پیام برند برای چه کسانی فرستاده می‌شود؟

با چشمان باز هزینه کنیم

دسته‌بندی و شناخت مخاطبان هدف یکی از مهمترین کارهایی است که باید پیش از آغاز یک کمپین بازاریابی یا اطلاع‌رسانی، انجام داد. این کار به ما کمک می‌کند تا بدانیم خدمات درمانی کلینیک خود را به چه صورت معرفی کنیم و از چه ابزارها و کانال‌های ارتباطی برای این کار بهره ببریم.
برای مثال، مخاطبان شما بیشتر از تلگرام بهره می‌برند یا بیشتر وقتشان را در اینستاگرام می‌گذرانند؟
با خودروی شخصی به محل کارشان می‌روند یا از وسایل حمل و نقل عمومی بهره می‌برند؟ جوان‌ هستند یا سالمند؟
پرسش‌هایی از این دست به شما کمک می‌کند تا بدانید که به چه صورت هزینه کنید تا به بهترین شکل پیام برندتان را به مخاطبان هدف کلینیک درمانی خود برسانید.
جواب این پرسش‌ها به شما خواهد گفت که اجرای یک برنامه آگاهی‌رسانی بهداشت عمومی در رادیو بیشتر به شما کمک خواهد کرد یا کمک گرفتن افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، بیماران بیشتری را با برند شما آشنا می‌سازد؟

در ادامه برخی از پارامترهای اساسی در شناخت و دسته‌بندی مخاطبان آمده است:
۱. موقعیت جغرافیایی: مشتریان شما کجا سکونت دارند؟ برای نمونه آیا همه آنها از استان تهران هستند؟ تهران ۲۲ منطقه دارد، مخاطبان شما در کدام یک از این مناطق زندگی می‌کنند؟ شما قرار است در کدام یک از این مناطق سهم بیشتری را کسب کنید؟
۲. متغیر های جمعیت شناختی: مشتریان شما از نظر سن، جنس، شغل، سطح سواد و درآمد چه ویژگی‌هایی دارند؟
با یک سر انگشتی ساده می‌توان متوجه شد که تمام این متغیرها در برندسازی و کمپین‌های اطلاع‌رسانی نقش به‌سزایی دارند. به عنوان مثال اگر مخاطبین هدف شما افراد بالای ۵۰ سال باشند، دیگر کار عاقلانه‌ای نیست اگر بخواهیم برند بیمارستان شما را در میان افراد جوان گسترش دهیم.
۳. متغیرهای روانشناختی: مشتریان شما از نظر روانشناختی چه ویژگی‌هایی دارند؟ سبک زندگی آنها چگونه است؟ مشخصه‌های وفاداری آنها به چه صورت است؟ تعریف آنها از نیاز چیست؟ به درمان و خدمات پزشکی چگونه می‌اندیشند؟
۴. مشخصه‌های رفتاری: نیاز و خواسته مشتریان شما چیست؟ آگاهی آنها از خدمات شما چقدر است؟ الگوی مصرفی آنها نسبت به خدمات شما چگونه تعریف می‌شود؟ .

نویسنده:

علی حسنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button