اهمیت نرم افزارهای مدیریت ارتباط با بیمار یا prm چیست + معرفی آنها

اولین چیزی که بعد از راه اندازی کلینیک درمانی یا مطلب باید به آن فکر کنید، استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار یا prm است. این نرم‌افزار می‌تواند یک ابزار کاربردی برای پیشبرد فعالیت‌ها و تدوین اطلاعات موجود در یک کلینیک یا مطب باشد. بسیاری از پزشکان، نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات مربوط به بیماران را دشوار می‌دانند. اگر بیماران به صورت مداوم به مراکز درمانی شما مراجعه می‌کنند، بنابراین به نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار نیاز خواهید داشت تا بتوانید ارتباط خود را با این دسته از بیماران حفظ کرده و درصد رضایت بیشتری در میان مراجعه‌کنندگان داشته باشید.

با این حال، می‌توان از این نرم‌افزار برای ذخیره سازی اطلاعات و ارتباط با بیمارانی که به صورت سالیانه به مرکز درمانی مراجعه می‌کنند نیز استفاده کرد. با کمک نرم افزار prm، می‌توانید یک برنامه یا استراتژی ارتباطی قوی برای بیماران پیاده کنید. این استراتژی ارزش و اعتبار شما را نزد بیماران افزایش خواهد داد.

به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار، امکاناتی مثل زمانبندی قرار ملاقات، یادآوری‌ها و جمع آوری نظرات بیماران را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم ببینیم prm چیست و چه اهمیتی در مراکز درمانی دارد. همچنین قصد داریم در انتها چند نمونه از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با بیمار را به شما معرفی کنیم که به صورت بین المللی توسط تعداد زیادی از مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار چیست؟

این نرم افزار برای هر مرکز درمانی که با تعداد زیادی از بیماران در ارتباط است ضروری می‌باشد. بدون نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار، فعالیت‌های شما به شکل نامنظم و گاهی همراه با خطا انجام می‌شوند. در مقابل، اگر از نرم افزار prm استفاده کنید، امتیازات و درصد رضایت بیشتری در میان بیماران خواهید داشت. 

همچنین تعداد مراجعه‌کنندگان و رفت و آمد به مراکز درمانی شما افزایش پیدا خواهد کرد. این نرم افزار هر جنبه‌ای از سیستم مراقبت بهداشتی را بهبود می‌بخشد و بر توسعه فعالیت‌های مراکز درمانی موثر است. با کمک نرم افزار prm، کارکنان و پرسنل داخلی مراکز درمانی، روی فعالیت‌های مهم‌تر تمرکز خواهند کرد و کارهای ساده به صورت خودکار توسط نرم افزار انجام خواهد شد. در ادامه برخی از مزایای نرم افزار prm را برای شما بیان خواهیم کرد.

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار
  • بهبود ارتباط با بیمار

یکی از مهم‌ترین مزایای نرم افزار prm، بهبود ارتباط با بیمار است. فعالیت‌های یک مرکز یا کلینیک درمانی زمانی توسعه پیدا می‌کند که ارتباط پایداری با بیماران داشته باشد. بسیاری از کلینیک‌های درمانی طی چند سال گذشته، به دلیل ارتباط نادرست با بیماران و کیفیت پایین خدمات درمانی تعداد زیادی از مراجعه کنندگان خود را از دست داده‌اند. برقراری ارتباط با بیماران فراتر از مراجعه به مطب است.

در واقع هر یک پزشکان کلینیک و تمامی پرسنل، باید ارتباط صمیمی و قوی با بیماران داشته باشند. هر کلینیک یا مرکز درمانی طی روز تعداد زیادی مراجعه کننده دارد. بنابراین نمی‌توان با استفاده از روش‌های معمولی با تمامی بیماران ارتباط برقرار کرد. تنها راه حل برای افزایش سرعت ارتباط با بیماران، استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار است.

این نرم افزار اطلاعات تمامی بیماران که طی روز به کلینیک درمانی مراجعه می‌کنند را ذخیره کرده و به صورت خودکار با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، دیگر احتیاجی به نیروی انسانی نخواهد بود. زیرا نرم افزار قادر است یک پیام مشخص را به شکل خودکار برای تمامی بیماران ارسال کند. به عنوان مثال، پیام مربوط به تاریخ نوبت و زمان آن با کمک نرم افزار prm برای بیماران ارسال می‌شود. همچنین می‌توان برای ارسال خبرنامه‌های ماهانه به بیماران، بروزرسانی‌های تمرینی و ایمیل‌های هدفمند، قالب‌های ایمیل و مواردی مانند این از نرم افزار مدیریت ارتباط با بیماران استفاده کرد.

بهبود تعامل با بیمار
  • ارائه پرتال شخصی

این نرم افزار یک پرتال شخصی برای هر بیمار ایجاد می‌کند. این پرتال حاوی تمامی اطلاعات هویتی و سلامت بیماران است. تمامی بیماران و پزشکان می‌توانند به این اطلاعات دسترسی ایمن داشته باشند. این پرتال، یک راه مناسب برای انتقال نکات مراقبت بهداشت عمومی و حفظ سلامتی است. این کار به بیماران کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره وضعیت بدنی خود داشته باشند و بتوانند مسئولیت سلامت شخصی خود را بر عهده بگیرند.

