی که باعث بروز استرس و نگرانی در پزشکان می‌شود، ترس از آینده راه‌اندازی کلینیک زیبایی است. امروزه کلینیک‌های زیبایی درآمد بسیار بالایی دارند. این موضوع به دلیل افزایش علاقه مردم به استفاده از روش‌های زیبایی پوست و مو است. به همین دلیل، کلینیک زیبایی انتخابی کاملا مناسب برای کسب درآمد و سودآوری به خصوص در کشور ایران است.

همین موضوع باعث شده است که طی چند سال اخیر بسیاری از پزشکان عمومی و پزشکان متخصص به تاسیس کلینیک زیبایی فکر کنند. در نتیجه امروزه تعداد کلینیک‌های زیبایی در برخی از شهرهای ایران به حد اشباع خود رسیده است. بنابراین ترس مهم پزشکان هنگام تاسیس کلینیک زیبایی، عدم توانایی برای رقابت با سایر کلینیک‌ها است. در واقع پزشکان می‌ترسند که بعد از تاسیس کلینیک نتوانند به خوبی سایر کلینیک‌ها فعالیت کرده و مردم را به سمت خود جذب کنند. البته این یک ترس کاملاً طبیعی است.

چرا که تاسیس کلینیک زیبایی نیاز به سرمایه و زحمت زیادی دارد. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. به عنوان مثال، بهتر است  از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتریان بیشتر استفاده شود. برای انجام کار باید با یک شرکت تبلیغاتی یا دیجیتال مارکتینگ همکاری کرد. این شرکت‌ها می‌‌توانند از بازاریابی محتوا و بازاریابی مجازی برای بهبود فعالیت کلینیک زیبایی استفاده کنند.

۳.خطرات بالقوه مربوط به کار

همانطور که می‌دانید، خدمات کلینیک زیبایی شامل استفاده از روش‌های پزشکی برای درمان پوست و مو هستند. این خدمات اگر به درستی ارائه نشوند، با خطرات بسیار زیادی همراه خواهند بود. به عنوان مثال، روش‌های کاشت مو یا مزوتراپی صورت باید با کمک پزشک متخصص انجام شود. طی چند سال گذشته، بسیاری از پزشکان عمومی برای راه‌اندازی کلینیک زیبایی اقدام کرده‌اند. این دسته از پزشکان باید توجه داشته باشند که هر گونه خطا هنگام انجام روش‌های درمانی مثل کاشت یا تزریق تاثیر بسیار بدی بر چهره مراجعه کننده خواهد داشت.

بنابراین بهتر است در صورت استخدام تکنسین یا اپراتور، حتما از یک متخصص برای بهبود کیفیت و عملکرد کارکنان استفاده شود. علاوه بر این، در صورتی که پزشک متخصص در کلینیک زیبایی حضور داشته باشد، تمامی مشکلات از طریق قانون قابل پیگیری خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مراجعه کننده از ارائه خدمات راضی نبوده و از کلینیک شما شکایت کند، شما در صورتی می‌توانید پاسخگوی قانون باشید که یک پزشک متخصص در کلینیک زیبایی مشغول به کار باشد. در غیر این صورت ممکن است کلینیک شما پلمپ شود.

دلیل بروز استرس در پزشکان حین تاسیس کلینیک زیبایی

روش‌های مدیریت استرس

در قسمت قبل برخی از عوامل که موجب بروز نگرانی و استرس در پزشکان می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم. اگر استرس و نگرانی پزشکان کنترل نشود، ممکن است تاثیرات بسیار بدی بر افکار و وضعیت روحی آنها داشته باشد. بسیاری از پزشکان به علت استرس و اضطراب شدید از راه اندازی کلینیک زیبایی منصرف می‌شوند. در ادامه روش‌های مدیریت استرس را به پزشک معرفی می‌کنیم. پزشکان می‌توانند با استفاده از این روش‌ها میزان استرس و نگرانی خود را کاهش دهند و عملکرد بهتری هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی داشته باشند:

۱.برنامه ریزی کنید

یکی از عواملی که باعث بروز استرس در پزشکان می‌شود، حجم انبوهی از کارهای انجام نشده هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی است. همانطور که گفته شد، تاسیس کلینیک زیبایی باید مرحله به مرحله و به آرامی انجام شود. عجله و بی‌نظمی هنگام راه اندازی کلینیک نه تنها میزان استرس و نگرانی شما را به عنوان یک پزشک افزایش خواهد داد، بلکه بر سرعت انجام کارها نیز موثر خواهد بود.

