۳ باور غلط نسبت به سرمایهگذاری در فضای مجازی
۱. بازگشت سرمایه در فضای مجازی مساوی است با تعداد لایکها:
یک باور غلط که در مورد فضای مجازی وجود دارد این است که برخی مشخصههای کمی مانند تعداد لایکها گاهی معیار بازگشت سرمایه قرار میگیرد. در صورتی که واقعیت چیزِ دیگری است. توجه به این مسئله که تعداد لایکهای صفحهی رقیب من بالاتر است، کاری بس پوچ و بیهوده است. از این چشم و هم چشمیها اجتناب کنید. نباید هدف شما صرفا رسیدن به سطح ایدهآلی از تعداد لایکها باشد، زیرا امکان دارد این هدف شما را وارد فضاهای زرد و غیر اخلاقی کند که با حرفهی درمان تفاوت دارد. بیشتر به تولید محتوای مناسب و متناسب با علاقهی مخاطب بپردازید. رسیدن به این هدف خود به خود داشتن دنبال کننده و لایکهای زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
۲. بازگشت سرمایه در فضای مجازی نیز همانند دیگر تبلیغات است:
بازاریابان معمولا بر این باورند که سودی که از فضای مجازی بهدست میآید، دارای یک حساب و کتاب مشخص و قابل محاسبه است. در صورتی که تاثیر فضای مجازی به علت غیرمستقیم بودن نوع تعامل، قابل ردیابی نیست. رسانههای اجتماعی همانطور که از اسمشان پیدا است، این امکان را به مردم میدهد تا به راحتی با دوستان و آشنایان و نزدیکان خود در تماس باشند، با افراد دیگر آشنا شوند و در نهایت افراد را به هم نزدیکتر میکند. نکتهای که در اینجا حائز اهمیت است، این است که “اجتماعی” باشید. توجه به این کلمه بسیار مهم است، زیرا معیار ارتباط با افراد محسوب میشود و بیان میکند که فضای مجازی یک کانال تبلیغاتی یا بازاریابی نیست. افراد در فضای مجازی مطالب را به اشتراک میگذارند و این اشتراک موجب میشود که مخاطبان شما بیشتر شود و سود حاصل به مراتب بالاتر خواهد رفت. در اینجا هنر تولید محتوا بسیار اهمیت دارد.
۳. بحث فضای مجازی از دیگر کانال های ارتباطی با بیماران کاملا جدا است:
این باور غلط که باید فضای مجازی را از دیگر شبکههای ارتباطی متمایز ساخت و بهطور جداگانه در آن فعالیت کرد، در نهایت موجب آسیبپذیری برنامهها و در کل استراتژی بازاریابی خواهد شد. چرا که در عمل فضای مجازی از دیگر شبکههای ارتباطی مجزا نیست، بلکه درکنار دیگر کانالهای ارتباطی به رشد میرسد و به عبارتی، همافزایی کانالهای ارتباطی باعث بازگشت سرمایه خواهد شد.
⭕️ تجویز راهبردی:
نکتهی کلیدی و مهم این است که اگر میخواهید موفق شوید، به جای قدم برداشتن در راههای فرسودهی موفقیتهای قدیم، باید مسیرهای جدیدی را امتحان کنید. برای آنکه بتوان در فضای مجازی فعالیتی موثر داشت نخست باید به فلسفه و ارزشهای کلیدی بیمارستان و یا مراکز درمانی توجه کنیم و فعالیتهای فضای مجازی را با آن همسو سازیم. یادمان باشد که موفقیت و بازگشت سرمایه بستگی به محتوایی دارد که شما سعی بر انتقال آن دارید.
فضای مجازی، شبکهای به سرعت در حال رشد است و این رشد تا سالیان دراز ادامه خواهد داشت. کوچکترین تغییر مثبت در فضای مجازی میتواند منجر به یک نتیجه بزرگ شود اما برای آنکه بتوان حداکثر بهره را از فضای مجازی برد، باید از دیگر کانالهای ارتباطی نیز استفاده کرد.