یکی از بهترین مزایای ایجاد پرتال شخصی برای بیماران، دسته بندی سریع بر اساس نوع بیماری است. به این ترتیب، پرسنل می‌توانند در کمتر از چند ثانیه اطلاعات بیمار را پیدا کنند. این قابلیت زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک بیمار قصد داشته باشد بعد از مدت‌ها مجددا از خدمات کلینیک استفاده کند. در این حالت، نیازی نیست پرسنل مجددا یک پرونده جدید برای بیمار ایجاد کنند. زیرا اطلاعات بیمار به طور کامل در نرم افزار ذخیره شده است.

  • کاهش تعداد قرارهای از دست رفته

کلینیک‌ها یا مراکز درمانی، اغلب به دلیل کمبود وقت تعداد زیادی از بیماران خود را از دست می‌دهند. به عنوان مثال، ممکن است دو یا سه بیمار به شکل همزمان با کلینیک تماس بگیرند تا نوبت دریافت کنند. بدیهی است که پرسنل می‌توانند تنها به یکی از تماس‌ها پاسخ دهند. نرم افزار مدیریت ارتباط با بیماران، به پرسنل کلینیک درمانی امکان می‌دهد تا تنها با چند کلیک ساده وقت مناسبی برای مراجعه حضوری بیمار تعیین کنند.

علاوه بر این، می‌توان نوبت قبلی را ویرایش کرد. به عنوان مثال، اگر یکی از بیماران نتواند در موعد مقرر به کلینیک مراجعه کند، به راحتی می‌توان نوبت تعیین شده را لغو یا نوبت دیگری را انتخاب کرد. با برنامه ریزی دقیق‌تر برای بیماران، آن‌ها با احتمال بیشتری به قرار ملاقات اهمیت می‌دهند. زیرا شما به آن‌ها اعلام می‌کنید که نوبت مشخصی در نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار ثبت شده است. بنابراین، اگر توانایی مراجعه به کلینیک را نداشته باشند، حتما از قبل به شما اطلاع خواهند داد. این تنها مزیت سیستم مدیریت ارتباط با بیمار prm نیست.

دیگر مزین این نرم افزار این است که تمامی قرارهای ملاقات را به شکل خودکار به پرسنل و بیماران یادآوری می‌کند. به عنوان مثال، یک پیام یادآوری برای بیماران ارسال می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که فواصل زمانی یادآوری را تنظیم کنید. بعد از آن، نرم افزار به شکل خودکار تمامی کارها را انجام خواهد داد. بهترین روش‌های یادآوری شامل ارسال پیام در ایمیل، ارسال پیام صوتی و پیام متنی هستند.

با این استراتژی، به بیماران دسترسی بهترین خواهید داشت و مطمئن می‌شوید که بیمار پیام یادآوری شما را دریافت کرده است. در نتیجه، تنها با کمک یکی از قابلیت‌های ساده این نرم افزار، شاهد کاهش قرارهای از دست رفته خواهید بود. این ویژگی قادر است زمان و منابع شما را مدیریت کند، درآمد کلینیک را افزایش دهد و مراقبت‌های درمانی با کیفیت‌تری را به بیماران ارائه دهد.

  • بهبود تعامل با بیمار

دیگر مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار، بهبود تعامل با مراجعه کنندگان است. تعامل با بیماران، اهمیت بسیار زیادی برای توسعه فعالیت‌های مراکز درمانی دارد. این تعامل ممکن است قبل از مراجعه بیمار به کلینیک شروع شود و تا بعد از معاینه یا حتی درمان ادامه پیدا کند. تعامل با ارتباط تفاوت بسیار زیادی دارد. هدف از تعامل، داشتن ارتباطی قوی و صمیمی است. به گونه‌ای که بیمار تصور کنید شما مانند خانواده به فکر سلامتی و روحیه او هستید. تعداد زیاد بیماران به کلینیک‌ها و مراکز درمانی اجازه نمی‌دهد که قادر به تعامل با تمامی مراجعه کنندگان باشند.

بنابراین، بهترین راه حل استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار است. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا به طور پیوسته با بیماران در ارتباط باشید و در زمان مشخص، پیام‌هایی را برای آن‌ها ارسال کنید. می‌توانید یک پیام با محتوای مشخص آماده کرده و برای بیماران ارسال کنید. این پیام‌ها ممکن است درباره تاریخ نوبت حضوری، تخفیف‌های دوره‌ای و مواردی مانند این باشد.

با ارتباط منظم از طریق نرم افزار prm، بیماران احساس می‌کنند به شکل مداوم تحت مراقبت و امنیت کلینیک شما هستند. بنابراین به کلینیک وفادار خواهد ماند و ترجیح می‌دهند مشکلات و بیماری‌های خود را در مرکز درمانی شما درمان کنند. همچنین، این مسئله می‌تواند بر افزایش میزان رضایت در میان مراجعه کنندگان موثر باشد.