بهترین راه حل این است که تمامی کارهایی که باید انجام شود را لیست کرده و برای تاسیس کلینیک برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی می‌تواند با توجه به شرایط شما و میزان سرمایه اولیه انجام شود. به عنوان مثال، در وهله اول بهتر است برای خرید یا اجاره مکان کلینیک اقدام کنید. بعد از یافتن محل کلینیک، باید از طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاسازی داخلی کلینیک استفاده کنید. در مرحله بعد باید برای خرید تجهیزات و وسایل داخل کلینیک زیبایی اقدام کنید. قدم آخر استخدام پرسنل و همکاری با یک پزشک متخصص است.

اگر قصد دارید با مدرک پزشکی عمومی خود در کلینیک زیبایی فعالیت کنید، باید افرادی حرفه‌ای و با تجربه استخدام کنید تا خدمات کلینیک زیبایی به بهترین شکل ممکن به مراجعه کنندگان ارائه شود. زمانی که تمامی این مراحل انجام شد، بهتر است برای دریافت مجوز اقدام کنید. همانطور که می‌بینید، می‌توان با برنامه‌ریزی تمامی مراحل را به راحتی انجام داد. برنامه ریزی خود را در یک دفترچه کوچک یادداشت کنید و همیشه همراه خود نگه دارید. برای جلوگیری از بروز استرس و نگرانی، کافی است بر اساس برنامه ریزی پیش بروید.

۲.از گفتار درمانی استفاده کنید

گفتار درمانی یکی از بهترین روش‌های مدیریت استرس و کنترل نگرانی است. برای انجام گفتار درمانی بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. روانشناسان می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی درباره روش‌های کنترل و مدیریت استرس در اختیار شما قرار دهند. بعد از مراجعه به روانپزشک، بهتر است برای جلوگیری از احساس سردرگمی و نگرانی به مشاورین کسب و کار مراجعه کنید.

به عنوان مثال، به سراغ افرادی بروید که قبلا برای راه اندازی کلینیک زیبایی اقدام کرده‌اند. این افراد می‌توانند اطلاعات و تجربیات خود درباره تاسیس کلینیک زیبایی را به شما منتقل کنند. با مراجعه به مشاورین کسب و کار، میزان نگرانی شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که در این حالت از خطرات احتمالی آگاهی کامل دارید. به عنوان مثال، مشاورین کسب و کار بهترین مکان‌ها برای خرید تجهیزات و وسایل داخل کلینیک را به شما معرفی می‌کنند.

بنابراین شما می‌توانید با کمترین هزینه، تجهیزاتی باکیفیت بالا خریداری کنید و خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه دهید. علاوه بر این، مشاورین کسب و کار می‌توانند اطلاعاتی درباره مراحل دقیق دریافت مجوز کلینیک زیبایی در اختیار شما قرار دهند. همانطور که می‌دانید، دریافت مجوز کلینیک زیبایی نیاز به پیمودن مراحل قانونی خاصی دارد. بنابراین صحبت با افراد دیگر و مشورت گرفتن از اشخاص با تجربه تا حد زیادی به کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

روش‌های مدیریت استرس پزشکان

در مقاله حداقل هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی چقدر است؟ با هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی آشنا شوید.

