انواع کال تو اکشن (Call To Action) متداول در حوزه پزشکی و درمان

کال تو اکشن ، Call to Action ، به اختصار CTA و یا به فارسی دعوت به اقدام در واقع یک تصویر یا نوشته ای است که کاربر، مشتری بالقوه یا مشتری فعلی را ترغیب می کند که کاری را انجام دهد. اصطلاحا وی را دعوت به اقدام می نماید.

در این مقاله ۳ روش کاربردی برای دعوت به عمل کاربران به شما خواهیم گفت.

 

۱.ارائه‌ی اطلاعات

 

یکی از روش های کال تو اکشن، ارائه اطلاعات دقیق و آموزش نیازهای بهداشتی و انواع روشهای درمان است که نقش کلیدی در رابطه بیمار با پزشک یا کلینیک درمانی دارد و موجب ایجاد اعتماد در بیمار می گردد.

اگر کتاب مدل زنجیره روابط در بازاریابی درمان را مطالعه کرده باشید می دانید که بیمار ابتدا باید به خدمت ما نیاز داشته باشد، سپس ما را بشناسد و در نهایت پس از جلب اعتمادش، ما را برای دریافت خدمت درمانی انتخاب خواهد نمود.

ارائه اطلاعات به بیمار، کمک میکند تا نگرانی و ترس بیمار کاهش یافته و از سوی دیگر به بیمار اطمینان می دهد که ما برای خدمت درمانی که او نیاز دارد، دانش و تبحر لازم را داریم.

اطلاعات پزشکی و درمانی که می توان به بیماران ارائه کرد بسیار متنوعند و بسته به تخصص و حوزه فعالیت ما دارد. نکته مهمی که در ارائه این اطلاعات به بیماران باید رعایت نمود آنست که از ارائه توضیحات تخصصی و استفاده از کلمات علمی پیچیده خودداری کنیم و با بیانی ساده و در سطح عموم مردم، مطالب را تهیه کنیم.

یکی از بهترین روشها برای تست کردن روانی و گویایی متن، آنست که پس از تهیه متن، آنرا به ۳ نفر از دوستان غیر متخصص خود داده و ازآنها بخواهیم نظرشان را در مورد روانی و گویایی متن، بی پرده اعلام کنند. استفاده از نمودار، جدول و اینفوگرافیک، بشدت توصیه می شود.

در این روش می توانیم با ارسال پیامی به مخاطب هدف و تذکری برای جلب توجه به موضوع موردنظر، از وی بخواهیم تا برای دریافت اطلاعات رایگان:

  • به ما پیامی ارسال کند
  • در پاسخ پیامک ما، عددی را ارسال کند
  • به صفحه خاصی در اینترنت رفته و اطلاعات را دانلود کند
  • به کانال تلگرام ما مراجعه و ویدئو یا مقالات ما را ببیند

 

۲.برقراری تماس

 

تقریبا تمام مراکز درمانی از دکمه “تماس با ما” در صفحات وب سایت نتیجه گرفته اند. دکمه ی تماس با هم یکی دیگر از روش های کال تو اکشن است.

هیچ روشی به اندازه نوبت دهی آنلاین، در افزایش ارتباط بیمار با مرکز موثر نیست. با ایجاد امکان نوبت دهی آنلاین سهولت و سادگی برقراری ارتباط بیماران را به حداکثر رسانده ایم. با رشد ارتباطات دیجیتال، این تقاضا روز به روز بیشتر می شود. اگر هنوز امکان نوبت دهی دیجیتال در مرکزمان را نداریم، لازم است مطمئن شویم تا سایر روشهای تماس، به سرعت و سهولت، بیمارمان را به مقصود می رساند.

در این روش معمولا با دادن پیشنهاد ویژه به مخاطبین پیام، از آنها می خواهیم تا در صورت نیاز به این خدمت:

  • همین حالا بصورت آنلاین نوبت بگیرند
  • الان با ما تماس بگیرند
  • با مشاوران ما به سادگی و در تمام ساعات تماس بگیرند

یکی از روشهای متداول در اغلب کلینیک های کشور، ارائه شماره موبایلی است که در تمام ساعات پاسخگوی بیماران است.

 

۳.ایجاد مشارکت

 

اغلب کلینیک ها و مراکز درمانی از مشارکت در رویدادهای محلی که با فعالیت آنها مرتبط بوده است، بهره برده اند. بطور مثال شرکت در رویدادهای سرای محله های شهرداری یا برگزاری رویداد در برجهای مسکونی منطقه.

با حضور در این رویدادها و برنامه ها می توانیم موجب برقراری ارتباط فردی بین پرسنلمان و مردم منطقه شویم و از این ارتباط، حس اعتماد را در مخاطبین تقویت کنیم. از سوی دیگر با طراحی اقدامی متفاوت و دور از انتظار، بهانه ای برای تعریف و توصیه به مخاطبین خواهیم داد. بدیهی است که این اقدامات نیاز به طراحی ویژه و خلاقانه دارد و صرفا ارائه تخفیف یا انجام خدمات رایگان، چنین بهانه ای را بدست نمی دهد. بهتر است برای این کار از مشاوره متخصصین بازاریابی درمان استفاده کنیم تا هم طراحی مناسبی برای جلب توجه مردم و بهانه ای برای صحبت کردن در موردمان را انجام دهند و هم کاری کنند که شان مرکز و پرسنل آن در نگاه مخاطب حفظ شود.

در این روش معمولا با همکاری یک سازمان و یا مجموعه محلی، از مخاطبین آنها می خواهیم تا:

  • در این برنامه شرکت کنند
  • از یک حرکت اجتماعی حمایت کنند

نکته مهم در استفاده از این روش آنست که باید منافع این گروه یا سازمان را در اولویت قرار داده و مرکز خودمان را در قالب حامی یا اسپانسر معرفی کنیم.

اگر به این موضوع علاقه مند هستید می توانید ۳۱ کال تو اکشن کاربردی را از وب سایت مرجع  hupspot بخوانید.

مهندس پژمان رضوی

استراتژیست برند با ۱۲ سال سابقه مدیریت در حوزه درمان

پستهای اخیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button