  • زمان تماس تلفنی را کاهش دهید

برقراری تماس تلفنی با بیماران برای اطلاع رسانی یا مشاوره، ممکن است هزینه بسیار زیادی داشته باشد. این موضوع به خصوص برای مراکز درمانی نوپا که سرمایه چندانی ندارند، به هیچ وجه مناسب نیست. علاوه بر این، پرسنل و کارکنان کلینیک مجبور هستند ساعات زیادی را صرف برقراری تماس تلفنی کنند. در نتیجه از اهداف و وظیفه اصلی خود دور خواهند شد. با کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار، قادر خواهید بود مدتی زمانی که کارکنان صرف کار با تلفن و پاسخگویی به مراجعه کنندگان می‌کنند را کاهش دهید.

برای انجام این کار، باید از پیام یادآور استفاده کنند. این پیام‌های یادآور، نیاز شما به تماس تلفنی را از بین می‌برند. زیرا تعداد زیادی از بیماران می‌توانند برای دریافت نوبت به پرتال خود مراجعه کنند یا به شکل آنلاین، با کارکنان ارتباط برقرار کنند. بنابراین، در نهایت حجم تماس‌های ورودی و خروجی کلینیک کاهش خواهد یافت. جدا از این مسئله، پرتال نرم افزار prm یک محیط دو طرف لیکن برای بیماران ایجاد می‌کند که بیماران با کمک آن می‌توانند سریعا پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. 

  • افزایش درآمد کلینیک

هنگامی که تمامی بیماران درگیر ارتباط با کلینیک شما شوند، تعداد مراجعه کنندگان وفادار افزایش پیدا کرده و متناسب با آن، میزان درآمد کلینیک نیز بیشتر خواهد شد. بسیاری از بیماران، بعد از بهبودی نظرات مثبتی را در پرتال ثبت می‌کنند که به افزایش میزان رضایت از کلینیک شما کمک می‌کند.

اساس کسب درآمد بیشتر، حفظ بیماران فعلی و جذب بیماران جدید است. با کمک نرم افزار prm، بیماران فعلی ترجیح می‌دهند حتی با وجود افزایش قیمت خدمات، باز هم مرکز درمانی شما را انتخاب کنند. به این ترتیب، امتیاز بیشتری در مقایسه با سایر رقبا بدست خواهید آورد. بنابراین، استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار، برای تمامی کلینیک‌ها الزامی است.

معرفی نرم افزارهای prm

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با بیمار بسیار متنوع و گوناگون هستند. در ادامه برخی از مشهورترین ابزارهای prm را به شما معرفی می‌کنیم:

  • نرم افزار کادمی

کادمی یک پلتفرم ارتباط با بیمار است که اساسا برای رفع نیازهای بیماران طراحی شده است. این نرم افزار برای سایر کسب و کارها نیز مناسب است. ویژگی‌های ارزشمندی مثل ارائه استراتژی‌های کسب درآمد، آموزش روش‌های مدیریت، و تجارت و پرداخت از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار هستند.

  • نرم افزار Everflow

این نرم افزار یک پلتفرم بازاریابی و مدیریت بیماران است که می‌تواند عملکرد شما را در یک کلینیک یا مرکز درمانی بهبود ببخشد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید اسناد خود را کنترل و مدیریت کنید. همچنین قادر خواهید بود به بهترین شکل ممکن با بیماران ارتباط برقرار کرده و از استراتژی‌های خاص برای افزایش درآمد مرکز درمانی استفاده کنید.

  • نرم افزار Kiflo

این نرم افزار یکی از بهترین ابزارها برای کلینیک‌های کوچک و مراکز درمانی با درآمد متوسط است که می‌خواهند میزان درآمد خود را با استفاده از کانال‌های ارتباط با بیماران افزایش دهند. نرم افزار کیفلو یک رابط کاربری مناسب با ویژگی‌های کاملاً سازمان یافته برای مدیریت فضای داخلی کلینیک و بهبود ارتباط و تعامل با مراجعه کنندگان است. با استفاده از نرم افزار کیفلو، هزینه‌های مربوط به برقراری تماس تلفنی و استفاده از نیروی انسانی تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

معرفی نرم افزارهای prm

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل بیان شد که prm چیست و چه اهمیتی برای کلینیک‌ها و مراکز درمانی دارد. تعداد بالای مراجعه کنندگان و تعداد محدود کارکنان مراکز درمانی، باعث شده تا استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با بیماران به یک امر الزامی تبدیل شود. به گونه‌ای که بسیاری از مراکز درمانی امروزه نمی‌توانند بدون این نرم‌افزار فعالیت‌های خود را مدیریت کنند.

علاوه بر این، نرم افزارهای مدیریت ارتباط با بیماران مزایای دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، می‌توانند تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به تماس تلفنی را کاهش دهند. همچنین تعیین نوبت برای بیماران با کمک این نرم افزار، کار ساده‌تری خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button