۳.از افکار منفی دوری کنید

یکی از روش‌هایی که به کاهش احساس نگرانی و استرس  پزشکان کمک می‌کند، دوری از افکار منفی است. متاسفانه بسیاری از این افکار منفی از طریق نزدیکان و آشنایان پزشکان به آنها منتقل می‌شود. این افکار منفی شامل موارد مختلفی هستند. به عنوان مثال جملاتی مثل «راه‌اندازی کلینیک زیبایی هزینه زیادی داره!» یا «واقعا فکر می‌کنی موفق می‌شی؟» کاملا بر احساس و روح روان انسان تاثیر گذار هستند.

اگر پزشکان به طور مرتب این افکار منفی را از نزدیکان خود دریافت کنند، حجم زیادی از استرس و نگرانی را تجربه کرده و در نهایت ممکن است نسبت به راه اندازی کلینیک زیبایی دلسرد شوند. روش‌های مختلفی برای دوری از افکار منفی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از نزدیکانی که شما را نسبت به تاسیس کلینیک زیبایی دلسرد می‌کنند دوری کنید و برای مدتی با آنها رفت و آمد نداشته باشید. روش دیگر برای دوری از افکار منفی، برخورد آگاهانه است. شما باید با اعتماد به نفس بالا با این دسته از افراد صحبت کنید. نشان دهید که کاملا به کار خود مطمئن هستید و افکار منفی آنها نمی‌تواند روی شما تاثیر گذار باشد.

۴.بر متمایز بودن تمرکز کنید

همانطور که گفته شد، یکی از دلایل مهم بروز استرس و نگرانی در پزشکان، عدم توانایی رقابت با سایر کلینیک‌های زیبایی است. بهترین راه حل برای جلوگیری از چنین مشکلی، تمرکز بر متمایز بودن است. یعنی شما از همان ابتدا باید به دنبال روش‌های خاص و منحصر به فرد برای شروع کسب و کار خود باشید. هنگام تاسیس کلینیک زیبایی، به هیچ وجه به تقلید یا کپی برداری از سایر کلینیک‌های زیبایی فکر نکنید. اگر بخواهید قدم اول خود را مانند سایر کلینیک‌ها بردارید، مجبور می‌شوید تا انتها از همکاران خود تقلید کنید.

بنابراین، به دنبال روش‌هایی باشید که شما را نسبت به سایر رقبا منحصر به فرد می‌سازد. به این طریق، میزان اضطراب و نگرانی شما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، خدمات جدیدی به کلینیک زیبایی خود اضافه کنید. برای انجام این کار باید از جدیدترین خدماتی که در سایر کشورها به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود آگاه شوید. همچنین سعی کنید تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و مطابق با تکنولوژی روز دنیا خریداری کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا نسبت به سایر کلینیک‌های زیبایی متمایز باشید، تغییر در روش‌های بازاریابی است. به عنوان مثال، بسیاری از کلینیک‌های زیبایی از بازاریابی محتوا برای جذب مشتریان استفاده می‌کنند. می‌توانید این روش‌ها را تغییر دهید و با کمی آزمون و خطا به یک روش منحصر به فرد برای تبلیغات و بازاریابی دست پیدا کنید.

صفر تا صد سرمایه گذاری پزشکان در عمان در این مقاله بخوانید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره دلیل بروز استرس در پزشکان هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی صحبت شد. همچنین روش‌هایی برای کاهش میزان نگرانی و استرس بیان شد که به پزشکان کمک می‌کند تا با روحیه بیشتری برای تاسیس کلینیک زیبایی اقدام کنند.

علاوه بر روش‌هایی که در این مقاله بیان شد، عوامل مختلف دیگری نیز می‌توانند به کاهش نگرانی و استرس پزشکان کمک کنند. به عنوان مثال، انجام تمرین‌های ورزشی مثل یوگا و تغذیه مناسب تا حد زیادی بر روحیه و سلامت فکری پزشکان موثر هستند. پزشکانی که قصد راه اندازی کلینیک زیبایی دارند، باید اعتماد به نفس و روحیه خود را برای مقابله با افکار منفی دیگران بهبود ببخشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button